Gå til innhold

Marihøner som lander på hånden. Symbolikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har det landet marhøne på hånden min. Alltid hørt at det bringer lykke, det og sommerfugler. Nå spør jeg her for å høre om noen vet om det ligger noe bak symbolikk rundt dette? Ingen vits i å svare fra folk som latterliggjør dette,ref til emnet i innlegget. Da er det bare å ignorere. - Bare et lite tips😉

Anonymkode: e4fe0...e04

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det betydde at det vil bli regnvær, men mulig jeg blander nå.

Anonymkode: 984a9...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde det betydde at det vil bli regnvær, men mulig jeg blander nå.

Anonymkode: 984a9...525

Leste det var symbolikk på at det vil komme mer positivitet i livet. Noe jeg virkelig trenger nå. Ts☺

Anonymkode: e4fe0...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du blir gravid snart. 

Anonymkode: 3973c...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gripe det positive som kommer din vei. Ikke vent for lenge, da kan du miste sjansen. Vær frimodig og ha selvtillit når en mulighet kommer din vei! Du skal ha framgang og lykkes! Si det til deg selv hver morgen når du våkner❣️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (14 minutter siden):

Du skal gripe det positive som kommer din vei. Ikke vent for lenge, da kan du miste sjansen. Vær frimodig og ha selvtillit når en mulighet kommer din vei! Du skal ha framgang og lykkes! Si det til deg selv hver morgen når du våkner❣️

Takk for et fint råd. Gikk nylig ut av et mangeårs forhold. Jeg har endelig fått en god følelse rundt enn mann jeg omgåes litt rundt barnet mitt sin omkrets (kanskje litt komplisert?). Han er rolig, virker trygg og snill. Jeg som har vært litt uheldig tidligere, har en merkelig tanke rundt han hele tiden. Greia er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal vise interesse. Kunne håpet på at dette var tegnet..😅😇

Anonymkode: e4fe0...e04

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

At du blir gravid snart. 

Anonymkode: 3973c...6de

Er dette en spøk?

Anonymkode: e4fe0...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr det når det lander flue på hånden min da? 🤔

Anonymkode: 8268b...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke sier "marihøne, marihøne, fly fly fly, i morgen blir det finvær" før den flyr igjen blir det regn dagen etter. Du må begynne å si det for nå er jeg lei av regn!

Anonymkode: 6588f...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte da jeg var barn at du måtte få den til å fly fra hånden din, og da kunne den "ta med seg" et ønske 😄 Kjempesøtt. 

Anonymkode: 8608b...78f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hørte da jeg var barn at du måtte få den til å fly fra hånden din, og da kunne den "ta med seg" et ønske 😄 Kjempesøtt. 

Anonymkode: 8608b...78f

Ja den har jeg også hørt. Igår fikk jeg tre marihøner på hånden iløpet av dagen, spesiellt😅

Anonymkode: e4fe0...e04

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva betyr det når det lander flue på hånden min da? 🤔

Anonymkode: 8268b...50a

Ingen symbolikk i fluer. Men det er mange dyr som har noe åndelig ved seg. Hester for eks forstår mennesket veldig godt. Helt sant.. :)

Anonymkode: e4fe0...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette en spøk?

Anonymkode: e4fe0...e04

Hva tror du selv? :ler: 

Anonymkode: 5ee6b...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørte da jeg var barn at du måtte få den til å fly fra hånden din, og da kunne den "ta med seg" et ønske 😄 Kjempesøtt. 

Anonymkode: 8608b...78f

Det samme lærte jeg som barn. 😍

Anonymkode: 3276c...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det samme lærte jeg som barn. 😍

Anonymkode: 3276c...38b

Men hva om betydningen er hva du alltid har tenkt om marihøner? Marihøner har betydd ønsker fra deg siden du var barn. Jeg tenker at det at marihønen landet på deg er en oppfordring til å gjøre noe eller at du får en mulighet. Du trengte ikke finne den og få den til å fly den bare "her er jeg! Hvor stort hint trenger du da?" 😄 

Muligheter, en liten dytt til å gjøre noe 😊

Anonymkode: 8608b...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du skal la det bety det du ønsker at det betyr. Også handler du heretter som om du har fått det tegnet du trenger for å gjennomføre den tingen du ønsker. :)

grip dagen, rett og slett. :)

Anonymkode: 8ddbd...ed3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørte da jeg var barn at du måtte få den til å fly fra hånden din, og da kunne den "ta med seg" et ønske 😄 Kjempesøtt. 

Anonymkode: 8608b...78f

Ja, dette er vel den eneste "symbolikken" jeg har hørt om i forbindelse med marihøner. Har aldri hørt at det betyr noe at de lander på hånde, men la den krype opp til tuppen av en finger og få den til å fly fra fingeren din, så kan du ønske deg et ønske.

Anonymkode: a8f18...700

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen symbolikk i fluer. Men det er mange dyr som har noe åndelig ved seg. Hester for eks forstår mennesket veldig godt. Helt sant.. :)

Anonymkode: e4fe0...e04

Hva har det med åndelighet med å gjøre? Overhode ikke sant.

Hesten leser av ånden vår?? Da så.

Endret av MapleSirup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...