Hannah80 Skrevet 6. juli 2022 #161 Skrevet 6. juli 2022 jennya skrev (21 timer siden): Dette er jo hel uten rot i virkelitgheten. Det er ingen som vil "ha med seg så mange som mulig". Det er ingen "økning som har eksplodert", det har faktisk vært en utflating og en nedgang i antall personer som henvises de seneste årene. De som følger abortdebatten i USA er kjent med hvor ekstrem argumentasjonen er på begge sider. Det er ikke særlig forskjellig i transdebatten. Det å cherrypicke kriminelle i en befolkning på 330 millioner mennesker for å "bevise" noe som helst om transpersoner forstår de aller fleste at er helt meningsløst. Du skriver at du ikke er transhater, men du beviser jo selv at du nettopp er det gjennom skribleriene dine. Jo, det er det. Det har vært en enorm økning de siste årene. Espen Esther Pirelli Benestad har også uttalt seg om akkurat dette. Og hen har ingen forklaring på denne massive økningen. 5 1
jennya Skrevet 6. juli 2022 #162 Skrevet 6. juli 2022 4 hours ago, Hannah80 said: Jo, det er det. Det har vært en enorm økning de siste årene. Espen Esther Pirelli Benestad har også uttalt seg om akkurat dette. Og hen har ingen forklaring på denne massive økningen. Nei, Benestad har ikke uttalt seg om noen massiv økning. Hen har sagt som alle andre sier, at det har vært en økning av transmenn (muligens inkludert ikke-binære), hvor denne gruppen er kommet opp på samme nivå som transkvinner. Dette er antatt å være som følge av økt åpenhet og mindre stigma i samfunnet for denne gruppen. At antallet transmenn og transkvinner utjevnes kan betraktes som en naturlig økning. Som jeg nevnte har antallet falt de 2-3 siste årene. 1
ops2 Skrevet 6. juli 2022 #163 Skrevet 6. juli 2022 (endret) Benestad har utdannet alle sexologene ved Helsestasjon for Kjønn og Seksualitet. Benestad er medisinsk ansvarlig her. Benestad blir kalt "guruen" av helsesøster og sexolog Ingunn Wik. https://sykepleien.no/2017/09/ja-vi-gir-kjonnshormoner-til-ungdommer Quote – Det har vært en kjempetilstrømming hos oss. Det kommer fem-seks nye ukentlig som har kjønnsidentitet som tema, forteller Wik. Folkepplysningen, fra 29 minutter: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller "Benestad er guruen på feltet" 29:30 "Helt i starten, da vi begynte å spesialisere seg på kjønn, var det kanskje 3-4 i året som kom. Nå er det 140, da". 29:50 Ingen forklaring på økningen. Ved 31 minutter får Ingunn Wik spørsmålet fra programlederen: "I hvilken grad er ungdom i 13-14 års alderen i stand til å ta veloverveide valg om kjønnsidentitet?" Legg merke til at hun ikke svarer direkte. Hun er opplært i hvordan svare som en politiker, med moteord, og ikke noe begrunnet i realiteter. Etter min mening er HKS en "enabler", en bedrift som tilrettelegger for noe hvor skadevirkningene er debattert og hvor det hersker faglig uenighet. Fra fagfolk som er overveldende mer kompetente enn en sexolog. Behandling som våre naboland har sluttet med. Ingunn Wik bruker moteord som skal imponere andre og gi et sterkt inntrykk av at sexologene vet hva de driver med. Uten å legge fram bevis. Populære ord som skal gi et godt inntrykk av senteret. Etter min mening framstår Ingunn Wik og Benestad som forkynnere. Endret 6. juli 2022 av ops2 9 2
Hannah80 Skrevet 6. juli 2022 #164 Skrevet 6. juli 2022 jennya skrev (7 timer siden): Nei, Benestad har ikke uttalt seg om noen massiv økning. Hen har sagt som alle andre sier, at det har vært en økning av transmenn (muligens inkludert ikke-binære), hvor denne gruppen er kommet opp på samme nivå som transkvinner. Dette er antatt å være som følge av økt åpenhet og mindre stigma i samfunnet for denne gruppen. At antallet transmenn og transkvinner utjevnes kan betraktes som en naturlig økning. Som jeg nevnte har antallet falt de 2-3 siste årene. Jo!! Benestad har uttalt seg om denne økningen. Jeg kan både lese og høre!! 4 1
jennya Skrevet 6. juli 2022 #165 Skrevet 6. juli 2022 7 minutter siden, Hannah80 said: Jo!! Benestad har uttalt seg om denne økningen. Jeg kan både lese og høre!! Jeg tror kanskje vi snakker om to forskjellige ting. Jeg snakker ikke om økningen ved HKS, jeg snakker om utviklingen ved NBTS.
Gibralfaro Skrevet 6. juli 2022 #166 Skrevet 6. juli 2022 On 7/3/2022 at 12:49 PM, jennya said: Nei slett ikke. Jeg spør fordi jeg lurer på hvilke konsekvenser du mener det må få at vi må vente 10-20 år på mer informasjon. Mener du at vi må fortsette å utvikle behandlingstilbudet eller mener du at vi må stoppe behandling eller behandlinger mens vi venter på mer informasjon? Hvorfor må det få konsekvenser? Om man stopper dagens behandlingstilbud så vil man ikke ha noen data som er verd å studere, da dette avhenger av at man gjør studier over lange perioder. Men jeg mener at dette burde gjøres med fokus på forskning, ikke med fokus på behandling, slik jeg føler at det er i dag. 3
Entern Skrevet 6. juli 2022 #167 Skrevet 6. juli 2022 ops2 skrev (7 timer siden): Benestad har utdannet alle sexologene ved Helsestasjon for Kjønn og Seksualitet. Benestad er medisinsk ansvarlig her. Benestad blir kalt "guruen" av helsesøster og sexolog Ingunn Wik. https://sykepleien.no/2017/09/ja-vi-gir-kjonnshormoner-til-ungdommer Folkepplysningen, fra 29 minutter: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller "Benestad er guruen på feltet" 29:30 "Helt i starten, da vi begynte å spesialisere seg på kjønn, var det kanskje 3-4 i året som kom. Nå er det 140, da". 29:50 Ingen forklaring på økningen. Ved 31 minutter får Ingunn Wik spørsmålet fra programlederen: "I hvilken grad er ungdom i 13-14 års alderen i stand til å ta veloverveide valg om kjønnsidentitet?" Legg merke til at hun ikke svarer direkte. Hun er opplært i hvordan svare som en politiker, med moteord, og ikke noe begrunnet i realiteter. Etter min mening er HKS en "enabler", en bedrift som tilrettelegger for noe hvor skadevirkningene er debattert og hvor det hersker faglig uenighet. Fra fagfolk som er overveldende mer kompetente enn en sexolog. Behandling som våre naboland har sluttet med. Ingunn Wik bruker moteord som skal imponere andre og gi et sterkt inntrykk av at sexologene vet hva de driver med. Uten å legge fram bevis. Populære ord som skal gi et godt inntrykk av senteret. Etter min mening framstår Ingunn Wik og Benestad som forkynnere. Enig. Det er akkurat det de er. Dette er ideologi. 2
jennya Skrevet 7. juli 2022 #168 Skrevet 7. juli 2022 8 hours ago, Entern said: Fra fagfolk som er overveldende mer kompetente enn en sexolog. Benestad er sexolog og lege. Hen har klinisk erfaring fra behandling av over 1000 transpersoner, og er professor emerit ved UiA. Under hele sin praksis har riksen hengt over hen for å finne en grunn til å kjøre tilsynssak, mens de selv har gjort den ene hårreisende saken etter den andre.
Drizzt Skrevet 7. juli 2022 #169 Skrevet 7. juli 2022 https://www.nrk.no/trondelag/hormonbehandling-og-pubertetsblokkere-til-transpersoner_-sverige-strammer-inn_-norge-gar-motsatt-vei-1.15874823 I den svenske rapporten kommer det også frem at mange av tenåringene som søker hjelp har andre utfordringer enn kjønnsdysfori. Som depresjon, angst, ADHD og autisme-diagnose. Ved Rikshospitalet ser de det samme. Men hovedårsaken til at svenskene nå snur, er faren for detransisjon og mulig anger, forklarer Thomas Lindén i Socialstyrelsen. 5
Stonegiant Skrevet 7. juli 2022 #170 Skrevet 7. juli 2022 Jeg tipper antallet som aldri har operert seg, og som angrer på det, er i overveldende flertall. 2
ops2 Skrevet 8. juli 2022 #171 Skrevet 8. juli 2022 (endret) 17 hours ago, Stonegiant said: Jeg tipper antallet som aldri har operert seg, og som angrer på det, er i overveldende flertall. Veldig få vil stå fram. Men jeg tror vi er ved et vippepunkt. Og så mener Ingunn Wik at når noen har gått ved HKS og bestemt seg for å slutte, så er de ikke detrans. Huh. De har da trukket seg før de kom så langt som at de skadet kroppen. Men Wik vil at alle skal sosialt anerkjennes som det annet kjønn straks de sier de er trans. Med andre ord så har de detranset sosialt. Jeg får frysninger av å se på hvordan Benestad, Wik, Espseth og de som er der i filmen fra Folkeopplysningen, sitter og smiler sleipt hele tiden. Smiler og smiler, mens de snakker og mens de er stille. Mens de mer balanserte fra Rikshospitalet for eksempel, forklarer rolig uten å ha disse creepy "Joker" smilene. Jeg skal begynne å kalle det "Transplaining", som en variant av "Mansplaining". Transpersoner som har disse smilene mens de skal lære oss at vi tar feil. Her er en fra utlandet som smiler mans han forklarer: Endret 8. juli 2022 av ops2 5 1
ops2 Skrevet 8. juli 2022 #172 Skrevet 8. juli 2022 (endret) Jeg vet ikke jeg. Først trodde jeg det var en parodikonto. Men det er visst ekte. Jeg er voksen og tåler å se dette på et offentlig toalett uten å bli skremt... Selv om jeg har opplevd både det ene og andre av voldelige menn. Men en 11-12 åring som har mensen og kommer inn for å skifte bind eller tampong? Og han er den eneste på toalettet med henne? Kanskje hun snur og ikke tør å gå inn? Eller hun er inne i et avlukke, kommer ut og møter han? Han trenger ikke være farlig. Han smiler og ser vennlig ut. Det gjorde eksen min også. Men en dag smilte han ikke. Da tok han kvelertak på meg. Endret 8. juli 2022 av ops2 4
Drizzt Skrevet 8. juli 2022 #173 Skrevet 8. juli 2022 ops2 skrev (41 minutter siden): Veldig få vil stå fram. Men jeg tror vi er ved et vippepunkt. Og så mener Ingunn Wik at når noen har gått ved HKS og bestemt seg for å slutte, så er de ikke detrans. Huh. De har da trukket seg før de kom så langt som at de skadet kroppen. Men Wik vil at alle skal sosialt anerkjennes som det annet kjønn straks de sier de er trans. Med andre ord så har de detranset sosialt. Jeg får frysninger av å se på hvordan Benestad, Wik, Espseth og de som er der i filmen fra Folkeopplysningen, sitter og smiler sleipt hele tiden. Smiler og smiler, mens de snakker og mens de er stille. Mens de mer balanserte fra Rikshospitalet for eksempel, forklarer rolig uten å ha disse creepy "Joker" smilene. Jeg skal begynne å kalle det "Transplaining", som en variant av "Mansplaining". Transpersoner som har disse smilene mens de skal lære oss at vi tar feil. Her er en fra utlandet som smiler mans han forklarer: En sminket mann viser manglende grunnleggende kunnskap i biologi. 4
LiseTV Skrevet 8. juli 2022 #174 Skrevet 8. juli 2022 Jeg angrer påat jeg ikke fikk bli operert til kvinne da jeg var ung nok til det. 1
nisselue Skrevet 8. juli 2022 #175 Skrevet 8. juli 2022 2 hours ago, LiseTV said: Jeg angrer påat jeg ikke fikk bli operert til kvinne da jeg var ung nok til det. Denne skjønte jeg ikke. Du angrer på noe noen andre bestemte for deg..?
Lomvi Skrevet 9. juli 2022 #176 Skrevet 9. juli 2022 (endret) Ryddet for brukerdebatt og brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. Endret 9. juli 2022 av Lomvi
Polarisstella Skrevet 9. juli 2022 #177 Skrevet 9. juli 2022 Drizzt skrev (21 timer siden): En sminket mann viser manglende grunnleggende kunnskap i biologi. Du vet at det er fullstendig normalt at menn bruker sminke? Det inkluderer også hetrofile menn.
Drizzt Skrevet 9. juli 2022 #178 Skrevet 9. juli 2022 (endret) Polarisstella skrev (3 timer siden): Du vet at det er fullstendig normalt at menn bruker sminke? Det inkluderer også hetrofile menn. Det hører til sjeldenhetene at heterofile menn sminker seg slik: ''Kvinnesminke'' er det ikke vanlig at menn bruker, nei. Endret 9. juli 2022 av Drizzt 2
Hannah80 Skrevet 10. juli 2022 #179 Skrevet 10. juli 2022 Polarisstella skrev (14 timer siden): Du vet at det er fullstendig normalt at menn bruker sminke? Det inkluderer også hetrofile menn. Jeg kjenner ganske mange mennesker. Både privat og gjennom jobb. Men jeg har aldri sett en (tilsynelatende) heterofil mann bruke sminke. Hvilke miljøer er det du frekventerer, hvor dette er normalt? 5 1
ops2 Skrevet 10. juli 2022 #180 Skrevet 10. juli 2022 6 hours ago, Hannah80 said: Jeg kjenner ganske mange mennesker. Både privat og gjennom jobb. Men jeg har aldri sett en (tilsynelatende) heterofil mann bruke sminke. Hvilke miljøer er det du frekventerer, hvor dette er normalt? Lett farget ansiktskrem, ikke slik tykk sparkel som skjuler hver pore. For å se mer frisk ut. Concealer på poser under øynene. Flere menn enn man tror, får operert hengende øyelokk og tar botox. Oslo øst. Forfengelige menn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå