Gå til innhold

Deilig å bli en eldre og uattraktiv kvinne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Thanos skrev (21 minutter siden):

Se der ja! Mye bedre. Nå kan vi argumentere for våre syn.

1. Alle menneskers førsteinntrykk er synet av noe. Spiller ingen rolle om det er mann eller kvinne man ser. Man ser kroppen, det fysiske først. Så havner man gjerne i samtale og man får anledning til å bli kjent med personligheten. Om man finner en person seksuellt attraktiv eller ikke, baserer seg mye på utseendet først for begge kjønn. Enig så langt? Jeg skal gå så langt som å hevde at dette ikke er noe jeg bare mener på vegne av alle menn, men at dette er forskning som har konkludert med at slik er vi. Ifølge vitenskapen avgjør vi på underbevisst nivå, på under et sekund, om vi velger å avvise noen eller ha en videre relasjon med vedkomne.

2. Så kroppen betyr ingenting? Det er bare et ubetydelig skall vi er nødt til å drasse rundt på for å komme oss på jobb etc? Kropp ÉR viktig, enten vi liker det eller ikke. Ingen av oss velger partnere vi finner fysisk uattraktive. That's Human nature. Det betyr ikke dermed at personlighet ikke er viktig. Det ene utelukker som sagt ikke det andre. Da hørte du om det her først ;)

3. Litt av problemet er at menn ikke kan vite på forhånd hva akkurat denne spesifike kvinnen ønsker. Personlig har jeg aldri gått bort til en fremmed kvinne og delt ut komplimenter, så jeg er enig med deg at komplimenter er noe som bør utdeles med ytterst omtanke og sparsomt. Jeg har dog selv sett ved flere anledninger, hvor kvinner uffer og akker seg over menn som prøver å gi dem oppmerksomhet. Og da snakker vi ikke om den seksuelle typen. For så få minutter seinere fnise og rødme over seksuell oppmerksomhet fra en annen mann. Forskjellen var jo at sistnevnte var en mann kvinnen fant attraktiv. Jeg har ikke tall for hvor mange ganger jeg har sett den adferden med egne øyne.  Og den dagen samfunnet endrer seg til noe så fantastisk at dere kvinner blir pålagt jobben å ta første initsiativ på å bli kjent, så må vi menn leve med sjansen på å dumme oss ut i vår jakt på en potensiell partner. Vi kan rett og slett ikke lukte hvem kvinner som finner oss attraktive.

4. Jo det kan jeg fint si, selv om du ikke er enig. Klær som fremhever kropp og seksuell attraktivitet, tar bort fokuset på det dere hevder dere ønsker å få oppmerksomhet på. Personligheten. Jeg er så bøs nå at jeg kan si at ALLE menn har kjent på situasjonen hvor de må ha en vennskapelig eller profesjonell samtale med en kvinne de ikke tenker seksuellt på, for så bli jævlig distrahert av et puppestell som nærmest velter utav blusen. Man kan kle seg pent uten å fremheve kroppen. Det er kanskje ikke bevisst påkledning for den effekten, men å tenke seg om hvordan man fremstår kan jo være smart det?

Som jeg spurte den andre brukeren om, hvorfor kle seg for å føle seg bra og attraktiv, når man er sammen med venner? Det å føle seg bra bør vel ikke ha noen sammenheng med klær og sminke? Som et eksempel, om jeg skulle ut til venner i festlig lag hadde jeg kledd meg fint men også nøytralt. Personlig kunne jeg gått i hverdagsklær, men jeg ønsker ikke negativ oppmerksomhet heller for slitne plagg, så jeg satser på pent men lite iøyefallende. Om jeg derimot skulle ut for å få meg et ligg, hadde plaggene fått mye omtanke! Da hadde jeg hatt stort fokus på å fremheve det jeg liker ved meg selv og gjemme bort de mindre flatterende tingene.

Det er ikke et angrep på kvinner. Men vi menn leser ikke tanker og vet ikke på ren automatikk hvordan dere vil ha det. Så om dere krever at vi skal forstå deres perspektiv, bør dere kanskje ikke avfeie vårt syn heller?

Fremhevet det jeg ville svare på, ettersom jeg ikke aner hvordan man delvis siterer. 

Det er sikkert mange kvinner, unge og som gamle, som kler seg for seksuell oppmerksomhet- som du beskriver hvor brystene velter ut av blusen. Og som yngre (20 årene) var jeg selv mye mer opptatt av at klærne skulle også være flatterende så jeg fremsto mer seksuelt attraktiv. Med årenes løp, etter en småbarnsperiode (hvor fokuset var helst å ikke fremstå som en dass 🤪)- endret mine klesvaner seg. Jeg kler meg nå for å fremheve min personlighet, og ikke kropp- seksualitet.. etc For å spesifisere så jeg kan tegne et bilde av hva jeg mener; Jeg er en romantisk nostalgiker- så jeg går i tøy inspirert av vintage, med linjer til 1890-1920. Dette er klær jeg faller for og liker å gå i, føler meg vel og fin- ikke på en seksuell attraktiv måte nødvendigvis. F.eks har jeg antikke klær (120 år gamle) jeg fint kan kle meg i på fest. Jeg beundrer håndarbeidet bak som håndbroderier, kvaliteten i stoffet, fargen, mønster etc. Enkelte klesmerker innser at flere er romantisk nostalgiske som meg og har hele kolleksjoner i denne stilen. (F.eks byTimo og NoaNoa)

Klær er SÅ mye; det er en måte å uttrykke sin identitet. 
Dette med å bruke klær for å uttrykke sin identitet har for meg fått større fokus med årene. Kvinner er generelt opptatt av klær; det er mange ulike stiler å velge mellom. Personlig stil er en greie. Ofte kan samme type personlige stil bli en gjenganger i samme type miljø; som da jeg begynte på samfunnsvitenskap så gikk alle medstudenter i retro 2nd hand. En kvinne kan si «dette er ikke helt meg» om et plagg en annen kvinne elsker. Det sier noe om hvor mye av en kvinnes personlighet ligger i klesstilen.

De aller fleste ønsker ikke å tiltrekke seg negativ oppmerksomhet for klær; slitte, møkkete klær er noe mange vil unngå. Men det å pynte seg til et minimum kan vel så gjerne handle kun om å føle seg komfortabel og at man ikke skiller seg ut negativt.

Anonymkode: 5b984...774

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982
Thanos skrev (10 minutter siden):

Se der ja! Mye bedre. Nå kan vi argumentere for våre syn.

1. Alle menneskers førsteinntrykk er synet av noe. Spiller ingen rolle om det er mann eller kvinne man ser. Man ser kroppen, det fysiske først. Så havner man gjerne i samtale og man får anledning til å bli kjent med personligheten. Om man finner en person seksuellt attraktiv eller ikke, baserer seg mye på utseendet først for begge kjønn. Enig så langt? Jeg skal gå så langt som å hevde at dette ikke er noe jeg bare mener på vegne av alle menn, men at dette er forskning som har konkludert med at slik er vi. Ifølge vitenskapen avgjør vi på underbevisst nivå, på under et sekund, om vi velger å avvise noen eller ha en videre relasjon med vedkomne.

2. Så kroppen betyr ingenting? Det er bare et ubetydelig skall vi er nødt til å drasse rundt på for å komme oss på jobb etc? Kropp ÉR viktig, enten vi liker det eller ikke. Ingen av oss velger partnere vi finner fysisk uattraktive. That's Human nature. Det betyr ikke dermed at personlighet ikke er viktig. Det ene utelukker som sagt ikke det andre. Da hørte du om det her først ;)

3. Litt av problemet er at menn ikke kan vite på forhånd hva akkurat denne spesifike kvinnen ønsker. Personlig har jeg aldri gått bort til en fremmed kvinne og delt ut komplimenter, så jeg er enig med deg at komplimenter er noe som bør utdeles med ytterst omtanke og sparsomt. Jeg har dog selv sett ved flere anledninger, hvor kvinner uffer og akker seg over menn som prøver å gi dem oppmerksomhet. Og da snakker vi ikke om den seksuelle typen. For så få minutter seinere fnise og rødme over seksuell oppmerksomhet fra en annen mann. Forskjellen var jo at sistnevnte var en mann kvinnen fant attraktiv. Jeg har ikke tall for hvor mange ganger jeg har sett den adferden med egne øyne.  Og den dagen samfunnet endrer seg til noe så fantastisk at dere kvinner blir pålagt jobben å ta første initsiativ på å bli kjent, så må vi menn leve med sjansen på å dumme oss ut i vår jakt på en potensiell partner. Vi kan rett og slett ikke lukte hvem kvinner som finner oss attraktive.

4. Jo det kan jeg fint si, selv om du ikke er enig. Klær som fremhever kropp og seksuell attraktivitet, tar bort fokuset på det dere hevder dere ønsker å få oppmerksomhet på. Personligheten. Jeg er så bøs nå at jeg kan si at ALLE menn har kjent på situasjonen hvor de må ha en vennskapelig eller profesjonell samtale med en kvinne de ikke tenker seksuellt på, for så bli jævlig distrahert av et puppestell som nærmest velter utav blusen. Man kan kle seg pent uten å fremheve kroppen. Det er kanskje ikke bevisst påkledning for den effekten, men å tenke seg om hvordan man fremstår kan jo være smart det?

Som jeg spurte den andre brukeren om, hvorfor kle seg for å føle seg bra og attraktiv, når man er sammen med venner? Det å føle seg bra bør vel ikke ha noen sammenheng med klær og sminke? Som et eksempel, om jeg skulle ut til venner i festlig lag hadde jeg kledd meg fint men også nøytralt. Personlig kunne jeg gått i hverdagsklær, men jeg ønsker ikke negativ oppmerksomhet heller for slitne plagg, så jeg satser på pent men lite iøyefallende. Om jeg derimot skulle ut for å få meg et ligg, hadde plaggene fått mye omtanke! Da hadde jeg hatt stort fokus på å fremheve det jeg liker ved meg selv og gjemme bort de mindre flatterende tingene.

Det er ikke et angrep på kvinner. Men vi menn leser ikke tanker og vet ikke på ren automatikk hvordan dere vil ha det. Så om dere krever at vi skal forstå deres perspektiv, bør dere kanskje ikke avfeie vårt syn heller?

1. Jeg definerer førsteinntrykk som først gang jeg møter noen. Noen ganger møter jeg noen eg ikke får anledning til å prate med – og da baserer jeg det på utseende, bekledning og humør/holdning. Noen ganger tar jeg da feil av personen – jeg kan for eksempel tenke at de er snobbete og selvsentrerte om de har en viss klesstil eller er sjenerte. jeg er iike enig i at jeg blir umiddelbart sprengkåt om jeg ser en kjekk mann. Jeg kan ikke snakke for alle kvinner, men jeg trenger å vite mer om mannens personlighet for å vite om jeg finner ham sexuelt attraktiv eller ikke. Så nei, ikke enig. Jeg elsker å lese klinisk forskning, så send meg gjerne beviser på at vitenskapen underbygger dine meninger.

2. Vi alle er en pakke som består av fysikk, intelligens, humor, omsorgevne, evne til å kommunisere og økonomi, som jeg mener at vi alle vekter ulikt når vi velger en partner. Noen ser kun på utseende. Noen ser på helheten eller vektlegger de ulike egenskapene ulikt.

3. Ingen av oss vet hva andre mennesker ønsker eller trenger. Vi må investere tid slik at vi kan bli kjent med hverandre. Du sier selv at du ikke gir komplimenter til kvinner i upassende situasjoner eller til kvinner du ikke kjenner. De fleste greier etter å ha brukt tid med en de finner interresant og har lært å kjenne, vurdere om dere har en romantisk eller vennskaplig relasjon. Av og til tar vi feil, og blir avvist som kjæreste eller sexpartner. Det skjer både kvinner og menn. og kan være vondt, men det er noe alle mennesker opplever av og til.

4. Vi kan alle bli satt ut av rar eller spesielt utfordrende bekledning. Når det er sagt, er det ikke opp til oss å belære noen eller å forvente at noen skal tilpasse sin klesstil til noe som passer oss. Finner du det utfordrende å se litt lår, må du jobbe med deg selv.

Ingen mennesker leser andre mennesker uten å bruke tid på å bli kjent med dem. Kvinner ønsker ikke at menn skal løse en mystisk kode. Vi ønsker det samme som menn (vil jeg anta) – bli lyttet til og bli sett på som mennesker med ulike kropper, egenskaper og meninger

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
herzeleid
AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 10.00):

Som en motvekt til alle trådene om synkende markedsverdi; Jeg synes det er bare deilig og befriende å bli eldre og få synkende markedsverdi. Jeg husker 20 årene som et rotterace på datingfronten (dette var før tinder, men vi hadde sukker). Det var egentlig en ufattelig slitsom tid, med mye usikkerhet , grubling og idioter jeg kunne spart meg for. 
Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg helt klart valgt andre typer å involvere meg i; Men livserfaring er dyrekjøpt. 
Og jeg gikk ikke bare etter fuckboys, det er ikke kun de helt obvious idiotene som er idioter. Dårlige menn kommer i alle slags innpakninger og man må ha et skarpt øye til tider for å se det. 

Så hvorfor er det deilig å bli over 40, og lite attraktiv? Trangen etter å få masse oppmerksomhet er borte, jeg har hatt min glanstid. Jeg har barn og trenger ikke å stresse med å få familie i siste liten. Barna har allerede blitt så store at jeg kan dyrke interesser og satse mer på karriere. I min alder nå har jeg oppnådd mer på det profesjonelle plan på kortere tid enn i hele mitt yrkesliv. Hva er det å ikke like? 

Som en bonus kan jeg ha langvarige intime relasjoner uten forpliktelser. Menn som ikke legger seg borti hverken mitt liv, mine barn, mitt samarbeid med exen og far til barna. 

Det er virkelig godt å bli over 40, og ferdig med hele jaget.

Anonymkode: 5b984...774

Det virker litt som det ikke er "synkende markedsverdi" eller å bli "uattraktiv" du setter pris på, men å være ferdig med en fase i livet der attraktivitet var mye viktigere. Det er for så vidt en ærlig sak og sikkert noe mange kan kjenne på, men for de som ønsker å etablere seg eller finne noen å dele livet med er det nok mindre grunn til entusiasme.

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trolltunge
Thanos skrev (8 timer siden):

Det ene utelukker ikke det andre?

Det første menn ser er ikke den blomstrende vakre personligheten til kvinner. De ser kroppene deres. Og sist jeg leste biologi, var kroppen minst 50% av mennesket. Uten kropp ingen personlighet. Ingen personlighet intet menneske. Dere får i det minste komplimenter. Menn får knapt noe for hverken kropp eller personlighet. Alt for mange kvinner anser komplimenter på kropp som noe avskyelig. Dette er sosialt indoktrinert over tid. Jeg tror de fleste kvinner nyter oppmerksomhet, men så er det litt tabu å omfavne det og innrømme det? Er man inbilsk?

Om flere av dere hadde hatt større fokus på å være den beste personligheten dere kan være og mindre fokus på sminke, cleavage og rumpekorte miniskjørt, så kanskje flere hadde sett hvor fantastiske kvinner virkelig kan være?

Ps: ikke myntet på deg som bruker, men et skråblikk på attraktivitets markedet og relasjoner mellom kjønnene.

Vel, jeg ønsket ikke bestandig at menn skulle se på kroppen min først og fremst, og menn hadde tilldels 100% oppmerksomhet på den. Hvem jeg som person var virket uvesentlig, og jeg har aldri ansett kroppen min som verken 50 eller 100% av MEG. MEG er hvem jeg er i interesser, temperament, personlighet og erfaringer. At menn har såpass stort fokus på kroppen var noe jeg mislikte. 

Thanos skrev (7 timer siden):

Er enig i det meste du sier her. Jeg skjønner tanken.

Men...av ren nysgjerrighet, hvorfor har du behov for å få kledd frem kroppen din? For venninner? For menn? Hvorfor velge en kjole som "får frem midjen, kløften eller lårene" når du innerst inne ikke ønsker fokus på det? I mitt hode er logikken at dersom man ikke ønsker oppmerksomhet for noe, så gjemmer man det bort. Og kan det ikke gjemmes helt bort, fremhever man noe annet man heller vil ha fokus på.  Å føle seg fin og vel i sin egen kropp er jo noe som bør være alltid tilstedeværende. Altså en mental innstilling som gir deg naturlig selvtillitt. Da spiller det vel til syvende og sist ingen rolle hva slags klær man går med? Spesiellt om man bare skal omgåes mennesker man kjenner godt og ikke trenger bekreftelse fra?

Det var jo akkurat det jeg gjorde. Likevel dumt når kvinner ikke kan kle seg opp og selv få føle seg vel og fin, fordi da tolkes det som å kle seg for menn. Kan vi ikke få lov til å kle oss fint og fremheve våre former uten at da skal menn tolke det som at vi bare gjør det for å få oppmerksomhet fra menn? 

Jeg har flere ganger vært på rene jentefester der en eller flere kvinner har på seg virkelig tettsittende/sexy klær de selv synes er veldig fine, men som de ikke hadde våget å gå med det det også er menn tilstede. Jeg hadde selv et skjørt jeg kun brukte blandt kvinner. Jeg elsket det, men det var utrolig kort, og i en farge som i tillegg til hvor kort det var dro oppmerksomhet. Derfor ble det kun brukt når jeg var i mannefrie omgivelser. Er det ikke egentlig litt teit og dumt at kvinner må være redde for/forsiktig med å gå kledd som de har lyst til, fordi menn tror at alt vi fremhever er for dem? 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg trodde også glanstidene mine var borte nå som jeg var 45 år. Men fortsatt ukjente menn som smiler til meg i forbifarten og ikke minst den unge nabo gutten på 28 som alltid vinker å sier hei til meg (sist så hilste kompisen også på meg i forbifarten). Jeg prøver ikke å bli innbilsk, men fleiper om dette når jeg kommer hjem til mannen min… og han sier at jeg fortsatt er veldig pen og attraktive 🤪

Anonymkode: 24ed6...d43

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trolltunge
Isambard skrev (18 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest alle svarene TS har gitt til andre, og det setter ting i et annet lys. Jeg blir litt for opptatt av å få frem mitt eget poeng.

Et par ting allikevel:

- Jeg har aldri sagt at kvinner faller i markedsverdi. Jeg skrev "forfaller" i hermetegn. Jeg ser at folk nær meg bekymrer seg unødvendig over alderstegn. Jeg tror det er vanligere enn å bli glad.

- Jeg tror menn har veldig få illusjoner om at kvinner er veldig interessert. Tvert om ser jeg at Incels sutrer over at kvinner er for kresne og utilgjengelige.  Kvinner gjør et stort poeng av at menn er uattraktive og ikke må inbille seg noe. Litt satt på spissen.

Jeg tror menn og kvinner er mer like enn KG skal ha det til.  Jeg tror kvinner også synes det er vanskelig å finne en bra partner og at mange lurer på om de er pene nok. Jeg er egentlig mer sjokkert over hvor langt noen strekker seg for å please menn. De fleste finner seg i alle fall en mann, så dere kan ikke være så kresne og likegyldige som dere later som.

Jeg er ikke uenig med noe du skriver her. 

Jeg digger forøvrig menn, med unntak (som jeg også har angående kvinner), og synes kjønnskamper her på kg er triste, og for mange. Jeg tror også at kvinner og menn er mer like enn ulike, og at ulikheter som finnes er like mye personlighet og oppdragelse/opplæring som medfødt. Jeg setter pris på menn som deg, som ønsker dialog istedenfor kjønnskamper, men jeg er også en kvinne som til tider blir ganske oppgitt av at mange menn heller vil forklare oss kvinner hvordan vi er og hvorfor enn å lytte og prøve å forstå, ut fra det vi forteller om tanker og erfaringer. For eksempel dette med at jeg og de fleste kvinner steller oss minst like mye når vi kun skal treffe kvinner, fordi vår velfølelse og å selv føle oss fine betyr noe for kvinner som ikke ønsker oppmerksomhet fra menn også. Jeg vil dessuten gjerne være fin for min mann, selv om jeg ikke har noen interesse i å få en hånd på rumpa av andre menn, og ikke har behov for seksuell bekreftelse fra andre menn. At jeg kler meg i en tettsittende og utringet kjole er ingen generell "velkommen menn!". 

Jeg har ingen illusjoner om at menn derimot føler seg lyttet til og forstått av kvinner bestandig. Jeg prøver jevnt over, men synes det er veldig vanskelig når inngangen til "dialog " ofte er hvordan vi kvinner er, på måter jeg ikke kjenner meg igjen i. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er veldig synlig når kvinner kommer til det stadiet som ts skildrer, oftest tidlig i 40-årene. De klipper seg kort, og i stedet for krampeaktig å ha på seg det unge kvinner gjør kler de seg etter komfort og hva de synes er pent, ofte fargerikt!

Vel unt å føle seg vel med seg selv, og ikke leve opp til andres forventninger når en har kommet over midtveis i livet.

Anonymkode: d9224...fbb

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Noe av det ekleste med å fylle 40, er at enkelte damer på min egen alder er blitt sinte på meg. Spesielt om jeg ikke gjemmer bort kroppen min i 3 lag klær. Det var nesten litt deilig å bli småtjukk under Corona fordi da var jeg det "samme" som disse damene. Men litt lavkarbo etc seinere får jeg igjen disse spesielle blikkene mot magen eller puppene. 

Menn synes jeg er fin uansett. Eller, gamle griser overser meg og angriper 19-åringer, det er vel en forskjell. Og 19-åriger er små som barn i mine øyne, så det er helt flott at mange av dem ikke har lyst på meg. 

Anonymkode: 26f73...e3c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er veldig synlig når kvinner kommer til det stadiet som ts skildrer, oftest tidlig i 40-årene. De klipper seg kort, og i stedet for krampeaktig å ha på seg det unge kvinner gjør kler de seg etter komfort og hva de synes er pent, ofte fargerikt!

Vel unt å føle seg vel med seg selv, og ikke leve opp til andres forventninger når en har kommet over midtveis i livet.

Anonymkode: d9224...fbb

I tillegg får de et kraftig behov for å snakke med manageren i ulike butikker. 

Anonymkode: 53de2...21f

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Morsom diskusjon. Ts er akkurat slik menn på hennes alder ønsker hun skal være. Veldig attraktiv altså. De hun peker nese til er unge menn i 20-årene.

Anonymkode: 66ac2...845

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thanos
Trolltunge skrev (På 25.6.2022 den 15.51):

Vel, jeg ønsket ikke bestandig at menn skulle se på kroppen min først og fremst, og menn hadde tilldels 100% oppmerksomhet på den. Hvem jeg som person var virket uvesentlig, og jeg har aldri ansett kroppen min som verken 50 eller 100% av MEG. MEG er hvem jeg er i interesser, temperament, personlighet og erfaringer. At menn har såpass stort fokus på kroppen var noe jeg mislikte. 

Det var jo akkurat det jeg gjorde. Likevel dumt når kvinner ikke kan kle seg opp og selv få føle seg vel og fin, fordi da tolkes det som å kle seg for menn. Kan vi ikke få lov til å kle oss fint og fremheve våre former uten at da skal menn tolke det som at vi bare gjør det for å få oppmerksomhet fra menn? 

Jeg har flere ganger vært på rene jentefester der en eller flere kvinner har på seg virkelig tettsittende/sexy klær de selv synes er veldig fine, men som de ikke hadde våget å gå med det det også er menn tilstede. Jeg hadde selv et skjørt jeg kun brukte blandt kvinner. Jeg elsket det, men det var utrolig kort, og i en farge som i tillegg til hvor kort det var dro oppmerksomhet. Derfor ble det kun brukt når jeg var i mannefrie omgivelser. Er det ikke egentlig litt teit og dumt at kvinner må være redde for/forsiktig med å gå kledd som de har lyst til, fordi menn tror at alt vi fremhever er for dem? 

For de fleste mennesker som ikke kjenner deg, er nok din sanne personlighet lite viktig i starten. Når man blir bedre kjent og får pratet litt sammen, får man muligheten til å bli interessert i personligheten din.

Dette er det evigvarende spørsmålet som blir fordelt hver gang denne diskusjonen går.

Ingen kvinne skal gå å være redd for å kle seg slik de ønsker. Vi menn ønsker dere ikke i kjeledresser og avseksualisert. Menn ønsker bare at kvinner skal forstå at dersom dere velger å kle dere sexy/utfordrende, så MÅ dere forstå og akseptere at dere får lange blikk. Jeg er lei av dobbeltmoralen! At kvinner nærmest krever å få gå i så tettsittende og avslørende klær de bare vil og samtidig går offentlig ut og hudfletter menn fordi dere pådrar dere oppmerksomhet. Alt vi mennesker kler oss i og sminker opp, signaliserer noe til omgivelsene. 

Hadde vært en fantastisk verden om alle kunne gjøre som de ville uten en eneste konsekvens. Desverre fungerer ikke verden slik. Nå er det vel ikke slik at hverken jeg eller de fleste mannfolk tror at randomme kvinner vi møter lettkledd i hverdagen, gjør det for oss. Det gjør desverre ikke distraksjonen mindre "irriterende".

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Thanos skrev (1 time siden):

Menn ønsker bare at kvinner skal forstå at dersom dere velger å kle dere sexy/utfordrende, så MÅ dere forstå og akseptere at dere får lange blikk. Jeg er lei av dobbeltmoralen! At kvinner nærmest krever å få gå i så tettsittende og avslørende klær de bare vil og samtidig går offentlig ut og hudfletter menn fordi dere pådrar dere oppmerksomhet. 

Det finnes ingen u-seksuelle klær. Ei fruktbar dame vil se fruktbar ut, uansett klær. Når skal menn skjønne dette? 

Anonymkode: 26f73...e3c

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trolltunge
Thanos skrev (57 minutter siden):

For de fleste mennesker som ikke kjenner deg, er nok din sanne personlighet lite viktig i starten. Når man blir bedre kjent og får pratet litt sammen, får man muligheten til å bli interessert i personligheten din.

Dette er det evigvarende spørsmålet som blir fordelt hver gang denne diskusjonen går.

Ingen kvinne skal gå å være redd for å kle seg slik de ønsker. Vi menn ønsker dere ikke i kjeledresser og avseksualisert. Menn ønsker bare at kvinner skal forstå at dersom dere velger å kle dere sexy/utfordrende, så MÅ dere forstå og akseptere at dere får lange blikk. Jeg er lei av dobbeltmoralen! At kvinner nærmest krever å få gå i så tettsittende og avslørende klær de bare vil og samtidig går offentlig ut og hudfletter menn fordi dere pådrar dere oppmerksomhet. Alt vi mennesker kler oss i og sminker opp, signaliserer noe til omgivelsene. 

Hadde vært en fantastisk verden om alle kunne gjøre som de ville uten en eneste konsekvens. Desverre fungerer ikke verden slik. Nå er det vel ikke slik at hverken jeg eller de fleste mannfolk tror at randomme kvinner vi møter lettkledd i hverdagen, gjør det for oss. Det gjør desverre ikke distraksjonen mindre "irriterende".

Oppmerksomhet kan både være diskret og høflig, og ubehagelig. At menn ser på kvinner er normalt, og jeg vil si at de fleste menn kan kunsten å kikke på en ikke plagsom måte, men noen menn har dessverre en oppførsel og mangel på sosialt filter som går utover relasjonen mellom kvinner og menn. 

De menn som klarer å opptre ordentlig kikker nok ikke mindre på kvinner enn dem som ikke klarer det. 

Om det er kvinner som MÅ forstå, eller om det er de menn som ødelegger så mye for både kvinner og menn som MÅ forstå... ja hva synes egentlig du? I og med at de fleste menn klarer kunsten å kikke, uten å bli ubehagelige, ja til og med flørte og sjekke uten å bli ubehagelige, er det jo tydelig mulig å være mann og samtidig kunne oppføre seg. Til tross for interessen for kvinner. Ja vi kvinner har jo også interesse for menn, og likevel klarer de fleste av oss å oppføre oss ok. (Ikke alle den veien heller, men jeg synes uansett at det er dårlig oppførsel man bør slå ned på, ikke at folk reagerer negativt på dårlig oppførsel. )

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew

Jeg elsker å være gammel. Jeg blir 60 år i løpet av sommeren og er det noe jeg elsker så er det å være såpass gammel. Jeg tar ikke ting så nøye lengre (gjør jo husarbeid og andre nødvendige ting). Livet smiler og jeg orker ikke bekymre meg for noe lengre og jeg har blitt veldig mye mer selvsikker disse årene også :hoppendeglad:

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...