Gå til innhold

Hvorfor får de som har mindre mer støtte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har det falt deg inn at vaskemaskin, kjøleskap og andre viktige ting plutselig kan ryke. Det er det man som enslig med barn ofte må bruke oppsparte midler til. Ikke på strømregninger som plutselig har blitt 3 ganger så høy og kommer til å forbli slik så langt vi vet.

Anonymkode: ba783...2fc

Men hvorfor inngikk du ikke fastprisavtale med strømselskapet når økte strømpriser ble varslet da? 

Anonymkode: 385f0...18a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har det falt deg inn at vaskemaskin, kjøleskap og andre viktige ting plutselig kan ryke. Det er det man som enslig med barn ofte må bruke oppsparte midler til. Ikke på strømregninger som plutselig har blitt 3 ganger så høy og kommer til å forbli slik så langt vi vet.

Anonymkode: ba783...2fc

De du snakker om som før støtte, kan se langt etter å ha oppsparte midler til feks en vaskemaskin som ryker. De du snakker om, må ofte velge mellom mat, medisiner, strøm osv. Disse folkene har også gjerne barn å forsørge.

Anonymkode: 6afa1...730

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor inngikk du ikke fastprisavtale med strømselskapet når økte strømpriser ble varslet da? 

Anonymkode: 385f0...18a

Fordi jeg leier og strømavtalen sto ikke på meg.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke siktet spesielt til uføre i det hele tatt i denne tråden. Snakker om de med lavest inntekt på under 21 900 i mnd som grensa foreløpig var satt til.

Anonymkode: ba783...2fc

Du linket til en artikkel om bostøtte for uføretrygdede...

Anonymkode: 9a98e...9b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg leier og strømavtalen sto ikke på meg.

Anonymkode: ba783...2fc

Så du leier inkl strøm da eller?

Anonymkode: 385f0...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De du snakker om som før støtte, kan se langt etter å ha oppsparte midler til feks en vaskemaskin som ryker. De du snakker om, må ofte velge mellom mat, medisiner, strøm osv. Disse folkene har også gjerne barn å forsørge.

Anonymkode: 6afa1...730

Å nei, den personen jeg vet om som fikk støtte, klarte fint å spare 1000-2000 i mnd etter alle utgifter før prisene gikk opp. Hadde faktisk mer på oppsparte midler enn meg. Utrolig hva man kan spare inn på hvis man er alene.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du leier inkl strøm da eller?

Anonymkode: 385f0...18a

Nei, ikke nå lenger.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du linket til en artikkel om bostøtte for uføretrygdede...

Anonymkode: 9a98e...9b3

Ja det var det som var eksempelet i den artikkelen. Alle som har inntekt under den grensa hadde rett på den støtten i vinter.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke siktet spesielt til uføre i det hele tatt i denne tråden. Snakker om de med lavest inntekt på under 21 900 i mnd som grensa foreløpig var satt til.

Anonymkode: ba783...2fc

Jeg hadde merkbart mindre enn den grensa. Siden mine utgifter også er til vedlikehold og kommunale utgifter siden jeg er så heldig at jeg i øyeblikket eier egen bolig - så fikk jeg ikke noen støtte.  

Og jeg er fortsatt takknemlig for det jeg har, men det er tøft å betale strøm, ved, mat, ... på laveste AAP når prisene var som de var.

Jeg tegnet ikke fastprisavtale fordi forbrukerrådet i lang tid har sagt at det over tid ikke lønner seg. Det er lett å være etterpåklok. 

Anonymkode: 04042...ea8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, nå gir jeg snart opp

Anonymkode: ba783...2fc

Skjønner jeg egentlig godt. Du poster som anonym her på forumet. Forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig å vise til ett budsjett. Da vil folk ha mer forståelse.

En kan ikke bare sette alt på spissen og regne med at folk skal skjønne hva du mener. 
 

Synes ikke det er så urealistisk at du må bruke av dine oppsparte midler sett i forhold til en som ikke har barn, når du har 2. Tok du ikke hensyn til dette før du fikk barn?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde merkbart mindre enn den grensa. Siden mine utgifter også er til vedlikehold og kommunale utgifter siden jeg er så heldig at jeg i øyeblikket eier egen bolig - så fikk jeg ikke noen støtte.  

Og jeg er fortsatt takknemlig for det jeg har, men det er tøft å betale strøm, ved, mat, ... på laveste AAP når prisene var som de var.

Jeg tegnet ikke fastprisavtale fordi forbrukerrådet i lang tid har sagt at det over tid ikke lønner seg. Det er lett å være etterpåklok. 

Anonymkode: 04042...ea8

Ja og verre skal det bli. Synes derfor det er på tide at flere bør prioriteres.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja og verre skal det bli. Synes derfor det er på tide at flere bør prioriteres.

Anonymkode: ba783...2fc

Jeg spør igjen jeg: Hva vil du ha?

Anonymkode: 6d7fa...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja og verre skal det bli. Synes derfor det er på tide at flere bør prioriteres.

Anonymkode: ba783...2fc

Da vil jeg samtidig ha igjen penger fordi at jeg valgte å binde renta, som jeg hittil har tapt over 50 000kr på.

Endret av Sluttca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har det falt deg inn at vaskemaskin, kjøleskap og andre viktige ting plutselig kan ryke. Det er det man som enslig med barn ofte må bruke oppsparte midler til. Ikke på strømregninger som plutselig har blitt 3 ganger så høy og kommer til å forbli slik så langt vi vet.

Anonymkode: ba783...2fc

Hvorfor skal vi andre betale dine strømregninger fordi du har lyst å ha oppsparte midler til andre ting? Tenk hvor enormt skattene hadde økt hvis staten skulle finansiere regningene til alle.med oppsparte midler? Og tenk hvor lite det vil være igjen til de som faktisk ikke har noe?

Anonymkode: 77240...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttca skrev (5 minutter siden):

Skjønner jeg egentlig godt. Du poster som anonym her på forumet. Forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig å vise til ett budsjett. Da vil folk ha mer forståelse.

En kan ikke bare sette alt på spissen og regne med at folk skal skjønne hva du mener. 
 

Synes ikke det er så urealistisk at du må bruke av dine oppsparte midler sett i forhold til en som ikke har barn, når du har 2. Tok du ikke hensyn til dette før du fikk barn?

Dette er vel en kommentar du kunne spart deg for. Du aner ikke noe om årsaken til at jeg er alene med barn. Uforutsette ting skjer faktisk her i livet, og er veldig glad for at jeg har dem.

Oppsparte midler er noe man i større grad trenger når man har barn.

Sluttca skrev (4 minutter siden):

Da vil jeg samtidig ha igjen penger fordi at jeg valgte å binde renta

Ok, usaklighet hadde vært fint å unngå

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal vi andre betale dine strømregninger fordi du har lyst å ha oppsparte midler til andre ting? Tenk hvor enormt skattene hadde økt hvis staten skulle finansiere regningene til alle.med oppsparte midler? Og tenk hvor lite det vil være igjen til de som faktisk ikke har noe?

Anonymkode: 77240...ab1

Regner med at du også forstår at mine oppsparte midler er en del av lønna. Har ikke tjent noe mer eller hentet de andre steder.

 

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med at du også forstår at mine oppsparte midler er en del av lønna. Har ikke tjent noe mer eller hentet de andre steder.

 

Anonymkode: ba783...2fc

Mine oppsparte midler er også en del av lønna mi, jeg bruker selvsagt egne midler først før jeg spør sosialkontoret om hjelp

Anonymkode: 77240...ab1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er vel en kommentar du kunne spart deg for. Du aner ikke noe om årsaken til at jeg er alene med barn. Uforutsette ting skjer faktisk her i livet, og er veldig glad for at jeg har dem.

Oppsparte midler er noe man i større grad trenger når man har barn.

Ok, usaklighet hadde vært fint å unngå

Anonymkode: ba783...2fc

Er jo ikke usakelig. Fastrenta har ligget 1% over den flytende renta. Det er hva jeg har betalt ekstra fordi jeg bandt renta da den var lav. Dette er på samme måte at en sammenligner at jeg har tapt penger som kunne vært mine sparepenger.

Beklager, men jeg ser ingen forskjell hvorfor dine sparepenger er viktigere enn mine. Har 3 barn selv

Endret av Sluttca
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine oppsparte midler er også en del av lønna mi, jeg bruker selvsagt egne midler først før jeg spør sosialkontoret om hjelp

Anonymkode: 77240...ab1

Har jo skrevet tidligere at jeg måtte bruke mine oppsparte midler for å betale strømmen. 

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttca skrev (1 minutt siden):

Er jo ikke usakelig. Fastrenta har ligget 1% over den flytende renta. Det er hva jeg har betalt ekstra fordi jeg bandt renta da den var lav. Dette er på samme måte at en sammenligner at jeg har tapt penger som kunne vært mine sparepenger.

Beklager, men jeg ser ingen forskjell hvorfor dine sparepenger er viltigere enn mine. Har 3 barn selv

Hva du har valgt får du jo stå for selv. Det er ingen som har valgt prisøkningene vi nå ser.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...