Gå til innhold

Samarbeid med ekskona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bidraget har ikke bare med inntekt og gjøre. At du velger å kun jobbe 50% skal ikke gå it over din X økonomisk. Du kan legge fram krav om bidrag, og du vil sikkert få litt bidrag, men du må også regne med at X ber om at bidraget skjøns beregnes utifra hvilken inntekt du ville hatt i en høyere stilling. 

Det er så rart at ikke flere vet at bidraget kan skjønsberegnes. Er nok mange BY som bet mer enn de skal. 

Anonymkode: 7440a...4c5

Det er ikke noe jeg velger når det ikke finnes mer jobb å gå på. Uansett har jeg aldri bedt om bidrag, så det er ikke noe problem. Og når det er sagt har jeg 245,- i timen der jeg er. 

Anonymkode: b3dd1...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (På 23.6.2022 den 9.24):

Tror du hun kommer noen vei med bidrag da? Dere har jo 50/50-fordeling. Jeg kan ikke reglene så godt, men mener en kompis av meg som akuratt har gått gjennom brudd sa at med 50/50-fordeling så ble det ikke noe bidrag på noen av dem. Han fikk til slutt en 40/60-fordeling i hans favør og får nå bidrag fra henne.

Ellers tenker jeg det er på tide at du setter litt grenser for deg selv. Det er fint at dere har et samarbeid om barna, og jeg synes det virker som du har strekt deg langt for å få det til. Men hva har hun bidratt med for å få det til å funke?  

Klart du må betale bidrag med 50/50 om det er skjevfordelt inntekt . 
jeg må betale 3000 pr mnd fordi min x kone ikke har tid til å jobbe med alle sine andre fritids aktiviteter . 

Anonymkode: 7d362...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...