Gå til innhold

Deilig å bli en eldre og uattraktiv kvinne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fruktbar my ass..største vaset jeg har hørt. Man blir likt om man er dame og uansett alder og uansett hvordan du kler deg når du treffer den mannen som finner deg interessant. Trenger ikke å tenke på alt det fjaset som er skrevet her om klær osv osv.. er du aktiv på sjekke markedet så ja sikkert men jeg kler meg i det jeg vil og har heller ikke råd til nye fancy klær hele tiden. Alikevel klarte jeg å kapre en 15 år yngre kjæreste . Kan hende det er andre ting med meg han setter pris på enn akkurat hva slags klær jeg velger å gå i. 

Anonymkode: 87e8f...5e3

Jeg snakker IKKE om å finne seg kjæreste, men hvordan man blir møtt av tilfeldige folk.

Jeg har hørt mye den der, det er bare å kle seg ned om man ikke vil ha seksuell oppmerksomhet. Det stemmer kanskje om man er tynn og nesten uten pupper, hofter etc - altså ikke tydelig fruktbar - men for oss med former stemmer ikke dette, formene vises uansett hva vi går i. Dessuten tenner menn på glatt, myk hud, glansfylt går og andre kroppslige ting som ikke kan skjules med klær. 

Anonymkode: 26f73...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En del menn ser jo bare på utseende til de vakre damene. De mindre vakre blir usynlige "ikke kvinner" for dem så de mindre pene kvinner eksisterer ikke som kvinner for dem når de uttaler seg om at de ikke får napp hos de vakreste eller at kvinner ikke er attraktive etter 40+....

Anonymkode: fcce7...80f

Ja, jeg er litt lei av at alle tråder om kvinner egentlig bare er tråder om vakre og unge kvinner. Hvorfor kan de ikke bare skrive det enn å se ut som de henvender seg til alle kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var sagt med et skjevt smil, med hentydninger til Peder Kjøs sine uttalelser om markedsverdi og attraktivitet; https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/G3OPy4/det-gir-mening-aa-se-paa-partnerjakten-som-en-slags-oekonomisk-transaksjon

I kjølevannet av dette var det en storm av tråder på KG om kvinners markedsverdi. Tråden var ment som et slags sidespark til dette. 
Forøvrig etter å ha snakket med enda eldre kvinner enn meg (60+ som holder seg meget godt, er slanke og stilig kledt) bare lo de av hele greia de og. De var helt fornøyd med egen situasjon, de og. 
 

Når det er sagt; Det kan godt være Peder Kjøs har rett, at den generelle markedsverdien synker etter en viss alder. Men hvorfor skal det plage meg? Er markedsverdi alt som definerer hvem jeg er? Peder Kjøs snakker om at kvinner etter en viss alder må senke standard- senke standard på hva? Kjemi? Felles verdier? Nå er ikke jeg på jakt etter noen, men det blir litt sånn fugler i bur rundt det hele. Ja til å føle seg fri!

Anonymkode: 5b984...774

 

Det er vel ganske (ekstremt) åpenbart at det ikke nødvendigvis er kjemi eller verdier en bør justere kravene til, men heller mer overfladiske parametere en bør revurdere når en mislykkes med å nå opp til de en ser seg ut over tid. 

For øvrig snakker vel ingen av dem om at noen  senke standarden, men de sier noe så åpenbart som at om en har urimelig høye krav og dermed mislykkes med å finne en kjæreste, men ønsker en kjæreste, bør en revurdere. Ikke så mye å reagere på egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 22.6.2022 den 11.18):

Eldre? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Når man er 40? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Hæh? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Trodde det dreide seg om ei oppi 60-70 år eller noe jeg <_<

Eldre er man vel før man bikker 40, spessielt for folk i 20 årene. 60-70 årene er man oldis.

Anonymkode: 70eb5...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Eldre er man vel før man bikker 40, spessielt for folk i 20 årene. 60-70 årene er man oldis.

Anonymkode: 70eb5...715

Trodde ikke folk brukte ordet «oldis» lenger <_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 10.10):

Så trist. Jeg er 40 + og mer attraktiv enn noensinne 😀 Både i karrieren og privat.

Anonymkode: 9b287...f25

Jeg og. 😂 synes jeg da. Főker meg ikke stygg. Får en del oppmerksomhet og. Har tenkt å trene vekter for å se hvordan det går. .

Anonymkode: a2923...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 11.12):

I tillegg får de et kraftig behov for å snakke med manageren i ulike butikker. 

Anonymkode: 53de2...21f

Du tenker sikkert på Karen nå? 😂

Anonymkode: 24ed6...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (15 timer siden):

 

Det er vel ganske (ekstremt) åpenbart at det ikke nødvendigvis er kjemi eller verdier en bør justere kravene til, men heller mer overfladiske parametere en bør revurdere når en mislykkes med å nå opp til de en ser seg ut over tid. 

For øvrig snakker vel ingen av dem om at noen  senke standarden, men de sier noe så åpenbart som at om en har urimelig høye krav og dermed mislykkes med å finne en kjæreste, men ønsker en kjæreste, bør en revurdere. Ikke så mye å reagere på egentlig. 

Men du skjønner sikkert selv at hele holdningen om «Jeg har mindre markedsverdi- og må senke kravene» er et håpløst utgangspunkt for å finne en partner, sånn egentlig. Da anser man seg selv som et produkt. 

Anonymkode: 5b984...774

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du tenker sikkert på Karen nå? 😂

Anonymkode: 24ed6...d43

Du tok den😉

Anonymkode: 53de2...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men du skjønner sikkert selv at hele holdningen om «Jeg har mindre markedsverdi- og må senke kravene» er et håpløst utgangspunkt for å finne en partner, sånn egentlig. Da anser man seg selv som et produkt. 

Anonymkode: 5b984...774

Er liksom litt håpløst det der. Endel menn har en tendens til å se på kvinner som produkter/tilbehør til sitt eget liv. Så viktig å ha en mann som tar inn at damer er like komplekse og ambisiøse mennesker som dem selv. Ikke håp for sånne tilfeller.

 

Anonymkode: dd3c1...153

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men du skjønner sikkert selv at hele holdningen om «Jeg har mindre markedsverdi- og må senke kravene» er et håpløst utgangspunkt for å finne en partner, sånn egentlig. Da anser man seg selv som et produkt. 

Anonymkode: 5b984...774

Menn er jo nødt til å tenke på sin egen markedsverdi fra den dagen de starter ungdomsskolen, det er bare eldre damer som plutselig blir så overrasket over at dette er noe en må ta stilling til.

Angående den saken med Peder Kjøs - dette var en eldre kvinne som spurte en samlivsekspert hvorfor hun ikke hadde sjans på høye, smarte (osv) menn. Hva skal han svare liksom? Og hva hadde skjedd om en lav, tynn arbeidsledig mann hadde spurt hvorfor han ikke får pene damer? Ville han fått samme støtte om han hadde blitt fortalt om sin markedsverdi? (Han hadde kommet til å blitt hudfletta...)

Anonymkode: 2abd0...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Menn er jo nødt til å tenke på sin egen markedsverdi fra den dagen de starter ungdomsskolen, det er bare eldre damer som plutselig blir så overrasket over at dette er noe en må ta stilling til.

Angående den saken med Peder Kjøs - dette var en eldre kvinne som spurte en samlivsekspert hvorfor hun ikke hadde sjans på høye, smarte (osv) menn. Hva skal han svare liksom? Og hva hadde skjedd om en lav, tynn arbeidsledig mann hadde spurt hvorfor han ikke får pene damer? Ville han fått samme støtte om han hadde blitt fortalt om sin markedsverdi? (Han hadde kommet til å blitt hudfletta...)

Anonymkode: 2abd0...2b2

Det er greit nok å være realistisk utfra hva man kan få hvis man i det hele tatt har urealistiske krav da. Det er ikke alltid det som er greia når folk sliter og jeg vil si at dette med markedsverdi ikke nødvendigvis hjelper noe som helst ganske ofte. De som allerede har urealistiske krav vil nok ikke nødvendigvis forandre på det for det er ikke sikkert at disse har særlig mye selvinnsikt uansett.

Så da sitter man igjen med sinte og bitre menn som skal ta alle kvinner over en viss alder og prate masse om markedsverdi når det ikke passer eller gjelder for dem i det hele tatt. Det er bare en ny måte å ta kvinner på. Det er i hvert fall slik denne debatten har utviklet seg og det er et veldig lite fruktbart resultat av hele denne debatten som gjaldt en kvinne som ikke virket som hun hadde særlig mye selvinnsikt.

De fleste kvinner over en viss alder vet at de ikke er 20 lenger og veldig mange har også realistiske krav. Så det er derfor ikke nødvendig å fortelle alle kvinner over en viss alder om deres markedsverdi med mindre de uttrykker urealistiske krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (2 timer siden):

Det er greit nok å være realistisk utfra hva man kan få hvis man i det hele tatt har urealistiske krav da. Det er ikke alltid det som er greia når folk sliter og jeg vil si at dette med markedsverdi ikke nødvendigvis hjelper noe som helst ganske ofte. De som allerede har urealistiske krav vil nok ikke nødvendigvis forandre på det for det er ikke sikkert at disse har særlig mye selvinnsikt uansett.

Så da sitter man igjen med sinte og bitre menn som skal ta alle kvinner over en viss alder og prate masse om markedsverdi når det ikke passer eller gjelder for dem i det hele tatt. Det er bare en ny måte å ta kvinner på. Det er i hvert fall slik denne debatten har utviklet seg og det er et veldig lite fruktbart resultat av hele denne debatten som gjaldt en kvinne som ikke virket som hun hadde særlig mye selvinnsikt.

De fleste kvinner over en viss alder vet at de ikke er 20 lenger og veldig mange har også realistiske krav. Så det er derfor ikke nødvendig å fortelle alle kvinner over en viss alder om deres markedsverdi med mindre de uttrykker urealistiske krav.

https://www.dagens.no/utland/fransk-forfatter-kvinner-over-50-ar-er-gamle-til-bli-elsket?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1656841859

Var en fransk forfatter som gikk så langt som å si at alle kvinner over 50 ikke kan blir elsket. Dette synes jeg er voldsomt. Når det gjelder markedsverdi er jo det et fenomen, men her har vi en som går stykket lengre. 

Anonymkode: 53de2...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.dagens.no/utland/fransk-forfatter-kvinner-over-50-ar-er-gamle-til-bli-elsket?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1656841859

Var en fransk forfatter som gikk så langt som å si at alle kvinner over 50 ikke kan blir elsket. Dette synes jeg er voldsomt. Når det gjelder markedsverdi er jo det et fenomen, men her har vi en som går stykket lengre. 

Anonymkode: 53de2...21f

Helt sikkert flere menn på kg som er enig med han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (5 timer siden):

Det er greit nok å være realistisk utfra hva man kan få hvis man i det hele tatt har urealistiske krav da. Det er ikke alltid det som er greia når folk sliter og jeg vil si at dette med markedsverdi ikke nødvendigvis hjelper noe som helst ganske ofte. De som allerede har urealistiske krav vil nok ikke nødvendigvis forandre på det for det er ikke sikkert at disse har særlig mye selvinnsikt uansett.

Så da sitter man igjen med sinte og bitre menn som skal ta alle kvinner over en viss alder og prate masse om markedsverdi når det ikke passer eller gjelder for dem i det hele tatt. Det er bare en ny måte å ta kvinner på. Det er i hvert fall slik denne debatten har utviklet seg og det er et veldig lite fruktbart resultat av hele denne debatten som gjaldt en kvinne som ikke virket som hun hadde særlig mye selvinnsikt.

De fleste kvinner over en viss alder vet at de ikke er 20 lenger og veldig mange har også realistiske krav. Så det er derfor ikke nødvendig å fortelle alle kvinner over en viss alder om deres markedsverdi med mindre de uttrykker urealistiske krav.

Det er voldsomt så bitre og sinte de mennene er også, det er bare så mye gørr og tåpeligheter fra den fronten.

Det som er helt håpløst, er at i bunnen av hele denne "markedsverdien" ligger et syn på at kvinner er kropp, ungdom og skjønnhet. Som kvinne er man så veldig mye mer, men det forsvinner liksom i markedsverdi-tåka, eller hos de dustemennene som reduserer kvinner til ting.

Anonymkode: dd3c1...153

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er voldsomt så bitre og sinte de mennene er også, det er bare så mye gørr og tåpeligheter fra den fronten.

Det som er helt håpløst, er at i bunnen av hele denne "markedsverdien" ligger et syn på at kvinner er kropp, ungdom og skjønnhet. Som kvinne er man så veldig mye mer, men det forsvinner liksom i markedsverdi-tåka, eller hos de dustemennene som reduserer kvinner til ting.

Anonymkode: dd3c1...153

Ja, det er nettopp det også. Man blir redusert til en ting. Jeg skjønner at utseendet og sånt er viktig, men det virker som det kun er utseendet og alderen som teller. Hva med personlighet, verdier osv? Nesten som man mister litt troen på at man skal møte en mann som setter pris på noe mer enn pupper og et veldig ungt ansikt når man leser den typen tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://www.dagens.no/utland/fransk-forfatter-kvinner-over-50-ar-er-gamle-til-bli-elsket?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1656841859

Var en fransk forfatter som gikk så langt som å si at alle kvinner over 50 ikke kan blir elsket. Dette synes jeg er voldsomt. Når det gjelder markedsverdi er jo det et fenomen, men her har vi en som går stykket lengre. 

Anonymkode: 53de2...21f

Ei dame på 50 år som blir skilt sliter statistisk med å finne seg et nytt forhold som fungerer. 

Anonymkode: 70eb5...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men du skjønner sikkert selv at hele holdningen om «Jeg har mindre markedsverdi- og må senke kravene» er et håpløst utgangspunkt for å finne en partner, sånn egentlig. Da anser man seg selv som et produkt. 

Anonymkode: 5b984...774

Jeg regner med at du ikke lurer på noe av det du spurte om i sted siden du hoppet videre?

Å ha et minimum av selvinnsikt og se på hva en selv har å tilby kontra hva en krever høres ikke så skrekkelig håpløst ut. Det høres til og med litt lurt ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://www.dagens.no/utland/fransk-forfatter-kvinner-over-50-ar-er-gamle-til-bli-elsket?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1656841859

Var en fransk forfatter som gikk så langt som å si at alle kvinner over 50 ikke kan blir elsket. Dette synes jeg er voldsomt. Når det gjelder markedsverdi er jo det et fenomen, men her har vi en som går stykket lengre. 

Anonymkode: 53de2...21f

Ja, han skrev dette:

"I et intervju med den franske utgaven av Marie-Claire sa Moix, som har skrevet flere prisbelønte romaner, at kvinner i 50-årene var «usynlige» for ham.

– Jeg foretrekker yngre kvinners kropper. Det er alt. Liket av en 25 år gammel kvinne er ekstraordinært. En 50 år gammel kvinnekropp er ikke ekstraordinær, sier han, og legger til at han foretrekker å date asiatiske kvinner, og spesielt koreanere, kineanere og japanere."

Dette er jo bare sykt – både for 25-åringer og 50-åringer. Det blir et hardt nei fra meg, og all sympati sendes til 25 år gamle asiatiske kvinner som møter denne mannen.

Jeg tenker at det er naturlig at vi passer sammen med flere mennesker når vi er unge, og jeg er komfortabel med at en mann på 50 som ønsker seg en 25-åring ikke er det jeg ønsker meg heller. Jeg har en kamerat som alltid argumentere med: Sånn var det i steinalderen: Menn gikk for damer som var fruktbare og kunne produsere barn, og kvinner gikk for sterke, ressurssterke menn som var gode ledere. Jeg ser det ikke sånn, da jeg mener at vi burde vite bedre etter tusenvis av år: Vi burde finne noen som vi kan ha gode samtaler med, felles interesser og overordnede mål, som passer inn i din familie og vennekrets og som får deg til å føle deg som et bedre menneske. Kanskje han har rett.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Angående den saken med Peder Kjøs - dette var en eldre kvinne som spurte en samlivsekspert hvorfor hun ikke hadde sjans på høye, smarte (osv) menn. Hva skal han svare liksom? Og hva hadde skjedd om en lav, tynn arbeidsledig mann hadde spurt hvorfor han ikke får pene damer? Ville han fått samme støtte om han hadde blitt fortalt om sin markedsverdi? (Han hadde kommet til å blitt hudfletta...)

Anonymkode: 2abd0...2b2

Det er dette som fremstår så absurd med hele debatten; Kvinnen som spurte psykologene om råd fikk noen (for andre) ganske åpenbare svar som jeg tror for de fleste vil fortone seg som selvfølgeligheter, og likevel utløste det noen ganske hysteriske reaksjoner, som vi selv nå ser enkelte er sure over. 

AprilRyan skrev (7 timer siden):

Det er greit nok å være realistisk utfra hva man kan få hvis man i det hele tatt har urealistiske krav da. Det er ikke alltid det som er greia når folk sliter og jeg vil si at dette med markedsverdi ikke nødvendigvis hjelper noe som helst ganske ofte. De som allerede har urealistiske krav vil nok ikke nødvendigvis forandre på det for det er ikke sikkert at disse har særlig mye selvinnsikt uansett.

Selvfølgelig hjelper ikke noe alltid, men i en del tilfeller gjør det forhåpentligvis det. Saker som dette kan jo også bidra til at en får opp øynene, og med det mer selvinnsikt, tidligere i livet når en gjerne har større handlingsrom. 

Sitat

Så da sitter man igjen med sinte og bitre menn som skal ta alle kvinner over en viss alder og prate masse om markedsverdi når det ikke passer eller gjelder for dem i det hele tatt. Det er bare en ny måte å ta kvinner på. Det er i hvert fall slik denne debatten har utviklet seg og det er et veldig lite fruktbart resultat av hele denne debatten som gjaldt en kvinne som ikke virket som hun hadde særlig mye selvinnsikt.

Debatten utviklet seg egentlig veldig fort ved ganske hysteriske reaksjoner mot psykologene, og der virker det litt rart å skylde på menn. At det finnes menn som vil "ta" kvinner (og enda flere som liker å trolle om det etter å ha sett de hysteriske reaksjonene) tviler jeg ikke på, men det er et svakt grunnlag for å avfeie et interessant tema. 

Sitat

De fleste kvinner over en viss alder vet at de ikke er 20 lenger og veldig mange har også realistiske krav. Så det er derfor ikke nødvendig å fortelle alle kvinner over en viss alder om deres markedsverdi med mindre de uttrykker urealistiske krav.

Det stemmer for så vidt, men som i saken med markedsverdi må en jo nesten svare i mediet spørsmålet blir stilt. Da får jo "alle kvinner" tilgang til kunnskapen, selv de som ikke ønsker den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...