AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Mitt barn går på småbarnsavdeling 1-2 år og der har de bilder av ulike familiekonstellasjoner klistret fast på gulvet, de har vist bilder av to menn kysse, de oppfordrer til å bryte kjønnsnormer og blir glad om en gutt går i en kjole, og i alle fag har de normkritisk pedagogikk. Det vil si at i alle fag utenom matematikk, så viser de blant annet bøker med skeiv profil. Jeg ble sjokkert når jeg fant ut at boken de brukte for å lære om dyrking (naturfag), så viste de to pappaer og ei liten jente som dyrket grønnsaker sammen. Jeg ba om å få se boken de hadde undervist i og leste bakpå at boken var skrevet av en lesbisk forfatter. Flere av barna har ikke språk en gang... Er dette virkelig normalt? Det verste er at jeg ikke får vite om slik undervisning før etterpå, når de allerede har undervist om det... Når vi undersøkte barnehagen (e) i fjor ble vi ikke informert om slik undervisning, selv om vi spurte om de var politisk nøytrale og feiret Pride. De sa nei. Å vise to pappaer i et tema som skal handle om dyrking er ikke å være politisk nøytrale. De kunne valgt en fagbok om dyrking, men måtte også her velge en bok med skeiv profil! Når jeg konfronterte barnehagen med flere kritiske spørsmål, så sier de at de er pålagt å undervise om dette fra barna er 1 år. Så små barn har ikke evnen til å tenke rasjonelt og forstår ikke omfanget av slik undervisning. La barn være barn! Dette synes jeg var utrolig tidlig å lære om må jeg si. Mitt barn skal bytte barnehage nå, men selvfølgelig av andre grunner også. Hva mener dere om slik undervisning? Er dette virkelig normalt? Anonymkode: 840a8...1b4 11 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 27. juni 2022 Godt forsøk. Eller ikke. Anonymkode: 77c33...00e 46 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Det har blitt normalt. De indoktrineres. Anonymkode: 9752b...59d 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt forsøk. Eller ikke. Anonymkode: 77c33...00e Godt forsøk på å beskrive barnehagen om dagen, ja absolutt. Anonymkode: 9752b...59d 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Det er ikke normalt men det blir vel mer og mer normalt 😅 Anonymkode: f134a...7cc 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Jeg er enig med trådstarter. Mitt barn går ikke i barnehage enda, men gruer meg allerede. Anonymkode: eb440...739 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Just now, Hedda-78 said: Gjør det noe da?? Ja, ellers hadde jeg ikke skrevet dette innlegget... Ts Anonymkode: 840a8...1b4 5
Populært innlegg tweet Skrevet 27. juni 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 27. juni 2022 På tide at dette pisspreiket tar slutt snart. Verden går videre. Det finnes familier med to mødre eller to fedre. Det er helt vanlig og ikke noe barn dør av å vite om. Get over it. Vi har viktigere ting å bry oss om i denne verden enn at barn ser to menn kysse. 57 2 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med trådstarter. Mitt barn går ikke i barnehage enda, men gruer meg allerede. Anonymkode: eb440...739 Det trenger du ikke. Anonymkode: 77c33...00e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Godt forsøk på å beskrive barnehagen om dagen, ja absolutt. Anonymkode: 9752b...59d Ja jøss. God fantasi. Anonymkode: 77c33...00e 1 2
Hedda-78 Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, ellers hadde jeg ikke skrevet dette innlegget... Ts Anonymkode: 840a8...1b4 Hva gjør det, da? Det er da ikke feil å få innlært toleranse 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Også ts, også om ditt barn lærer at noen barn har samkjønnede foreldre? Hva er verste skaden som kan skje de, lism? Anonymkode: d1cd7...053 13
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Høres litt i overkant ut men så lenge de ikke gnåler om at man kan bli født som feil kjønn og at leger kan ta feil så ser jeg ikke problemet. Synes det er flott at samliv mellom to av samme kjønn er normalisert for de små. Mange som har to mammaer og to pappaer i barnehagen så kanskje dette er en av grunnene for at de fokuserer ekstra på dette. Ikke vet jeg men som sagt så spiller det ingen rolle for min del om det er to pappaer, en mamma, to mammaer osv i en bok om dyrking av alle ting og at forfatteren er lesbisk, hvem bryr seg. "Majoriteten" vil jo alltid være heterofile foreldre så jeg ser liksom ikke helt at dette skal være et problem, er viktig at barn lærer at familier er forskjellige og barnehagen er kanskje plassen der man må lære det om foreldrene er litt sneversynte. Finnes homofile foreldre, aleneforeldre, besteforeldre, tanter og onkler som tar seg av nevøer, fosterfamilier osv. Dette med gutten i kjolen tenker jeg at de prøver å være oppmuntrende og prøver å gjøre det greit at man prøver seg fram til denne gutten, tviler på at de presser barna til å leke med ting de ikke vil. 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 5 minutter siden, tweet said: På tide at dette pisspreiket tar slutt snart. Verden går videre. Det finnes familier med to mødre eller to fedre. Det er helt vanlig og ikke noe barn dør av å vite om. Get over it. Vi har viktigere ting å bry oss om i denne verden enn at barn ser to menn kysse. Takk. Anonymkode: 784d8...b04 3
Sofakona Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Selv om små barn ser bøker med to mammaer eller to pappa så er de forsatt barn..du skjønner barn er mer åpne og ser ikke slik du ser det. De ser 2 foreldre...skal barn slutte å se bilder av foreldre og barn fra andre steder i verden å da ...som Afrika..Kina el.. Håper ditt barn får bedre holdning en deg 12 1
tweet Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, ellers hadde jeg ikke skrevet dette innlegget... Ts Anonymkode: 840a8...1b4 Det har vært SÅ mange tråder om dette i det siste. Helt unødvendig å starte en ny. Begynner å bli så old news nå. 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 Åja, så du er av den typen du ja. Anonymkode: cdeb2...228 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er enig med trådstarter. Mitt barn går ikke i barnehage enda, men gruer meg allerede. Anonymkode: eb440...739 Ja for det er nok sunnere verdier hjemme hos deg regner jeg med? 🙄 (høres ikke sånn ut..) Anonymkode: 0c0d6...ab1 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 I vår barnehage har det ikke vært snakk om Pride eller noe. Anonymkode: cce22...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå