AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Del Skrevet 24. juni 2022 Noen som har erfaring med 365 dager eller 52 uker fotoprosjekt? Der man da altså tar enten ett bilde hver dag eller ett bilde i uken. Hvordan var det? Var det motiverende eller mistet du lysten til å fotografere, eller annet? Hvor lærerikt var det, og hva var det viktigste du lærte? La du ut bildene på internett og så fall hvor? Grunnen til at jeg spør er at jeg er på tanken om jeg skal begynne ett slikt prosjekt. Usikker på om jeg skulle velge 365 dager eller 52 uker. Men hovedgrunnen er at jeg hadde en stor interesse for foto tidligere som jeg nå har mistet, har ikke fotografert ordentlig på flere år. Tenkte at et slikt prosjekt ville motivere meg til å fotografere, utfordre meg og være lærerikt. Noen som har noen gode inspill? Anonymkode: 8a59c...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Del Skrevet 24. juni 2022 Vet om det er akkurat det svaret du tenker på, men jeg tar ett bilde hver dag og legger det i en mappe, siden jeg ofte kan ta flere av andre ting. Når jeg gjør det, så har det ikke så mye å si, men når jeg setter meg ned på slutten av året og blar gjennom de, er det som å se hele året i ett stort bilde, jeg husker flere fine øyeblikk, detaljer osv. Jeg legger ikke ut på nett, har det for meg selv Anonymkode: e7d35...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #3 Del Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet om det er akkurat det svaret du tenker på, men jeg tar ett bilde hver dag og legger det i en mappe, siden jeg ofte kan ta flere av andre ting. Når jeg gjør det, så har det ikke så mye å si, men når jeg setter meg ned på slutten av året og blar gjennom de, er det som å se hele året i ett stort bilde, jeg husker flere fine øyeblikk, detaljer osv. Jeg legger ikke ut på nett, har det for meg selv Anonymkode: e7d35...66d Det er absolutt slike tilbakemeldinger jeg ser etter. Høres ut som en fin måte å gjøre det på. Anonymkode: 8a59c...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Del Skrevet 25. juni 2022 Er det noe spesielt du tenker å ta bilder av? Vet ikke om jeg synes 365 bilder av en intetsigende blomst, en halvfull cola-flaske eller halvspist middag er så mye å spare på. Anonymkode: aa517...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det noe spesielt du tenker å ta bilder av? Vet ikke om jeg synes 365 bilder av en intetsigende blomst, en halvfull cola-flaske eller halvspist middag er så mye å spare på. Anonymkode: aa517...4bc Nei, ikke egentlig. Skulle gjerne helst bare fotografert mennesker, men har dessverre ikke så mange i livet mitt. Så hadde nok blitt litt "meningsløse" bilder. Men jeg tenker jeg kan jo utvikle meg som fotograf likevel? Anonymkode: 8a59c...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Del Skrevet 27. juni 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Nei, ikke egentlig. Skulle gjerne helst bare fotografert mennesker, men har dessverre ikke så mange i livet mitt. Så hadde nok blitt litt "meningsløse" bilder. Men jeg tenker jeg kan jo utvikle meg som fotograf likevel? Anonymkode: 8a59c...ecc Det burde vel være lister der ute med forslag, så du slipper å ta bilde av samme ting mange ganger. Me listene kan du ta de som ideer og være så kreativ du vil med forslagene. Her f. eks : https://petapixel.com/2017/01/02/calendar-365-photo-ideas-day-year/ Anonymkode: 1d263...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Del Skrevet 6. juli 2022 Ikke helt det samme, men jeg filmer ett sekund hver dag, og setter sammen til en film på slutten av hver måned og hvert år (bruker appen 1 second every day). Jeg koser meg veldig med å se gjennom gamle snutter. Mange dager er det bare ett sekund av hunden min, eller en fin solnedgang, når det er hverdag. Men kafetreff med venner, konserter, kveldsbad osv blir også dokumentert og gjør at jeg husker ting bedre 😊 Det hjelper på følelsen av "hver dag er lik", og minner meg på alle de fine tingene jeg faktisk opplever! Anonymkode: 5f851...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg husker fra bloggertiden at det var tema, f.eks. striper, drømmer, sort/hvitt osv. Var kjempegøy å være med og også å se så mange ulike tolkninger av temaet. Anonymkode: 4c500...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå