Gå til innhold

Hva er det værste du vet med ferie?


Queen94

Anbefalte innlegg

Pakke inn og ut av bager, sekker og kofferter. Pakke ut. Vaske og rydde. Gjenta. 
 

Og at ferien går så altfor fort. Og pengene flyr!
 

Ikke store problemer jeg har altså. 

Anonymkode: 080b0...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den evige kampen om å finne beste strategiske måte å få av sanden fra føttene før jeg tar på sko. 
 

«Er det gress her? Bare gå i gresset? Nei, sanden er jo ikke helt tørr. Da må jeg skylle bena i vannkanten. Hvordan kommer jeg meg rundt sanden nå? Får klarte litt på det fjellet der da. Faen der var det glatt. Phio, gikk fint.» (Tar på skoene)

Anonymkode: d77a4...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er kjedelig. Savner jobben!

Anonymkode: ff5a1...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker ferie! 
 

Minste er blitt 6 år og da er det litt mer avslappende for oss foreldrene også. Har blitt noen timer i bil så langt i sommer, men det går supert. Masse gode opplevelser. Elsker det!

Anonymkode: fce31...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2022 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

At folk skriver "værste"

Anonymkode: 0185a...d4f

Værste er i Fredrikstad det

Anonymkode: aa29d...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/4/2022 at 6:12 AM, AnonymBruker said:

Jeg er vintermenneake og foretrekker vinter fremfor sommer. Men skal folk først reise til varmere strøk er det rett og slett litt irriterende å høre på all klagingen over hvor varmt det var😅

Anonymkode: 40c27...dbf

Det er jo alt for varmt hjemme om dagen  🤪

Anonymkode: aa29d...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uenighet innad i reisefølget om hvor man skal spise middag, evt. at man ikke har planlagt på forhånd slik at man blir gående rundt og lete etter en restaurant som "ser" grei ut og som kanskje tilfredsstiller alles behov 😫

Anonymkode: 058ea...18d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med (sommer)ferien er at så mange legger ferien sin til byen jeg bor i, altså Kristiansand. Gatene er overfylte, restaurantene er overfylte, nærbutikken er overfylt, campingplassen like ved er overfylt. Uansett hvor jeg beveger meg i og rundt byen, hører og ser jeg høylydte barnefamilier som tror de har rett til å gjøre hva de vil, hvor de vil, når de vil. Det blir litt mye. Får lyst til å reise bort bare for å være i fred, men samtidig vil jeg nyte Sørlandssommeren her hjemme. 

Gleder meg alltid til august😆

Anonymkode: a2565...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2022 at 11:45 PM, AnonymBruker said:

Å pakke ut av kofferter, bil og å Vaske ett tonn klær når man kommer hjem. Ellers er det bare en fryyyyd! :)

Anonymkode: 80f22...eac

Dette, vanligvis.

Akkurat nå er det verste å ikke vite om vi faktisk skal på ferie eller ikke... (Har billetter med SAS.)

Anonymkode: 4ddbb...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lange bilturer med 3 barn i baksetet som krangler, bråker ler og støyer. Ørene deres fungerer visst ikke på biltur. Tenåringen sitter bak som en furie, og mumler masse passiv aggressive bemerkninger til småsøsken. Bor i nord så skal  i oppleve noe må vi et stykke. Fly fra nordnorge til sør i Norge 5 stk  er dyrere enn14 dagers tur til syden, derav bil .🤪 Lover meg selv hver gang at DETTE er siste gangen, men jeg glemmer visst fort 🙈🙊🙉

Anonymkode: af90b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uenighet innad i reisefølget om hvor man skal spise middag, evt. at man ikke har planlagt på forhånd slik at man blir gående rundt og lete etter en restaurant som "ser" grei ut og som kanskje tilfredsstiller alles behov 😫

Anonymkode: 058ea...18d

Åh herreguuud, det er helt forferdelig 😂 Se på alle menyer og ingen er helt fornøyde… gå i evigheter i varmen. Jeg får helt fnatt av sånt, men igjen så er jeg et skikkelig planleggings menneske, men jeg planlegger NETTOPP for å unngå å bruke opp tid på å vandre meningsløst rundt

Anonymkode: d77a4...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Flyplasser er jeg lite glad i egentlig. Spesielt når det er ventetid, forsinkelser og alle slags irriterende folk, men så er det glemt når man kommer frem til destinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At den går for fort. 😊 Jeg kan gjøre nøyaktig hva jeg vil, og i år har jeg valgt å ikke stresse eller reise, annet enn et par spontane togturer til familie.

Anonymkode: 30ec1...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At det er kjedelig. Savner jobben!

Anonymkode: ff5a1...c96

Hva jobber du med?

Hvorfor dra på ferie da?😅 Nå har ikke jeg mye jobb erfaring, men man er kanskje ofte pålagt å ta ut ferie? 

Men de som heller vil jobbe, kan man ikke heller ta en ferie jobb da? Være vikar et sted innenfor samme yrke? Eller utfordre seg innenfor en annen gren av yrket? Om dette ikke går, så finnes det vell mye forskjellig frivillig arbeid?

Anonymkode: d77a4...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grinete og sure unger som ikke vil noen ting og som klager på at det er kjedelig at vi ikke gjør noe.

Jeg er også alene med dem så jeg kan ikke være flere steder på en gang. Den ene vil aldri det den andre vil så uansett hva vi finner på så har jeg en sur unge på slep.

Og nei, jeg kan ikke bare ta med den som har lyst fordi det er urettferdig og den andre hadde alltid ombestemt seg når det er for sent. Så blir det klaging på det i lang tid etterpå. 

Anonymkode: 299b0...bb2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å betale for den.

Anonymkode: 3f9d4...8a1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen fra ferie-hverdag. Omstilling x100. Snu døgnet, kostholdet, treningsrutinen osv...

At det er en slags forventing om at man må gjøre MASSE bare fordi det er ferie. Ferie for meg er ikke avtaler fra mandag-fredag - av og til er det digg å bare chille på sofaen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Grinete og sure unger som ikke vil noen ting og som klager på at det er kjedelig at vi ikke gjør noe.

Jeg er også alene med dem så jeg kan ikke være flere steder på en gang. Den ene vil aldri det den andre vil så uansett hva vi finner på så har jeg en sur unge på slep.

Og nei, jeg kan ikke bare ta med den som har lyst fordi det er urettferdig og den andre hadde alltid ombestemt seg når det er for sent. Så blir det klaging på det i lang tid etterpå. 

Anonymkode: 299b0...bb2

Uff 😅 Har ikke barn selv, men har vært vitne til dette utenifra…. dere mødre er sabla sterke mennesker 😅

Anonymkode: d77a4...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff 😅 Har ikke barn selv, men har vært vitne til dette utenifra…. dere mødre er sabla sterke mennesker 😅

Anonymkode: d77a4...d3b

Det er forferdelig faktisk 😅 og alt er min feil. At hotellfrokosten er ferdig klokken 10, at det er for varmt, at det er for mye folk, at ketchupen ikke smaker det samme som hjemme, at pastaen på restauranten er for mye kokt eller at isen smelter for fort. Klart jeg burde tenkt på det før vi dro! 🤦🏼‍♀️

Nå skal jeg klistre på meg smilet etter en utblåsning i stad. Da hadde vi sittet en halvtime og ventet på en buss som aldri kom (eller kjørte forbi oss uten at vi så at det var den vi skulle ta). Det var for varmt å vente på bussen og det var min skyld, så klart. Nå har alle roet seg ned litt så nå skal vi bestille taxi i stedet og se om vi får kjøpt en is som smelter altfor fort når vi kommer frem. 🥳😊

Takk for komplimentet forresten, det hjalp 😁🥰

Anonymkode: 299b0...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...