Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
MammatilPer skrev (42 minutter siden):

Ikke første og ikke siste tilfelle. 

Han saksøker for å ha fått viljen sin,men hadde sikkert saksøkt dersom ønske ikke hadde blitt  oppfylt. 

Finnes en hel haug dokumentarer på YouTube av mennesker som i samme situasjon som denne personen.

Han saksøker ikke for å ha fått viljen sin, men for at legene feilbehandlet ham.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 hours ago, Bellalala said:

1/3?? Det høres svært urovekkende ut, men å la folk, gjerne i den mest sårbare alderen, haste inn i hormonbehandling og operasjoner er jo selve oppskriften på tragedie. Forstår ikke at man har samvittighet til å tillate dette.

Det at 1/3 ikke møter til kontroller kan jo rett og slett bety at de mener de ikke trenger det lenger. Det betyr i hvert fall ikke at 1/3 angrer. Det er gjort mange undersøkelser på dette og resultatene ligger på 1-2%. Så dette kan ikke brukes til å nekte 98-99% hjelp.

Endret av jennya
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Drizzt said:

Han saksøker ikke for å ha fått viljen sin, men for at legene feilbehandlet ham.

Ja, det er faktisk også mange som angrer på at de fikk barn. Det er ikke reversibelt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
22 minutter siden, jennya said:

Det at 1/3 ikke møter til kontroller kan jo rett og slett bety at de mener de ikke trenger det lenger. Det betyr i hvert fall ikke at 1/3 angrer. Det er gjort mange undersøkelser på dette og resultatene ligger på 1-2%. Så dette ikke brukes til å nekte 98-99% hjelp.

Ingen sa i programmet at 1/3 angrer. Bare at 1/3 kan ikke klinikken komme i kontakt med. Ikke glem at dette er en livslang behandling, man må ta hormoner resten av livet, og trenger man ikke nye resepter?

Men i programmet forteller en transkvinne som er meget fornøyd med operasjonen og som lever et strålende liv, at hun vet om mange som angrer. Hun kjente personlig en som begikk selvmord.

Hvilket motiv skulle hun ha for å lyve?

Psykologer forteller om flere som angrer, men de tør ikke stå fram. I en av de andre linkene mine, forteller en at hun er medlem i et forum for detrans på SoMe, med 100 medlemmer. Men alle av de 100 kjenner noen andre som angrer, men som ikke er på forumet.

Til sammen blir det veldig mange som sier at de kjenner noen som angrer.

Det er håp om at en ny, stor undersøkelse kan få noen bedre tall på bordet, ikke spekulasjoner.

https://www.thetimes.co.uk/article/cedc8a46-f7e3-11ec-84c1-32e852e780b0?shareToken=f231d104157cc51900b0d72823b76db4

Sajid Javid, the health secretary, will today begin the process of changing of changing the law to allow researchers to study data on about 9,000 people to find out if they suffered health problems as a result of their treatment. At present this is prevented by medical confidentiality laws and rules that mean people are given a new NHS number when they legally change their gender.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Chase skrev (1 time siden):

Flere som angrer på abort. Men min kropp, mitt valg gjelder bare noen? Samme med kvinner som opererer bort bryster pga kreftrisiko. Eller setter inn proteser. Eller særdeles mange andre behandlinger. Men det virker ikke som folk bryr seg om det…. 

Eh, de færreste kvinnene angrer på abort. Det er en beslutning som ikke tas lett og ikke påvirkes av psykiske sykdommer, medikamenter og andre forhold som hos de som detranser nå. 

Kvinner som velger å operere bort bryster på grunn av kreftrisiko angrer ikke. De har tatt valget fordi de vil slippe risikoen å få brystkreft.

Eksemplene dine passer ikke helt detranserne. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn 0,001% av transpersoner angrer, mange ganger fordi de opplever så mye hets at de går tilbake inn i skapet. Det er en miniatyrisk andel av en allerede liten andel av befolkningen. Bare la folk leve 🙄

• Liker 1
Skrevet
jennya skrev (26 minutter siden):

Ja, det er faktisk også mange som angrer på at de fikk barn. Det er ikke reversibelt.

På hvilken måte er dette sammenlignbart? Er det en lege som bestemte at de skulle ha barn og og nektet dem abort?

Har du ikke skjønt hva detrans handler om? :klo:

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Lille Olly skrev (Akkurat nå):

Sånn 0,001% av transpersoner angrer, mange ganger fordi de opplever så mye hets at de går tilbake inn i skapet. Det er en miniatyrisk andel av en allerede liten andel av befolkningen. Bare la folk leve 🙄

Eller fordi de egentlig aldri var transpersoner men hadde alvorlige psykiske lidelser som legene ikke behandlet og feilaktig tolket som trans. Hvis man leser det de selv forteller da.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, jennya said:

Sammenligner du virkelig barnløshet med å få kuttet av testiklene, penisen flådd og vrengt for å lage en slags vagina? Som kroppen vil prøve å la gro igjen fordi den oppfatter det som et sår? Og som må holdes oppe ved å bruke en stav 20 minutter hver dag?

Eller å få fjernet eggstokker og livmor, og laget en slags penis av hud fra et annet sted fra kroppen, som ikke vil gi seksuell tilfredstillelse? Den må pumpes opp for å etterligne en erigert penis?

Ta så med at østrogen testosteron gir forhøyet risiko for hjertefeil, og at testosteron østrogen gir forhøyet risiko for blodpropp. Og hormonblokkere i puberteten hemmer veksten, og kan føre til benskjørhet. Kroppen skiller ut hormoner i puberteten som ikke skal blokkeres. De hormonene er viktige for utviklingen av ikke bare kropp, men også hjerne.

Endret av ops2
Hadde forvekslet navnene på hormonene
  • Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Eller fordi de egentlig aldri var transpersoner men hadde alvorlige psykiske lidelser som legene ikke behandlet og feilaktig tolket som trans. Hvis man leser det de selv forteller da.

Ja, nei.. Det er skremselspropaganda. Legene vet hva de gjør. Det er ikke akkurat lett å få kjønnskorrigerende behandling.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, ops2 said:

Ingen sa i programmet at 1/3 angrer. Bare at 1/3 kan ikke klinikken komme i kontakt med. Ikke glem at dette er en livslang behandling, man må ta hormoner resten av livet, og trenger man ikke nye resepter?

Men i programmet forteller en transkvinne som er meget fornøyd med operasjonen og som lever et strålende liv, at hun vet om mange som angrer. Hun kjente personlig en som begikk selvmord.

Hvilket motiv skulle hun ha for å lyve?

Psykologer forteller om flere som angrer, men de tør ikke stå fram. I en av de andre linkene mine, forteller en at hun er medlem i et forum for detrans på SoMe, med 100 medlemmer. Men alle av de 100 kjenner noen andre som angrer, men som ikke er på forumet.

Til sammen blir det veldig mange som sier at de kjenner noen som angrer.

Det er håp om at en ny, stor undersøkelse kan få noen bedre tall på bordet, ikke spekulasjoner.

https://www.thetimes.co.uk/article/cedc8a46-f7e3-11ec-84c1-32e852e780b0?shareToken=f231d104157cc51900b0d72823b76db4

Men hvorfor ikke fokusere på de 98% som har fått et liv pga. operasjonen, skal de ikke ha rettigheter? Hva er hensikten med dette, å ta fra dem retten til et verdig liv? Som jeg har sagt tidligere, dette er et ekstremt lavt antall i forhold til veldig mange operasjoner. Hvorfor skal det være en standard for transpersoner og en for resten av samfunnet?

Det er mange medisinske forhold som krever livslang behandling, men hvorfor skal livslang behandling bare brukes som argument mot transpersoner? 

Dette er en stor operasjon, med helingstid på over ett år og postoperativ opptrening på ca. to år. Det er heller oppsiktsvekkende at det er så få som angrer.

At alle kjenner noen som osv. har ikke noe som helst med statistisk analyse å gjøre. Tallene som foreligger er ikke spekulasjoner.

• Liker 2
Skrevet
ops2 skrev (3 timer siden):

Jeg har vært veldig frampå i tråder om trans.

Det er som å våkne opp. Fra å like alt med trans og være veldig imøtekommende.

Jeg er jo fremdeles det. Flesteparten av trans lever rolige liv, de vil bare leve som alle andre. De er helt topp. Lev og la leve. Det viktigste er at du er fornøyd med deg selv.

Men jeg har problemer med de trans som skal være med i kvinneidrett, uten å bry seg om at deres mannlige pubertet har gjort de større og sterkere. Ikke bare i høyden, men større hjerte og bedre oksygenopptak, lengre armer, større hender, mer muskelmasse.

Jeg har også problemer med selv-ID. Spesielt etter at jeg skjønte hvor uvanlig det var med operasjoner. Det virker for enkelt.

Fra å stille spørsmål med selv-ID, så kom jeg i en strøm av virkelig forferdelige artikler om hvordan hundrevis av menn som identifiserer seg som kvinner, soner i kvinnefengsler i Canada, USA og UK. Med voldtekter som et resultat. Og voldtekter som har skjedd på sykehus, og i krisesenter for kvinner. Neida, nå sier dere at det ikke kommer til å skje i Norge. Fordi nordmenn er så mye snillere. Men det har ikke skjedd ennå, det er saken. Når noen kommer med sitt juridiske bevis på at de er kvinner, hvordan skal de holdes ute?

Jeg mener det virkelig trengs en tredje avdeling som er mikset, i tillegg til en for menn og en for kvinner. Biologiske kvinner skal respekteres når de sier "Jeg er usikker på om jeg er trygg. Hun bringer opp flashbacks fra volden menn har påført meg når jeg dusjer og ser hennes penis". Å avfeie de med at de må tåle det fordi transkvinner er kvinner, er respektløst.

I andre land påstår man at en penis er en penis hvis eieren av penisen sier det. Jeg har visst ikke hørt det i Norge ennå. Men så mange i Norge sier at det er ikke noe problem med peniser i områder som før var forbeholdt personer uten peniser. Det må bety at det er en kvinnelig penis, da. En helt normal del av kvinnens anatomi.

Så ble jeg kritisk til at det skal pushes kjønnsidentiteter i skolen, basert på det indre kjønn man føler seg som. Hvordan kan man virkelig vite at man er en mann, som en 12 - årig jente? Og hva er egentlig intersex, agender, demiboy, demigirl? Er det ikke bare variasjoner av en ungdom som ikke faller inn i stereotypene for jente og gutt? Er det kjønn?

Og så fant jeg Transtoget og Transbarnen, laget av SvT Uppdrag granskning. Og leste om bivirkninger av pubertetsblokkere og hormoner. Og så så jeg at transorganisasjoner i Norge ville at foreldrenes samtykke skulle ikke trengs for barn, de skulle få behandling siden de visste best. Nei, ingen tror på meg. Men jeg har bevis fra Nrk. Det er ved 41 minutter. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller

Beklager å være ufin, men smilet til han som sitter til venstre er creepy. Jeg må bare si det.

Ved en alder hvor man ikke får ta en tatovering, kjøpt røyk eller øl, tatt sertifikat eller stemt, så skal man være moden nok til å si "jeg er født i feil kropp". Og samtidig ha pubertetshormoner som herjer i kroppen og kanskje psykiske sykdommer.

Og da... da sprakk det for meg. Siden har jeg vært veldig kritisk til transbevegelsen, fordi økningen har eksplodert, og så mange med psykiske personer identifiserer seg som trans. For transbevegelsen er økningen bare positiv. De vil ha med så mange som mulig, uten å tenke på om det virkelig er det beste for de.

Homofili skal ikke behandles. Homofile er ikke født i feil kropp. Derfor er mange homofile og lesbiske faktisk uenige med transaktivistene. De mener at unge homofile og lesbiske blir ledet inn på pubertetsblokkere, hormoner og kirurgi. Det er kommet så langt at i noen andre land løsriver LGB seg fra LGBTQIA+ og danner en egen forening.

Jeg virker mer og mer som en transhater, fordi jeg må gjenta det samme hver eneste gang.

https://twitter.com/neverevercis/status/1504861541870764035

https://twitter.com/neverevercis/status/1491164888613658625

Du skriver så godt om dette 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Drizzt said:

På hvilken måte er dette sammenlignbart? Er det en lege som bestemte at de skulle ha barn og og nektet dem abort?

Har du ikke skjønt hva detrans handler om? :klo:

Jeg er transperson, så selvsagt vet jeg hva detrans handler om. Jeg har også lest om mange som er tvunget igjennom en detransisjon, spesielt i USA. Heldigvis har vi fått en lov mot dette i Norge nå.

Endret av jennya
  • Liker 1
Skrevet
Just now, Lille Olly said:

Ja, nei.. Det er skremselspropaganda. Legene vet hva de gjør. Det er ikke akkurat lett å få kjønnskorrigerende behandling.

Nettopp derfor må bremsene settes på her i landet.

https://sykepleien.no/2017/09/er-barnet-trans-eller-bare-deprimert

Hun etterlyser medisinske bevis for at barn kan være født i feil kropp, og at den gjeldende, kjønnsbekreftende behandling er effektiv og fri for risiko.

– Hittil har vi ikke blitt presentert slike bevis. Barnet har heller ikke fått utredning eller hjelp eller behandling for andre medisinske problemer, men rushes inn mot medisinsk transisjon, sier moren.

I 2016 ble loven endret til at folk kunne skrive ut et skjema og sende inn for å endre juridisk kjønn. Ingen ting annet trenges. Ikke noen bekreftelse fra lege, ingen psykiatrisk evaluering, ingen hormonbehandling eller operasjon. https://sykepleien.no/2017/01/490-har-endret-kjonn

Det var ingen offentlig debatt om dette. Det ble holdt skjult. I Skottland vurderer man også å innføre en slik lov. Der er det brennheit debatt. Er det ikke det som er demokrati? Offentlighet? Transparens? Debatt?

Det tok ikke lang tid for en med alt intakt under navlen gikk inn i en damegarderobe. Da noen spurte om han hadde gått feil og ikke skulle være der, så flashet transkvinnen ID som viste at kjønn: Kvinne. Og så ble hun som protesterte anmeldt. Først til diskrimineringsnemda, som lot henne slippe, såvidt. Så ble hun anmeldt til politiet, som henla saken. Såvidt.

Og transorganisasjoner fikk endret loven til at andre enn Rikshospitalet skal gi kjønnskorrigerende behandling. Resultat: Helsestasjoner, som har lavere terskel enn Rikshospitalet, gir nå ut hormoner. https://sykepleien.no/2017/09/ja-vi-gir-kjonnshormoner-til-ungdommer

"Kjønn er et spekter, sier Wik". Å stanse puberteten kalles en time-out. Det er pseudovitenskap og kvakksalveri. Medikamentet som gis, Lupron, er det samme som brukes til å stanse puberteten hos jenter som kommer for tidlig i puberteten. Hos voksne brukes det til å behandle prostatakreft og endometriose. Sverige har sluttet med all behandling med pubertetsblokkere og hormoner til mindreårige, etter at bivirkninger hos deres pasienter ble kjent. SvT begynte å undersøke et tilfelle, og fant 12 andre med bivirkninger i Stockholmsområdet. Som ikke hadde blitt registrert.

For unge gutter er det viktig å se feminine ut. De vil ikke utvikle adamseple eller vokse seg høye. En uønsket bivirkning er at hvis de vil ha kjønnskorrigerende operasjon, kan ikke deres penis brukes til å lage en vagina, fordi den stoppet å vokse, og er en liten barnepenis.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, jennya said:

Jeg er transperson, så selvsagt vet jeg hva detrans handler om. Jeg har også lest om mange som er tvunget igjennom en detransisjon, spesielt i USA. Heldigvis har vi fått en lov mot dette i Norge nå.

Du lyver om detrans. Det du snakker om er forsøk på seksuell korrigering, hvor unge homofile og lesbiske tvinges til religiøse leire som prøver å påvirke de til å bli heterofile.

Homofile og lesbiske er seksuelle legninger.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Han har fortsatt saksøkt for å ha fått viljen sin.Ingen tvang han fysisk til operasjonsbordet. Hvordan  det endte der er en annen sak. 

• Liker 1
Skrevet

🤣 verden er stor! Ja så klart finnes det folk som angrer. 

Fiskepinner eller kjøttkaker til middag? Det ble fiskepinner faen altso angrer meg for at det ikke ble kjøttkaker! 

Her i Norge er vi strenger med slike viktig livs endringer.

Skrevet
10 minutter siden, jennya said:

Men hvorfor ikke fokusere på de 98% som har fått et liv pga. operasjonen, skal de ikke ha rettigheter? Hva er hensikten med dette, å ta fra dem retten til et verdig liv? Som jeg har sagt tidligere, dette er et ekstremt lavt antall i forhold til veldig mange operasjoner. Hvorfor skal det være en standard for transpersoner og en for resten av samfunnet?

Det er mange medisinske forhold som krever livslang behandling, men hvorfor skal livslang behandling bare brukes som argument mot transpersoner? 

Dette er en stor operasjon, med helingstid på over ett år og postoperativ opptrening på ca. to år. Det er heller oppsiktsvekkende at det er så få som angrer.

At alle kjenner noen som osv. har ikke noe som helst med statistisk analyse å gjøre. Tallene som foreligger er ikke spekulasjoner.

Men nå får vi se at vinden snur. Når flere står fram, vil det gi andre selvsikkerhet til å gjøre det samme. De som står fram med navn nå, er pionerer.

Så vil tiden vise antallet som angrer. For deres egen skyld, håper jeg du har rett, at tallet er så lite som mulig.

Men i Storbritania har antallet tenåringsjenter som henvises til utredning for transseksualitet økt med 5000%. Er ikke det bittelitt stor økning?

Etter at svensk tv sendte dokumentaren "Transtoget" som nettopp handlet om bivirkninger og detrans, så droppet henvisninger som en stein. https://genderreport.ca/the-swedish-u-turn-on-gender-transitioning/

Gender-clinic-referrals-Sweden.png

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
23 minutter siden, ops2 said:

Sammenligner du virkelig barnløshet med å få kuttet av testiklene, penisen flådd og vrengt for å lage en slags vagina? Som kroppen vil prøve å la gro igjen fordi den oppfatter det som et sår? Og som må holdes oppe ved å bruke en stav 20 minutter hver dag?

Eller å få fjernet eggstokker og livmor, og laget en slags penis av hud fra et annet sted fra kroppen, som ikke vil gi seksuell tilfredstillelse? Den må pumpes opp for å etterligne en erigert penis?

Ta så med at østrogen gir forhøyet risiko for hjertefeil, og at testosteron gir forhøyet risiko for blodpropp. Og hormonblokkere i puberteten hemmer veksten, og kan føre til benskjørhet. Kroppen skiller ut hormoner i puberteten som ikke skal blokkeres. De hormonene er viktige for utviklingen av ikke bare kropp, men også hjerne.

Nei jeg sammenligner prosenten som angrer. I lys av kompleksiteten av operasjonen og oppfølgingen er det et oppsiktsvekkende lavt antall angrere.

Hva er hensikten med å lage skremselsilde av operasjonene? Slike kan man skrive om en hvilken som helst operasjon.

Nei, østrogen gir ikke forhøyet risiko for hjertefeil for transpersoner. Forskning utført på personer med livmor og eggstokker er ikke relevant for personer uten det. I tillegg må man ta inn administrasjonsmetodeo og andre risikofaktorer i analysen.

Skrevet
2 minutter siden, Hufsakommer said:

🤣 verden er stor! Ja så klart finnes det folk som angrer. 

Fiskepinner eller kjøttkaker til middag? Det ble fiskepinner faen altso angrer meg for at det ikke ble kjøttkaker! 

Her i Norge er vi strenger med slike viktig livs endringer.

Men sterke krefter vil at aldersgrensen for å få hormoner skal ned, ned ned. Og at behandlingen kan starte uten foreldrenes samtykke. Vil du ha link? Jeg har allerede linket i denne tråden, men jeg vet hvor late folk er. Og at de leser poster som bare bekrefter det de har bestemt seg for på forhånd.

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...