Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Drizzt skrev (18 timer siden):

Det hører til sjeldenhetene at heterofile menn sminker seg slik:

image.png.794e4f6e90abe2fa3ee2c3d7bf49507c.png

''Kvinnesminke'' er det ikke vanlig at menn bruker, nei.

Nå har jeg vel ikke påstått at menn flest går for grønn øyenskygge og rosa leppestift. Men det er klart om fordommer skal  underbygges er det enklest å gå for det som ikke er mainstream.

Hannah80 skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner ganske mange mennesker. Både privat og gjennom jobb. Men jeg har aldri sett en (tilsynelatende) heterofil mann bruke sminke. Hvilke miljøer er det du frekventerer, hvor dette er normalt?

Jeg frekventerer helt normale miljøer. Ingenting obskurt om det er det du antyder? Det er ikke alle som går for tykke lag med sminke i alle regnbuens farger. Diskré sminke på menn er fullstendig normalt i min omgangskrets.

ops2 skrev (28 minutter siden):

Lett farget ansiktskrem, ikke slik tykk sparkel som skjuler hver pore. For å se mer frisk ut. Concealer på poser under øynene.

Flere menn enn man tror, får operert hengende øyelokk og tar botox.

Oslo øst. Forfengelige menn.

Pluss på eyeliner så er du der. Så kan du med fordel legge vekk fordommene om forfengelige menn og Oslo øst. Jeg kjenner menn på Oslo vest, og andre steder i vårt langstrakte land, som bruker sminke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Transfober vil gjøre literally anything for å finne noe til å støtte fobien sin. Hvorfor er det så viktig hva folk gjør med kroppene sine? Ja, noen unntak vil det ALLTID være, betyr ikke at transpersoner skal nektes behandling av den grunn. Man kan ikke lage regler av unntak. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Romilo said:

Transfober vil gjøre literally anything for å finne noe til å støtte fobien sin. Hvorfor er det så viktig hva folk gjør med kroppene sine? Ja, noen unntak vil det ALLTID være, betyr ikke at transpersoner skal nektes behandling av den grunn. Man kan ikke lage regler av unntak. 

To ting ved dette, og Jeg spør og spør men får aldri svar.

1. Hvem er det som vil nekte transpersoner behandling?

2. Når mine barn i en forvirret periode av livet, typisk starten av puberteten, kan gå til helsesøster uten mitt samtykke for å få medisiner som vil gi livsvarige forandringer. Hvordan er dette ikke min sak og hvorfor mener du dette ikke skal være viktig for meg?

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
On 7/10/2022 at 12:16 PM, Polarisstella said:

--------------------------Pluss på eyeliner så er du der. Så kan du med fordel legge vekk fordommene om forfengelige menn og Oslo øst. Jeg kjenner menn på Oslo vest, og andre steder i vårt langstrakte land, som bruker sminke.

Åja, sorry, jeg skulle skrive Oslo Vest. Jeg har inntrykk av at det er mer et byfenomen enn et bygdefenomen. Jeg har ikke sett det nord for Dovre, ute på bygda. Jeg tror dessverre at det er fordommer der.

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, Romilo said:

De skal ha riktig behandling. Det første leger lærer, er at de skal ikke gjøre skade.

Når de som søker behandling har økt fra 3-4 i året til 140 i året, bør man ikke spørre hvorfor? (Kilde: HKS Helsestasjon for kjønn og seksualitet)

Og når 2/3 har andre diagnoser, bør ikke hele sykdomsbildet behandles? Er en med tunge psykiske diagnoser egentlig i stand til å vite "Alle symptomer og all smerte blir borte når jeg skifter kjønn"?

Og når de som øker mest i henvisninger er tenåringsjenter med asperger, er ikke det urovekkende?

Gjør ikke skade.

Sverige ruller opp skandale i transbehandlingen, hvor problemet ikke er for lite behandling, men for mye. https://www.gp.se/ledare/nu-riskerar-transvården-rättsliga-efterspel-1.76826891

Att transvården blivit så hett omdiskuterad är för det första att det handlar om oåterkalleliga ingrepp på en helt frisk kropp, för det andra att patientgruppen vuxit så snabbt och nu domineras av unga kvinnor med ytterligare psykiatriska diagnoser, och för det tredje att den vilar på så svag vetenskaplig grund.

Mycket talar för att vi bara sett början på rättsliga efterspel, där patienter som ångrat sig stämmer sina vårdgivare, läkare som velat gott men som alltför lättvindigt gått med på önskemål om drastiska medicinska ingrepp.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
amit skrev (På 1.7.2022 den 11.02):

Her er en transe som angrer på kjønnsskiftet.

"Hvordan er du så sikker på at å fjerne kjønnsorganene dine ... vil løse dine problemer, disse problemene kommer til å vente på deg når du våkner opp fra kirurgi.", sier Ritchie Herron.

Ritchie Herron saksøker NHS etter kjønnsskiftet, han hevder han ble rådet til å gjøre 'den største feilen i sitt liv'.

https://twitter.com/TimesRadio/status/1541739774138105857?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1541739774138105857|twgr^|twcon^s1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fpolitical%2Fpronouns-matter-uk-banks-attempt-virtue-signal-backfires

Folk som vurderer kjønnsskifte, bør se denne videoen. Ritchie Herron ble ufruktbar, inkontinent og har konstant smerter etter kjønnsskifteoperasjonen.

Beklager men.., jeg tipper han har hatt en finger med i spillet her. Han ble ikke presset til operasjonen uprovosert liksom.

Men det man kan ta med seg videre er at behandling av psykisk helse må bli større. Han fyren her har åpenbart store problemer.

Skrevet (endret)
1 hour ago, Blåttvann said:

Beklager men.., jeg tipper han har hatt en finger med i spillet her. Han ble ikke presset til operasjonen uprovosert liksom.

Men det man kan ta med seg videre er at behandling av psykisk helse må bli større. Han fyren her har åpenbart store problemer.

Han var/er homoseksuell og hadde blitt behandlet veldig dårlig både av egen familie og andre. Han ble aldri spurt om han kunne tenke seg barn i framtiden, han fikk ikke tilbud om å fryse ned sperm. Ingen undersøkte om hans mentale helse og homofobien han hadde opplevd, kunne fått han til å tro at det var riktig å leve som kvinne.

Han kom inn i et transforum når han var 20, og ble fortalt at han var trans. De eldre mennene på forumet var veldig insisterende på at han måtte operere seg mens han var ung nok til å passere som kvinne. "Se på meg, jeg ser ikke feminin ut. Men du vil se bra ut".

Etter to 30 minutters konsultasjoner ved en privat klinikk, fikk han bekreftet at han hadde kjønnsdysmorfi , og ble henvist til en offentlig klinikk.

Joda, han ble faktisk presset siden han fikk to tilbud om operasjon, og avslo begge ganger. Han var hele tiden usikker på operasjon, og ville bare ha terapi. Han sa at han hadde betenkeligheter. Han var suicidal, og hadde sagt det også til behandlerene. Han gikk på høye doser antidepressiva. Andre gangen han sa nei, fikk han vite at han ville bli utskrevet.

I redsel for å miste terapien... sa han ja. Han fikk ikke engang møte legen som opererte han, ingen konsultasjon, ingen informasjon om komplikasjoner som kunne oppstå.

Rickie tar ansvar for at han selv søkte hjelp for kjønnsdysmorfi. Han saksøker fordi han mener seg feilbehandlet. De så ingen røde flagg, ingen tok hensyn til at han led av depresjon, hadde opplevd homofobi, OCD, seksuelt misbruk, stoffbruk og trauma fra barndommen.

Endret av ops2
  • Liker 6
Skrevet
ops2 skrev (1 time siden):

Han var/er homoseksuell og hadde blitt behandlet veldig dårlig både av egen familie og andre. Han ble aldri spurt om han kunne tenke seg barn i framtiden, han fikk ikke tilbud om å fryse ned sperm. Ingen undersøkte om hans mentale helse og homofobien han hadde opplevd, kunne fått han til å tro at det var riktig å leve som kvinne.

Han kom inn i et transforum når han var 20, og ble fortalt at han var trans. De eldre mennene på forumet var veldig insisterende på at han måtte operere seg mens han var ung nok til å passere som kvinne. "Se på meg, jeg ser ikke feminin ut. Men du vil se bra ut".

Etter to 30 minutters konsultasjoner ved en privat klinikk, fikk han bekreftet at han hadde kjønnsdysmorfi , og ble henvist til en offentlig klinikk.

Joda, han ble faktisk presset siden han fikk to tilbud om operasjon, og avslo begge ganger. Han var hele tiden usikker på operasjon, og ville bare ha terapi. Han sa at han hadde betenkeligheter. Han var suicidal, og hadde sagt det også til behandlerene. Han gikk på høye doser antidepressiva. Andre gangen han sa nei, fikk han vite at han ville bli utskrevet.

I redsel for å miste terapien... sa han ja. Han fikk ikke engang møte legen som opererte han, ingen konsultasjon, ingen informasjon om komplikasjoner som kunne oppstå.

Rickie tar ansvar for at han selv søkte hjelp for kjønnsdysmorfi. Han saksøker fordi han mener seg feilbehandlet. De så ingen røde flagg, ingen tok hensyn til at han led av depresjon, hadde opplevd homofobi, OCD, seksuelt misbruk, stoffbruk og trauma fra barndommen.

Ok, jeg har som du skjønte ikke lest hele saken, takk for info.

Jeg skal innrømme at jeg svarte på et generelt grunnlag, den gruppen er veldig utsatt og vi må styrke det mentale helsetilbudet. Kanskje mange blir presset mer enn jeg trodde. Åpenbart.

Det er jo veldig synd at han ikke frøs ned sæd, men jeg mener man har et ansvar for å sette seg inn i ting også. Mulig jeg er for streng mot han enda, da han kanskje ikke orket å forholde seg til det hele? Men når man fjerner ballene så burde man vite at man ikke kan få barn hvertfall da (var det også et sjokk for han?).

Skrevet
Blåttvann skrev (5 timer siden):

Det er jo veldig synd at han ikke frøs ned sæd, men jeg mener man har et ansvar for å sette seg inn i ting også. Mulig jeg er for streng mot han enda, da han kanskje ikke orket å forholde seg til det hele? Men når man fjerner ballene så burde man vite at man ikke kan få barn hvertfall da (var det også et sjokk for han?).

Som du selv sier:

Sitat

Og det er noe av poenget. Det kjøres på uten å undersøke eller ta tak i disse problemene.

Til sammenligning: Burde man gi anorektikere slankeoperasjon på forespørsel? Mange vil sikkert gjerne ha det om de får.

• Liker 2
Skrevet
ops2 skrev (9 timer siden):

Åja, sorry, jeg skulle skrive Oslo Vest. Jeg har inntrykk av at det er mer et byfenomen enn et bygdefenomen. Jeg har ikke sett det nord for Dovre, ute på bygda. Jeg tror dessverre at det er fordommer der.

Jeg er født og oppvokst nord for polarsirkelen. Dette "fenomenet", som du sier, er vanlig i Tromsø. Om det er det i bygdene skal jeg ikke uttale meg om.

Skrevet
Enda en tulling skrev (19 minutter siden):

Som du selv sier:

Og det er noe av poenget. Det kjøres på uten å undersøke eller ta tak i disse problemene.

Til sammenligning: Burde man gi anorektikere slankeoperasjon på forespørsel? Mange vil sikkert gjerne ha det om de får.

Men man må jo være veldig dum hvis man ikke skjønner at man blir infertil når man fjerne reproduksorganene. Tipper ganske mange relativt psykisk sjuke mennesker skjønner såpass.

Tenker egentlig Darwin i dette tilfellet, det er kanskje like greit at det ble sånn.

Skrevet
Blåttvann skrev (20 minutter siden):

Men man må jo være veldig dum hvis man ikke skjønner at man blir infertil når man fjerne reproduksorganene. Tipper ganske mange relativt psykisk sjuke mennesker skjønner såpass.

Tenker egentlig Darwin i dette tilfellet, det er kanskje like greit at det ble sånn.

Det ble vel aldri sagt at han ikke skjønte at han ville bli steril?
Men forespeilet det vidunderlige nye livet som kvinne var det kanskje en liten pris å betale. Så uteble paradiset. Offeret var til ingen nytte. Da var det nok ikke så greit likevel.

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (25 minutter siden):

Det ble vel aldri sagt at han ikke skjønte at han ville bli steril?
Men forespeilet det vidunderlige nye livet som kvinne var det kanskje en liten pris å betale. Så uteble paradiset. Offeret var til ingen nytte. Da var det nok ikke så greit likevel.

"Jeg ble aldri spurt om jeg ville fryse ned sæd". Når man bruker det som argument i en sak som dette, for å klage på klinikken for at utfallet ble som det ble så ser jeg for meg to alternativer.

1.man vet ikke at det er mulig.

2.man skjønner ikke hva det innebærer å fjerne reproduksjonsorganene.

Uansett svaralternativ er min mening at Darwin fungerte helt ypperlig.

Jeg la også merke til at han klagde på å ha kateter.., etter underlivskirurgi. Altså...

Skrevet
11 hours ago, Enda en tulling said:

Som du selv sier:

Ja ikke sant? De mener de er for tykke uansett hva vi andre mener de ser ut som. Jeg er sikker på at noen kan finne en fobi å skylde på der også om man er uenig.

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Blåttvann said:

"Jeg ble aldri spurt om jeg ville fryse ned sæd". Når man bruker det som argument i en sak som dette, for å klage på klinikken for at utfallet ble som det ble så ser jeg for meg to alternativer.

Jeg la også merke til at han klagde på å ha kateter.., etter underlivskirurgi. Altså...

3. Man ser ikke anger som et alternativ.

Dette er altså noe jeg selv har blitt fortalt av en som tenker på kjønnsskifte, at anger ikke er et alternativ. De er så sikre at hvorfor ta høyde for at man vil angre seg? Hvorfor ta den ekstra kostnaden å fryse ned egg/sæd når man uansett ikke kommer til å angre?

Da mangler det definitivt noe et sted i støtteapparatet.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke kjønnskifte jeg argumenterer imot.

Men at mental helse ikke betyr noe som helst, når det skal vurderes om det er psykisk sykdom, eller traume fra at man lever i 'feil kropp'.

Jeg synes det er å sparke nedover, når en mann som går på høye doser antidepressiva og som har mange, mange problemer, blir stilt ansvarlig.

"Han visste hva han gjorde".

"Ellers er han en idiot".

Fagfolk har et ansvar for å stille diagnoser. Det at en psykisk syk person skal holdes ansvarlig for å finne ut ting på egen hånd - Jeg lurer på om noen skjønner hvordan livet er på antidepressiva?

Og at ikke fagfolk føler et ekstra stort ansvar når denne deprimerte personen sier han er i tvil om han vil bli kastrert, for så å ombestemme seg? Hvorfor spurte ingen: "Men hvis du er i tvil om operasjonen, hva ønsker du? Du vil fremdeles få terapi hos oss. Ikke vær redd."

• Liker 2
Skrevet

For å gå tilbake til puberteten. Det er veldig vanskelig å stoppe en som er voksen fra å endre kroppen for livet. Men med mennesker under myndighetsalderen, så har man ikke engang argumentet om at de er voksne og ansvarlige for sitt eget liv.

Tolv år og vil kjøpe øl? Ikke tale om.

Tretten år og vil ha sex med kjæresten? Nei, du er ikke moden nok.

Fjorten år og vil ha en tatovering? Nei, du kan angre senere, selv om du virkelig vil dette nå.

Femten år og vil stemme i Stortingsvalget? Selv om du er politisk engasjert, så må du vente til du blir gammel nok.

Tenåring og fant ut at du er født i feil kropp for noen måneder siden? Og du har lest på internett at du absolutt ikke må gå igjennom 'feil pubertet.'

Jeg er veldig glad for at det finnes åpne transaktivister som sier hva de faktisk mener. De prøver ikke å pakke det inn. Dessverre er det mange som ikke riktig hører hva de sier.

"Venter du og ser, gjennomgår barnet en irreversibel pubertetsutvikling".

(42:00) https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller

Med dette som grunn, at det er skadelig å gå igjennom puberteten, så gis det ut pubertetsblokkere som stanser kroppens naturlige hormoner.

Det er ingen anerkjent behandling som er trygg. Den er eksperimentell. Det argumenteres med at transbarn må begynne på pubertetsblokkere for å 'redde liv'.

Nøyaktig de samme stoffene som brukes for å utsette puberteten, gis til voksne med prostatakreft og endometriose. (GnRH = gonadotropin-releasing hormone) Når GnRH brukes mot disse sykdommene, så er man åpne med å informere om mulige bivirkninger.

https://bucharestendometriosiscenter.com/gnrh-side-effects/

Some side effects of GnRH are usual menopause symptoms such as hot flushes, mood changes, anxiety, vaginal dryness, headaches, dizziness, nervousness, irritability and sleeplessness, depression and other mood disorders. Other side effects are more severe such as pain & fibromyalgia, musculoskeletal & articular disorders, memory and psychotic disorders, autoimmune thyroiditis, blood sugar rise, difficulty breathing, chest pain, liver function abnormality, vision abnormality and others.

I transaktivistenes argumenter er bivirkningene ignorert , behandlingen påstås å være sikker. Eller bivirkinger blir avvist som "ubetydelige".

Nesten alle som begynner på pubertetsblokkere, går videre til hormonbehandling. Dette brukes som et argument for at det var 'riktig' å gi de pubertetsblokkere.

Se nærmere på de psykiske bivirkningene, som i transaktivismens verden betyr at barnet lider fordi det er født i feil kropp. Eller er humørsvingningene, irritasjonen, nervøsiteten, søvnløsheten og depresjonen forårsaket av nettopp hormonblokkerene barnet tar?

Barnet føler seg dårlig. Og tror det er en bekreftelse på at de har kjønnsdysmorfi.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Blåttvann skrev (På 15.7.2022 den 1.37):

Nå har nisselue også kommet med et alternativ 3 som slett ikke er usannsynlig, men jeg ser heler ike bort fra 1.
Det er ikke gitt at alle følger med på alt av reproduksjonsteknologi, spesielt ikke folk som har nok med å komme seg fra den ene dagen til den andre.

Informert samtykke er et vesentlig prinsipp i medisinen. Ved ethvert inngrep av betydning, skal pasienten opplyses om både fordeler og ulemper av behandlingen, samt hva som er ukjent. Dette ikke bare for at pasienten skal beskyttes mot seg selv, men det beskytter også legen mot framtidige søksmål. Pasienten kan da erklære at han vet hva han gjør. Dette forutsetter samtykkekompetanse hos pasienten, for barn er det da normalt foreldrene som tar avgjørelsen. Har man med psykisk ustabile personer å gjøre bør man være ekstra forsiktig slik at ikke avgjørelsen tas i affekt.
Det er også legen som (forhåpentligvis) sitter med mest kunnskap om og erfaringer med behandlingen som skal gis Det forhindrer ikke at pasienten kan google og være uenig og evt be om ny vurdering av en annen lege, men man skal ikke være nødt til å finne ut av dette på egen hånd.

Det virker som dette har sviktet i tilfellet i denne tråden. Jeg vet ikke om den aktuelle legen har unnlatt å informere grunnet økonomiske eller ideologiske motiver, eller om det bare er ren likegyldighet, men det er da et grovt brudd på legeetikken, når det er snakk om en så inngripende form for behandling. I stedet har denne personen blitt utsatt for en ren markedsføringskampanje fra aktivister, og regelrett utpressing fra helsevesenet.

Dette er ikke greit, uansett hvor dum man måtte mene pasienten er. Selv dumme mennesker skal få forsvarlig behandling. Og når det er store psykiske problemer med i bildet kan selv intelligente mennesker miste dømmekraften.

Dessverre virker det som transaktivister ønsker seg flere tilfeller som dette. Det er iallfall det de legger opp til, når de kjemper for at barn skal få kjønns-"korrigerende" behadling uten foreldrenes samtykke, og at nødvendigheten av slik behandling aldri skal unne trekkes i tvil.

Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

Nå har nisselue også kommet med et alternativ 3 som slett ikke er usannsynlig, men jeg ser heler ike bort fra 1.
Det er ikke gitt at alle følger med på alt av reproduksjonsteknologi, spesielt ikke folk som har nok med å komme seg fra den ene dagen til den andre.

Informert samtykke er et vesentlig prinsipp i medisinen. Ved ethvert inngrep av betydning, skal pasienten opplyses om både fordeler og ulemper av behandlingen, samt hva som er ukjent. Dette ikke bare for at pasienten skal beskyttes mot seg selv, men det beskytter også legen mot framtidige søksmål. Pasienten kan da erklære at han vet hva han gjør. Dette forutsetter samtykkekompetanse hos pasienten, for barn er det da normalt foreldrene som tar avgjørelsen. Har man med psykisk ustabile personer å gjøre bør man være ekstra forsiktig slik at ikke avgjørelsen tas i affekt.
Det er også legen som (forhåpentligvis) sitter med mest kunnskap om og erfaringer med behandlingen som skal gis Det forhindrer ikke at pasienten kan google og være uenig og evt be om ny vurdering av en annen lege, men man skal ikke være nødt til å finne ut av dette på egen hånd.

Det virker som dette har sviktet i tilfellet i denne tråden. Jeg vet ikke om den aktuelle legen har unnlatt å informere grunnet økonomiske eller ideologiske motiver, eller om det bare er ren likegyldighet, men det er da et grovt brudd på legeetikken, når det er snakk om en så inngripende form for behandling. I stedet har denne personen blitt utsatt for en ren markedsføringskampanje fra aktivister, og regelrett utpressing fra helsevesenet.

Dette er ikke greit, uansett hvor dum man måtte mene pasienten er. Selv dumme mennesker skal få forsvarlig behandling. Og når det er store psykiske problemer med i bildet kan selv intelligente mennesker miste dømmekraften.

Dessverre virker det som transaktivister ønsker seg flere tilfeller som dette. Det er iallfall det de legger opp til, når de kjemper for at barn skal få kjønns-"korrigerende" behadling uten foreldrenes samtykke, og at nødvendigheten av slik behandling aldri skal unne trekkes i tvil.

Jeg er ikke uenig i det du skriver, i prinsippet, men i denne sammenheng tenker jeg det var til det beste at personen ble infertil.

Ellers har lasset tippet helt over. Å gi barn som får breakdowns av å ikke vite om de vil leke i sandkassen eller i hoppetårnet de neste 10minuttene så mye makt over egen fremtid er galskap. 

Skrevet (endret)

Her er et youtube intervju med han. Ved cirka 14:40, snakker han om når han ble henvist for kjønnsdysmorfi og sa at han ønsket terapi. Dette var i 2015.

"And she was like: 'Do you want surgery?' and I was like 'I'm not sure, can I have some therapy?'"

Og det var i februar, og i juli prøvde hun å få henvist meg for operasjon, det var veldig aggressivt lagt fram, hun var: "Du er her for dette (operasjon) og operasjon er målet".

- Intervjueren: "Det er ironisk, for et av argumentene til transbevegelsen er nettopp at kvinner kan ha penis, og menn kan ha vagina. Så operasjon er ikke nødvendig".

Ritchie: Og jeg ville fortsette å ha terapi, så jeg utsatte og utsatte operasjonen så lenge jeg kunne, i nærmere to og et halvt år. I 2017 sa de: "Du er stabilisert på hormoner, du får stemmeterapi, og hvis du ikke vil ha operasjon, så skriver vi deg ut".

Og jeg gikk til terapeuten, jeg sa at jeg fremdeles var usikker, jeg var redd. Men ved slutten av den timen så ringte jeg opp behandleren og sa at jeg var klar for operasjon.

De spurte meg hele tiden (Årene i terapi): "Misliker du kjønnsorganene dine?" og jeg sa "Uh, jeg er ikke sikker? Kanskje". Det var aldri jeg som tok opp det. Det var bestandig de. Og jeg var veldig ustabil, i en veldig besatt tilstand, jeg brukte stoff og hadde risikabel sex og jeg fortalte de alt om det. Jeg var voksen, og jeg kunne bruke stoff og ha sex med fremmede, det var mine egne valg. Men de visste. De visste at de ikke henviste en mentalt frisk og stabil person for operasjon.

Jeg hadde ikke engang en konsultasjon med kirurgen, jeg kom inn på klinikken og jeg ville bare hoppe av, jeg ventet på en mulighet til å gjøre det. Men jeg hadde denne følelsen av at de tenkte: "Du er virkelig heldig som får dette tilbudet. Nå har vi gjort alt dette mulig for deg, du bør ikke gjøre ting vanskelig".

Endret av ops2
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...