Gå til innhold

Redd for at jeg har gjort en tabbe her.. (bryllup invitasjon)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet langt vekk fra venner og familie for å være med min fremtidige mann. Nå skal vi gifte oss, og i invitasjonen som jeg sendte til familie og venner står det "Eneste gaven vi ønsker oss er deres selskap på bryllupsdagen" 

Og dette mener vi virkelig, vi har alt vi trenger og ønsker oss ikke noe gave, men jeg ønsker så sterkt at så mange som mulig vil ta seg bryet med å komme i bryllupet. 

Jeg trodde dette var en fin ting, men snakket med en dame på jobben som syntes dette var dårlig skrevet. Hun mener det gir et ekstremt press på de som er invitert, og de kommer til å føle at de absolutt må komme. Hun sa at hvis hun hadde fått en invitasjon til bryllup så langt unna, så hadde hun kanskje bare sentdt en gave hvis hun ikke kunne stille opp. Men nå hadde vi fjernet den muligheten.. Hun hadde visst blitt veldig sur av en sånn invitasjon.. 

Er dere enige? Ble alt dette feil? Er så redd de skal føle seg presset nå.. Jeg forstår at det kan bli stress med det å komme så langt, men mener da ikke å legge press på de, forstår veldig godt at de fleste ikke kan/vil komme, og kommer ikke til å bli sur eller lei meg for det. Kommer bare til å juble over de som faktisk kan komme...

Anonymkode: 30888...a05

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt omvendt. At siden jeg hadde sluppet gave, så hadde det vært enklere å reist langt for å delta i bryllupet.. blir jo dyrt med reise og  overnatting..  

Anonymkode: a0c1c...3bd

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så mye å si. Jeg tror nok at de som føler det er for langt, ikke kommer som de ville gjort om det ikke stod det, også kommer dere nok til å få vanlige gaver også selv om dere har skrevet at dere ikke ønsker det..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke. Jeg synes det var fint skrevet jeg og heller din kollega som er litt rar som tolker det på den måten. Forresten utrolig dårlig gjort av henne å i det hele tatt si noe om det når invitasjonenene allerede er sendt ut? Da er du bra slem, hva mener hun du skal gjøre - sende ut ny invitasjon hvor du skriver at du ikke mente det slik? Hun kunne bare holdt munn spør du meg

Anonymkode: 880f2...0e5

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes formuleringen din var helt fin og har fått flere invitasjoner med lignende formuleringer til bryllup når det er i utlandet. :) Hadde ikke tolka det noe negativt selv hvis jeg ikke hadde hatt mulighet å komme. 

Hvor langt er det snakk om egentlig siden du regner med at mange ikke kan? 

Anonymkode: 07d69...027

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dum dame. Ikke snakk mer med henne. 

Anonymkode: 52bc9...c8e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns formuleringen var helt grei :)

Hvis jeg ikke kunne kommet (jeg er kronisk syk) ville jeg tatt kontakt og spurt om jeg kunne få lov å gi en oppmerksomhet i stedet. Så kanskje vær forberedt på at det kan skje?

Jeg og mannen ønsket oss ikke noe, men såpass mange ville gi noe at vi lagde en liten liste. Det ble de glade for, så tenker det går an å gjøre hvis mange vil gi. Bare pass på å ha en del rimelige gave-alternativer der.

Anonymkode: c813a...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellane.. Hun er jo helt ute. Jeg har reist i bryllup og brukt tusenvis for å komme, om brudeparet hadde ordlagt seg slik i invitasjonen hadde jeg blitt kjempeglad. Du er jo bruden vi alle ønsker å være gjest hos! 🥰

Anonymkode: 58e26...dc2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt ikke tolket det slik nei, fin formulering👍

Anonymkode: 7e613...fcc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en god formulering og hadde jeg blitt invitert, hadde jeg heller lagt pengene (da under 100 kroner, men dog) på et flott kort til dere. Det hadde kanskje lagt et gavekort i konvolutten, men da til "enkle" ting som til en matbutikk eller kino. Det er ting som er mer nyttig enn f.eks. en blomstervase. Gaver blir det nok, men mer i den enkle stilen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar, det roet meg ned veldig🥰  er "bare" en 8 timers kjøretur, men vet det kan være krevende for mange med tanke på barn, overnatting, fri fra jobb og reise😊

Anonymkode: 30888...a05

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vet du hva. Snakk om å tolke alt i negative forstand. Ingenting galt med det du skrev. 

Anonymkode: d57e7...e11

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes formuleringen var helt topp. Kollegaen din er rett og slett bare en skikkelig tulling. Du kan ikke i dagens samfunn ta høyde for alt alle kan bli krenket over. Dette er et svært godt eksempel på det. Whataboutism på sitt beste. Invitasjonen din er kjempefin. Hvis voksne folk ikke klarer å si at de ikke kan komme på grunn av dette, så er det ikke deg problemet ligger hos 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt "Åh, det er litt langt, men jeg slipper å styre med gave så da er det ikke så stress, gleder meg til bryllup"

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om mennesker er glade i hverandre og bryr seg om hverandre så oppleves ikke ting som press. Og man vet at man kan ta en telefon å forklare at reisen blir for krevende, og at man derfor ikke kan komme, og utelukkende bli møtt med forståelse. Uavhengig av hva som står i invitasjonen. 

Så det sier egentlig mest om hvordan hennes relasjoner med andre er. 

Anonymkode: 19964...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne damen på jobben er helt ute på bærtur. Snakk om å overtenke noe hyggelig! 

Jeg ville for øvrig gitt dere en gave uansett, selv om jeg måtte reise langt. 

Anonymkode: 2f2db...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en ryddig formulering. Vær derimot forbredt på gaver likevel. Jeg har vært i to slike bryllup hvor "oppmøte var nok", men kjøpte dyr gave begge gangene 😇 Å bare møte opp og hive innpå gratis mat og drikke føles ikke helt riktig.

Anonymkode: ca5c2...fd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Synes det er en ryddig formulering. Vær derimot forbredt på gaver likevel. Jeg har vært i to slike bryllup hvor "oppmøte var nok", men kjøpte dyr gave begge gangene 😇 Å bare møte opp og hive innpå gratis mat og drikke føles ikke helt riktig.

Anonymkode: ca5c2...fd9

Enig i den.

Jeg kjøper gjerne mer til de som har en ydmyk holdning. 

Verre med de som legger opp til svindyre bryllup for gjestene. Med en matchende gaveliste... 

Har ikke dårlig råd, og liker å gi samt å bruke penger på å være med andre og bo godt. Men hater grådighet. 

Anonymkode: 19964...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...