Gå til innhold

Hvorfor må alt legges ut på snap og insta? Voksen dame med oppmerksomhetsbehov


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som må legge ut ALT hun gjør på story på snap og insta. Skoleavslutning med ungene, fjellturer, bading, dansing, oppussing, konserter, videoer av seg selv bakfra kun iført bikinitruse mens hun vasser ut i vannet osv. Hun er 40 år, men skulle tro hun var 20 år yngre. Hvor kommer dette oppmerksomhetsbehovet fra? Hun gjør ingenting uten at det legges ut masse bilder av det. Jeg er på samme alder og har ikke behov for at alle skal se alt jeg holder på med. Koser meg med venner og kjæreste uten at det må dokumenteres og vises til verden.  

Anonymkode: bd0ba...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har også et par sånne. Blir så lei. Jeg bare overser alt. 

Anonymkode: 4d72e...866

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har en venninne som må legge ut ALT hun gjør på story på snap og insta. Skoleavslutning med ungene, fjellturer, bading, dansing, oppussing, konserter, videoer av seg selv bakfra kun iført bikinitruse mens hun vasser ut i vannet osv. Hun er 40 år, men skulle tro hun var 20 år yngre. Hvor kommer dette oppmerksomhetsbehovet fra? Hun gjør ingenting uten at det legges ut masse bilder av det. Jeg er på samme alder og har ikke behov for at alle skal se alt jeg holder på med. Koser meg med venner og kjæreste uten at det må dokumenteres og vises til verden.  

Anonymkode: bd0ba...26d

Ho er tydeligvis stolt av seg sjølv om livet sitt. Er ikkje det berre bra, då?

Anonymkode: 3bd86...73c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å befriende å tørre å tillate seg selv til å gjøre som hun vil på egen instagramkonto 🙌🏼 
syns du det er for mye så scroll videre, eller avfølg… 

enkelt og greit

Anonymkode: 7c7bc...437

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ho er tydeligvis stolt av seg sjølv om livet sitt. Er ikkje det berre bra, då?

Anonymkode: 3bd86...73c

Altså, tror du virkelig på dette selv? Folk som dokumenterer absolutt alt på SoMe er ikke "stolte av livet sitt", de er avhengige. Både av telefon, SoMe og bekreftelse. De dokumenterer livet sitt istedet for å leve det, og det er tragisk, spesielt for evt barn som er involvert. 

TS, det eneste du kan gjøre er å mute eller avfølge dama, og hvis hun konfronterer deg si noe ala "nei, jeg prøver å redusere tiden jeg bruker på telefonen, det er ikke personlig altså! 😊". 

Sånne folk trenger like mye hjelp som en alkoholiker eller en person som er spillegal. Dopaminresponsen er ute av kontroll. Men de kommer ikke til å innse det selv, så du får sette dine egne grenser. 

Anonymkode: dc9fb...cc4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt intrykk er at de i 20 årene ikke driver med denne eksponeringen men de i 40+ årene gjør så jeg vil påstå hun er helt innenfor sammenlignet med "alle andre i den alderen" :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er et godt eksempel på janteloven, TS. Hvorfor bry deg med hva andre velger å gjøre?

Anonymkode: 46176...6a5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, tror du virkelig på dette selv? Folk som dokumenterer absolutt alt på SoMe er ikke "stolte av livet sitt", de er avhengige. Både av telefon, SoMe og bekreftelse. De dokumenterer livet sitt istedet for å leve det, og det er tragisk, spesielt for evt barn som er involvert. 

TS, det eneste du kan gjøre er å mute eller avfølge dama, og hvis hun konfronterer deg si noe ala "nei, jeg prøver å redusere tiden jeg bruker på telefonen, det er ikke personlig altså! 😊". 

Sånne folk trenger like mye hjelp som en alkoholiker eller en person som er spillegal. Dopaminresponsen er ute av kontroll. Men de kommer ikke til å innse det selv, så du får sette dine egne grenser. 

Anonymkode: dc9fb...cc4

Jeg har sluttet å åpne stories som hun legger ut. Orker bare ikke lenger. Mulig jeg avfølger etterhvert. Føler vi er på forskjellig planet når det kommer til eksponering. 

Anonymkode: bd0ba...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carrot said:

Mitt intrykk er at de i 20 årene ikke driver med denne eksponeringen men de i 40+ årene gjør så jeg vil påstå hun er helt innenfor sammenlignet med "alle andre i den alderen" :P

Fb mellom 2004-2010 var lite eksponering. Det varte frem til «alle kjærringene over 40» fant ut at dette var en sosial plattform de kunne vise det verste av seg selv på. 

Anonymkode: 3c7c2...156

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få mindre irritasjon i livet ditt om du innser at du ikke trenger å bry deg med alt. Det er ekstremt mange som alltid kommer til å gjøre ting og legge ut ting vi synes er unødvendig eller teit. Det beste er å skrolle forbi, overse eller avfølge. :) 

Anonymkode: 75195...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, tror du virkelig på dette selv? Folk som dokumenterer absolutt alt på SoMe er ikke "stolte av livet sitt", de er avhengige. Både av telefon, SoMe og bekreftelse. De dokumenterer livet sitt istedet for å leve det, og det er tragisk, spesielt for evt barn som er involvert. 

TS, det eneste du kan gjøre er å mute eller avfølge dama, og hvis hun konfronterer deg si noe ala "nei, jeg prøver å redusere tiden jeg bruker på telefonen, det er ikke personlig altså! 😊". 

Sånne folk trenger like mye hjelp som en alkoholiker eller en person som er spillegal. Dopaminresponsen er ute av kontroll. Men de kommer ikke til å innse det selv, så du får sette dine egne grenser. 

Anonymkode: dc9fb...cc4

Altså, det er et stykke fra å dokumentere sitt eget liv til å konfrontere andre som ikke gjør det samme 

 

Hvia noen skulle konfrontere noen er del vel ts, er hun som irriterer seg over andre, pass på dere selv. 

Hvis dama dekker et behov med å dokumentere livet sitt på instagram så la henne gjøre det. Eventuelt tilby henne annen løsning.

At sosiale medier har forandret samfunnet vårt til det verre (min mening) at det å dokumentere alt man gjør kan være tyde på at alt kanskje ikke er helt optimalt, dette kan diskuteres på generell basis. Annet er sladder 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ho er tydeligvis stolt av seg sjølv om livet sitt. Er ikkje det berre bra, då?

Anonymkode: 3bd86...73c

Jeg tror at sånne personer mangler bekreftelse eller har behov for å hevde seg. Jeg synes det blir ekstremt til tider. Jeg har selv fått til mye i mitt liv, men min motivasjon er at jeg gjør ting for min egen del så jeg har ikke samme behov for bekreftelse fra andre. 

Anonymkode: bd0ba...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du insta og snapstory er til da? Nøye utvalgte, sjeldne øyeblikk som også introverte kan like? 
 

folk er forskjellig, noen vil gjerne dele og dokumentere alt, mens andre ingenting. Du trenger ikke kritisere folk som er forskjellig fra deg. 
 

Selv deler jeg lite og syns sånne storyer som oppdateres en gang i timen er kjedelig de lux. Men vil jo ikke kritisere de som gjør det heller. Jeg velger jo selv om jeg vil følge eller se på. 

Anonymkode: 1475b...21d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har en venninne som må legge ut ALT hun gjør på story på snap og insta. Skoleavslutning med ungene, fjellturer, bading, dansing, oppussing, konserter, videoer av seg selv bakfra kun iført bikinitruse mens hun vasser ut i vannet osv. Hun er 40 år, men skulle tro hun var 20 år yngre. Hvor kommer dette oppmerksomhetsbehovet fra? Hun gjør ingenting uten at det legges ut masse bilder av det. Jeg er på samme alder og har ikke behov for at alle skal se alt jeg holder på med. Koser meg med venner og kjæreste uten at det må dokumenteres og vises til verden.  

Anonymkode: bd0ba...26d

Om gamlinger burde ha sosiale medier er noe jeg har spurt meg selv flere ganger. 

Anonymkode: 31b1b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste folka er de som legger ut samme bilde/filmsnutt på Insta, Facebook OG Snap. 

Slike folk skjuler jeg bort eller sletter jeg. 

VM i uinteressant støy! 

Jeg forstår ikke hvorfor de gjør dette. Dette var noe man gjorde for 10 år siden. I dag er det ingen som bryr seg, bortsett fra vedkommende som publiserer.

Anonymkode: d9f75...aaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fb mellom 2004-2010 var lite eksponering. Det varte frem til «alle kjærringene over 40» fant ut at dette var en sosial plattform de kunne vise det verste av seg selv på. 

Anonymkode: 3c7c2...156

veeel, jeg hadde FB den gang og jeg hadde ekstremt mange som postet alt om hverdagen sin den gang også - samme folka som i dag, men den gang var det om ungene og tåteflasker.. Nå er ungene i 20 årene og foreldrene poster forstatt liksom.. 

Selv er jeg over 50, poster svært lite i grunnen og ungene poster om mulig ennå mindre 😎 og det "verste" er at det er min generasjon som har lært deres om nettvett vi selv ikke følger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om gamlinger burde ha sosiale medier er noe jeg har spurt meg selv flere ganger. 

Anonymkode: 31b1b...5ac

Nettopp derfor holder jeg meg unna. Hilsen Gamling

Anonymkode: a37b1...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte er helt ekstrem, må ha likes og prøver hardt å vise hele tiden at de er flinke og vellykkede. 
siste månedene har jeg både pusset opp, reist, anskaffet med hund, og opplevd mye. Men ingenting er lagt ut på some.. Jeg har et behov for å verne om privatlivet mitt, og ønsker ikke at alle trenger å se hva jeg får til. Kan sende en snap til nære venner, men generelt sett er ikke Thea og Maren jeg kjenner via andre venner så veldig interessert i hva jeg har spist og hvor langt jeg har løpt på mølla. Folk bryr seg ikke, og mange trykker liker for å være høflig før de scroller videre. 

Anonymkode: 53cd4...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel strengt tatt ikke noe MED hva andre legger ut på some. Det bestemmer man selv. Dette er et godt eksempel på jantelov. La venninna di kose seg i fred og legge ut det hun vil, så kan du legge ut det du vil (eller la være). Man spekulerer på hva slags liv folk som legger ut mye har, men man kan jo begynne å lure på hva slags liv folk har når de absolutt skal rakke ned på andre også... det gir henne tydeligvis noe og det bør være ok for deg. Fikk ikke akkurat inntrykk av at du har laget dette innlegget av bekymring heller, det var høy hurpefaktor her.

Anonymkode: e6f5e...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på story, snap og insta (mvh amatøren som abre har fb og ikke en gang har hørt om ‘story’ før🙈😅)

Anonymkode: 9802d...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...