Gå til innhold

Flere her som ikke har så stor omgangskrets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler veldig på at alle andre er så mye mer sosiale enn oss…skulle gjerne hatt flere venner, men…for å få flere venner må man bli med på fritidsaktiviteter og engasjere seg…sier de…men det er ingen gang jeg føler meg så utafor som når jeg gjør det..for da snakker alle om alle sine bestevenner og sist de gjorde ditt og sist de hadde den festen sammen.. også føler du deg bare enda mer dritt og utafor. Er det bare meg som har barn, er rundt 40 og ikke har superstor omgangskrets liksom..? Har venner, men ikke planer hver helg akkurat..

Anonymkode: 5469b...0d7

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig få rundt meg også. Det har bare blitt sånn, har ikke hatt tid.

Nå når jeg blir kjent med nye folk finner jeg ut at det er få jeg trives med også. 

Anonymkode: e47cd...bd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange nære. Noen få som jeg omgåes med. Det er et valg jeg selv har tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen. Ikke familie, venner eller nettverk. 
 Mange i min situasjon, uten noen. 
Ingen som merker om du dør eller bare blir borte

Anonymkode: c60bc...622

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke et stort nettverk. Jeg synes det er veldig kjipt, har bare noen få venner som jeg fikk på barneskolen. Har barn, og barnefri annenhver helg, så det er begrenset hvor mye jeg kan komme meg ut for å bli kjent med noen også. Veldig kjipt, det er ensomt å sitte hjemme alene hver kveld ut og inn. 

Anonymkode: 55fdb...a9d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ingen. Ikke familie, venner eller nettverk. 
 Mange i min situasjon, uten noen. 
Ingen som merker om du dør eller bare blir borte

Anonymkode: c60bc...622

Huff dette var trist å lese. Har få til null venner for tiden selv,har familie men de er veldig opptatte selv og negative og nedlatende å være rundt.

Ønsker meg så inderlig en kjæreste å dels livet med🙏

Anonymkode: 66893...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har veldig få jeg og i livet mitt. føler meg ofte ensom. 

Anonymkode: 33c0d...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som ikke har så mange, tror jeg. Det bare virker som de som har mange er flere, fordi de prater så mye om det. Vi som ikke har så mange driver jo ikke og snakker om det liksom.

Anonymkode: 82e5e...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at dere ikke har noen. Men jeg er sikker på at det er mange som bryr seg om dere, selv om det ikke føles sånn♥️

Men hva er årsaken til at det har blitt sånn tror dere? Og hvor i livet er dere, aldersmessig og livssituasjon ellers?

For min del har jeg nok slitt med sosial angst og mindreverdighetskomplekser så lenge jeg kan huske. Det har blitt mye bedre nå i der siste heldigvis. Nå er jeg over 35. Men har aldri trivdes i forsamlinger med flere, trives best med en til en prat. Jeg er nok introvert og blir sliten av for mye sosialt. Men savner likevel å ha en bestevenninne liksom. Og skulle ønske jeg ikke alltid måtte føle meg som en outsider:/

Anonymkode: 5469b...0d7

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at det om man har barn eller kjæreste f eks, påvirker hvor lett man får nye venner? Hilsen barnløs

Anonymkode: 98362...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her ,flyttet til nytt sted for noen år siden,Corona ødela nok litt også 

Anonymkode: fb469...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror dere at det om man har barn eller kjæreste f eks, påvirker hvor lett man får nye venner? Hilsen barnløs

Anonymkode: 98362...7c4

Ikke for meg. Det er vi to alene. Barna er store og har sitt. Snart flytter de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare bite det i deg at de snakker om fester og om andre venner. Jo mer du er sammen med de og bli med på fester og deres ting jo mer blir du inni det. Vær tolmodig 

Anonymkode: bd99e...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke så mange rundt oss. Vi flyttet til andre kanten av landet i voksen alder (når barna var små), og bor et stykke fra nærmeste familie. Her er det vanskelig å komme innpå folk, da de har nok med seg og sitt (typ de har bodd her hele livet og har venner nok). Har noen bekjente i omgangskretsen til barna, men det er veldig overfladisk. Heldigvis har jeg og mannen ganske like interesser, men hadde vært fint med noen fler å spille på sosialt. 

Anonymkode: b6047...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe som kan kalles krets. Vi er alene som par og familie. 

Anonymkode: e47cd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen omgangskrets og heller ikke partner og barn. Tror dessverre en mann må ha det første for å kunne få partner og barn.

Ingen damer vil ha et asosialt utskudd. Sånn er bare den kyniske verdenen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har mann og barn, men ingen omgangsvenner. Har ingen å ringe til hvis jeg har lyst å se en jentefilm (som mannen ikke vil se) på kino, da går jeg alene. Har ingen å ringe til for å skravle litt. Ingen som inviterer meg på cafe eller et glass rødvin. Ingen som tenker på meg som venninen sin.

Og det er det vondeste. Folk som er mine bekjente, som jeg tenker på som hyggelige å prate med og vi har noe til felles, og kanskje et gryende vennskap, og så gir de meg bare et kort nikk når jeg treffer dem tilfeldig.

Anonymkode: 4ca81...28e

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har mann og barn, men ingen omgangsvenner. Har ingen å ringe til hvis jeg har lyst å se en jentefilm (som mannen ikke vil se) på kino, da går jeg alene. Har ingen å ringe til for å skravle litt. Ingen som inviterer meg på cafe eller et glass rødvin. Ingen som tenker på meg som venninen sin.

Og det er det vondeste. Folk som er mine bekjente, som jeg tenker på som hyggelige å prate med og vi har noe til felles, og kanskje et gryende vennskap, og så gir de meg bare et kort nikk når jeg treffer dem tilfeldig.

Anonymkode: 4ca81...28e

Som jeg skulle sagt det selv. 

Anonymkode: 4a2ad...c81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har mann og barn, men ingen omgangsvenner. Har ingen å ringe til hvis jeg har lyst å se en jentefilm (som mannen ikke vil se) på kino, da går jeg alene. Har ingen å ringe til for å skravle litt. Ingen som inviterer meg på cafe eller et glass rødvin. Ingen som tenker på meg som venninen sin.

Og det er det vondeste. Folk som er mine bekjente, som jeg tenker på som hyggelige å prate med og vi har noe til felles, og kanskje et gryende vennskap, og så gir de meg bare et kort nikk når jeg treffer dem tilfeldig.

Anonymkode: 4ca81...28e

Så vondt å høre. Hvor bor du? Her i sør kan jo folk være vanskelig å komme innpå, og jeg har ofte erfart at jeg trodde jeg betydde mer for noen enn jeg gjorde. 

Anonymkode: 8c81b...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har mann og barn, men ingen omgangsvenner. Har ingen å ringe til hvis jeg har lyst å se en jentefilm (som mannen ikke vil se) på kino, da går jeg alene. Har ingen å ringe til for å skravle litt. Ingen som inviterer meg på cafe eller et glass rødvin. Ingen som tenker på meg som venninen sin.

Og det er det vondeste. Folk som er mine bekjente, som jeg tenker på som hyggelige å prate med og vi har noe til felles, og kanskje et gryende vennskap, og så gir de meg bare et kort nikk når jeg treffer dem tilfeldig.

Anonymkode: 4ca81...28e

Kjenner det igjen. Når man ikke har snakket med andre en butikkansatte på hvem vet hvor lenge.

Anonymkode: ca2a3...406

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...