Gå til innhold

Anbefale en dramaserie, eventuelt en krimserie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mare of Easttown er veldig bra. Broen, hvis du ikke har somlet deg til å se den ennå :)

Anonymkode: 3ac5a...b7a

Takk for tips! Broen har jeg sett, men Mare of Easttown settes på lista 😊

Anonymkode: e6bdb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tirben skrev (19 minutter siden):

Top boy på Netflix.  Brilliant  britisk krim drama.

Takk for tips, den høres bra ut 😊

Anonymkode: e6bdb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Line of Duty, Big Little Lies, Trapped, Dopesick, Unbelievable, Chernobyl, Euphoria, The Queen's Gambit, Maid

Anonymkode: c3d1b...76c

Takk for mange gode tips! Big little lies og unbelievable  har jeg sett, veldig bra! Resten sjekker jeg ut 😊

Anonymkode: e6bdb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsket This Is Us så må jeg anbefale Brothers & Sisters. Den ligger også på Disney+, er laget av noen av de samme folka (Ken Olin blant annet, som har laget mye fantastisk TV) og er SÅ fin. Sally Field, Matthew Rhys, Rachel Griffiths, Calista Flockhart, Rob Lowe, Emily Van Camp... solide, gode skuespillere og det er en utrolig fin kjemi mellom de alle sammen. Anbefales egentlig til alle, men særlig hvis du liker serier som This Is Us som handler mer om karakterer enn plot.

Ellers så anbefaler jeg alltid disse seriene til alle som spør etter tips:

- Line Of Duty (TV2 Play/Britbox)

- The Missing (TV2 Play, separate sesonger og sesong 2 er bare helt utrolig)

- Downton Abbey (TV2 Play, Netflix)

- The Durrells (NRK)

- Ted Lasso (Apple TV+)

- Succession (HBO Max)

- The Split (NRK)

- The Night Manager (NRK, HBO Max)

- Unforgotten (TV2 Play/Britbox)

- It's A Sin (HBO Max)

- Schitt's Creek (TV2 Play)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The affair. Fantastisk serie!

Anonymkode: 19b90...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mange andre foreslår: Six Feet Under! Fantastisk serie

anbefaler også Mad Men (HbO) - virkelig en god serie, som holdt seg god gjennom alle sesongene.

Og ellers: Unbelievable, Queens Gambit, Maid, Unorthodox, Alias Grace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den islandske "Heime" på NRK synes jeg var veldig fin. Ellers "Dobbeltgjengeren" på NRK, en tysk serie om to tvillingjenter som ble skilt ved fødselen og vokste opp i Vest. og Øst-Berlin,  og KuDamm som også er en tysk veldig bra serie på NRK om tre søstre og moren deres som driver en danseskole i Berlin i etterkrigstiden (3 sesonger) , "Mitt liv som meg" på NRK, en veldig bra irsk serie om en tenåringsjente med en psykisk syk mor og en voldelig far. I tillegg den svenske "Alska meg" som er på Viaplay (fantastisk serie). Alle veldig bra dramaserier!

Anonymkode: 24182...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 14.26):

Har du sett Broadchurch? Sesong 1 er knallgod!

Anonymkode: d544c...936

Enig!!

 

secrets and lies er også bra(sesong1)

tell me your secret

save me (skuespilleren fra the walking dead som spiller i den, morgen) 

the missing 

 

 

Anonymkode: 55cd9...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little fires Everywhere ser jeg på nå. Amazon Prime med Reese Witherspoon

Anonymkode: 951ff...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeavour (Unge Morse) og Inspector Gently. To gode serier satt til omtrent samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Line of duty kan virkelig anbefales👍Så alle sesongene i fjor sommer, har lyst til å se den en gang til😅

Anonymkode: b603b...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Americans viaplay

The Bureau

Better call Saul(litt dvelende i starten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tørk aldri tårer uten hansker''. Svensk dramaserie på nrk. Omhandler hvordan aids spredte seg blant homofile i Stockholm på 80-tallet. Rørende og dramatisk serie som illustrerer hvor tabubelagt sykdommen var. Tar også opp kampen for å elske den man vil <3

Anonymkode: 14bc1...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

''Tørk aldri tårer uten hansker''. Svensk dramaserie på nrk. Omhandler hvordan aids spredte seg blant homofile i Stockholm på 80-tallet. Rørende og dramatisk serie som illustrerer hvor tabubelagt sykdommen var. Tar også opp kampen for å elske den man vil ❤️

Anonymkode: 14bc1...0ff

Var mange som anbefalte den når It's A Sin kom ut, så tror jeg må prøve på den selv. Har hørt mye fint om den, og advarsel om å finne frem Kleenex'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 10.31):

Nå har jeg sett ferdig This is us. Og sukk .. for en fantastisk serie! Har sett og likt veldig godt serier som Suits, The good wife, New Amsterdam, Et sted å høre til, Downton Abbey, Lykkeland, Love child m.fl. Liker også krim, og likte spesielt serier som Homeland, The killing, Americans, You veldig godt. 

Liker ikke science fiction og fantasy. 

Nå er jeg altså ute etter en ny serie, og tips mottas med stor takknemlighet 😊 

Anonymkode: e6bdb...b1c

Hva med Nord og Sør, alle 3 sesonger ligger ute på ViaPlay. Også sesong 3 som aldri før er sendt på norsk TV. Handlingen er lagt til USA før, under og etter borgerkrigen. Hvor vi følger en familie fra sørstatene og en familie fra nordstatene. Spennende serie og den går Downtown Abbey en høy gang når det gjelder flotte klær og kostymer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...