nisselue Skrevet 1. juli 2022 #41 Skrevet 1. juli 2022 3 hours ago, navnet said: Om du mener at dette bør utredes mer så stem på politikere som vil øke støtten for psykisk helse og helsetilbud til transpersoner da. Det er jo nettopp dette man snakker om at er feil. Du omtaler dem som transpersoner mens all motstanden så langt i tråden er at mange som ikke er transpersoner likevel får kjønnsskifte og det er disse man vil hjelpe slik at de som faktisk får kjønnsskifte er de som burde ha det og ikke en haug andre som "bare" har andre plager. 5 3 2
ops2 Skrevet 1. juli 2022 #42 Skrevet 1. juli 2022 3 minutter siden, jennya said: Nei jeg sammenligner prosenten som angrer. I lys av kompleksiteten av operasjonen og oppfølgingen er det et oppsiktsvekkende lavt antall angrere. Hva er hensikten med å lage skremselsilde av operasjonene? Slike kan man skrive om en hvilken som helst operasjon. Nei, østrogen gir ikke forhøyet risiko for hjertefeil for transpersoner. Forskning utført på personer med livmor og eggstokker er ikke relevant for personer uten det. I tillegg må man ta inn administrasjonsmetodeo og andre risikofaktorer i analysen. Sorry, jeg snudde om på det. Det er østrogen som gir forhøyet risiko for blodpropp, og testosteron som gir forhøyet risiko for hjertefeil. Jeg skal endre innlegget nå. Så skal jeg finne bevisene. 6 1
Rosatoast Skrevet 1. juli 2022 #43 Skrevet 1. juli 2022 (endret) Det finnes uendelige mange måter å være en jente på. Jeg kan være en jente med kort hår, som kler meg i røffe klær - jeg kan være en jente som har grønt hår og liker snekkerbukse, jeg kan være en jente med langt hår og feminine klær. Ingenting av dette gjør deg mer eller mindre en jente. Da det finnes mange måter å være jente på. Det finnes uendelig mange måter å være en gutt på. Jeg kan være en gutt med kort hår som liker fotball, jeg kan være en gutt med langt hår som går med skjørt, jeg kan være en gutt som har rosa hår, jeg kan være en gutt som har øredobber og armebånd. Ingenting av dette gjør deg mer eller mindre en gutt. Da det finnes mange måter å være gutt på. Dette glemte alle foreldrene å fortelle til barna sine når de var små. Og nå er de svært forvirret. Endret 1. juli 2022 av Rosatoast 12 5 6
MammatilPer Skrevet 1. juli 2022 #44 Skrevet 1. juli 2022 ops2 skrev (2 minutter siden): Men sterke krefter vil at aldersgrensen for å få hormoner skal ned, ned ned. Og at behandlingen kan starte uten foreldrenes samtykke. Vil du ha link? Jeg har allerede linket i denne tråden, men jeg vet hvor late folk er. Og at de leser poster som bare bekrefter det de har bestemt seg for på forhånd. Det er skummelt at barn som ikke har stemmerett engang nettopp fordi de er barn skal ta så omfattende avgjørelser, og det uten foreldrenes samtykke. Jeg håper ikke vi ender der. 10 1 1
jennya Skrevet 1. juli 2022 #45 Skrevet 1. juli 2022 3 minutter siden, ops2 said: Men nå får vi se at vinden snur. Når flere står fram, vil det gi andre selvsikkerhet til å gjøre det samme. De som står fram med navn nå, er pionerer. Så vil tiden vise antallet som angrer. For deres egen skyld, håper jeg du har rett, at tallet er så lite som mulig. Men i Storbritania har antallet tenåringsjenter som henvises til utredning for transseksualitet økt med 5000%. Er ikke det bittelitt stor økning? Etter at svensk tv sendte dokumentaren "Transtoget" som nettopp handlet om bivirkninger og detrans, så droppet henvisninger som en stein. https://genderreport.ca/the-swedish-u-turn-on-gender-transitioning/ Jeg ser ikke noe problem i at antallet henvisninger synker. Det er heller ikke noe problem at folk angrer. Tvert imot er det å håpe på en størst mulig åpenhet om dette. Det jeg har et problem med er at dette brukes som argument for å stoppe eller hindre behandling av transpersoner.
jennya Skrevet 1. juli 2022 #46 Skrevet 1. juli 2022 2 minutter siden, ops2 said: Sorry, jeg snudde om på det. Det er østrogen som gir forhøyet risiko for blodpropp, og testosteron som gir forhøyet risiko for hjertefeil. Jeg skal endre innlegget nå. Så skal jeg finne bevisene. Det er heller ikke sant. Forskingen er utført på personer med livmor og eggstokker. Ikke sammenlignbart.
Entern Skrevet 1. juli 2022 #47 Skrevet 1. juli 2022 Rosatoast skrev (4 minutter siden): Det finnes uendelige mange måter å være en jente på. Jeg kan være en jente med kort hår, som kler meg i røffe klær - jeg kan være en jente som har grønt hår og liker snekkerbukse, jeg kan være en jente med langt hår og feminine klær. Ingenting av dette gjør deg mer eller mindre en jente. Da det finnes mange måter å være jente på. Det finnes uendelig mange måter å være en gutt på. Jeg kan være en gutt med kort hår som liker fotball, jeg kan være en gutt med langt hår som går med skjørt, jeg kan være en gutt som har rosa hår, jeg kan være en gutt som har øredobber og armebånd. Ingenting av dette gjør deg mer eller mindre en gutt. Da det finnes mange måter å være gutt på. Dette glemte alle foreldrene å fortelle til barna sine når de var små. Og nå er de svært forvirret. Ja!!! Dette her!!! Når jeg var barn fantes det mange slags gutter og jenter. Nå skal de være like og hvis ikke er de trans!!? 17 2
Entern Skrevet 1. juli 2022 #48 Skrevet 1. juli 2022 ops2 skrev (8 minutter siden): Men sterke krefter vil at aldersgrensen for å få hormoner skal ned, ned ned. Og at behandlingen kan starte uten foreldrenes samtykke. Vil du ha link? Jeg har allerede linket i denne tråden, men jeg vet hvor late folk er. Og at de leser poster som bare bekrefter det de har bestemt seg for på forhånd. MammatilPer skrev (5 minutter siden): Det er skummelt at barn som ikke har stemmerett engang nettopp fordi de er barn skal ta så omfattende avgjørelser, og det uten foreldrenes samtykke. Jeg håper ikke vi ender der. Helt enig med dere begge to. Det er skremmende. Jeg er skikkelig redd på barn og unges vegne 😢 7
nisselue Skrevet 1. juli 2022 #49 Skrevet 1. juli 2022 28 minutter siden, jennya said: Men hvorfor ikke fokusere på de 98% som har fått et liv pga. operasjonen, skal de ikke ha rettigheter? Hva er hensikten med dette, å ta fra dem retten til et verdig liv? Hvor kom dette fra? Har de ikke rettigheter? Har de ikke rett på et verdig liv? 8
jennya Skrevet 1. juli 2022 #50 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, nisselue said: Hvor kom dette fra? Har de ikke rettigheter? Har de ikke rett på et verdig liv? Å ta fra dem muligheten til behandling er å ta fram dem retten til et verdig liv. Det er hva denne tråde handler om, gjennom å trekke frem eksempler på folk som angrer å stoppe eller hindre behandling. 98% er 100 - 2 i tilfelle du ikke så den.
ops2 Skrevet 1. juli 2022 #51 Skrevet 1. juli 2022 (endret) 10 minutter siden, jennya said: Jeg ser ikke noe problem i at antallet henvisninger synker. Det er heller ikke noe problem at folk angrer. Tvert imot er det å håpe på en størst mulig åpenhet om dette. Det jeg har et problem med er at dette brukes som argument for å stoppe eller hindre behandling av transpersoner. --- Ingen--- snakker om å stoppe behandling av transpersoner. Det er en stråmann, kjære deg. Men når 25% av barn på ungdomsskolen opplyser at de har psykiske problemer, og andelen barn som oppgir at de er trans stiger rett opp--- ---skylder ikke vi de barna å utrede de for deres psykiske problemer, og la de modnes før de blir satt på hormoner og bekrefter at de er trans? Og voksne som er i medisinsk behandling for tunge psykologiske problemer, er de i stand til å tenke klart? Endret 1. juli 2022 av ops2 9 5 5
nisselue Skrevet 1. juli 2022 #52 Skrevet 1. juli 2022 12 minutter siden, jennya said: Jeg ser ikke noe problem i at antallet henvisninger synker. Det er heller ikke noe problem at folk angrer. Tvert imot er det å håpe på en størst mulig åpenhet om dette. Det jeg har et problem med er at dette brukes som argument for å stoppe eller hindre behandling av transpersoner. Du mente sikkert noe annet for her virker du mer enn normalt kald mot de som har det vondt. 6 2
ops2 Skrevet 1. juli 2022 #53 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, jennya said: Å ta fra dem muligheten til behandling er å ta fram dem retten til et verdig liv. Det er hva denne tråde handler om, gjennom å trekke frem eksempler på folk som angrer å stoppe eller hindre behandling. 98% er 100 - 2 i tilfelle du ikke så den. Men 98% er et tall som du ikke har bevis for. Bare de svenske dokumentarene fant flere enn 98% 6
Hannah80 Skrevet 1. juli 2022 #54 Skrevet 1. juli 2022 Entern skrev (32 minutter siden): Du skriver så godt om dette 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 Helt enig. Kjenner at jeg fikk en crush på @ops2 nå🥰 7 4
ops2 Skrevet 1. juli 2022 #55 Skrevet 1. juli 2022 Just now, nisselue said: Du mente sikkert noe annet for her virker du mer enn normalt kald mot de som har det vondt. Jo flere transpersoner, jo bedre. Ikke om menneskene som får behandling blir bedre. 1 3
jennya Skrevet 1. juli 2022 #56 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, ops2 said: --- Ingen--- snakker om å stoppe behandling av transpersoner. Det er en stråmann, kjære deg. Men når 25% av barn på ungdomsskolen opplyser at de har psykiske problemer, og andelen barn som oppgir at de er trans stiger rett opp--- ---skylder ikke vi de barna å utrede de for deres psykiske problemer, og la de modnes før de blir satt på behandling? Og voksne som er i medisinsk behandling for tunge psykologiske problemer, er de i stand til å tenke klart? Nei det er ikke stråmann, fordi dette brukes som argument for at vi må stoppe behandling fordi det trengs mer forsking. Har du ikke fulgt med i debatten? Utredningen i Norge er grundig, og ingen blir satt i behandling uten grundig psykologsk vurdering. Det som er stråmann er å skyve barna foran seg for å pulverisere tilbudet og hindre folk som trenger det hjelp. 1
nisselue Skrevet 1. juli 2022 #57 Skrevet 1. juli 2022 3 minutter siden, jennya said: Å ta fra dem muligheten til behandling er å ta fram dem retten til et verdig liv. Det er hva denne tråde handler om, gjennom å trekke frem eksempler på folk som angrer å stoppe eller hindre behandling. 98% er 100 - 2 i tilfelle du ikke så den. Jeg har enda ikke sett noen som vil at noen skal fratas retten til behandling. Mulig du har lest noe annet enn meg da. 6 4
nisselue Skrevet 1. juli 2022 #58 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, jennya said: Nei det er ikke stråmann, fordi dette brukes som argument for at vi må stoppe behandling fordi det trengs mer forsking. Har du ikke fulgt med i debatten? Utredningen i Norge er grundig, og ingen blir satt i behandling uten grundig psykologsk vurdering. Det som er stråmann er å skyve barna foran seg for å pulverisere tilbudet og hindre folk som trenger det hjelp. Nei vettu hva. Denne situasjonen sitter jeg selv midt oppi med barn og kan skrive under på at det er høyst reélt. 8 3 3
jennya Skrevet 1. juli 2022 #59 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, nisselue said: Jeg har enda ikke sett noen som vil at noen skal fratas retten til behandling. Mulig du har lest noe annet enn meg da. Det som skjer er at denne argumentasjonen brukes til å stoppe behandling. Jf. Sverige. Den er også forsøkt brukt i Norge. Transpersoner har alltid eksistert, og de vil alltid finnes. De trenger et regionalt behandlingstilbud. 1
nisselue Skrevet 1. juli 2022 #60 Skrevet 1. juli 2022 2 minutter siden, jennya said: Det som skjer er at denne argumentasjonen brukes til å stoppe behandling. Jf. Sverige. Den er også forsøkt brukt i Norge. Transpersoner har alltid eksistert, og de vil alltid finnes. De trenger et regionalt behandlingstilbud. Nå er vel ikke behandling stoppet i Sverige. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå