Gå til innhold

Tur med venner ødela hele vennskapet....delingen for noen var et par=1 person.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det veldig vanskelig å si fra at jeg betaler for meg , egen regning ??? 

Anonymkode: 14441...32f

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som langvarig singel, så har jeg opplevd noen frekke par og, men aldri at de mener de er 1 til middag.

Men da jeg har datet, eller vært i forhold, så kommer ofte forslaget om å spandere middag annenhver gang. Noe jeg ikke er lysten på, jeg tar gjerne en salat og vann, han tar biff med tilbehør, dessert og en god del alkohol. Selvfølgelig er det best for han, om jeg betaler annenhver gang. Jeg tar jo bare og betaler for meg selv heller hver gang.

Anonymkode: 9df1d...b37

• Liker 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider
FrøkenMånestråle

Så sære folk du kjenner ts, de trodde nok at det var 2 for 1... :ler:

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
visp
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som langvarig singel, så har jeg opplevd noen frekke par og, men aldri at de mener de er 1 til middag.

Men da jeg har datet, eller vært i forhold, så kommer ofte forslaget om å spandere middag annenhver gang. Noe jeg ikke er lysten på, jeg tar gjerne en salat og vann, han tar biff med tilbehør, dessert og en god del alkohol. Selvfølgelig er det best for han, om jeg betaler annenhver gang. Jeg tar jo bare og betaler for meg selv heller hver gang.

Du taper jo uansett ikke mye på annenhver gang- greit å være litt raus på date når det er flere dates med samme person og ikke sitte med en kalkulator i hodet.

Angående paret som skal betale som én; alle har møtt de, men hva er tanken bak? Morsomt om noen hadde skrevet her som faktisk mente dette var helt greit:)

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, visp said:

Angående paret som skal betale som én; alle har møtt de, men hva er tanken bak? Morsomt om noen hadde skrevet her som faktisk mente dette var helt greit:)

Jeg har sett det i andre tråder om tilsvarende emner, at flere mener man deler drosjeregningen på to hvis man er ett par og en singel.

Anonymkode: 1681d...dcf

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
visp
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har sett det i andre tråder om tilsvarende emner, at flere mener man deler drosjeregningen på to hvis man er ett par og en singel.

Det er sikkert greit om de lever på én inntekt (er jo ikke mange som gjør det idag da). Men at de skal spise som én er jo noe helt annet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
visp skrev (6 minutter siden):

Du taper jo uansett ikke mye på annenhver gang- greit å være litt raus på date når det er flere dates med samme person og ikke sitte med en kalkulator i hodet.

Når hans kommer på ca 700 kr, mitt kommer på 200 kr. Mener du virkelig at jeg alltid da skal betale ca 900 kr annenhver gang, istedenfor 200 kr hver gang, som blir 400 kr for 2 ganger. Og dette skal vi gjøre fast? Hva om vi er sammen i flere år? Kan legge til at jeg har lav inntekt, så skal jeg betale for mannen sin mat. Så har ikke jeg råd til å gå ut å spise.

• Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kattugla
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han i det ene paret spiste sinnsykt mye, sikkert like mye til frokost som jeg ville spist til frokost fordelt på 5 dager. Han kjøpte inn masse dyr mat som jeg aldri rørte.. på restaurant bestilte han både forrett, en av de dyreste hovedrettene og dessert, og masse øl, irish coffee osv, mens jeg drakk én enhet av noe drikkende. Han insisterte på å dele regningen på 5, «det var jo enklest»..  *snipp*. Alle de fire andre har svært gode lønninger, mens jeg har lav lønn. At denne mannen ikke klarte å tenke litt lenger, det forundrer meg den dag i dag!

Anonymkode: 0909b...283

Jeg er sikker på at denne karen visste godt hva han drev med, det finnes nok av de som ikke bryr seg og synes det er helt greit å utnytte andre, så lenge det gagner de selv. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tanken er at om man reiste hver for seg så ville paret tatt en taxi sammen og den single alene. Så noen mener at det er 2 turer som blir en - om det gir mening?

Jeg er ikke enig i tankegangen, men jeg skjønner det bedre enn hvordan noen synes det er greit å spise og drikke det dyreste på menyen og dele likt med andre som spiser mye billigere.

Anonymkode: b2ff2...c0c

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
visp
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når hans kommer på ca 700 kr, mitt kommer på 200 kr. Mener du virkelig at jeg alltid da skal betale ca 900 kr annenhver gang, istedenfor 200 kr hver gang, som blir 400 kr for 2 ganger. Og dette skal vi gjøre fast? Hva om vi er sammen i flere år? Kan legge til at jeg har lav inntekt, så skal jeg betale for mannen sin mat. Så har ikke jeg råd til å gå ut å spise.

Nei, det er jo en grense for hvor mange ganger dere skal behøve å møtes ute. Etterhvert er det vel naturlig å møtes hjemme hos hverandre? 

Jeg skjønner at det er kjedelig å måtte betale så mye når man har dårlig råd, men antar faktisk at dette ikke slår han engang. Syns du bør si dette til han, at dere får roe ned på restaurantbesøkene.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tanken er at om man reiste hver for seg så ville paret tatt en taxi sammen og den single alene. Så noen mener at det er 2 turer som blir en - om det gir mening?

Jeg er ikke enig i tankegangen, men jeg skjønner det bedre enn hvordan noen synes det er greit å spise og drikke det dyreste på menyen og dele likt med andre som spiser mye billigere.

Anonymkode: b2ff2...c0c

Jeg tar aldri taxi alene, men har opplevd par som har spurt om vi skulle spleise, og så betalt halve regningen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
visp skrev (11 minutter siden):

Det er sikkert greit om de lever på én inntekt (er jo ikke mange som gjør det idag da). Men at de skal spise som én er jo noe helt annet. 

Men da går jo regningen veldig opp for meg som er singel. 

Hvis jeg tar taxi med Kari og Mari til destinasjon x (nachspiel hos Ingrid) og regningen er på 1000 kroner blir det ca 333 på hver. Ingen synes det er noe rart eller urimelig. 

Hvis jeg tar taxi med Kari og samboeren hennes Karl til destinasjon x (nachspiel hos Ingrid) og regningen er på 1000 kroner og så sier Kari at det da deler vi den på to - da øker min andel plutselig til 500 kroner. Jeg mener det er helt urimelig. 

Anonymkode: ffd1c...11c

• Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis jeg tar taxi med Kari og Mari til destinasjon x (nachspiel hos Ingrid) og regningen er på 1000 kroner blir det ca 333 på hver. Ingen synes det er noe rart eller urimelig. 

Hvis jeg tar taxi med Kari og samboeren hennes Karl til destinasjon x (nachspiel hos Ingrid) og regningen er på 1000 kroner og så sier Kari at det da deler vi den på to - da øker min andel plutselig til 500 kroner. Jeg mener det er helt urimelig. 

Helt enig i at dette er urimelig. Jeg har ofte opplevd å ta taxi hjem fra byen med et par, ulike par, og ofte er det sånn at jeg er siste destinasjon, også må vi en omvei på vei hjem til meg for at paret skal settes av. Og som regel betaler paret halve regningen frem til sin destinasjon.. det syns jeg er urimelig på flere måter, det er nesten så det hadde vært billigere/ eller like kostbart for meg å ta taxi rett hjem til meg alene. Hvorfor ser de ikke dette?

Anonymkode: 0909b...283

• Liker 8
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

visp
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, jeg forklarte bare en mulig tankegang. Det har aldri gått i min favør de gangene jeg har delt taxi med folk, men om et par skal hjem, så ville de betalt det samme om de var én eller to da. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men om du hadde tatt taxi alene ville du jo måtte betalt 1000? 

Anonymkode: a2049...fb9

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Til middag deler man på antall personer om det er fellesrett som tapas, tror vi gjør det i taxi og? Som regel sender sistemann vippskrav etter å ha betalt, vi bor nærmest alt så vi er aldri sist. 

Om alle spiser hver sin rett så betaler man for sin rett, kanskje lurt av deg å gjøre dette om parene du henger med bare skal betale for en? 

Anonymkode: a2049...fb9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Glad for at jeg aldri har møtt (så vidt jeg vet) sånne grådige folk dere snakker om.

Anonymkode: 7b620...9db

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Finnes nok av disse. Og blir dyrt i lengden, særlig for oss som er litt kronisk single.

Studerte med et slikt par, og vi bodde i kollektiv sammen. I starten prøvde vi å ha felles middag, men jeg gikk jo tapende ut av det. Ikke nok med at jeg skulle betale 50% av maten, jeg skulle og nøye meg med bare 1/4 av den, for han ene trente så mye måtte jeg skjønne…

Anonymkode: ac875...96f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis du var på ferie med et par og en venn, så kunne vel du og vennene sagt at dere var et par også, og delt regningen i to? Du og vennene (kjæresten på turen) hadde vel klart å dele dere i mellom etterpå 😊

Anonymkode: 67d75...4a3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du var på ferie med et par og en venn, så kunne vel du og vennene sagt at dere var et par også, og delt regningen i to? Du og vennene (kjæresten på turen) hadde vel klart å dele dere i mellom etterpå 😊

Anonymkode: 67d75...4a3

"Vi så jo at det var veldig lønnsomt for dere å være i et forhold, så det måtte vi nesten bare prøve!"

Anonymkode: c9e02...af6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...