Gå til innhold

Obligatorisk kurs i jobbsammenheng (lang kjørevei, annen by, overnatting)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, skal delta på kurs snart. Fikk bekreftet at dette er obligatorisk å bli med på. Jeg jobber kun den ene dagen og ikke dag nummer to. Jeg har ikke spesielt lyst til å være lenger vekk fra hjembyen min enn jeg må. Så derfor lurer jeg fælt på hva jeg får igjen for dette (annet enn økt kompetanse selvsagt), og om jeg kan be om flere timer enn en arbeidsdag som avspasering/betalt? 

Statlig stilling. 

Anonymkode: 8cf03...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du kan høre om å få avspasering når kurset er uten om din normale arbeidstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidavmeg skrev (2 minutter siden):

Du må spørre arbeidsgiver og ikke oss

Godt svar 

Endret av Blueblizz
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk får man avspasering (ikke overtid) for tiden kurset varer (utover vanlig arbeidstid) og reisetiden. Men ikke fritiden på kvelden (hvis det er snakk om overnatting). Men du må høre med arbeidsgiver. 

Anonymkode: 7179a...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Typisk får man avspasering (ikke overtid) for tiden kurset varer (utover vanlig arbeidstid) og reisetiden. Men ikke fritiden på kvelden (hvis det er snakk om overnatting). Men du må høre med arbeidsgiver. 

Anonymkode: 7179a...bc5

Vil helst ikke spørre arbeidsgiver, da jeg vet han ikke er blid på meg fordi jeg måtte få det svart på hvitt at det er obligatorisk, før jeg melder meg på. Tidligere har det bare vært antatt at oss ansatte er så supertakknemlige for at vi får påspandert middag og en tur hjemmefra at vi ikke trenger noe avspasering. Jeg jobber som sagt ikke begge dagene opprinnelig, så vil gjerne ha noe igjen for det.. Og avspasering er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 8cf03...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil helst ikke spørre arbeidsgiver, da jeg vet han ikke er blid på meg fordi jeg måtte få det svart på hvitt at det er obligatorisk, før jeg melder meg på. Tidligere har det bare vært antatt at oss ansatte er så supertakknemlige for at vi får påspandert middag og en tur hjemmefra at vi ikke trenger noe avspasering. Jeg jobber som sagt ikke begge dagene opprinnelig, så vil gjerne ha noe igjen for det.. Og avspasering er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 8cf03...0cb

Da høres det ut som om du bær bytte jobb, om det er så betent forhold/dårlig ledelse at man ikke kan spørre noen enkle spørsmål en gang. 

Anonymkode: e76cf...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da høres det ut som om du bær bytte jobb, om det er så betent forhold/dårlig ledelse at man ikke kan spørre noen enkle spørsmål en gang. 

Anonymkode: e76cf...f61

Nei nei. Lederen min er ikke bare kjip. Og jobben er awesome 🤩

Anonymkode: 8cf03...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du registrerer begge dagene som arbeidsdager, og da enten får betalt for timene på dag to eller du kan avspasere dei en annen gang.

 

Anonymkode: 28c2c...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får man enten bytte arbeidsdag (hvis du jobber deltid) eller timer til avspasering. Reisetid og tid ut over vanlig arbeidstid telles, men ikke frivillig program som middag på kvelden etc.

Anonymkode: 9a5b2...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...