Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg litt med solbriller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gleme å ta med solbrillene mine. Har fra H&M, men vet ikke hvor bra kvaliteten er egentlig. Sett på Zalando. Så noen fra Versace jeg syntes var veldig fine. Er det stor forskjell på dyre og billige solbriller egentlg? Har blitt lei av kvantitetsvarer. Hva er egentlig forskjell? Blir billige briller fortere ripete? Er solbeskyttelsen dårligere? Jeg tenkte at hvis de koster litt over 1000 så kan jeg kjøpe, siden jeg har blitt mer for kvalitet foran kvantitet. Men synes det er litt bortkastet dersom sånne til 200,- er like bra. Så takker på forhånd for svar :)

Anonymkode: eb8d9...341

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Definitivt forskjell. Du får stort sett det du betaler for. Både kvalitet på glass og innfatning. Gode solbriller er alfa og omega for min del. Solbeskyttelsen er der uansett pris, det er ulovlig å selge solbriller i Europa som ikke er CE-merket. Anbefaler dog å prøve brillene i butikk hvis ikke det er grei retur på de, det kan være vanskelig å vite om de passer utfra et bilde. Kjenner ikke til Versace så godt, men vil tro du kjenner forskjellen når du tar på brillene med én gang ;)

hilsen optiker 

Anonymkode: e08c0...c9d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Definitivt forskjell. Du får stort sett det du betaler for. Både kvalitet på glass og innfatning. Gode solbriller er alfa og omega for min del. Solbeskyttelsen er der uansett pris, det er ulovlig å selge solbriller i Europa som ikke er CE-merket. Anbefaler dog å prøve brillene i butikk hvis ikke det er grei retur på de, det kan være vanskelig å vite om de passer utfra et bilde. Kjenner ikke til Versace så godt, men vil tro du kjenner forskjellen når du tar på brillene med én gang ;)

hilsen optiker 

Zalando har jo gratis retur, så da får man jo pengene tilbake, er ikke særlig med butikker her skjønner du :) isfall ikke brillebutikker :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hilsen optiker 

Skjønner at du er optiker. Du kan få gode solbriller til 50 kr i butikk. Kvalitetssolbriller er selvsagt bedre på detaljer, men det viktigste er beskyttelsen, den er like god uansett pris. Det er mange detaljer som er bedre ved kvalitetsbriller, men aldri 20 ganger bedre, selv om prisen er 20 ganger høyere. Alle briller går i stykker når du setter deg på dem, og neste år så er de umoderne. Kjøp rimelige briller er mitt tips, utvalget er enormt.

Anonymkode: 15da9...c6f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peanut

Bør vel også velge solbriller som kler ansiktsformen ^^, 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hilsen optiker 

Signere denne. Har 9 års erfaring i optikk bransjen. Gode solbriller er alfa omega. Anbefaler Maui Jim solbriller 👍

Anonymkode: 4b752...b14

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Gleme å ta med solbrillene mine. Har fra H&M, men vet ikke hvor bra kvaliteten er egentlig. Sett på Zalando. Så noen fra Versace jeg syntes var veldig fine. Er det stor forskjell på dyre og billige solbriller egentlg? Har blitt lei av kvantitetsvarer. Hva er egentlig forskjell? Blir billige briller fortere ripete? Er solbeskyttelsen dårligere? Jeg tenkte at hvis de koster litt over 1000 så kan jeg kjøpe, siden jeg har blitt mer for kvalitet foran kvantitet. Men synes det er litt bortkastet dersom sånne til 200,- er like bra. Så takker på forhånd for svar :)

https://www.klikk.no/helse/solbriller-dame-herre-polariserte-7043551

Anonymkode: 277e8...34b

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kler ikke sånne

Hvilke da? Du får jo polariserte glass i alle varianter?

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke da? Du får jo polariserte glass i alle varianter?

Cat eye, sommerfugl, rundt :) jeg liker også at de ser litt fancy ut 😆

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Cat eye, sommerfugl, rundt :) jeg liker også at de ser litt fancy ut 😆

Det for du jo i polariserte glass  også😊

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner at du er optiker. Du kan få gode solbriller til 50 kr i butikk. Kvalitetssolbriller er selvsagt bedre på detaljer, men det viktigste er beskyttelsen, den er like god uansett pris. Det er mange detaljer som er bedre ved kvalitetsbriller, men aldri 20 ganger bedre, selv om prisen er 20 ganger høyere. Alle briller går i stykker når du setter deg på dem, og neste år så er de umoderne. Kjøp rimelige briller er mitt tips, utvalget er enormt.

Anonymkode: 15da9...c6f

Som jeg selv skrev, ja, beskyttelsen er lik. Men gode solbriller får du faktisk ikke for 50 kr, med mindre det er et godt merke til på et helt utenkelig salg. Jeg sier ikke det fordi jeg er selger som skal tjene penger (hvordan skal jeg klare det over KG?) men fordi jeg har åresvis erfaring og utdannelse som gir meg et grunnlag til å si at kvaliteten øker ved økende pris. Noen solbriller er selvsagt overpriset fordi de er et spesifikt merke, men alle som hovedregel er kvaliteten gjenspeilet i prisen ganske godt. 

Og nei - ikke alle briller går i stykker hvis du setter deg på dem. Kvalitetsbriller kan i mange tilfeller fikses. Jeg har reparert en solbrille som ble kjørt over - god som ny i innfatningen, trengte å bytte et glass pga ripe. 

• Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Signere denne. Har 9 års erfaring i optikk bransjen. Gode solbriller er alfa omega. Anbefaler Maui Jim solbriller 👍

Anonymkode: 4b752...b14

Maui Jim er definitivt i en klasse for seg selv!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...