Gå til innhold

Tur med venner ødela hele vennskapet....delingen for noen var et par=1 person.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet allerede i taxi fra flyplassen, vi er jo 4stk. Så da deler man jo regninga på 4 stk.

2 av disse var et par, altså kjærester. Da var de plutselig 1 person! Vi var i teorien 3! 😂

Er det mulig å være så dum? Når vi skulle ut å spise startet de med samme surra da også, hadde tapas. Som vi skulle betale sammen etterpå. Da var det også 1....vi andre var 2. Dele på 3 mente de.

Heldigvis hadde vi betalt HVERT vårt hotelrom.....

Anonymkode: 08e58...ea9

  • Liker 26
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjarmerende! Regner med at de sitter på fanget i taxien og deler en porsjon på restauranten? 

Anonymkode: f44d7...3d8

  • Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes. Noen er bare helt blåst. 

Anonymkode: 5cbba...fb8

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Startet allerede i taxi fra flyplassen, vi er jo 4stk. Så da deler man jo regninga på 4 stk.

2 av disse var et par, altså kjærester. Da var de plutselig 1 person! Vi var i teorien 3! 😂

Er det mulig å være så dum? Når vi skulle ut å spise startet de med samme surra da også, hadde tapas. Som vi skulle betale sammen etterpå. Da var det også 1....vi andre var 2. Dele på 3 mente de.

Heldigvis hadde vi betalt HVERT vårt hotelrom.....

Anonymkode: 08e58...ea9

Men gikk dere andre faktisk med på å dele på 3, sånn som paret ville sleipe seg til???

I så fall:  😲 

Men jeg håper dere sa nei og at alt MÅTTE deles på 4 personer?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg ikke delt måltider med dem. Så hadde jeg fått min porsjon, så kunne de styret så mye de orket med å dele en porsjon eller hvotdan løsning de ville ha.

Det kan også være lurt å ta det med litt humor. "Du og bagasjen din satt vitterlig i taxien, så da får dere betale for setene dere brukte. Når vi skal hjem, kan du få henge etter for halv pris, dit kan jeg strekke meg."

Idiotiske folk. Men avklar betaling på forhånd, ikke etter at dere er fremme eller maten er spist. Så har du mulighet til å ikke bli med på spleisen.

"Du spiste, du betaler" er også fin.

Anonymkode: 80e7d...757

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Startet allerede i taxi fra flyplassen, vi er jo 4stk. Så da deler man jo regninga på 4 stk.

2 av disse var et par, altså kjærester. Da var de plutselig 1 person! Vi var i teorien 3! 😂

Er det mulig å være så dum? Når vi skulle ut å spise startet de med samme surra da også, hadde tapas. Som vi skulle betale sammen etterpå. Da var det også 1....vi andre var 2. Dele på 3 mente de.

Heldigvis hadde vi betalt HVERT vårt hotelrom.....

Anonymkode: 08e58...ea9

Er vel snakk om å være frekk snarere enn dum. Kjæresteparet, altså. De to ikke-kjærester kunne da bare ha sagt nei til å dele mer etter første gang. Dumt å bli ved. 

Anonymkode: fb9ba...12d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne folk dropper jeg å dele noe som helst med. Som når et par foreslår å dele taxi, og de mener halve regningen på meg og halve på dem. 

Anonymkode: 1681d...dcf

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste de to på én flybillett også?🙄

Anonymkode: d22d4...807

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Startet allerede i taxi fra flyplassen, vi er jo 4stk. Så da deler man jo regninga på 4 stk.

2 av disse var et par, altså kjærester. Da var de plutselig 1 person! Vi var i teorien 3! 😂

Er det mulig å være så dum? Når vi skulle ut å spise startet de med samme surra da også, hadde tapas. Som vi skulle betale sammen etterpå. Da var det også 1....vi andre var 2. Dele på 3 mente de.

Heldigvis hadde vi betalt HVERT vårt hotelrom.....

Anonymkode: 08e58...ea9

Stå på krava hver eneste gang når man har med slike par å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, et sånt par har jeg vært borti også. Heldigvis ikke sett de siden

Anonymkode: 98100...01c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tør så si: ja, dere er to personer i ETT forhold. De kan vel ikke si noe imot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her....

Vi lot oss kue på delingen av TAXI, etterpå var det stopp. Etter å ha spist tapas gikk vi bare, orka ikke mer.

På veien hjem så tok vi transport hver for oss, ikke snakka etter vi kom hjem.

Anonymkode: 08e58...ea9

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt drøyt. 

Som mangeårig singel har jeg dessverre vært med på mye rart av vennepar som ellers er oppegående folk når det gjelder spleising på gaver, ferier og taxiturer, men ikke måltider. Den tar kaka! :hoho: 

Anonymkode: ffd1c...11c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt drøyt. 

Som mangeårig singel har jeg dessverre vært med på mye rart av vennepar som ellers er oppegående folk når det gjelder spleising på gaver, ferier og taxiturer, men ikke måltider. Den tar kaka! :hoho: 

Anonymkode: ffd1c...11c

Neste gang man alene utsettes for et sånt par, får man prøve følgende regnestykke på dem:

Dere to betaler altså for en, 2-1=1.  Jeg er en, og betaler da for 1-1=0.  

Anonymkode: 1681d...dcf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være så enkelt som at taxi ol. deles på antall inntekter. Restaurantbesøk deles selvfølgelig på antall spisende personer. Hvis de insisterer på at de går som én person så får de også dele én rett. Å dele opp regninga per par fungerer bare hvis alle deltar i par men dette er det utrolig nok ikke alle som skjønner 

Anonymkode: a1e44...c10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye merkelig man skal oppleve, og dette høres jo helt på trynet ut😆 Minner meg litt om da jeg var på ferie sammen med to par, (jeg er singel). Fe mente vi kunne dele all mat på alle, både det vi kjøper inn til felles leilighet og det vi spiser på restaurant. Jeg spiser ikke så mye mat, minimalt til frokost, og en liten rett på restaurant på kvelden. Han i det ene paret spiste sinnsykt mye, sikkert like mye til frokost som jeg ville spist til frokost fordelt på 5 dager. Han kjøpte inn masse dyr mat som jeg aldri rørte.. på restaurant bestilte han både forrett, en av de dyreste hovedrettene og dessert, og masse øl, irish coffee osv, mens jeg drakk én enhet av noe drikkende. Han insisterte på å dele regningen på 5, «det var jo enklest».. Selv etter at jeg allerede første dagen sa at jeg betalte selv for det jeg bestilte, så fortsatte han hver kveld på samme måte. De andre tre spiste normale porsjoner, men likevel mer enn meg. Alle de fire andre har svært gode lønninger, mens jeg har lav lønn. At denne mannen ikke klarte å tenke litt lenger, det forundrer meg den dag i dag!

Anonymkode: 0909b...283

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her....

Vi lot oss kue på delingen av TAXI, etterpå var det stopp. Etter å ha spist tapas gikk vi bare, orka ikke mer.

På veien hjem så tok vi transport hver for oss, ikke snakka etter vi kom hjem.

Anonymkode: 08e58...ea9

Ok.

Men greit å bli kvitt de to igler!

 

 

Anonymkode: fb9ba...12d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

på restaurant bestilte han både forrett, en av de dyreste hovedrettene og dessert, og masse øl, irish coffee osv, mens jeg drakk én enhet av noe drikkende. Han insisterte på å dele regningen på 5, «det var jo enklest»..

Anonymkode: 0909b...283

Flere som tenker sånn. Men det blir jo ikke noe vanskeligere for dem å betale sammen mens du betaler for deg selv. For restauranten er det kanskje mer praktisk om en betaler regningen for hele bordet, men de får jo inn pengene sine uansett. 

Anonymkode: 1681d...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere som tenker sånn. Men det blir jo ikke noe vanskeligere for dem å betale sammen mens du betaler for deg selv. For restauranten er det kanskje mer praktisk om en betaler regningen for hele bordet, men de får jo inn pengene sine uansett. 

Anonymkode: 1681d...dcf

Nettopp. Én ting er om man er ute sammen den ene kvelden, men om man er på en to- ukers ferie sammen og skal ut og spise hver kveld, så blir det ganske mye ekstra å betale for den single som er småspist og som samtidig pleier å tenke på pris når man bestiller mat, pga egen økonomi.

Anonymkode: 0909b...283

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flere som tenker sånn. Men det blir jo ikke noe vanskeligere for dem å betale sammen mens du betaler for deg selv. For restauranten er det kanskje mer praktisk om en betaler regningen for hele bordet, men de får jo inn pengene sine uansett. 

Anonymkode: 1681d...dcf

Som tidligere servitør som har jobbet på en svært gammel kasse, og en nymoderne, så kan jeg love deg at det er veldig enkelt å plukke ut og la gjester betale for akkurat det de ønsker. Når alle gjester rundt bordet skal betale 333,- hver, er det ikke så enkelt. Om en rundt bordet betaler alt og resten vipper vedkommende 333 er det greit.

Anonymkode: 18add...f8b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...