Gå til innhold

Sushiresturant i Oslo, litt "folkelig" profil men likevel kvalitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal reise dit med datteren på 12 som liker disse sushi-brettene fra butikken veldig godt, men vi har ikke noen steder som serverer god sushi her vi bor. Tenkte derfor vi skulle på en resturant når vi er der, så lurte på om dere kunne anbefale en som passer bra for ungdom, ikke altfor sært og dyrt men likevel god ordentlig sushi laget med litt mer omtanke. Gjerne vegetariske tilbud på menyen også.

Anonymkode: 89c65...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen høydare kulinarisk - Men det hun virkelig hadde likt er nok rullebånd-sushi i Østbanehallen. 

Ellers er det en rekke gode og rimelige steder. Kommer litt an på hvor i byen dere er. Men Bambus Bjørvika, Sushi city wok (få sitteplasser) ved karl johan, mathallen steen og strøm, Norlaks, MyMy, Sumo... er alle rimelige steder med god kvalitet. 

Mine favoritter er Nodee og Alex, men det blir nok raskt for dyrt og fancy? 

Anonymkode: f29a2...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal sjekke ut stedene om de har nettside. Vi skal litt rundt i byen med t-bane så det kan være flere steder i Oslo, skal feriere litt der. Kan godt spandere litt ekstra på prisen hvis sushien er god, det viktigste er vel at den ikke er så spesiell på smak at det blir for fremmed for en som er litt nybegynner på feltet. Og pluss i boka hvis det er kul innredning, rulle-sushi er sikkert gøy, og hun liker alt som har med Japan å gjøre. Jeg liker godt tilbehør som miso-suppe og sjøgress-salat også, gjerne så hjemmelaget og autentisk som mulig. 

Anonymkode: 89c65...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tips, skal sjekke ut stedene om de har nettside. Vi skal litt rundt i byen med t-bane så det kan være flere steder i Oslo, skal feriere litt der. Kan godt spandere litt ekstra på prisen hvis sushien er god, det viktigste er vel at den ikke er så spesiell på smak at det blir for fremmed for en som er litt nybegynner på feltet. Og pluss i boka hvis det er kul innredning, rulle-sushi er sikkert gøy, og hun liker alt som har med Japan å gjøre. Jeg liker godt tilbehør som miso-suppe og sjøgress-salat også, gjerne så hjemmelaget og autentisk som mulig. 

Anonymkode: 89c65...0e3

Da ville jeg nok valgt Sumo av de jeg oppsummerte. Riktignok kjede, men litt høyere prisklasse enn annet jeg nevnte, og mange valg utover sushi. Som god Miso, edamame, salater. Og fine lokaler. 

Ellers; bruk tripadvisor. Filtrer på sushi, og kart, og hold deg innenfor topp 20% på reviews. 

Rulle sushi bør dere absolutt prøve, basert på det jeg skriver er jeg sikker på at det er en hit hos henne. Man tar jo bare en liten tallerken om gangen så faller det ikke i smak kan man rusle videre. 

Anonymkode: f29a2...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Uchi i Grensen er bra. Og hyggelige folk som jobber der :) 

Anonymkode: ff268...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en tolvåring som liker sushi må Yo Sushi som folk nevner i Østbanehallen være midt i blinken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (3 timer siden):

Jeg støtter rullebåndssushi i Østbanehallen. :) 

Her er menyen: https://yosushi.com/getattachment/9427d901-c29c-4a1f-ae82-bc2dbcbfc5f8/YO!-Oslo-Menu.pdf?lang=en-GB

 

Tomas77 skrev (55 minutter siden):

For en tolvåring som liker sushi må Yo Sushi som folk nevner i Østbanehallen være midt i blinken. 

Takk for tips og meny, blir nok flere sushimiddager siden det er absolutt favorittretten hennes, så denne skal prøves 😀 blir artig for oss fra bygda 

Anonymkode: 89c65...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...