Gå til innhold

Ok å plystre etter en sexy jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker said:

At en voksen mann sitter her på et forum og snakker ned andre menn som umodne aper får så være. Men at DE får oss andre til å se ut som umodne idioter uten sosiale antenner er rett og slett komisk. Så komisk at jeg måtte trekke på smilebåndet.

Hvem er denne mannen som skal fortelle hva andre menn skal eller ikke skal gjøre, i frykt for at alle menn ser ut som idioter. 

Og hvordan har det seg at jeg skal føle meg som en idiot fordi andre menn gjør noe jeg selv ikke gjør? 

Anonymkode: 62c5b...d70

Menn trenger andre modne og voksne menn å se opp til. Modne forbilder er viktig. Aper som følger andre aper, lærer og utvikler seg ikke.

Anonymkode: 9e713...d09

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, jeg skriver at de har selskap med en miljøterapeut gitt av psykisk helse i kommunen. Miljøterapeuten gir de støtte og trygger de at dette er faktisk ikke så farlig som de skal ha det til. 

Hørt om plystremannen, han som forgrep seg på kvinner? 

- ikke jeg heller

Heller mer mot at de som mener dette er et problem for de med svake nerver er et konstruert problem, et problem bare finnes i deres eget hode. Og resten av samfunnet skal selvfølgelig ikke la seg bøye av noen enkeltpersoner. Verden går videre selv om noen har opplevd noe som har gjort at de har blitt lidende av det. Kunne selvfølgelig ha nevnt helt sikkert 20 ting som andre har levd som har gjort at de har fått frynsete nerver og som samfunnet ikke innretter seg etter. Men det er du helt sikkert ikke interessert i å høre. For du er mest opptatt av denne ene saken. Er du ikke? 

Jeg har selv aldri plystret på noen dame i mitt liv, jeg finner det Harry, så Harry at jeg mest sannsynlig hadde gått unna hvis noen i min omgangskrets hadde gjort det. Heldigvis får jeg si, så har jeg ingen i min omgangskrets som har plystret på noen ukjente damer heller. 

Snart er det helg, på tide å pakke sammen, blir tidlig helg for å nyte godværet. Samboer gjennom snart 18 år kommer hjem om få strakser. Mål for kvelden : kose seg :) 

 

Anonymkode: 62c5b...d70

Det som er problemet med disse plystrende mannfolkene, er manglende sosiale kompetanse og elendig ordforråd. De er rett og slett ikke i vater og en må derfor forvente litt av hvert fra den kanten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skriker "ikke alle menn".. Det er trist.
Jo alle menn! For hvordan vet vi forskjell på de som kan være voldelige, og de som ikke er det?
Hvordan ser man forskjell på en mann som kan være overgriper, og en som ikke er det?

Så istedenfor å støtte menns "rett" til å være seg selv, hva med å lære menn hva respekt er?

IKKE plystre etter kvinner. Vi er ikke dyr. 
Vis litt respekt! 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke hvis du ser stygg/uattraktiv ut.

Anonymkode: d1686...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (35 minutter siden):

Denne tråden skriker "ikke alle menn".. Det er trist.
Jo alle menn! For hvordan vet vi forskjell på de som kan være voldelige, og de som ikke er det?
Hvordan ser man forskjell på en mann som kan være overgriper, og en som ikke er det?

Så istedenfor å støtte menns "rett" til å være seg selv, hva med å lære menn hva respekt er?

IKKE plystre etter kvinner. Vi er ikke dyr. 
Vis litt respekt! 

Vil si det er litt esktremt å skal dra inn vold, og overgripere i samme kategori som mens om plystrer. Men jeg er forsåvidt enig at man ikke skal gjøre det, ikke bare fordi man skal vise respekt til kvinner. Jeg tror det går utover hvordan de menns mentalitet for kvinner blir. 

Er det noen man kjenner så er det en ting. Kunne gjør det iblant når jeg var i 20 årene om jeg kom for å hente noen venniner som jeg skulle kjøre til fest feks, og de har pyntet seg skikkelig opp, og kledd seg litt utfordrende. Men jeg kunne også gi et helt vanlig komplitment om at de hadde på seg fin kjole. Eller hvis de hadde skikkelig utrigning si at de var så sexy at de måtte forvente minimal øyekontakt. Men det var jo selvfølgelig en situasjon hvor det både var et kompliment, og en flørtete vits som er internt mellom oss. Aldri plystret etter eller gitt en fremmed kvinne noen form for kompliment før jeg viste uten tvil at de var interessert. Siden jeg føler det putter press på dem.

 

 

Det ville heller aldri skjedd at jeg hadde gjort det. Hvis det ikke hadde vært for at på ungdomsskolen når vi enda var på det stadiet hvor man ikke var 100% komfortabel med å direkte si at man likte noen. Så brukte både guttene og jentene i klassen å plystre etter hverandre når noen var godt kledd og så bra ut. Eller på sommeren når man kunne begynne å bruke jeans så kunne vi gi hverandre et klaps på rompen som en lek. Men jeg måtte overbevises av jentene at det var ok før jeg begynte å gjøre det. Det ville være løgn å si at det ikke lå nervøsitet bak det som gjorde at jeg ikke turte å være med på leken for jeg syntes at jeg var styggest i klassen selv om jeg var blitt trent. Og trodde jentene knapt ville at jeg skulle se på dem, så det å ta på dem var utelokket. Så gjenget 4 av jentene fra klassen på meg siden de plystret etter meg i friminutte uten reaksjon. Når jeg gikk forbi få gå på baksiden slik at jeg kunne meditere uten å bli sett, avbrutt eller gjort narr av. 

De kom etter og begynte å spørre om jeg ikke syntes noen av dem var søte siden jeg aldri var med på leken, eller meg om jeg trengte å ha noen privat å snakke med, hvor de hintet til at de trodde jeg var i skapet og kanskje trengte noen som ikke kom til å dømme meg for det. Hvor jeg ble nervøs for å få det rykte på meg, da jeg allerde hadde byttet skole en gang pga sterk mobbing. Så uten å tenke meg om startet jeg med at jeg innrømte jeg syntes de alle var utrolig vakkre. For å så fortsette med at jeg ikke ville gjøre noen av dem ukomfortabel eller føle seg ekkle over å få oppmerksomhet fra eller bli tatt på av noen som meg, før jeg fortalte dem om mobbingen, at jeg mente jeg enda var for stygg. Så og si alt jeg hadde holdt inne ble sagt. De kom alle og gav meg en skikkelig klem og sa jeg ikke behøvde å tenke på at jeg kom til å gjøre dem ukomfortabel. Derfra bygget jeg et skikkelig godt vennskap med dem som har holdt siden, fikk ikke bare vært med på med på de lekene, men også mine kyss fra dem alle og første gang jeg fikk kline med hun som ble kjæresten min samme kvelden under en kysse lek. Fortsatt bra forhold til henne etter det ble slutt selv den idag når jeg har mulighet til å kan treffe dem. 

Anonymkode: de98a...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det går ikke hvis du ser stygg/uattraktiv ut.

Anonymkode: d1686...ec2

Helt klart kommer du bort med mer om du ser bra ut, men om en skikkelig attraktiv fyr bare plystrer til en sexy jente isteden for å gå opp til å snakke med henne så vil han automatisk bli sett på som mindre attraktiv av den sexy jenta. Det er mye en stygg man kan gjøre som vil bli sett på som feil i forhold til noen som er attraktiv. Men dette er ikke en av dem.

Anonymkode: de98a...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil si det er litt esktremt å skal dra inn vold, og overgripere i samme kategori som mens om plystrer.

Kan du garantere at ingen av de som plystrer etter pene mennesker, ikke følger etter dem etterpå?
At de ikke begår overgrep etterpå?

Kan du garantere at menneskene som blir plystret på, ikke har opplevd dette før, og dermed går å er redde for at dette skjer igjen? 

Vi må snakke om disse tingene, alle disse tingene, i sammenheng! For vi vet aldri! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis man ser en fin dame og vil gi henne et kompliment ved å kanskje plystre etter henne. Går det an? 

Anonymkode: ffabd...387

Jeg synes det er ok, men kommer helt an på situasjonen. Hvis det hadde gått en jente forbi med noen venninner og du hadde plystra til henne, eller om du hadde gjort det i en sosial setting hadde det nok kanskje vært gøy for jenta, men hvis du hadde sett en jente gå alene med få folk rundt hadde jeg droppa det, siden det kan oppleves som svært ukomfortabelt. Alder har også MYE å si.

Endret av egkjedermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis man ser en fin dame og vil gi henne et kompliment ved å kanskje plystre etter henne. Går det an? 

Anonymkode: ffabd...387

Haha, nei 

Anonymkode: 2277d...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis man ser en fin dame og vil gi henne et kompliment ved å kanskje plystre etter henne. Går det an? 

Anonymkode: ffabd...387

Nei. Det er utrolig unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Hareena said:

Plystre er noe du gjør etter en hund, ikke et menneske.

Menn kvinner er jo tisper? Så da burde gå fint

Anonymkode: 9b40c...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, SlemUlv said:

Kan du garantere at ingen av de som plystrer etter pene mennesker, ikke følger etter dem etterpå?
At de ikke begår overgrep etterpå?

Kan du garantere at menneskene som blir plystret på, ikke har opplevd dette før, og dermed går å er redde for at dette skjer igjen? 

Vi må snakke om disse tingene, alle disse tingene, i sammenheng! For vi vet aldri! 

Håper dette ble lesbart, er Svensk/Engelsk som har bodd i Norge i mange år nå, og jeg kan forstå, snakke og lese språket, men jeg skriver det sjeldent, og aldri bokmål så jeg brukte google translate. Var ikke sikker på reglene for siden om den ikke aksepterer svensk eller engelsk så gjorde det letteste jeg kunne komme på.

Om vi bare regner med alle mennesker som lever i dag så har sannsynligheten for at noen har gjort noe forferdelig i så mange uliker former for stor, at jeg vil nok heller garantere at det har skjedd flere ganger.

Men jeg vil ikke kalle plystring for å så si at noen begår et overgrep som en direkte sammenheng. Jeg tror ikke mange overgripere tenker "kan ikke overgripe henne siden jeg glemte å plystre etter henne." Hvis det er tilfelle, og jeg prøver ikke å spøke nå eller gjøre narr på noe vis. Jeg tar dette utrolig seriøst, som du vil se lengre ned. Så er det i så fall ikke bare en overgriper men høres mer ut som en serie morder med et veldig spesifikt mønster. Og det er jo ikke som at det har vært mangel bare de siste 150 årene på serie mordere som går etter kvinner. Som gjør spesifikke ting, eller har et utseende som enten passer deres første offer, eller som blir brukt som alternativ til å holde den de egentlig vil gå etter i livet eller utføre en syk fantasi som de ikke kan gjøre fordi de fortsatt vil at den personen i livet sitt. 

Det er en ting å si "dette er områder du burde unngå på visse tider av døgnet". Det er ikke for ingenting at flere populære lukrative ferie plasser som er veldig innbygd turist område. Med vakter rundt og du får beskjed om at du forlater det innmurede området på egen risk. Jeg holder meg unna en spesifikk plass i byen så fort det blir mørkt, for jeg har blitt ranet der to ganger. Alle vet hvem de kriminelle er der, men er det en ting vi vet så er det jo at politiet egentlig ikke går etter kriminelle da det faktisk vil kreve jobb. Mye lettere en gang i uka for dem å arrestere samme fyren som ikke sitter på framsiden en gang men et godt stykke unna inngangen til kjøpesenteret i håp om at han får nok penger til neste fiks før abstinensen hans starter. Hvor den eneste personen han skader er seg selv. 

Når alt dette makabre er sagt, så vet vi at ting som utseende eller hvordan du klær deg, og alle flere ting folk legger skyld på kvinner i flere tilfeller. Har lite å si, mulig det er mer eller mindre nå men i 2016 leste jeg statistikk på at 30% av alle overgrep skjer inne i ekteskap. Om vi ikke regner med pedo's så blir jenter så unge som 18 til gamle damer opp til 70 noen ganger iblant 80 utsatt for overgrep. Det har så og si aldri å gjøre med at noen har gått så lenge uten sex at de bare tvinger den første og beste de finner. Det har å gjøre med en makt følelse det gir disse monstrene. Enten at de vil dominere kvinner, eller at de ikke ser på kvinner som noe mer enn noe som skal være i deres service når de føler for det.

Vil lett tro at det å bli plystret etter vil være en sterk PTSD trigger en slik situasjon hvis det var slik deres overgrep startet. Jeg hadde la oss kalle det en ubehagelig opplevelse, da jeg føler overgrep er et litt sterkt ord i forhold til hva kvinner må gå igjennom i samme situasjon. Noen måneder før jeg ble 13 år, hvor en 19 år gammel jente tvang seg på meg, og var utrolig forvirret i lang tid da jeg følte meg medskyldig siden jeg ikke trakk meg unna når hun kysset meg. Men prøvde å stoppe når hun begynte å ta ting lenger, tils jeg ga over for at hun skulle slutte å slå, og holde meg fast etter hun truet med å ta fram kniven sin. Fortalte aldri hva som hadde skjedd til noen tils jeg var 26 og fikk min første kjæreste da jeg hadde forsøkte å blokkere mye. Holdt meg unna å ende opp alene med eldre jenter tils jeg ble stor og sterk nok til at jeg følte jeg kunne komme ut av en slik situasjon. Det tok fortsatt tid å stole på mer enn bare et veldig fåtall av jenter. Var også samtidig under en slag illusjon om at jeg var villig og medvirkende siden hun gav meg orgasmer. Uansett om jeg begynte å skjønne det rasjonelt  at det ikke stemte etter jeg ble eldre. Var det ikke før jeg møtte kjæresten som var utrolig tålmodig og forsiktig med meg til at jeg kunne føle med sikkerhet at jeg ikke var medvirkende i det hele tatt. 

Jeg håper ikke du holder tilbake meningene dine bare for at jeg har delt dette. Jeg er på en bedre plass nå, og for meg er det bare en del av historien min som har skjedd meg. Som kanskje ikke var så hyggelig, men jeg kunne ikke fortsette å ha en slags barriere, fortsette å avvise kvinner, samtidig som jeg følte meg utrolig ensom, ønsket meg kjærlighet og ville ha et ordentlig forhold med kjæresten. Om jeg hadde fortsatt å ha tillits problemer og forvirring til hele kjønnet hennes ville det aldri gått. Som også gjør dette emnet så vanskelig, for jeg her min erfaring. Men som mann var jeg heldig og hadde luksus til at jeg faktisk kunne gjøre noe med at jeg følte meg mer fysisk trygg i framtiden når jeg ble eldre. Det som tok lengre tid å finne ut av det psykiske. 

Så du har rett det er viktig at vi snakker, og en enkel ting vi kan gjøre for kvinner er å stoppe med en slik ting. Da det sikkert er noen kvinner som liker oppmerksomheten og kan få et lite selvtillits boost av en slik ting. Spesielt om det kommer fra rett mann. For de fleste derimot så kan jeg se for meg at det blir det samme som catcalling. Jeg tror bare det er viktig å sette det i rett perspektiv. 

Anonymkode: 82285...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis man ser en fin dame og vil gi henne et kompliment ved å kanskje plystre etter henne. Går det an? 

Anonymkode: ffabd...387

Mulig det er innafor i Afghanistan eller Pakistan?

Anonymkode: f04b9...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bli plystret etter, tar det definitivt som er morsmomt kompliment og det jeg ler litt og går videre og dagen ble bittelitt bedre. Er jo bare tull.

Anonymkode: 05ae7...4b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er nye tider. Keep up.

Anonymkode: 9e713...d09

Ja, det er virkelig nye tider... nå virker det som kvinner er livredde. Man kan nesten ikke snakke til dem fordi de blir så redde og man må ta høyde for at alle kan ha traumer osv... jeg er glad jeg ikke er mann, for de må jo bli ganske nervøse for å tråkke feil. Jeg mener også at kvinner skal respekteres, men det må jo være rom for litt flørt og kontakt. Og det er litt vanskelig for meg å forstå hvorfor kvinner skal være så redde hele tiden, spesielt i et så trygt land som Norge. Man må vel bare forholde seg til det, fordi det er nye tider, men jeg synes det virker som vi er på vei inn en kjedelig og forknytt verden.

Anonymkode: 05ae7...4b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er virkelig nye tider... nå virker det som kvinner er livredde. Man kan nesten ikke snakke til dem fordi de blir så redde og man må ta høyde for at alle kan ha traumer osv... jeg er glad jeg ikke er mann, for de må jo bli ganske nervøse for å tråkke feil. Jeg mener også at kvinner skal respekteres, men det må jo være rom for litt flørt og kontakt. Og det er litt vanskelig for meg å forstå hvorfor kvinner skal være så redde hele tiden, spesielt i et så trygt land som Norge. Man må vel bare forholde seg til det, fordi det er nye tider, men jeg synes det virker som vi er på vei inn en kjedelig og forknytt verden.

Anonymkode: 05ae7...4b7

Helt enig i at det skal være rom for flørting. Men å plystre etter fremmede på gata, er ikke flørting for mange av oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt og hyggelig. Det samme gjelder en liten hilsen som "Hei, søta" eller lignende. Personlig synes jeg godt vi kunne ha vært litt mer rause med hverandre, tullet, tøyset og flørtet litt mer.

Hvorfor ta det så enormt alvorlig? Det er jo ment som et kompliment?

En mann som ikke gir seg, eller som følger etter meg er derimot ikke noe gøy. Det opplever jeg faktisk både som skummelt og trakasserende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

Har selv aldri plystret på noen kvinner, men sett hvordan de har reagert når noen har plystret på de. Noen har smilt tilbake,  noen ser i bakken mens noen har til og med vist de fingeren. 

Tipper det gir noen kvinner selvtillitsboost, noen synes det er flaut mens andre ser på det som kvinneundertrykkende.

Så hvis du som man ønsker å tiltrekke deg oppmerksomhet med plystring, tenk da at det er bare et "numbers-game". Noen av de blir forbanna og kjefter på deg, andre er blyge og vil ikke gi deg oppmerksomhet men det vil alltid være de som liker det. 

Som alt mulig annet her i verden, godt ikke alle sammen er skrudd helt likt sammen. 

Anonymkode: 62c5b...d70

Problemet med dette er ikke disse som smiler og synes det er hyggelig  – de er det null stress med. Men Jeg forstår ikke hvorfor noen ønsker å ha en adferd mot andre som kan oppleves flau eller undertrykkende, bare for muligens å få et smil eller en bekreftelse tilbake. Og du har glemt en gruppe kvinner: De som blir redde. De som blir oppriktig livredde for å bli trakkasert eller utsatt for overgrep.

Vi ikke er skrudd sammen likt, og det er forskjell på å plystre etter en på din egen alder på høylys dag og i et smug på nattestid eller om du er i en gruppe og jenta er alene. Jeg ville likevel vurdert andre måter å kontakte kvinner på, da jeg ikke tror det er noens intensjon å skape i verste fall dødsfrykt i et annet menneske Og det er lov å si fra til kompiser at det finnes bedre måter å kommunisere på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...