Polyester Skrevet 21. juni 2022 #21 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) Hvis man skulle blitt invitert i narkofritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke bli helt hjerneskada, selvsagt. Samle gjengen rundt en joint eller litt god valium og en årgangsknips til kaffen, eller ta seg en stripe med kola på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg ruser meg på så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. Jeg tenker det må være greit. Endret 21. juni 2022 av Polyester 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #22 Del Skrevet 21. juni 2022 Er vel ikke under tvang at folk må være alkoholfrie selvom de inviterer til et selskap der de ikke serverer alkohol? Likeledes som det ikke er tvang å drikke dersom man blir bedt i et selskap med alkohol... Anonymkode: 0b6a5...7cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #23 Del Skrevet 21. juni 2022 Hadde helt ærlig tatt med noe i veska og smugdrukket på do. Dørgende kjedelig i bryllup uten alkohol. Er passe kjedelig nok med. Anonymkode: cfe06...f12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #24 Del Skrevet 21. juni 2022 Ta med deg litt hjemmebrygget skogs-te på termos du, si til dem at du er på detox-kur... Så skal jeg love deg at de sangene på rosa ark eller samtalene med tante Gerda ikke blir så kjedelige... Anonymkode: 0b6a5...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. juni 2022 #25 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis man skulle blitt invitert i alkoholfritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke drikke seg full, selvsagt. Samle gjengen rundt litt prosecco eller en god GT og en årgangscognac til kaffen, eller ta seg en hikkas på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg drikker så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. Jeg tenker det må være greit. Anonymkode: c99a3...0ad Jeg synes det er ganske respektløst overfor brudeparet på deres dag, når de har ønsket seg et alkoholfritt bryllup. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #26 Del Skrevet 21. juni 2022 Polyester skrev (2 minutter siden): Hvis man skulle blitt invitert i narkofritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke bli helt hjerneskada, selvsagt. Samle gjengen rundt en joint eller litt god valium og en årgangsknips til kaffen, eller ta seg en svær brøytekant på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg ruser meg på så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. Jeg tenker det må være greit. Dette føler jeg er avsporing, selv om jeg gladelig tilstår at en liten joint nok kunne bidratt positivt i mange sammenhenger. Selv avstår jeg fra denslags. Som alle vet er ikke hverken valium eller cannabis særlig egnet til å skape feststemning i bryllup, og å foreslå kokain, amfetamin, MDMA etc føler jeg er å dra dette helt ut av proporsjoner, selv om jeg får morsomme bilder i hodet. Anonymkode: c99a3...0ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 21. juni 2022 #27 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette føler jeg er avsporing, selv om jeg gladelig tilstår at en liten joint nok kunne bidratt positivt i mange sammenhenger. Selv avstår jeg fra denslags. Som alle vet er ikke hverken valium eller cannabis særlig egnet til å skape feststemning i bryllup, og å foreslå kokain, amfetamin, MDMA etc føler jeg er å dra dette helt ut av proporsjoner, selv om jeg får morsomme bilder i hodet. Anonymkode: c99a3...0ad Haha jeg mente det ikke. Skrev om HI for å få frem absurditeten. Valium i bryllup hadde seff vært helt krise Endret 21. juni 2022 av Polyester 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #28 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og hvorfor kan du ikke ta med deg noen av gjestene ut på byen etter festen? Må du ødelegge andres selskap? Anonymkode: a3d34...9d0 Hva ødelegger jeg hvis jeg legger meg på den anerkjente lykkepromillen (0,8, for øvrig promillegrensen for båtkjøring) eller litt over? Anonymkode: c99a3...0ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 21. juni 2022 #29 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Og hvis du er invitert i et vegansk bryllup, er det da innenfor å ta med seg et roastbiff-smørbrød? I et muslimsk bryllup - er det ok å ta med seg toast med ost og skinke og gelatingodteri? Anonymkode: a3d34...9d0 Off topic…Akkurat dette kan det sikkert lages en tråd om hvor det blir lange diskusjoner…men det har vel alltid vært innafor for veganere feks å ta med alternativ til seg selv i middagsbesøk. Så da bør kjøttspisere kunne ta med noe kjøtt om de inviteres til noen som ikke har det 🤷🏻♀️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 21. juni 2022 #30 Del Skrevet 21. juni 2022 Polyester skrev (4 minutter siden): Haha jeg mente det ikke. Skrev om HI for å få frem absurditeten. Valium i bryllup hadde seff vært helt krise Tror nok det er en endel folk som går på valium uansett. Ikke noe andre merker nødvendigvis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #31 Del Skrevet 21. juni 2022 Polyester skrev (2 minutter siden): Haha jeg mente det ikke. Skrev om HI for å få frem absurditeten. Valium i bryllup hadde seff vært helt krise Jeg er ts. Jeg mener mitt innlegg ikke er absurd. Anonymkode: c99a3...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 21. juni 2022 #32 Del Skrevet 21. juni 2022 visp skrev (1 minutt siden): Tror nok det er en endel folk som går på valium uansett. Ikke noe andre merker nødvendigvis. Ja det er sant, folk trenger det som medisin. Det er jo det det er ment til. Dessverre ruser mange seg på valium og andre benzodiazepiner også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #33 Del Skrevet 21. juni 2022 Polyester skrev (6 minutter siden): Ja det er sant, folk trenger det som medisin. Det er jo det det er ment til. Dessverre ruser mange seg på valium og andre benzodiazepiner også. Det vet jo alle. Det har jo ikke noe med denne tråden å gjøre. Anonymkode: c99a3...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #34 Del Skrevet 21. juni 2022 På min bryllupsdag, før selskapet per sms, hadde jeg en krangel med min svigersøster, da hun insisterte på å drikke vin til maten. Hun fikk da beskjed at da fikk hun sitte på kjøkkenet og bli der. Skapte mye stress og dårlig stemning. Hun droppet vinen da. Grunnen til vi ønsket alkoholfritt var at det var flere barn tilstede. Vi hadde kun en tale da og ingen leker. Anonymkode: 63df5...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. juni 2022 #35 Del Skrevet 22. juni 2022 Polyester skrev (3 timer siden): Hvis man skulle blitt invitert i narkofritt bryllup - noe jeg bare har lest om på KG - kan man ta med seg litt selv da? Ikke bli helt hjerneskada, selvsagt. Samle gjengen rundt en joint eller litt god valium og en årgangsknips til kaffen, eller ta seg en stripe med kola på toalettet innimellom for å holde ut de sangene på rosa ark og selskapslekene som avholdsfolk er så glade i? Eventuelt lage et lite party etter middagen? Jeg er jo et selvstendig voksent menneske, så jeg tenker jo i utgangspunktet at det er opp til meg hva jeg ruser meg på så lenge jeg ikke er på jobb eller kjører bil, og et bryllup er for voksne mennesker. Jeg tenker det må være greit. Ja, ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #36 Del Skrevet 22. juni 2022 Alkoholfritt bryllup, er det virkelig en greie? Aldri hørt om. Må være i ekstremt religiøse sekter i visse deler av landet. Anonymkode: d811e...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #37 Del Skrevet 22. juni 2022 Hvis man som nudist blir bedt til et påkledd brullup, er det lov å blotte seg? Bare litt? Anonymkode: 40d2f...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #38 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alkoholfritt bryllup, er det virkelig en greie? Aldri hørt om. Må være i ekstremt religiøse sekter i visse deler av landet. Anonymkode: d811e...30f Eh. Jeg hadde alkoholfritt bryllup fordi både min bror og min far er alkoholiker. Hadde jeg funnet ut at noen av vennene eller andre i familien hadde med seg drikke på do etc hadde jeg blitt jææævlig trist og skuffet. Hvis de som inviterer til festen ber spesifikt folk om å droppe drikken - kan de da bare la vær???? Anonymkode: 7cc38...136 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #39 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alkoholfritt bryllup, er det virkelig en greie? Aldri hørt om. Må være i ekstremt religiøse sekter i visse deler av landet. Anonymkode: d811e...30f Jeg har vært i tre alkoholfrie bryllup. Et var på Vestlandet, der var brudeparet kristne. Det andre i Oslo, der var brudeparet med i en avholdsbevegelse, men de var ikke religiøse. Det tredje var et sted på Østlandet, der var brudens far alkoholiker. Veldig hyggelige bryllup alle tre. Det eneste stedet noen av gjestene klaget over å ikke få servert alkohol, var i det siste bryllupet. Der klagde brudens far (alkoholikeren) seg i bryllupstalen over at det ikke var alkoholservering, noe han syntes var veldig dårlig. Det lagde ganske klein stemning en stund. Anonymkode: 5cab3...719 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #40 Del Skrevet 22. juni 2022 Ville forhørt meg med brudeparet. Vil tro at grunnen til at folk velger å ha alkoholfritt bryllup er fordi de ikke har penger til å sponse med alkohol? Litt rart å skulle sette en «alkoholfri grense» for voksne mennesker akkurat som at det ville vært rart å pålagt alle å drikke alkohol om noen ikke ville. Selv drikker både jeg og samboer svært sjelden, litt på sosiale begivenheter gjennom året men aldri f.eks til middag hjemme vi to. Kunne aldri falt meg inn å ha et «alkoholfritt bryllup», det høres i seg selv veldig sært og dølt ut.. tenker jeg heller ville sagt budsjettet ikke strakk til, men at folk kan ta den avgjørelsen på om de vil kjøpe egen drikke etter ikke selv… Anonymkode: 628eb...737 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå