Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #161 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden): Du skriver at brudeparet pålegger gjestene utgifter til mat og drikke. Brudeparet i HI serverer mat og alkohol til maten. Det de ikke serverer, er alkoholen etterpå. De pålegger ikke gjestene å drikke alkohol etter middag og dessert, ergo har de ikke pålagt gjestene noen utgifter. Du skrev jo noe om blodpudding og snegler også. Som skulle skylles ned med sprit Endret 21. juni 2022 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #162 Del Skrevet 21. juni 2022 Det er når slike tråder dukker opp, at man merker hvor blodharry folk det er på KG. Buhuuu, gi meg alkoholen min!!! Anonymkode: 97082...881 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. juni 2022 #163 Del Skrevet 21. juni 2022 O.G. skrev (23 minutter siden): Du skrev jo noe om blodpudding og snegler også. Som skulle skylles ned med sprit Det gjorde jeg. For å sette på spissen det at ingen klager på rar mat eller mat de ikke liker, men mange klager på manglende ubegrenset tilgang til alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. juni 2022 #164 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er når slike tråder dukker opp, at man merker hvor blodharry folk det er på KG. Buhuuu, gi meg alkoholen min!!! Anonymkode: 97082...881 Nettopp. Blodharry og bekymringsfullt - så mange har alkoholproblemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #165 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er når slike tråder dukker opp, at man merker hvor blodharry folk det er på KG. Buhuuu, gi meg alkoholen min!!! Anonymkode: 97082...881 Jeg derimot mener det er når slike tråder dukker opp vi ser hvor krevende fler og fler brudepar er der de legger opp til bryllip de egentlig ikke har råd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #166 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Fordi de ikke har noe behov for å drikke masse alkohol gjennom hele kvelden. Mener du da at gjester i vegansk bryllup skal kunne ta med seg en grill og lage seg kjøtt utenfor lokalet som de da spiser inne i lokalet? Anonymkode: 1a2ba...4ff Må bare gjenta, du evner ikke å forstå poenget. Hadde dere kjørt alkoholfritt bryllup, helt greit. På samme måte som et vegansk bryllup ville vært helt greit. Men om du serverer meg en biff, forventer jeg å få spise opp den biffen, ikke bli fratatt den halvveis for å byttes med en nøttestek. Opplegget deres funker dårlig, og det tror jeg alle bortsett fra deg selv ser. Som du ser av andre i tråden her, så er det da normalt at gjestene ihvertfall får ta med alkohol til festen selv (dog skal noen krangle på det også). Anonymkode: 52b5b...707 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #167 Del Skrevet 21. juni 2022 O.G. skrev (1 minutt siden): Jeg derimot mener det er når slike tråder dukker opp vi ser hvor krevende fler og fler brudepar er der de legger opp til bryllip de egentlig ikke har råd til. Brudeparet serverer drikke til middag og kakebord - oppdrag utført!👍 Men det var visst ikke godt nok for de blodharry folka, for de vil ha gratis kalas. Buhuuu, gi meg alkoholen min, ellers nekter jeg å komme! Det er faktisk patetisk at voksne mennesker oppfører seg slik. Anonymkode: 97082...881 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. juni 2022 #168 Del Skrevet 21. juni 2022 O.G. skrev (3 minutter siden): Jeg derimot mener det er når slike tråder dukker opp vi ser hvor krevende fler og fler brudepar er der de legger opp til bryllip de egentlig ikke har råd til. Det har enda ikke gått inn at mange dropper frittflytende alkohol på grunn av annet enn dårlig økonomi? Virkelig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #169 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må bare gjenta, du evner ikke å forstå poenget. Hadde dere kjørt alkoholfritt bryllup, helt greit. På samme måte som et vegansk bryllup ville vært helt greit. Men om du serverer meg en biff, forventer jeg å få spise opp den biffen, ikke bli fratatt den halvveis for å byttes med en nøttestek. Opplegget deres funker dårlig, og det tror jeg alle bortsett fra deg selv ser. Som du ser av andre i tråden her, så er det da normalt at gjestene ihvertfall får ta med alkohol til festen selv (dog skal noen krangle på det også). Anonymkode: 52b5b...707 Men da kan du fortelle det til min familie og svigerfamilie. At de faktisk HATER opplegget og vil mistrives i selskapet, derfor bør de sporenstreks takke nei og drite i det hele. Og det at de gleder seg til selskapet, er noe som de innbiller seg, for i realiteten så hater de det. Opplys dem gjerne, siden de ikke har funnet det ut selv! Anonymkode: 1a2ba...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. juni 2022 #170 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brudeparet serverer drikke til middag og kakebord - oppdrag utført!👍 Men det var visst ikke godt nok for de blodharry folka, for de vil ha gratis kalas. Buhuuu, gi meg alkoholen min, ellers nekter jeg å komme! Det er faktisk patetisk at voksne mennesker oppfører seg slik. Anonymkode: 97082...881 Og de skjønner ikke at reglene om null alkohol etter kaffen blir satt på grunn av dem, siden de ikke klarer å begrense seg. Null selvinnsikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #171 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) ItchyBitchySpider skrev (57 minutter siden): Det har enda ikke gått inn at mange dropper frittflytende alkohol på grunn av annet enn dårlig økonomi? Virkelig? Hvilke grunner da? Endret 21. juni 2022 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #172 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da kan du fortelle det til min familie og svigerfamilie. At de faktisk HATER opplegget og vil mistrives i selskapet, derfor bør de sporenstreks takke nei og drite i det hele. Og det at de gleder seg til selskapet, er noe som de innbiller seg, for i realiteten så hater de det. Opplys dem gjerne, siden de ikke har funnet det ut selv! Anonymkode: 1a2ba...4ff Altså, vi skal selv i bryllup etter sommeren. Her er faktisk vertskapet så fjern at de ber oss ta med alkohol til maten også! Men brudeparet vet ikke om vår misnøye, som vi mest sannsynlig ikke er alene om, de får kun høre at vi gleder oss (vi er faktisk høflige og siviliserte mennesker). Så tro meg, folk tenker sitt, selv om de ikke sier det høyt. Anonymkode: 52b5b...707 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #173 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det handler alltid om penger når en ber gjestene sine om å ta med seg egen drikke til en bryllupsfest der gjestene allerede kanskje har investert penger til både klær og presanger. Det er uhøflig og grådig. Men folkeskikken har vel gått ut på dato ? For ikke å snakke om desse kaffegjestene som blir avspist med kaffe og kaker i forhold til de andre gjestene Anonymkode: 4acfb...1da Jeg har vært kaffegjest i et par bryllup, og det var helt topp! Jeg kjente ingen andre enn brudeparet av dem som var til middag. Synes det er ulidelig kjedelig med middager som varer i timevis, med masse taler... Mye bedre å komme til selv festen, og jeg kan til og med ta med alkohol selv hvis det ikke er fri bar... Er det nærmeste familie blir det jo noe annet, da kjenner man i alle fall den ene siden av familien, og det er lettere å holde ut alle talene... Anonymkode: 81680...a50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #174 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brudeparet serverer drikke til middag og kakebord - oppdrag utført!👍 Men det var visst ikke godt nok for de blodharry folka, for de vil ha gratis kalas. Buhuuu, gi meg alkoholen min, ellers nekter jeg å komme! Det er faktisk patetisk at voksne mennesker oppfører seg slik. Anonymkode: 97082...881 Jeg ønsker heller betal bar enn å måtte ha en halvlunken rosévin i vesken. Anonymkode: b988f...4d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #175 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, vi skal selv i bryllup etter sommeren. Her er faktisk vertskapet så fjern at de ber oss ta med alkohol til maten også! Men brudeparet vet ikke om vår misnøye, som vi mest sannsynlig ikke er alene om, de får kun høre at vi gleder oss (vi er faktisk høflige og siviliserte mennesker). Så tro meg, folk tenker sitt, selv om de ikke sier det høyt. Anonymkode: 52b5b...707 Vært meg så hadde jeg benyttet anledningen til å ikke få i gave og blitt snydens allerede under middagen. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #176 Del Skrevet 21. juni 2022 O.G. skrev (40 minutter siden): Vært meg så hadde jeg benyttet anledningen til å ikke få i gave og blitt snydens allerede under middagen. 🤣 Nettopp - alkoholproblemer. Det viktigste er å bli dritings. Dette er nettopp grunnen til at mange av oss ikke serverer ubegrensede mengder med alkohol. Anonymkode: 1a2ba...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #177 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp - alkoholproblemer. Anonymkode: 1a2ba...4ff Argumenter for påstanden. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det viktigste er å bli dritings. Anonymkode: 1a2ba...4ff Det viktigste hadde vært å vise brudeparet at når de selv ikke står for alkoholserveringen, har de ingenting de skulle ha sagt på hva gjestene drikker og hvor mye. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): . Dette er nettopp grunnen til at mange av oss ikke serverer ubegrensede mengder med alkohol. Anonymkode: 1a2ba...4ff Men bør dere ikke også gi blanke i å fortelle gjestene at de skal ta med alkohol selv også da i bryllupet deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #178 Del Skrevet 21. juni 2022 Hvor får dere det fra at drikke er ensbetydende med alkohol? Og hva slags mennesker er det dere omgir dere med siden dere sutrer over overstadige berusede? Hvor godt smaker en varm Pepsi Max? Like godt som en varm øl? Hvor på Østlandet er det vanlig å ta med seg drikke til etter maten? Har vært i mange bryllup på Østlandet, aldri har det vært medbrakt til etter maten (eller til maten). Drikkebonger og betale selv for har det vært flere ganger, og gratis har det også vært. Men har ikke opplevd at folk har vært totalt dritings som enkelte her innbiller seg, men det kommer vel an på hvilken berme en omgir seg med. Anonymkode: 98055...504 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #179 Del Skrevet 21. juni 2022 Forbausende mange kobler alkohol til fylla/dritafylla. Det går faktisk helt fint å innta alkohol (også i mer enn 7 enheter) uten å bli full. Herrejemini, så glad jeg har en omgangskrets og familie som takler alkoholservering uten å bli "dritings". Anonymkode: 7aa7e...0ed 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #180 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor får dere det fra at drikke er ensbetydende med alkohol? Og hva slags mennesker er det dere omgir dere med siden dere sutrer over overstadige berusede? Hvor godt smaker en varm Pepsi Max? Like godt som en varm øl? Anonymkode: 98055...504 Pepsi Max til hjortesteika blir så bra. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor på Østlandet er det vanlig å ta med seg drikke til etter maten? Har vært i mange bryllup på Østlandet, aldri har det vært medbrakt til etter maten (eller til maten). Drikkebonger og betale selv for har det vært flere ganger, og gratis har det også vært. Men har ikke opplevd at folk har vært totalt dritings som enkelte her innbiller seg, men det kommer vel an på hvilken berme en omgir seg med. Anonymkode: 98055...504 Eller kanskje de lyver for å slippe å traktere sine gjester på skikkelig vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå