Gå til innhold

Trenger desperat hjelp psykisk, men er redd for barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd ekstremt mye vondt og smertefullt og er traumatisert og har bare begravd ting bak meg. Nå er det blitt så ille at jeg har ekstremt angst og tilbringer store deler av dagen gråtende eller skjelver og har anfall. Jeg ønsker å oppsøke hjelp til å bli frisk men jeg livredd for at noe skal gå utover barnet mitt på 2 år. Har jeg grunn til bekymring? Er det slik at når en sliter psykisk så kobles barnevern og slikt inn?

Anonymkode: cb96b...88c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem tar vare på barnet ditt mens du tilbringer dagene med anfall? 
Jeg tenker at det er bedre du søker hjelp selv enn at noen skal melde fra om at barnet ditt ikke har en fungerende forelder ❤️ og det er ikke slik at BV "tar" unger - de hjelper familier.. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Hvem tar vare på barnet ditt mens du tilbringer dagene med anfall? 
Jeg tenker at det er bedre du søker hjelp selv enn at noen skal melde fra om at barnet ditt ikke har en fungerende forelder ❤️ og det er ikke slik at BV "tar" unger - de hjelper familier.. 

jeg er samboer med barnefar så han tar seg av det da, men er vanskelig fordi han er mye på jobb og jeg strever en del alene 😕

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

BV kobles inn hvis behandler mener at dine psykiske lidelser går negativt utover din omsorgsevne. 

Anonymkode: ba06a...774

Skrevet

Har du andre som kan hjelpe deg? Går barnet i barnehagen 

AnonymBruker
Skrevet

Det er lang ventetid i det offentlige har du mulighet til å gå privat for å få hjelp? 

Anonymkode: f267a...812

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Har du andre som kan hjelpe deg? Går barnet i barnehagen 

Foreldrene mine er døde, barnefar sine foreldre bor i utlandet og vi er veldig alene. Barnet går heldigvis i barnehagen ja 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

BV kobles inn hvis behandler mener at dine psykiske lidelser går negativt utover din omsorgsevne. 

Anonymkode: ba06a...774

Jeg har til nå klart å ta vare på barnet både fysisk og emosjonelt, og barnet virket veldig fornøyd og glad. Men jeg merker at det begynner å bli vanskelig når man ikke får tatt vare på seg selv og anfallene kommer helt uanmeldt.. Har hørt så mye skrekkhistorier om bv 😕

ts

Skrevet

Hvordan klarer du deg når barnet er hjemme fra barnehagen? Om hvor mange timer er dere alene til far kommer hjem?

Du må søke hjelp og snakke med psykolog. Jeg sliter med angst og depresjon og går til psykolog og har 2 barn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lang ventetid i det offentlige har du mulighet til å gå privat for å få hjelp? 

Anonymkode: f267a...812

Takk for tips, er det dyrt? Vet du hvor jeg kan henvende meg i tilfelle?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips, er det dyrt? Vet du hvor jeg kan henvende meg i tilfelle?

ts

Har du snakket med legen din? 

Mange kommuner har gratis telefon og hjelp 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg er samboer med barnefar så han tar seg av det da, men er vanskelig fordi han er mye på jobb og jeg strever en del alene 😕

ts

først vil jeg at du skal gi deg selv klapp på skulderen for å innse at du trenger hjelp! Deretter tenker jeg at det beste du kan gjøre er å gå til fastlegen din om du har et godt forhold til denne? Forklar at du trenger hjelp til å bearbeide fortiden din for å være den beste utgaven av deg selv som barnet ditt trenger. Dersom du ikke har en relasjon til fastlegen din ville jeg vurdert å søke privat hjelp via eksempelvis medi3 elller andre. Men du kan også velge å snakke medhelsesøster og be om et møte med BV om du føler at det er tryggere for deg og samboeren din at dere er på forkant men jeg tror ikke BV kan eller ønsker gripe inn før det evt er snakk om at barnet lever med omsorgssvikt, og slik du beskriver det er du ikke der ❤️  
Du kan evt sjekke ut denne: Trenger du noen å snakke med? - helsenorge.no

Endret av Carrot
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til psykolog i to år pga sinne. Tok kontakt selv, dps. Ingen snakk om barnevern. Tror det handler om at jeg hadde selvinnsikt nok til å be om hjelp. 

Anonymkode: 5a8b6...70a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hvordan klarer du deg når barnet er hjemme fra barnehagen? Om hvor mange timer er dere alene til far kommer hjem?

Du må søke hjelp og snakke med psykolog. Jeg sliter med angst og depresjon og går til psykolog og har 2 barn 

Jeg sliter veldig, er et nervevrak og skjelver men prøver å koble ut og ikke tenke og bare være i mamma modus, men det er tøft.

Når far kommer hjem varierer litt, som oftest henter han i bhg og kommer hjem sammen med han, men han jobber ofte natt i tillegg og trenger da å sove til kvelden, så jeg må nesten ha barnet litt uansett. For ikke å nevne at barnet er veldig knyttet til meg og er vant til meg

ts

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Har du snakket med legen din? 

Mange kommuner har gratis telefon og hjelp 

Jeg har bestilt legetime men er sånn 2 måneder ventetid

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

først vil jeg at du skal gi deg selv klapp på skulderen for å innse at du trenger hjelp! Deretter tenker jeg at det beste du kan gjøre er å gå til fastlegen din om du har et godt forhold til denne? Forklar at du trenger hjelp til å bearbeide fortiden din for å være den beste utgaven av deg selv som barnet ditt trenger. Dersom du ikke har en relasjon til fastlegen din ville jeg vurdert å søke privat hjelp via eksempelvis medi3 elller andre. Men du kan også velge å snakke medhelsesøster og be om et møte med BV om du føler at det er tryggere for deg og samboeren din at dere er på forkant men jeg tror ikke BV kan eller ønsker gripe inn før det evt er snakk om at barnet lever med omsorgssvikt, og slik du beskriver det er du ikke der ❤️  
Du kan evt sjekke ut denne: Trenger du noen å snakke med? - helsenorge.no

Tusen takk ❤️

ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv en mor som har slitt med barndomstraumer, som igjen ga meg begrensninger i forhold til morsrollen. Jeg tok frivillig kontakt med BV og la frem alt - fikk bare god hjelp ,støttetiltak, økonomisk støtte i forhold til barna og aktiviteter, oppfølging. Så jeg har bare gode erfaringer med BV. 

Anonymkode: 2e737...369

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Du hjelper jo barnet ditt ved å oppsøke hjelp. Ikke vær redd for bv, men hva det kan gjøre med barnet ditt deg om du ikke søker hjelp. 

Jeg gar gått en stund på dps med blant annet angst, depresjon og selvmordstanker. Aldri vært snakk om å koble inn bv. 

Anonymkode: ea436...179

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har opplevd ekstremt mye vondt og smertefullt og er traumatisert og har bare begravd ting bak meg. Nå er det blitt så ille at jeg har ekstremt angst og tilbringer store deler av dagen gråtende eller skjelver og har anfall. Jeg ønsker å oppsøke hjelp til å bli frisk men jeg livredd for at noe skal gå utover barnet mitt på 2 år. Har jeg grunn til bekymring? Er det slik at når en sliter psykisk så kobles barnevern og slikt inn?

Som den 95 år gamle dama på sykehjemmet sa: 97 prosent av mine bekymringer ble det ingenting av.....

Anonymkode: 6b0fc...e9c

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du selv vil ha hjelp, men du ønsker ikke at barnet ditt skal få hjelp? Jeg kommer aldri til å forstå en sånn tankegang.

Anonymkode: afe89...872

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...