AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #21 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er normalt å ta med egen drikke på festen etterpå. Stort sett setter man fram litt og så tar gjestene med selv til festen. Anonymkode: a4548...561 Hvor er dette normalt? Jeg har aldri hørt om det før Anonymkode: b988f...4d9 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #22 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er normalt å ta med egen drikke på festen etterpå. Stort sett setter man fram litt og så tar gjestene med selv til festen. Anonymkode: a4548...561 Nei, det er ikke normalt. Anonymkode: 7cdc5...56f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #23 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke normalt. Anonymkode: 7cdc5...56f Normalt der jeg kommer fra vært i bryllup der en fikk servert drikke til maten, velkomstdrink, til kaffen og så videre. Så satte brudeparet fram drikke som var igjen fra middag og folk tok med drikke selv til festen. Nå er det ikke mange i min omgangskrets som har råd til bryllup til mange hundretusen da. Anonymkode: a4548...561 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #24 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor er dette normalt? Jeg har aldri hørt om det før Anonymkode: b988f...4d9 Er normalt det. Som beskrevet over. Anonymkode: a4548...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #25 Del Skrevet 20. juni 2022 Aldri opplevd, men det ville jeg synes var helt greit. Viktigste er at det blir en god fest. Synes også du kan tillate å gi en litt mindre gave i dette tilfelle. Synes ikke du demonstrativt skal kjøre hjem tidlig. Anonymkode: 32dbe...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #26 Del Skrevet 20. juni 2022 Hvorfor er det så ille å ta med egen drikke? Det blir jo som enhver annen fest etter middagen, og det er da normalt å ta med drikke selv i festlig lag. Sist jeg var i bryllup hadde de leid lokale i en restaurant, da fikk vi drikke til maten, men måtte kjøpe fra restauranten resten av kvelden. Helt fair det, hyggelig og morsom fest var det og! Vi tenker å invitere til grillfest når vi skal gifte oss, helt nedpå avslappet. Vi serverer noe, resten kan folk ta med seg hva de vil både å spise og drikke 😊 Anonymkode: a5a5d...235 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #27 Del Skrevet 20. juni 2022 Evt gi en flaske champagne i bryllupsgave og drikke den 🤭 Anonymkode: 32dbe...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #28 Del Skrevet 20. juni 2022 Det er da ikke et krav å holde gjester med fri bar etter middagen. Det er heller ikke dårlig bryllupsetikette å ikke tilby det. Mange har betalbar, bonger eller gir beskjed om BYOB i invitasjonen. Så lenge det serveres noe å drikke til middag og kakebordet, med alkohol eller alkoholfritt, så føler jeg at det er helt greit å ikke tilby drikke for drikkens skyld. Vi har tre alkoholikere på min manns side, så hos oss ble det kun servert drikke til måltidene, og hovmesteren hadde full kontroll på hvem som skulle holdes under oppsyn. Anonymkode: 97082...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #29 Del Skrevet 20. juni 2022 Vanlig her jeg kommer fra også, Nord Norge. Til de fleste fester, bryllup, bursdager osv tar man med det man vil drikke selv. Velkomstdrink bruker å bli servert. Jeg synes det er likegreit, er kresen på drikkevarer... Anonymkode: f76c5...038 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #30 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvorfor er det så ille å ta med egen drikke? Det blir jo som enhver annen fest etter middagen, og det er da normalt å ta med drikke selv i festlig lag. Sist jeg var i bryllup hadde de leid lokale i en restaurant, da fikk vi drikke til maten, men måtte kjøpe fra restauranten resten av kvelden. Helt fair det, hyggelig og morsom fest var det og! Vi tenker å invitere til grillfest når vi skal gifte oss, helt nedpå avslappet. Vi serverer noe, resten kan folk ta med seg hva de vil både å spise og drikke 😊 Anonymkode: a5a5d...235 Det er ikke så ille å ikke servere mer drikke enn det til maten. Men å be folk ta med egen grillmat i bryllup. Det er ganske spesielt… Anonymkode: b988f...4d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #31 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor er det så ille å ta med egen drikke? Det blir jo som enhver annen fest etter middagen, og det er da normalt å ta med drikke selv i festlig lag. Sist jeg var i bryllup hadde de leid lokale i en restaurant, da fikk vi drikke til maten, men måtte kjøpe fra restauranten resten av kvelden. Helt fair det, hyggelig og morsom fest var det og! Vi tenker å invitere til grillfest når vi skal gifte oss, helt nedpå avslappet. Vi serverer noe, resten kan folk ta med seg hva de vil både å spise og drikke 😊 Anonymkode: a5a5d...235 Jeg hadde faktisk tenkt det var mer innafor med betalbar faktisk. Det vanlige er vel noen bonger og så får folk betale selv Anonymkode: b988f...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #32 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri opplevd, men det ville jeg synes var helt greit. Viktigste er at det blir en god fest. Synes også du kan tillate å gi en litt mindre gave i dette tilfelle. Synes ikke du demonstrativt skal kjøre hjem tidlig. Anonymkode: 32dbe...bc5 Ville ikke vært å demonstrativ kjøre hjem. Men når en kjører så kan en jo ikke drikke og når promillen på alle andre stiger er der kjedelig å være edru. Så da er det ofte kjekkere å reise hjem. Anonymkode: b988f...4d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #33 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er også invitert i bryllup, men vi må ha med drikke til maten også! Anonymkode: 52b5b...707 Det blir for dumt. Da hadde jeg ikke hatt bryllup. Anonymkode: 88dd6...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 20. juni 2022 #34 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir for dumt. Da hadde jeg ikke hatt bryllup. Anonymkode: 88dd6...e96 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #35 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da burde dem ikke ha bryllup hvis dem ikke har råd. Nei,en kommer ikke for gratis alkohol,men allikevel så er det et bryllup og middag og alkohol hører vanligvis med i et bryllup. Anonymkode: d5db9...3ee Så du hadde foretrukket å ikke feire bryllupet til din søster med mindre du fikk mulighet til å drikke deg full gratis? Anonymkode: 1a2ba...4ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 20. juni 2022 #36 Del Skrevet 20. juni 2022 Når tenker du å kjøre hjem da? Rett etter middagen, ikke høre noen taler, ikke være med på det som sannsynligvis er planlagt som artige ting (hva nå enn det er). Ikke se på gavebordet, ikke bli kjent med nye folk, ikke snakke med gamle kjente du ikke visste var invitert? Det er DA et bryllup blir kjedelig, når DU ikke er engasjert. Det handler ikke om hvor mange liter alkohol man kaster i seg i løpet av noen få timer, men å feire to som vil bli ett. Utrolig: Det er faktisk folk som ser det som viktigere å bli gift enn å drikke seg full og at andre rundt en drikker seg full. Det er også sannsynlig at ekteskapet varer lenger når man vet hva man gjør når man gifter seg og ikke gifter seg for festens skyld. Jeg personlig hadde heller hatt lapskaus på grendehuset med gode venner, enn å ikke bli gift. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #37 Del Skrevet 20. juni 2022 I søsteren min sitt bryllup så fikk de drikke til maten, og etter det så kunne de kjøpe drikke selv i baren. Anonymkode: fa900...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #38 Del Skrevet 21. juni 2022 sofie777 skrev (4 timer siden): Når tenker du å kjøre hjem da? Rett etter middagen, ikke høre noen taler, ikke være med på det som sannsynligvis er planlagt som artige ting (hva nå enn det er). Ikke se på gavebordet, ikke bli kjent med nye folk, ikke snakke med gamle kjente du ikke visste var invitert? Det er DA et bryllup blir kjedelig, når DU ikke er engasjert. Det handler ikke om hvor mange liter alkohol man kaster i seg i løpet av noen få timer, men å feire to som vil bli ett. Utrolig: Det er faktisk folk som ser det som viktigere å bli gift enn å drikke seg full og at andre rundt en drikker seg full. Det er også sannsynlig at ekteskapet varer lenger når man vet hva man gjør når man gifter seg og ikke gifter seg for festens skyld. Jeg personlig hadde heller hatt lapskaus på grendehuset med gode venner, enn å ikke bli gift. Etter det offisielle programmet som da som oftest er etter kakene. Det er jo da ofte ganske så sent. Anonymkode: b988f...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #39 Del Skrevet 21. juni 2022 Hvor mye har du tenkt å kjøpe gave for? Som regel er det jo en sammenheng her. At gaven skal koste x antall kroner kuverten koster. Hvis man først skal begynne å være smålig, mener jeg. Kan jo tenkes de ikke har lyst på en fyllefest til bryllupet slik det jo gjerne blir når nordmenn får gratis alkohol? Anonymkode: c78e1...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #40 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor mye har du tenkt å kjøpe gave for? Som regel er det jo en sammenheng her. At gaven skal koste x antall kroner kuverten koster. Hvis man først skal begynne å være smålig, mener jeg. Kan jo tenkes de ikke har lyst på en fyllefest til bryllupet slik det jo gjerne blir når nordmenn får gratis alkohol? Anonymkode: c78e1...8d7 Et sted mellom 1000 og 1500 kr Anonymkode: b988f...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå