Gå til innhold

Bhgansatt går uten tskjorte??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg leverte ungen min idag så gikk den ene ansatte rundt i bar overkropp.. en mann selvfølgelig. Skjønner det er varmt, men er ikke så varmt ca 25 grader. Er ikke det veldig uprofft å gå rundt uten overdel? 
regner med at hvis en kvinne hadde gjort dette ville det blitt kalt for blotting.. eller om kvinnene gikk rundt i bh, regner med at mange foreldre ville reagert på det…

bør ikke det være rettferdig? Synes menn skal ha akkurat samme regler, du kan ha på en singlet er ikke så stor forskjell

hva tenker dere?

Anonymkode: cb9fe...040

Hadde ikke ofret det en tanke

Anonymkode: a4780...f75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pedagogisk leder her.

Jeg har bikinioverdel og shorts på ute på lekeplassen. De som er slanke kler av seg og de som ikke slanke er påkledd.

Anonymkode: 75e73...a64

Er det en regel? Hvorfor er det slik hos dere? Er det slik at de overvektige ikke vil kle av seg eller? 

Synes forøvrig det er uprofesjonelt da noen av barna kan være utsatt for seksuelt overgrep. Ikke argumenter med at de ser nakne kropper på stranda. Barnehagen skal være en trygg og profesjonell arena, og folka må da kunne være påkledd anstendig på arbeid. Singlet er det minste ihvertfall. 

Tskjorte eller sommerkjoler. Eller genser. 

Anonymkode: c6b52...8c6

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det en regel? Hvorfor er det slik hos dere? Er det slik at de overvektige ikke vil kle av seg eller? 

Synes forøvrig det er uprofesjonelt da noen av barna kan være utsatt for seksuelt overgrep. Ikke argumenter med at de ser nakne kropper på stranda. Barnehagen skal være en trygg og profesjonell arena, og folka må da kunne være påkledd anstendig på arbeid. Singlet er det minste ihvertfall. 

Tskjorte eller sommerkjoler. Eller genser. 

Anonymkode: c6b52...8c6

Hva i h@#$% har bar overkropp med overgrep å gjøre? Her dummer du deg ut og sporer fullstendig av.

Anonymkode: d79a2...25d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slapp av, det går helt fint. Ikke noe å lage styr over!

Anonymkode: 3d068...c20

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var dette virkelig et stort problem for deg og/eller ditt barn? Eller har du bare et stort behov for å ha noe å klage over?

Anonymkode: 86cd9...bd1

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mye rart det går ann å henge seg opp i!! Du må ha lite å finne på...

Anonymkode: 19678...7b6

 

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hereguf så mye rart å henge seg opp i 🙄

Anonymkode: 791da...a54

For noen svar, TS lurer vel bare.

Jeg jobbet i en matbutikk som hadde glassvegger rundt hele kassaområdet, sola steika på og det ble drivhuseffekt og badstue i 40 grader der. Man kunne helst sittet der i bikini og badebukse og baris, men vet du hva? Det passer seg ikke på jobb. Det ser ekstremt uprofft ut.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pedagogisk leder her.

Jeg har bikinioverdel og shorts på ute på lekeplassen. De som er slanke kler av seg og de som ikke slanke er påkledd.

Anonymkode: 75e73...a64

Den syns jeg var litt ufin. 
Pedagogisk leder selv, og syns det er rimelig gammeldags og uprofesjonelt å gå rundt i bikinitopp eller baris på jobb. 
Dette gjorde vi for 15-20 år siden, heldigvis har de fleste barnehager blitt mer profesjonelle arbeidsplasser sida da. 

Anonymkode: f5e33...257

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (34 minutter siden):

 

 

 

For noen svar, TS lurer vel bare.

Jeg jobbet i en matbutikk som hadde glassvegger rundt hele kassaområdet, sola steika på og det ble drivhuseffekt og badstue i 40 grader der. Man kunne helst sittet der i bikini og badebukse og baris, men vet du hva? Det passer seg ikke på jobb. Det ser ekstremt uprofft ut.

Det er kleskoder på jobb med krav om å kle seg sømmelig. Kleskoden gjelder for mannlige ansatte også. 
Tenker selv at dette ikke er en stor greie, men mannen er tross alt på jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Det er kleskoder på jobb med krav om å kle seg sømmelig. Kleskoden gjelder for mannlige ansatte også. 
Tenker selv at dette ikke er en stor greie, men mannen er tross alt på jobb. 

Enig. Som han mannen som jobber i vår bhg, jeg har ikke noe imot at han sparker en fotball hardt, men han trenger ikke gjøre det på barnehagens område (mot porten der jeg kom med barnevogn, og han hadde ikke tenkt å stoppe å sparke heller). Samme med baris, gå sånn på stranda om du har lyst til det, men på jobb, restaurant ol, bare tullete.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen av mine kolleger hadde gått i bikini eller bar overkropp hadde jeg minnet de på at vi var på jobb og må holde en vis profesjonalitet. Få yrker der den bekledning er innafor sammen med kunder/brukere, badevakt kanskje.. 

Anonymkode: 08ea8...7f0

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er som med votter, lue og regntøy. Hvis voksne ikke vil ha det på når været tilsier at barna må ha det på blir det fort ett argument noen barn vil bruke for å slippe. Samme med t-skjorte. Barn har sårbar hud og bør ha t-skjorte på og da bør de voksne være gode rollemodeller og vise at de også har det på. 

Anonymkode: 30f98...ad2

Her går barna uten tskjorte. 

Anonymkode: f0ee0...37a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker faktisk da jeg gikk i barnehage at enkelte ansatte gikk i bikinioverdel/sportsbh og skjorts på varme dager. Jeg som barn reagerte hvertfall ikke på det. Og jeg hadde ikke reagert om noen i barnehagen til barna hadde gjort det nå. Samme om det er en dame eller mann. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min barnehage får ikke ansatte gå med singlet engang. Jeg vet det fordi jeg kjenner en som jobber der. Veldig uproft å skulle tæne i arbeidstiden. Man klarer fint å ha på T-skjorte og shorts.

Anonymkode: 5f6f7...fec

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden skrikes det opp om at de absolutt ikke skal kalles for tante, det er en anstendig jobb osv. og samtidig skal du gå rundt i bikini eller baris på jobb? Hvor deilig er det å skulle løftes på fanget og trøstes, også kommer du inn på svett naken hud? Det er også viktig å være traumebevisst i en slik jobb, både ift barna og foreldrene. Hadde det vært greit om lærerne på skolen også gikk i bikini eller baris i friminuttene? Hva med lærere på videregående? Hvor går grensa?

Anonymkode: 5f6f7...fec

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke greit. Han er på jobb og må kle seg deretter. Uansett hvor varmt det er, må han ha t-skjorte. 

Mest sannsynlig er det noen som ikke vet om dette og ikke har fått tilstrekkelig opplæring.

Skriv mail til styrer.

Anonymkode: b76c3...f45

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den syns jeg var litt ufin. 
Pedagogisk leder selv, og syns det er rimelig gammeldags og uprofesjonelt å gå rundt i bikinitopp eller baris på jobb. 
Dette gjorde vi for 15-20 år siden, heldigvis har de fleste barnehager blitt mer profesjonelle arbeidsplasser sida da. 

Anonymkode: f5e33...257

Synes det er mer gammeldags å ikke kunne gå rundt i bikini og baris. Så lenge det gjelder begge kjønn

Anonymkode: 9e110...b5a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, noen frynsegoder skal de som jobber med barn ha, og de som jobbet mye ut. Et lass med D-vitaminer og en brun kropp fra sola kan da virkelig ikke være noe å lage et problem av. Du har for god tid  rs. 

Anonymkode: d6c73...357

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pedagogisk leder her.

Jeg har bikinioverdel og shorts på ute på lekeplassen. De som er slanke kler av seg og de som ikke slanke er påkledd.

Anonymkode: 75e73...a64

Særlig. 🤦‍♀️

Anonymkode: 03a4b...3f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville nok sagt noe der og da, ala du har kledd av deg ser jeg - har damene samme friheten? Med humor i stemmen men et budskap om hva jeg mente om dette da jeg syns det er like uproft som å stille i shorts på jobb i noen sammenhenger.. Eller korte skjørt for den del. Det er forskjell på fritid og jobb i klesveien i mitt hode - men, jeg er usikker på om jeg ville gjort noen sak utav det sånn ellers.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Synes det er mer gammeldags å ikke kunne gå rundt i bikini og baris. Så lenge det gjelder begge kjønn

Anonymkode: 9e110...b5a

Kleskoder i bgh handler ikke om kjønn. 

Anonymkode: 30f98...ad2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da jeg leverte ungen min idag så gikk den ene ansatte rundt i bar overkropp.. en mann selvfølgelig. Skjønner det er varmt, men er ikke så varmt ca 25 grader. Er ikke det veldig uprofft å gå rundt uten overdel? 
regner med at hvis en kvinne hadde gjort dette ville det blitt kalt for blotting.. eller om kvinnene gikk rundt i bh, regner med at mange foreldre ville reagert på det…

bør ikke det være rettferdig? Synes menn skal ha akkurat samme regler, du kan ha på en singlet er ikke så stor forskjell

hva tenker dere?

Anonymkode: cb9fe...040

Å giiid! En mann i baris!

Det er stor forskjell på en toppløs mann og en toppløs kvinne. Det finner vi raskt ut: du kan går rundt toppløs en dag. Mannen din kan gjøre det samme. Tro hvem som får folk til å kjøre av veien og gå rett på lyktestolper..     ?

Anonymkode: fd238...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså jeg har absolutt ikke tenkt til å si noe til de ansatte eller sånt, men synes det er rart at man får gå sånn på jobb, spesielt når ikke alle får det

ts

Anonymkode: cb9fe...040

I min forrige jobb var vi pålagt bukser. Noen er også pålagt skjorte. Betyr det at alle arbeidsplasser skal ha krav om bukser og skjorte? Alt kan ikke være likt for alle alltid. Du går neppe kledd som  en hotelldirektør eller president. - fordi du ikke er en. Det er forskjell på jobber og tilhørende kleskode. 

Anonymkode: fd238...b2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...