Gå til innhold

Hvorfor får de som har mindre mer støtte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må legge til at jeg synes det var logisk den tiden det var normale priser.

Men med dagens horrible priser hvor den gjennomsnittlige famile påvirkes i stor grad, så er det provoserende å lese at de som har minst får fritak og får dekket ditt og datt.

Er det meningen at de som har mer skal få mindre, slik at alle skal bli mer like?

Anonymkode: ba783...2fc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ganske logisk, for det er de som har minst som sliter mest. 

Anonymkode: 83efc...839

  • Liker 44
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må legge til at jeg synes det var logisk den tiden det var normale priser.

Men med dagens horrible priser hvor den gjennomsnittlige famile påvirkes i stor grad, så er det provoserende å lese at de som har minst får fritak og får dekket ditt og datt.

Er det meningen at de som har mer skal få mindre, slik at alle skal bli mer like?

Anonymkode: ba783...2fc

Hva er ditt og datt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret ligger i spørsmåle.

Anonymkode: b851b...dcc

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svaret ligger i spørsmålet.

Anonymkode: b851b...dcc

 

Anonymkode: b851b...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ganske logisk, for det er de som har minst som sliter mest. 

Anonymkode: 83efc...839

Ja, men uansett så vil det jevne seg ut slik det legges opp til nå. De som har mer må ut med mer og de som har mindre får mer støtte.

Anonymkode: ba783...2fc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttca skrev (1 minutt siden):

Hva er ditt og datt?

Blant annet høyere strømstøtte, er snakk om lavere kommunale avgifter/ evt fritak i enkelte kommuner, bostøtte osv...

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at de som har minst skal få støtte til ditten men den datten synes jeg alle kan få på lik linje

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttca skrev (Akkurat nå):

Jeg synes at de som har minst skal få støtte til ditten men den datten synes jeg alle kan få på lik linje

Ok, det hørtes mer realt ut😂

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Til lags åt alle kan ingen gjera, det er no gamalt og så vil vera. Eg tykkjer stødt det høver best, å hjelpa dei som treng det mest». Fritt etter Ivar Aasen. 
Håpee sunt bondevett bli trendy !!!

Anonymkode: 2c65e...b4d

  • Liker 20
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Til lags åt alle kan ingen gjera, det er no gamalt og så vil vera. Eg tykkjer stødt det høver best, å hjelpa dei som treng det mest». Fritt etter Ivar Aasen. 
Håpee sunt bondevett bli trendy !!!

Anonymkode: 2c65e...b4d

Hardt slit, ekstra vakter og utdannelsen og jobben man tok for å få en god lønn er dermed ganske bortkastet. Hvorfor det når man kan få masse støtte istedenfor.

Anonymkode: ba783...2fc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, det hørtes mer realt ut😂

Anonymkode: ba783...2fc

Nei, men det er jo noe som sier seg selv. Tror en samfunnet hadde vært bedre uten støttemuligheter? Så kan en jo begynne å dele opp å diskutere hver enkel støtteordning. 
 

men for å komme med en ting så synes jeg at støtteorningene til artistene under den verste korona perioden var urettferdig. Dette er jo ikke snakk om de som har minst heller. Så støtteordninger finnes ikke kun bare til de som har minst. Det var jo mange andre som gikk konkurs og mistet arbeidet og verre. Det var en artist som valgte å takke nei til støtte, eller tilbakebetalte støtten for det  hun klarte seg fint uten. Husker ikke akkurat hvem det var men husker det stor stor respekt av det.

Når det kommer til støtteordninger så ser det ut på meg at det er på stortinget en burde begynne å saumfare folk mer i sømmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hardt slit, ekstra vakter og utdannelsen og jobben man tok for å få en god lønn er dermed ganske bortkastet. Hvorfor det når man kan få masse støtte istedenfor.

Anonymkode: ba783...2fc

Hvilke støttemuligher hadde du hatt krav på da?

Dette er grunnen for at det ikke er mulig å diskutere ditten og datten, det gir på en måte ingen saklighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttca skrev (1 minutt siden):

Hvilke støttemuligher hadde du hatt krav på da?

Dette er grunnen for at det ikke er mulig å diskutere ditten og datten, det gir på en måte ingen saklighet.

Det svarte jeg deg på et innlegg lenger opp.

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hardt slit, ekstra vakter og utdannelsen og jobben man tok for å få en god lønn er dermed ganske bortkastet. Hvorfor det når man kan få masse støtte istedenfor.

Anonymkode: ba783...2fc

Definer «masse»…! 

Anonymkode: 4a0ec...914

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Definer «masse»…! 

Anonymkode: 4a0ec...914

Få dekket minst halvparten av strømmen i vintermånedene + et par tusen i bostøtte. Blir det i tillegg fritak for kommunale avgifter også da, så begynner det å bli bra. 

Anonymkode: ba783...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hardt slit, ekstra vakter og utdannelsen og jobben man tok for å få en god lønn er dermed ganske bortkastet. Hvorfor det når man kan få masse støtte istedenfor.

Anonymkode: ba783...2fc

Du får slutte på jobben din og begynne å jobbe på bensinstasjon i stedet, eller gå ned til 50% jobb, da. Så får du se hvor koselig det er med støtte.

Anonymkode: 0ef3a...70f

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det svarte jeg deg på et innlegg lenger opp.

Anonymkode: ba783...2fc

Jøss, så du hadde kvalifisert til alle støtteordningene? Jaja, da så. Kan du ikke poste budsjett sammenligningen her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får slutte på jobben din og begynne å jobbe på bensinstasjon i stedet, eller gå ned til 50% jobb, da. Så får du se hvor koselig det er med støtte.

Anonymkode: 0ef3a...70f

Ja ikke sant. Hvorfor ikke gå ned til 50% og få støtte, istedenfor å jobbe fullt. Hørtes deilig ut.

Anonymkode: ba783...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger nok snart ned fattighuset for gratis suppe etc. Da blir sikkert Ts fornøyd..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...