Ubiquiti Skrevet 27. juni 2022 #61 Del Skrevet 27. juni 2022 (endret) On 6/25/2022 at 6:05 PM, I Grosny said: Enig i at det er viktig, men ikke så viktig at jeg tar imot ei atombombe i Oslo. I Ukraina så dreper vel russerne mindre enn 100 000 sivile pr år. En eneste atombombe i Oslo ødelegger millioner mennesker. Det er irreversibelt. Konklusjon. Jeg sitter på sidelinja, venter og ser (men sender en tusenapp til Ukraina i ny og ne). Ja, for et land som på ruzzisk TV allerede har diskutert tanken at det "kan være nødvendig med denazifizering av NATO" m.m. kommer garantert 100% til å stoppe i Ukraina dersom de ser at verden står og ser på folkemord og ulovlig invasjon under trussel av atomvåpen. Et land som med all sannsynlighet nylig har utført sabotasje mot kommunikasjonslinjer i Norge, som jevnlig kommer med provokasjoner mot Norge, som har mange interesser i å kunne kontrollere Norge, de er våre venner som vi aldri må tråkke på tærne. Fred på jorden etter at "ukrainere" og "Ukraina" er ord som er borte fra ordboken. Drøm søtt. Endret 27. juni 2022 av Ubiquiti 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. juni 2022 #62 Del Skrevet 27. juni 2022 Ubiquiti skrev (9 timer siden): Ja, for et land som på ruzzisk TV allerede har diskutert tanken at det "kan være nødvendig med denazifizering av NATO" m.m. kommer garantert 100% til å stoppe i Ukraina dersom de ser at verden står og ser på folkemord og ulovlig invasjon under trussel av atomvåpen. Et land som med all sannsynlighet nylig har utført sabotasje mot kommunikasjonslinjer i Norge, som jevnlig kommer med provokasjoner mot Norge, som har mange interesser i å kunne kontrollere Norge, de er våre venner som vi aldri må tråkke på tærne. Fred på jorden etter at "ukrainere" og "Ukraina" er ord som er borte fra ordboken. Drøm søtt. Det er ingen tvil om at når dette her drar ut, og etterhvert som Russland faller mer og mer sammen, så må vi stå klare til å kjøre en fullskala atomoffensiv mot Russland. Landet må tilintetgjøres en gang for alle. De utgjør en for stor terrortrussel. Det er bare et spørsmål om tid før det smeller fra Russland, og da får de gjort mye større skade enn om de må forsvare seg mot en skikkelig offensiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
someone_here Skrevet 27. juni 2022 #63 Del Skrevet 27. juni 2022 I Grosny skrev (På 25.6.2022 den 11.23): Jeg vil ikke ta den sjansen. Vi snakker om fare for mange milliarder drepte og stråleskadde. Da er det mindre skadelig om Russland okkkuperer Ukraina noen år fram til det skjer endringer i Russlands ledelse. Putin har ikke helse til å sitte som president veldig lenge og det er langt i fra sikkert at spesialopersjonen har full støtte i FSB. Dessuten er tror jeg ikke Putin blir valgt for en ny periode, jeg gjetter faktisk at han ikke ønsker det. Alle russere er like farlige, så ny president blir like farlig som put-in 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 28. juni 2022 #64 Del Skrevet 28. juni 2022 Leste om angrepet på kjøpesenteret i Kyiv. Ikke at det er verre enn angrep på sykehus, skoler, boliger osv (har forsåvidt med evakuering og antall døde/skadde å gjøre), men nå er det på høy tid å gå inn med vestlige styrker og i verste fall et angrep på russisk jord. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 28. juni 2022 #65 Del Skrevet 28. juni 2022 Det verste er vel om Russland allierer seg med Kina. Måtte det aldri skje. Japan frykter det. Der er det jo uenigheter ang. Taiwan. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/28/195853776/russiske-og-kinesiske-krigsskip-viser-muskler-i-japan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 28. juni 2022 #66 Del Skrevet 28. juni 2022 Alle dere som roper om et atomangrep på Russland, hva i all verden tenker dere med?? Begriper dere hva et slikt angrep vil medføre? Har dere et dødsønske?? Hvorfor?? Atomraketter på vei mot Russland vil bli oppdaget lenge før de når målet. Fordi avstandene er såpass store. Det er derfor USA fikk noia under Cubakrisen fordi de ville kunne få atomraketter tett opptil eget landområde, og derfor Russland har noia pga muligheten for dette i land som Ukraina og Finland i dag. Et slikt angrep vil da uunngåelig bli gjengjeldt, med total ødeleggelse av den vestlige verden som resultat. Dere er altså villig ikke bare til selv å dø, men alle dere måtte ha av slektninger, venner og andre bekjentskaper som bor noe sted på den nordlige halvkule? Og la det samme området bli ubeboelig for kanskje århundrer framover? For hva da, nøyaktig?? En helt hypotetisk mulighet for at Russland vil invadere andre vestlige land? Det er altså bedre å utslette vesten for godt, framfor en invasjon som mest sannsynlig ikke vil skje, men om den skjedde ville kunne reverseres? Eller er det slik at dere mener russerne helt uprovosert vil drysse atombomber over vesten? Vel, russerne må også forholde seg til prinsippet om gjensidig ødeleggelse. Hva ville de vinne på et slikt angrep når de selv vil bli ødelagt? Den garanterte gjensidige ødeleggelsen er det som har holdt verden unna en kjernefysisk katastrofe siden 2. verdenskrig. Men det forutsetter folk og ledelse med et minimum av rasjonalitet og selvoppholdelsesdrift. Ut fra denne tråden kan det virke som det begynner å bli mangelvare. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. juni 2022 #67 Del Skrevet 28. juni 2022 Enda en tulling skrev (6 timer siden): En helt hypotetisk mulighet for at Russland vil invadere andre vestlige land? Det er altså bedre å utslette vesten for godt Muligheten er ikke bare hypotetisk. Den er høyst reell. Det er faktisk helt hinsides å tro at Russland ikke kommer til å angripe vesten. De forholder seg ikke til prinsipper om gjensidig ødeleggelse i dag, da de gambler fullstendig på at vi ikke kommer til å gripe inn selv om de forsøker å sulte store deler av verden som er helt avhengig av Ukrainsk korneksport. Så hvorfor du tror de forholder for prinsippet om gjensidig ødeleggelse bør du prate med en behandler om. Det er hinsides noen form for logikk. Russland kan tilintetgjøres av vestlig atomvåpen før de vil klare å skape gjensidig ødeleggelse. Selvfølgelig bør vi bombe dem nå, før vi bare må gjengi et atomangrep som vil bli mye mer katastrofalt for oss. Det er så typisk alle disse som er så redde for Russland å prosjisere fornuft og rasjonalitet over på dem, selv om krigen de fører mot ukraina og vesten ikke har noen rasjonalitet eller fornuft over seg. Den gjør bare verden sur for både Russland og vesten. Russland er det ENESTE problemet i denne konflikten, all elendigheten er fullstendig forårsaket av dem og deres vrangforestillinger, forvridde verdensbilde, mangel på respekt for nasjoners suvirenitet og alle disse ynkelige støttespillerene deres som for all del er strålende fornøyd med hva russland foretar seg mot andre land, så lenge det ikke går utover dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. juni 2022 #68 Del Skrevet 28. juni 2022 kar90 skrev (1 time siden): Muligheten er ikke bare hypotetisk. Den er høyst reell. Det er faktisk helt hinsides å tro at Russland ikke kommer til å angripe vesten. De forholder seg ikke til prinsipper om gjensidig ødeleggelse i dag, da de gambler fullstendig på at vi ikke kommer til å gripe inn selv om de forsøker å sulte store deler av verden som er helt avhengig av Ukrainsk korneksport. Så hvorfor du tror de forholder for prinsippet om gjensidig ødeleggelse bør du prate med en behandler om. Det er hinsides noen form for logikk. Russland kan tilintetgjøres av vestlig atomvåpen før de vil klare å skape gjensidig ødeleggelse. Selvfølgelig bør vi bombe dem nå, før vi bare må gjengi et atomangrep som vil bli mye mer katastrofalt for oss. Det er så typisk alle disse som er så redde for Russland å prosjisere fornuft og rasjonalitet over på dem, selv om krigen de fører mot ukraina og vesten ikke har noen rasjonalitet eller fornuft over seg. Den gjør bare verden sur for både Russland og vesten. Russland er det ENESTE problemet i denne konflikten, all elendigheten er fullstendig forårsaket av dem og deres vrangforestillinger, Om vi bomber Russland så er det sannsynlig at verden, iallfall Europa blir totalvrak. Da er vi ferdig . Kollektiv selvmord for menneskeheten, iallfall Europa. Da blir Europa en atomørken f.eks i 2023 og fortsatt i 2040. Dersom vi venter og ser og Russland herjer og erobrer så tar de kanskje Ukraina , Latvia, Litauen og Moldova fram til 2030 , samtidig som ting skjer i Russland som fører til regimeskifte og så blir Europa fritt igjen mens et par millioner har blitt drept. Dette er selvfølgelig en katastrofe men ikke like fælt som at flere milliarder blir drept og verden ødelagt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 28. juni 2022 #69 Del Skrevet 28. juni 2022 ItchyBitchySpider skrev (På 24.6.2022 den 10.06): Du ønsker altså å utslette millioner av uskyldige barn som verken har initiert krigen eller har noe med russisk politikk å gjøre? Det sier egentlig mest om deg. Ja, det er dessverre mange på Kvinneguiden som er såpass syke i hodet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 28. juni 2022 #70 Del Skrevet 28. juni 2022 norw skrev (På 25.6.2022 den 18.25): Da er vi uenige. Vi kan ikke bare tenke på oss selv, men må også ha andre folk og kommende generasjoner i tankene. Vi må gjøre det klinkende klart at denne krigføringen fra Russland aldri må skje igjen, at tapene i eget land blir for store for dem om vesten angriper osv. Hvilke kommende generasjoner? 😂 Greit nok at du har et selvmordsønske, men da foreslår jeg at du enten ringer mental helse eller reiser ned til Ukraina selv. Helt sykt at det kan sitte folk her og ønske seg verdens undergang for drittlandet Ukraina (et land de aller fleste her ga fullstendig faen i før krigen). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juni 2022 #71 Del Skrevet 28. juni 2022 Egenskap skrev (På 21.6.2022 den 22.27): Det er ingen tvil om at Russland må bli stoppet. Og da regner jeg med Russland blir bombet. Det er allerede foretatt angrep inne i selve Russland. Senest i dag gikk en russisk flybase i Kursk i luften. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juni 2022 #72 Del Skrevet 28. juni 2022 Tutte skrev (På 23.6.2022 den 1.15): Dette er dessverre sant. Tror mange glemmer eller ikke har kunnskap over hvor mange forferdelige våpen Russland har. Det forutsetter at de ikke er like inkompetente der som de er med alt annet. Skulle ikke forundre meg om det meste av de påståtte atomvåpnene deres ikke fungerer i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. juni 2022 #73 Del Skrevet 28. juni 2022 jabx skrev (9 minutter siden): Det forutsetter at de ikke er like inkompetente der som de er med alt annet. Skulle ikke forundre meg om det meste av de påståtte atomvåpnene deres ikke fungerer i det hele tatt. 50/50 enten så fungerer de ikke og vi overlever eller så fungerer de og alle dør. Jeg liker selv og spille høyt , men ikke så høyt. Ikke med menneskeheten , samt verdens dyre- og planteliv som innsats. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. juni 2022 #74 Del Skrevet 28. juni 2022 Purple Basil skrev (21 minutter siden): Hvilke kommende generasjoner? 😂 Greit nok at du har et selvmordsønske, men da foreslår jeg at du enten ringer mental helse eller reiser ned til Ukraina selv. Helt sykt at det kan sitte folk her og ønske seg verdens undergang for drittlandet Ukraina (et land de aller fleste her ga fullstendig faen i før krigen). Det er sykt at du mener det Russland gjør er greit fordi du gir fullstendig faen i Ukraina. Jeg gir og vanligvis fullstendig faen i Ukraina, jeg gir ikke fullstendig faen i at de blir utsatt for et folkemord og invasjon av Russland. Er det sånn du tror folk flest er? At de er nødt til å bry seg om de som blir utsatt for urett for at de skal være mot urett, og at det er latterlig å bry seg om urett mot folk man ikke har tilknytning til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 29. juni 2022 #75 Del Skrevet 29. juni 2022 jabx skrev (19 timer siden): Det forutsetter at de ikke er like inkompetente der som de er med alt annet. Skulle ikke forundre meg om det meste av de påståtte atomvåpnene deres ikke fungerer i det hele tatt. Kan være mulighet for det ja. Men så var det å ta sjansen på det da😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 3. juli 2022 #76 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Trådener ryddet for brukerangrep/brukerdebatt, nedsettende innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 3. juli 2022 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 3. juli 2022 #77 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) I Grosny skrev (På 28.6.2022 den 23.46): 50/50 enten så fungerer de ikke og vi overlever eller så fungerer de og alle dør. Jeg liker selv og spille høyt , men ikke så høyt. Ikke med menneskeheten , samt verdens dyre- og planteliv som innsats. Joda, ser den. Men i tillegg til inkompetansen, ser vi også at Russland er veldig store i kjeften men egentlig ekstremt feige og svake. Russland kjører på når de ikke møter mostand, men legger seg som regel på rygg med en gang det kommer den aller minste motstand. Truslene om atomvåpen har jo vist seg å være enda flere tomme ord. De er store i kjeften. Men som sagt, ekstremt feige. Endret 3. juli 2022 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. juli 2022 #78 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) jabx skrev (10 minutter siden): Joda, ser den. Men i tillegg til inkompetansen, ser vi også at Russland er veldig store i kjeften men egentlig ekstremt feige og svake. Russland kjører på når de ikke møter mostand, men legger seg som regel på rygg med en gang det kommer den aller minste motstand. Truslene om atomvåpen har jo vist seg å være enda flere tomme ord. De er store i kjeften. Men som sagt, ekstremt feige. Jeg synes Putin/Russland er utrolig vanskelige å lese. Trodde aldri at de kunne være så store idioter at de skulle invadere Ukraina. Men det skjedde. Etteretningstjenesten deres skal visstnok bære preg av at de sier det Putin ønsker å høre i stedet for å være presise. Så nå anser jeg Putin for å være uberegnelig og samtidig tror jeg han gir fullstendig blaffen i om et menneske eller 8 milliarder mennesker dør. Han har masse leger rundt seg (16?) og vet muligens at han uansett skal dø snart, og da kan han liksågodt ta med hele menneskeheten på ferden. Jeg synes forøvrig at Ukraina-angrepet er utrolig feigt. Russland burde ha selvtillit nok til å tåle at naboland kobler seg opp mot NATO/EU/USA. Samtidig vet jeg at det er mange millioner russere som ikke er gale og som ikke kan akseptere atomkrig. Noen av disse kan være høyt plassert i mektige og militære posisjoner, og det er realistisk at Putin blir avsatt. Putin kan bli avsatt. Han kan abdisere av helsemessige årsaker. Hvem som kommer etter Putin blir avgjørende. Blir det Volodin , så blir jeg skremt. Endret 3. juli 2022 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. juli 2022 #79 Del Skrevet 4. juli 2022 someone_here skrev (På 27.6.2022 den 19.24): Alle russere er like farlige, så ny president blir like farlig som put-in Usant. En av de sprekeste russerne, skrev "no war" på kameralinsa da han vant Australian Open i tennis. Mange andre er mot krigen også, kanskje til og med i dumaen. Men de fleste følger strømmen, later som de følger strømmen eller tier stille. Det er nødt til å være mektige russere som ikke aksepterer atomkrig. Alle er ikke idioter fanget i propagandablodtåka. Men ny president kan bli farligere eller like farlig som Putin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå