Gå til innhold

Forslag til ferdig tapasrett jeg kan ta med på jobbfest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er blitt invitert på sommerfest med jobben. Jeg har vakt og slutter 1t før festen begynner. Alle skal ta med en rett hver, tapas. Har dere ideer til hva jeg kan ta med? Jeg har mulighet for å oppbevare i kjøleskap på jobb, men da må jeg lage det klart kvelden før. Eller finnes det noe jeg kan kjøpe som er ferdig? Det blir ikke mulighet for å varme maten der siden jeg muligens blir litt for sen. Det blir 30stk, så det bør være nok til alle. Og helst noe som ikke er alt for dyrt!

Anonymkode: 28117...57b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spekeskinke og manchego. 

Anonymkode: 65fb9...f2a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hummus og en eller annen form for kjøpt brød til å dyppe i. Evt oliven i tillegg om du tar deg råd til det.

Anonymkode: c7c89...6f7

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Potetsalat, eggerøre, spekeskinke, røkelaks, focaccia, hummus, tzatziki, brokkolisalat

Anonymkode: 4ebc9...bc7

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Rema har masde bra ferdig. Feks tapasoster (ferdig oppskåret osteskiver av 3 typer), og så kan du kjøpe en pakke kjeks i tillegg, og litt fikensyltetøy hvis du vil være ekstra stilig.

Eller annen småtapas (spekepølsebiter, paprika med ost, marinerte oliven, tzatsiki osv) i hver sin lille plastboks, der man får 3 bokser for 60 kr. Ikke veldig billig, men digg - og ting som er og skal være kaldt.

Husk også at det ikke skal være nok til alle. Du skal ta med nok til at du kunne blitt mett av det, pluss litt. For hvis ikke blir det ekstremt mye rester. Det er ikke krise hvis ikke alle får smakt på alt.

Anonymkode: 92c1d...d43

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hva med å stå for foccacia og aioli? Eventuelt også en skål oliven, eller spekeskinke, om det blir litt lite. 

Anonymkode: 0a3a9...a49

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 5.11):

Er blitt invitert på sommerfest med jobben. Jeg har vakt og slutter 1t før festen begynner. Alle skal ta med en rett hver, tapas. Har dere ideer til hva jeg kan ta med? Jeg har mulighet for å oppbevare i kjøleskap på jobb, men da må jeg lage det klart kvelden før. Eller finnes det noe jeg kan kjøpe som er ferdig? Det blir ikke mulighet for å varme maten der siden jeg muligens blir litt for sen. Det blir 30stk, så det bør være nok til alle. Og helst noe som ikke er alt for dyrt!

Anonymkode: 28117...57b

Hummus er super enkelt og raskt å lage og koster ikke mye :) Sammen den kan du kjøpe baguetter eller foccachia 

5 boks kokte kikerter 
5 stk hvitløksfedd 
2,5 ts spisskummen 
2,5 ts paprikapulver 
20 ss olivenolje 
2,5 stk sitron , kun saften 
10 ss tahini

Sil kraften av kikertene.

Kjør alle ingrediensene til en glatt puré med stavmikser eller i en blender. Smak til med salt og pepper.

Anonymkode: d294c...fba

Lenke til innlegg
Del på andre sider
onyx

tortillas/potetomelett. Det er godt og enkelt, spises helst romtemperert og er billig å lage. :)  Lager du i langpanne er det lett å lange til mange også. Alternativ er andre former for pai med godt fyll. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...