Gå til innhold

Hvor på tastaturet finner jeg tegnet for grader?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

°

Det er Alt tasten holdt nede mens du trykker 0176

Den fant jeg nettopp ved å bruke det tegnkartet. Du finner mange nyttige tegn der.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som også lurer

Jeg bruker ofte dette tegnet og kunne tenkt meg å skrive det på en rask måte, den jeg får ikke til det der med Alt+0176.

Noen som vet hvorfor det ikke går? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det funker alle plasser... men det funker i alle fall her. Funker det ikke her for deg?

Du kan evt gå inn på tegnkartet, finne det (sjekk at det er de tallene som står der, men det tegnkartet skal jo være likt uansett, så det bør dt jo være) merke det, og kopiere det, da kan du lime det inn. Men det er ikke en enkel måte, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte dette tegnet og kunne tenkt meg å skrive det på en rask måte, den jeg får ikke til det der med Alt+0176.

Noen som vet hvorfor det ikke går? :klø:

Jeg bruker alltid ”verktøyknappen som er opphevd i annen" x2 når jeg skriver i word.

Hvis du ikke har den liggende på linjen, henter du den her når du skal skrive i eks word

Vertøy

Tilpass

Komando

Format

Bla nedeover til du ser denne x2

Marker og dra den opp til verktøylinjen

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte dette tegnet og kunne tenkt meg å skrive det på en rask måte, den jeg får ikke til det der med Alt+0176.

Noen som vet hvorfor det ikke går? :klø:

Du må bruke det numeriske tastaturet, (helt til høyre) og ikke talltastene som er plassert over bokstavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en som også lurer
Jeg bruker alltid ”verktøyknappen som er opphevd i annen" x2 når  jeg skriver i word.

Hvis du ikke har den liggende på linjen, henter du den her når du skal skrive i eks word

Vertøy

Tilpass

Komando

Format

Bla nedeover til du ser denne x2

Marker og dra den opp til verktøylinjen

Mener du at du opphøyer o?

Det blir jo ikke helt det samme..

Takk likevell.

Jeg finner tegnkartet, og det står at man skal trykke Alt+0176, men det skjer ingenting når jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som også lurer
Du må bruke det numeriske tastaturet, (helt til høyre) og ikke talltastene som er plassert over bokstavene.

Åja.. :sjenert:

Men jeg har bærbar, og bare tall over bokstavene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På min bærbare er det Alt + 0186.

Det står det på min også. Hvis jeg da har satt på NumLock og trykker en knapp med blå påskrift Fn og Alt samtidig som jeg taster 0186 da kommer tegnet frem! Bare se: º

Da taster jeg egentlig bokstavene m j 8 o som på mitt bærbare tastatur også har blå tall og som tilsvarer det talltastaturet til høyre på stasjonære maskiner. Dette aktiveres med nevnte Fn tast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...