Gå til innhold

Hvorfor får de som har mindre mer støtte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sluttca skrev (19 minutter siden):

Det er jo ikke personlig når du poster som anonym.

Det er sant. Men mitt budsjett er helt irrelevant, da jeg snakker på vegne av flere som er over grensa for å få støtte. Synes i det minste det kunne vært mer støtte til enslige med barn i denne ekstreme tiden og de lav lønn. Ikke kun de aller mest vanskeligstilte.

 

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

kke engang Staten, som du vil skal gi deg mer penger? 😄

Anonymkode: 6d7fa...f1b

Nå er det ikke de som spør heller😊

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvem får støtte til hvitevarer? Minstesats AAP kvalifiserer ikke til noen støtte for hvitevarer eller ekstra nødhjelp eller noe selv om man sitter igjen med mindre etter husleie enn livsoppholdssatsen er. Du må jo snakke kun om de på sosialstønad. 

Anonymkode: 03708...203

Ja snakker om de som får sosialstønad i tillegg, og det gjør de fleste med barn som lever på laveste sats 

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja snakker om de som får sosialstønad i tillegg, og det gjør de fleste med barn som lever på laveste sats 

Anonymkode: ba783...2fc

Så du snakker eksklusivt om de på minstesats med barn? For ingen uten barn på minstesats får supplerende sosialstønad såvidt jeg vet. 

Anonymkode: 03708...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er sant. Men mitt budsjett er helt irrelevant, da jeg snakker på vegne av flere som er over grensa for å få støtte. Synes i det minste det kunne vært mer støtte til enslige med barn i denne ekstreme tiden og de lav lønn. Ikke kun de aller mest vanskeligstilte.

 

Anonymkode: ba783...2fc

Samtidig så snakker du endel om deg og at du må bruke oppsparte midler. 

Anonymkode: 6afa1...730

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samtidig så snakker du endel om deg og at du må bruke oppsparte midler. 

Anonymkode: 6afa1...730

Ja, tar jo meg selv som eksempel. Utover det er jeg er langt i fra den eneste.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så du snakker eksklusivt om de på minstesats med barn? For ingen uten barn på minstesats får supplerende sosialstønad såvidt jeg vet. 

Anonymkode: 03708...203

Ja de med barn.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de med barn.

Anonymkode: ba783...2fc

Så det du egentlig vil frem til er at det er synd på de i lavere middelklasse med barn. 

Anonymkode: 03708...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det du egentlig vil frem til er at det er synd på de i lavere middelklasse med barn. 

Anonymkode: 03708...203

Hva mener du? Jeg snakker om rettighetene man har. Og satsen for livsopphold øker jo for hvert barn man har.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du? Jeg snakker om rettighetene man har. Og satsen for livsopphold øker jo for hvert barn man har.

Anonymkode: ba783...2fc

Men de uten barn får ikke mer penger hvis de sitter igjen med mindre enn livsoppholdsatsen etter husleia er betalt. Det er ikke sånn at man bare kan gå og kreve ekstra fra staten. Slik bør det også være enten man har barn eller ikke. 

Anonymkode: 03708...203

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men de uten barn får ikke mer penger hvis de sitter igjen med mindre enn livsoppholdsatsen etter husleia er betalt. Det er ikke sånn at man bare kan gå og kreve ekstra fra staten. Slik bør det også være enten man har barn eller ikke. 

Anonymkode: 03708...203

Hva snakker du om? Det er sånn reglene er. Du kan lese om livsoppholdssatser for 2021/22 her:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.livsopphold.com/livsoppholdssatser/livsoppholdssatser-2021-2022&ved=2ahUKEwjJ4fiEiMT4AhWsSvEDHXvsDn8QFnoECAcQBQ&usg=AOvVaw1oCw5pWyEmUPZdk_6654zl

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De satsene der må en se vekk fra så lenge en ikke er under gjeldsordning eller lignende. De er satt høyere enn satsene ellers. 

Anonymkode: 52e91...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De satsene der må en se vekk fra så lenge en ikke er under gjeldsordning eller lignende. De er satt høyere enn satsene ellers. 

Anonymkode: 52e91...f18

Ja, akkurat. Dette gjelder ikke for folk flest, da kan man jo bare leie langt over evne på statens bekostning. 

Anonymkode: 03708...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det gjelder de som er under gjeldsordning. Satsene for sosialstønad er mye lavere.

Anonymkode: 077d7...592

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner nå å forstå betydningen av ditt og datt 😀 Ingen fast tema å diskutere, ei heller noe å sammenligne med. Ikke har en greie på hvilke støtteordninger folket egentlig får heller. Eller hvordan ting henger sammen i det hele tatt.

Anbefaler å starte ny tråd hvor en heller setter opp ett tema, en støtteordning, en kanskje er misfornøyd med. Sette seg inn i den og finne ut hva som er urettferdig med den, og ikke minst hvordan det i realiteten er.

Det ville vært ett fint utgangspunkt til at det kan bli delvis saklig/ryddig.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Må legge til at jeg synes det var logisk den tiden det var normale priser.

Men med dagens horrible priser hvor den gjennomsnittlige famile påvirkes i stor grad, så er det provoserende å lese at de som har minst får fritak og får dekket ditt og datt.

Er det meningen at de som har mer skal få mindre, slik at alle skal bli mer like?

Anonymkode: ba783...2fc

Jeg er da temmelig sikker på at det går andre veien. De som har lite får mindre og de som har mye får mer..

Bare se til de stakkars barna som mister aktivitetskortet siden staten må kompensere for strømstøtte.

De som har lite må betale høye avgifter i fleng for at de som har mye skal kunne kjøre billig i bomringen med de svindyre elbilene sine. For ikke å snakke om hvor mye støtte de skal få for å gå til innkjøp av bilen.

Dårlige eksempler men orker ikke drive kildekritikk i kveld. Er helt utkjørt av påkjenningen det gir meg å måtte snu på hver eneste krone som en følge av at de som har mye skal selge strømmen ut av landet slik at de kan få mer.

Anonymkode: 38b2c...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det gjelder de som er under gjeldsordning. Satsene for sosialstønad er mye lavere.

Anonymkode: 077d7...592

La ut feil

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/oversikt-over-satser/statlige-veiledende-retningslinjer-for-okonomisk-stonad_kap&ved=2ahUKEwiso4WQk8T4AhVHS_EDHXFqCz8QFnoECAQQBQ&usg=AOvVaw1ZPmlEm8Wj7eEMfEm7l1rs

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er da temmelig sikker på at det går andre veien. De som har lite får mindre og de som har mye får mer..

Bare se til de stakkars barna som mister aktivitetskortet siden staten må kompensere for strømstøtte.

De som har lite må betale høye avgifter i fleng for at de som har mye skal kunne kjøre billig i bomringen med de svindyre elbilene sine. For ikke å snakke om hvor mye støtte de skal få for å gå til innkjøp av bilen.

Dårlige eksempler men orker ikke drive kildekritikk i kveld. Er helt utkjørt av påkjenningen det gir meg å måtte snu på hver eneste krone som en følge av at de som har mye skal selge strømmen ut av landet slik at de kan få mer.

Anonymkode: 38b2c...e36

De mister ikke fritidskortet pga strømstøtten, de mister det fordi regjeringen ikke vil prioritere det

Anonymkode: 77240...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare de på sosialstønad som får støtte og ekstra bostøtte?  Jeg har ikke krav på bostøtte og har minstesats uføretrygd. Får ingen støtte.

Anonymkode: 6e69a...155

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...