Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å få førerkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 23.03):

Jeg er 33 og har ikke fått den enda. Hadde en oppkjøring da jeg var 30, men strøk så det sang! Så kom korona og jeg flyttet, ny jobb og litt greier, så ble en pause på noen år. Planen er oppkjøring til høsten. Men jeg er såååå treg. Har brukt massevis av penger på kjøretimer. Orker ikke tenke på hvor mye en gang. Er et mirakel om jeg består neste oppkjøring.

Anonymkode: 859bd...04d

Husk at teoriprøven har en gyldighet på 3 år. Klarer du ikke oppkjøringen innen da så må du ta ny 😊 du kan sjekke hvor lenge det er siden du tok prøven og om den fortsatt er gyldig på staten veivesen sine sider 😊

Anonymkode: 03766...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok det på en uke i Polen og fikk det konvertert enkelt til et norskt et. Kostet 5000 kr..

Anonymkode: bee7e...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte 6 måneder og klarte teoriprøven på 1 forsøk, og klarte oppkjøringen på 1 forsøk. Hadde litt øvelseskjøring først

Anonymkode: d17d2...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte litt over eit år. Begynte i januar og korona kom i mars. Det var og enormt med venting på oppkøyring ved Bergen. Brukte masse penger, strøk oppkøyring to gonger. Sto på tredje forsøk. Teorien var enkel. 

Fordelen er at eg er trygg og forsiktig, eigentlig ganske "flink" til å køyre nå. Driter i kor mykje eg brukte.

Anonymkode: 9cc3a...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mørkekjøringkurs og førstehjelpkurs. Jeg vil kunne «alt» i teoriboka før jeg tar min første kjøretime. Man skal egentlig ha 110 timer bak rattet før man kjører opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt mørkekjøringkurs og førstehjelpkurs. Jeg vil kunne «alt» i teoriboka før jeg tar min første kjøretime. Man skal egentlig ha 110 timer bak rattet før man kjører opp. 

Hehe. Jeg tok kun prøver på nett. Leste ikke i boka.

Anonymkode: 1da10...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe. Jeg tok kun prøver på nett. Leste ikke i boka.

Anonymkode: 1da10...6c8

Ville aldri falt meg inn 😂 Tenker det er sånn unger dvs 18-åringer gjør. Over halvparten stryker på teorien, og det synes jeg er til pass for den når de er så late.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett 3 år... men eeeegentlig et halvt år. 

 

Anonymkode: c287e...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (4 timer siden):

Ville aldri falt meg inn 😂 Tenker det er sånn unger dvs 18-åringer gjør. Over halvparten stryker på teorien, og det synes jeg er til pass for den når de er så late.

Jeg tok også kun prøver på nett, bestod med glans :tongue: Var godt over 30 også.

Anonymkode: 707ec...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 12.26):

Jeg tok i fjor, var da 32!

Hadde 3 kjøretimer med skole, så kjørte jeg litt hjemme. Meldte meg så opp til intensivkurs hvor alt det obligatoriske tas i løpet av en uke, og deretter ventet jeg 3 uker på oppkjøring. Så det hele tok vel ca 2 måneder. Tok manuell. Brukte appen som heter Teoritentamen, og den var verdt hver krone! 1 feil på teorien og oppkjøring gikk fint.

 

 

Anonymkode: 1b671...b0b

Tok tipset ditt om Teoritentamen og føler nå at teorien sitter bra så jeg melder meg snart opp til prøven (må ha legeerklæring først). Lest gjennom pensum flere gangen og fått bestått på 7 av 7 forsøk. 

Ellers går kjøringen overraskende bra. Tror jeg fikk senket skuldrene litt etter mange av svarene her. Kjøper pakke med alt det obligatoriske neste uke. 

Anonymkode: 3a183...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 30 rundt tiden jeg tok førerkort. Brukte 1,5 mnd. Kun det obligatoriske. Øvelseskjørte med samboer til de vanlige ærender vi hadde, og litt innimellom på kvelder. 

Anonymkode: c2809...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung. Brukte kanskje 2 mnd. Dengang fikk vi øvelseskjøre bare 6 mnd på forhånd. Lovlig. Jeg har kjørt bil siden jeg var 13, det går ikke i dag. Foreldrene mine var fantastiske. Far øvelseskjørte masse med meg. Hele tiden. Dette var tiden før mengdetrening var et tema. Tok teorien og kjørte opp en liten mnd etter 18 års dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra første gang jeg noensinne kjørte bil, i februar, til jeg hadde førerkortet i hånda i juni.

Anonymkode: be401...322

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet i juli 2021, var ferdig med det obligatoriske i november, men måtte vente til februar før jeg kunne ta oppkjøring, strøk da dessverre og fikk ikke nye oppkjøring før I mai. Så totalt tok det 10 mnd

Anonymkode: 7d5e6...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (På 5.7.2022 den 1.08):

Ville aldri falt meg inn 😂 Tenker det er sånn unger dvs 18-åringer gjør. Over halvparten stryker på teorien, og det synes jeg er til pass for den når de er så late.

Jeg var 36, tok kun prøver og leste litt teori på nett. Hadde null feil på selve prøven (og kun tatt den én gang), og er veldig trygg på det teoretiske. 

Anonymkode: 38477...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Teorien er bestått, har det siste obligatorisk fremover og oppkjøring i høst. Har tatt det obligatoriske litt over tid fordi det var ventetid for oppkjøring til høsten uansett. Har fått den raskeste oppkjøringen som var mulig å få. Dette har gått overraskende lett, spesielt for meg som var så redd i starten. Har vært klar for oppkjøring i et par uker nå egentlig.

Så for dere andre som skal ta førerkort i voksen alder (altså over 18) så kan jeg betrygge dere med at det er ikke så ille eller vanskelig. I alle fall ikke for andre enn lommeboka. 

Anonymkode: 3a183...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte lang tid og mye penger... strøk på to oppkjøringer rett etter hverandre da jeg var 18, dro på reise i 1,5 år og dreit egentlig i å ta den. Så flyttet jeg tilbake til Oslo og det kom ny forskrift som gav meg 6mnd på å gjennomføre på gammelt opplegg, hvis ikke måtte jeg ta ALT på nytt. Så da var det bare å ta seg i nakken, kjøre mye privat og noen obligatoriske timer og så sto jeg

Etter det kjørte jeg ikke på to år, så jeg måtte øvelseskjøre litt privat selvom jeg hadde lappen før jeg turte kjøre alene igjen. Den dag i dag så hater jeg å kjøre bil og unngår det om jeg like gjerne kan ta toget feks 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i mai og kjørte opp 2. september. Hadde tre ukers avbrekk pga. sommerferie.

Anonymkode: 0d20a...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...