Gå til innhold

Kompis til kjæresten slang meg full i drit for han ikke fikk låne båten vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt flunk ny båt til ganske mye penger. Båten er ca en måned gammel, og vi har fått kjørt den 4-5 ganger. Min samboer har en kompis som ønsket å låne båten en prøvetur, noe som var helt greit for oss. 
 

Det han ikke fortalte, var at han hadde lovet 4 kompiser av han (som vi ikke kjenner), å hente de med båten og kjøre de til en strandfest. Når han fortalte at han hadde avtalt dette, sa jeg at det var glemmesak da han ikke har spurt oss og båten er helt ny. Jeg ønsker ikke fulle mennesker eller ukjente i den da jeg er redd ting blir ødelagt. Jeg vet jeg kanskje fremstår vanskelig, men dette er min og samboer sin båt, og vi har brukt mye penger. 
 

Da klikker det totalt for kompisen, han sender melding til samboeren min og spør om jeg er syk i hodet, kaller meg en stygg kjerring, sier til samboeren min at jeg ikke er bra for han, at jeg er kontrollerende og han fortjener bedre enn meg. Han stresser for han mener han vil se dum ut for de han lovde han skulle plukke opp.  
 

Jeg svarer saklig at det var helt greit han låner båten, men ikke min feil at han avtaler ting med andre uten å spørre de som eier båten. At båten koster flere hundre tusen, den er under en måned gammel. Han sende samboer haugevis med stygge meldinger, sier han aldri skal spørre oss om noe igjen og klikker bokstaveligtalt. Han har sagt unnskyld til meg for alt han sa, men burde jeg godta unnskyldningen? Er helt sjokkert over oppførselen 

Anonymkode: cc4f7...446

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overskriften er feil ser jeg nå, han fikk altså låne båten men ikke ha fulle mennesker og ukjente i den 

Anonymkode: cc4f7...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare skrevet ok og fader vedkommende ut fra livet mitt. 

Anonymkode: 42f6c...cc8

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en slask. Først lar han være å si hva han skal bruke båten til, så blir han ekkel når han ikke får viljen sin. Han oppfører seg jo fullstendig uten respekt både mot deg og samboeren din, hva slags folk er det som holder på slik?

Nei, han der hadde jeg ikke giddet å ha noe mer med å gjøre.

Anonymkode: f071b...c9a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier samboeren din til dette da? tenker at jeg hadde holdt meg langt unna denne kompisen heretter...

Anonymkode: 1d7e0...944

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uakseptabel oppførsel. Om jeg skulle tilgitt dette måtte unnskyldningen vært særs god; feks. et avtalt møte der han ser deg inn i øynene og beklager, sier han ikke forstår hva som gikk av ham, og at det aldri skal gjenta seg. 

"Si unnskyld til dama di for meg, 'a" holder ikke her. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uakseptabel oppførsel, han hadde hverken fått låne båt eller vært inkludert på annet vis fremover. 

Anonymkode: 7d335...c85

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal, nei!!

Jeg syntes det var i overkant snilt å låne ut båten i det hele tatt. Og hvis ikke samboeren din er sint på denne såkalte kompisen nå, så hadde jeg vært utrolig skuffet over samboer også. Han burde sagt klart fra når de meldingene kom rennende inn. Noe sier meg at han ikke gjorde det. Og du burde være verdt mest for samboeren din.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør ha båtførerbevis !! Jeg hadde aldri vært i båt med folk uten båtfører bevis eller kunnskap om båtlivet!!! Så helt ærlig, han er en kuk som oppfører seg sånn…. Hvis noe hadde skjedd hadde ikke han giddet i betalt for eventuelle skader. Nesten sikker på det. Så nei, du er ikke vanskelig. Din samboer er også en kuk som lar han kameraten holde på sånn…! Det er altfor mye båtulykker om sommeren, og det kan ende med liv i værste fall og hva da ? Be han ta seg en bolle, du og ha god samvittighet🥰

Anonymkode: 6d664...fc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er samboeren din i denne saken.?Han burde jo virkelig sette skapet på plass og la denne såkalte kompisen få det glatte lag. 

Og selvfølgelig kutte ham helt ut etterpå, sikkert ikke første episoden med ukontrollert sinne.

Anonymkode: 4b28c...dfe

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har kjøpt flunk ny båt til ganske mye penger. Båten er ca en måned gammel, og vi har fått kjørt den 4-5 ganger. Min samboer har en kompis som ønsket å låne båten en prøvetur, noe som var helt greit for oss. 
 

Det han ikke fortalte, var at han hadde lovet 4 kompiser av han (som vi ikke kjenner), å hente de med båten og kjøre de til en strandfest. Når han fortalte at han hadde avtalt dette, sa jeg at det var glemmesak da han ikke har spurt oss og båten er helt ny. Jeg ønsker ikke fulle mennesker eller ukjente i den da jeg er redd ting blir ødelagt. Jeg vet jeg kanskje fremstår vanskelig, men dette er min og samboer sin båt, og vi har brukt mye penger. 
 

Da klikker det totalt for kompisen, han sender melding til samboeren min og spør om jeg er syk i hodet, kaller meg en stygg kjerring, sier til samboeren min at jeg ikke er bra for han, at jeg er kontrollerende og han fortjener bedre enn meg. Han stresser for han mener han vil se dum ut for de han lovde han skulle plukke opp.  
 

Jeg svarer saklig at det var helt greit han låner båten, men ikke min feil at han avtaler ting med andre uten å spørre de som eier båten. At båten koster flere hundre tusen, den er under en måned gammel. Han sende samboer haugevis med stygge meldinger, sier han aldri skal spørre oss om noe igjen og klikker bokstaveligtalt. Han har sagt unnskyld til meg for alt han sa, men burde jeg godta unnskyldningen? Er helt sjokkert over oppførselen 

Anonymkode: cc4f7...446

Hadde bare svart ok , takk. Men ikke hatt noe videre omgang m han. Folk som får tantrum som en bortskjemt treåring,  er da vel ingenting å bry seg med , eller omgås med . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kompisen veldig båtvant? Jeg er overrasket over at dere ville låne bort båten i utgangspunktet. Om han ville prøve den, så hadde det vært mer naturlig at han fikk prøve å styre båten på en tur sammen med dere (eventuelt bare med samboeren din), så dere hadde full kontroll på bruken. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har kjøpt flunk ny båt til ganske mye penger. Båten er ca en måned gammel, og vi har fått kjørt den 4-5 ganger. Min samboer har en kompis som ønsket å låne båten en prøvetur, noe som var helt greit for oss. 
 

Det han ikke fortalte, var at han hadde lovet 4 kompiser av han (som vi ikke kjenner), å hente de med båten og kjøre de til en strandfest. Når han fortalte at han hadde avtalt dette, sa jeg at det var glemmesak da han ikke har spurt oss og båten er helt ny. Jeg ønsker ikke fulle mennesker eller ukjente i den da jeg er redd ting blir ødelagt. Jeg vet jeg kanskje fremstår vanskelig, men dette er min og samboer sin båt, og vi har brukt mye penger. 
 

Da klikker det totalt for kompisen, han sender melding til samboeren min og spør om jeg er syk i hodet, kaller meg en stygg kjerring, sier til samboeren min at jeg ikke er bra for han, at jeg er kontrollerende og han fortjener bedre enn meg. Han stresser for han mener han vil se dum ut for de han lovde han skulle plukke opp.  
 

Jeg svarer saklig at det var helt greit han låner båten, men ikke min feil at han avtaler ting med andre uten å spørre de som eier båten. At båten koster flere hundre tusen, den er under en måned gammel. Han sende samboer haugevis med stygge meldinger, sier han aldri skal spørre oss om noe igjen og klikker bokstaveligtalt. Han har sagt unnskyld til meg for alt han sa, men burde jeg godta unnskyldningen? Er helt sjokkert over oppførselen 

Anonymkode: cc4f7...446

Nei,du burde ikke godta unnskyldningen.  Alt han sa vitner om at han ikke tåler trynet ditt uansett. Ikke noe vennskap å pleie. Hverken for deg eller samboeren din. 

Med så total mangel på respekt bør samboeren din kutte han helt ut . Om vennskapet mellom de to fortsetter,så har heller ikke samboer respekt for deg. Han bør gi klar beskjed om at vennskapet er over og grunnen hvorfor. 

Anonymkode: f6f86...d26

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han bør ha båtførerbevis !! Jeg hadde aldri vært i båt med folk uten båtfører bevis eller kunnskap om båtlivet!!! Så helt ærlig, han er en kuk som oppfører seg sånn…. Hvis noe hadde skjedd hadde ikke han giddet i betalt for eventuelle skader. Nesten sikker på det. Så nei, du er ikke vanskelig. Din samboer er også en kuk som lar han kameraten holde på sånn…! Det er altfor mye båtulykker om sommeren, og det kan ende med liv i værste fall og hva da ? Be han ta seg en bolle, du og ha god samvittighet🥰

Anonymkode: 6d664...fc8

Båtførerbevis har han helt sikkert (dersom det er snakk om å låne en båt av en viss størrelse), men båtførerbevis er ikke akkurat en trygghet. Jeg hadde aldri kjørt båt da jeg tok båtførerprøven, og helt ærlig så tror jeg du skal være fryktelig dum eller uengasjert for å klare å stryke den prøven, for den var enkel.... Nå har jeg riktignok kjørt mye båt i etterkant, men ble litt skremt over hvor lite et båtførerbevis egentlig beviser.. 

Forøvrig syns jeg ikke du er urimelig, ts. Vi hadde ikke lånt bort båten vår til en kompis alene en gang. Det er en verdi til flere hundre tusen, og han må da forstå at dere ikke har kjøpt båt for at han skal leke tøff med kompiser. 

Om du skal godta unnskyldningen eller ei får nesten være opp til deg, men jeg hadde uansett trukket meg litt unna denne kompisen. Og jeg hadde sagt i fra at dere har bestemt dere for å ikke låne bort båten til noen, for å unngå en sånn konflikt igjen i fremtiden. 

Anonymkode: 97691...7a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skrev at han skulle prøvekjøre båten så så jeg for meg at han skulle ratte en tur inne i fjorden mens samboeren din satt på eller ventet på brygga. Slik prøvekjører vi båter til venner og kjente. Man tar seg ikke en kjøretur for å leke taxi for kompiser, det er to veldig forskjellige ting. I tillegg klikker han som en treåring som ikke får riktig farge på koppen sin? Nei vettu hva!

Dette er en splitter ny båt og bensin er svindyrt nå. Skjønner godt at dere ikke ønsket dette TS. Det hadde vært noe annet om samboeren din var med på taxituren. Da kunne han hatt kontrollen. 

Jeg tror nok det hadde sittet langt inne å godta den unnskyldningen.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke lånt ut båten min til et fyllekalas. Og den er 10 år gammel.

Hvis noen spør om å låne er det noen ting er overveier. 
- Er hovedansvarlig låner båtvant? Ikke bare båtførerbevis og vært på vannet før men faktisk båtvant. Det er utrolig mange idioter på fjorden som tror en båt er som en bil og ikke skjønner det er vind, bølger og strøm. 
- Er låner godt kjent i farvannet her eller kyndig navigatør? 
- Har personen kjørt båten min før og vet for eksempel hvordan man manøvrerer i trange situasjoner uten baugpropell som min (dessverre 😅) ikke har? 
- Har låner samme forhold til å ta vare på ting som meg? Kjenner mange som ikke bryr seg om riper og skrammer, og det er helt fint så lenge det er deres egne ting, men i min båt er det min standard som teller. 
- Hvis uhellet er ute. Har låner og jeg et såpass godt forhold at vi vil finne en løsning uten det går ut over vennskapet? 
Hvis personen ikke sjekker ja på alle punkter (jeg har utrolig nok venner som gjør det 😁) så drar vi på tur sammen hvor jeg er med og tar ansvaret.

I TS sitt tilfelle hadde det vært klart nei. Reaksjonen til låner viser at det svaret var riktig. Hva hvis det hadde skjedd noe? Tror ikke praten om hvem som tar kostnaden hadde gått noe enklere der. 

Anonymkode: 3aac7...0e7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo greit at han avslørte seg som en ustabil person som man kanskje ikke bør ha så tett på seg da, så da vet jo både samboeren din og du det. 

Anonymkode: aa9ef...22c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...