Gå til innhold

Jeg har gått ned 3 kg 😍


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare dele noe. Jeg er skikkelig glad for at jeg har fått til en kostholdsendring jeg trives med og som faktisk fungerer. Det er ikke mye jeg trengte å gå ned i utgangspunktet, men har til tross for det, aldri klart å finne en "diett" hvor jeg er avslappet og mett, eller hvor jeg ikke sprekker på kvelden. 

For fire uker siden, veide jeg 53 kg. Jeg er 156 høy, så det er innafor, men samtidig er det mye mer enn det jeg var vant til før graviditeten og fødsel og alt det der. 

Jeg har kuttet så godt det lar seg gjøre alt av ultra prosessert mat, lager alle måltider fra bunnen og kjøper de alternativene som er bedre. Lager de fleste måltider fra bunn fra før pga barna, men nå baker jeg brød og lager pålegg og finner bedre alternativer for oss alle. Nå bruker jeg mer krefter på å finne rene produkter.. Mat som smaker godt og metter. Masse næring for ungene. 

Dette har gjort at det er lettere for meg å slutte småspising mellom måltidene. Ingen fabrikkert ballerinakjeks eller cola. Ingen kanelboller med estoff fyll, ingen ferdig pizzaer.. Jeg er jo ikke sulten, jeg har ikke behov for å fylle på med tull. Jeg er ikke fysen.. 

Jeg har gått ned tre kg! 

Men er ikke helt hysterisk heller. Jeg må ha litt sjokolade til programmet mitt på tirsdager. Jeg drikker lettbrus på kvelden😅 

Fete produkter, teller ikke kalorier, masse energi... Altså 😍😍

Anonymkode: d3a03...391

  • Liker 6
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pysa skrev (2 minutter siden):

Gratulerer! Godt jobbet!

Tusen takk 🤩

Anonymkode: d3a03...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Det er så bra🙌🏼

Anonymkode: ca9c7...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg må bare dele noe. Jeg er skikkelig glad for at jeg har fått til en kostholdsendring jeg trives med og som faktisk fungerer. Det er ikke mye jeg trengte å gå ned i utgangspunktet, men har til tross for det, aldri klart å finne en "diett" hvor jeg er avslappet og mett, eller hvor jeg ikke sprekker på kvelden. 

For fire uker siden, veide jeg 53 kg. Jeg er 156 høy, så det er innafor, men samtidig er det mye mer enn det jeg var vant til før graviditeten og fødsel og alt det der. 

Jeg har kuttet så godt det lar seg gjøre alt av ultra prosessert mat, lager alle måltider fra bunnen og kjøper de alternativene som er bedre. Lager de fleste måltider fra bunn fra før pga barna, men nå baker jeg brød og lager pålegg og finner bedre alternativer for oss alle. Nå bruker jeg mer krefter på å finne rene produkter.. Mat som smaker godt og metter. Masse næring for ungene. 

Dette har gjort at det er lettere for meg å slutte småspising mellom måltidene. Ingen fabrikkert ballerinakjeks eller cola. Ingen kanelboller med estoff fyll, ingen ferdig pizzaer.. Jeg er jo ikke sulten, jeg har ikke behov for å fylle på med tull. Jeg er ikke fysen.. 

Jeg har gått ned tre kg! 

Men er ikke helt hysterisk heller. Jeg må ha litt sjokolade til programmet mitt på tirsdager. Jeg drikker lettbrus på kvelden😅 

Fete produkter, teller ikke kalorier, masse energi... Altså 😍😍

Anonymkode: d3a03...391

Så bra du har funnet noe som fungerer. Men hadde du telt kalorier hadde du sett at du spiser færre nå. 

Anonymkode: 88873...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, du har lagt ned en god innsats og fått resultater, gratulerer så mye 😀

Anonymkode: 5f00a...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg må bare dele noe. Jeg er skikkelig glad for at jeg har fått til en kostholdsendring jeg trives med og som faktisk fungerer. Det er ikke mye jeg trengte å gå ned i utgangspunktet, men har til tross for det, aldri klart å finne en "diett" hvor jeg er avslappet og mett, eller hvor jeg ikke sprekker på kvelden. 

For fire uker siden, veide jeg 53 kg. Jeg er 156 høy, så det er innafor, men samtidig er det mye mer enn det jeg var vant til før graviditeten og fødsel og alt det der. 

Jeg har kuttet så godt det lar seg gjøre alt av ultra prosessert mat, lager alle måltider fra bunnen og kjøper de alternativene som er bedre. Lager de fleste måltider fra bunn fra før pga barna, men nå baker jeg brød og lager pålegg og finner bedre alternativer for oss alle. Nå bruker jeg mer krefter på å finne rene produkter.. Mat som smaker godt og metter. Masse næring for ungene. 

Dette har gjort at det er lettere for meg å slutte småspising mellom måltidene. Ingen fabrikkert ballerinakjeks eller cola. Ingen kanelboller med estoff fyll, ingen ferdig pizzaer.. Jeg er jo ikke sulten, jeg har ikke behov for å fylle på med tull. Jeg er ikke fysen.. 

Jeg har gått ned tre kg! 

Men er ikke helt hysterisk heller. Jeg må ha litt sjokolade til programmet mitt på tirsdager. Jeg drikker lettbrus på kvelden😅 

Fete produkter, teller ikke kalorier, masse energi... Altså 😍😍

Anonymkode: d3a03...391

Hei ts. Godt å høre. Jeg er 1.69 høy og veier ca 64kg, lagt på meg ett par-tre kg. Alltid vært slank. Men det må være noe jeg gjør galt? Føler jeg legger på meg av brød, men baker ikke selv da. Trener endel og spiser som regel sunne middager. Det jeg føler holder meg nede i vekt er wok. Typisk lyst kjøtt og masse grønnsaker. Har du andre tips ? Frokost? ☺ k35

Anonymkode: 09c4d...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Yess da! :nori: Godt jobba!

Anonymkode: 51145...764

Takk 🤩

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei ts. Godt å høre. Jeg er 1.69 høy og veier ca 64kg, lagt på meg ett par-tre kg. Alltid vært slank. Men det må være noe jeg gjør galt? Føler jeg legger på meg av brød, men baker ikke selv da. Trener endel og spiser som regel sunne middager. Det jeg føler holder meg nede i vekt er wok. Typisk lyst kjøtt og masse grønnsaker. Har du andre tips ? Frokost? ☺ k35

Anonymkode: 09c4d...82c

Anbefaler å bake selv, mye av brødet man kjøper i butikken inneholder masse fyllstoff som ikke gjør deg mett. Spiser du en skive hjemmelaga brød, er det mye mer mat i det som holder deg mett lengre. 

Man må ikke spise brød! Nå på sommeren spiser jeg tyrkisk yoghurt med honning til frokost 😊 du kan lage Oopsies (cloud bread), spise frukt og grønnsaker.. Hva som helst egentlig som du liker av rene råvarer 💕

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bra jobba, du har lagt ned en god innsats og fått resultater, gratulerer så mye 😀

Anonymkode: 5f00a...21b

Tusen takk, jeg er kjempe stolt over at jeg endelig har fått til noe 😊

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så bra du har funnet noe som fungerer. Men hadde du telt kalorier hadde du sett at du spiser færre nå. 

Anonymkode: 88873...d10

Det kan hende! Eneste forskjellen er at om jeg begynner med kaloritelling er at jeg blir så oppslukt av det og får helt hetta om jeg går over. Jeg får ikke til å tenke fornuft. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hurra! Det er så bra🙌🏼

Anonymkode: ca9c7...613

Takk 🤩

Anonymkode: d3a03...391

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte disse. Er dette noe som kan holde linjene inne tro? Har dette sammen med biola. Uten sukker😉

1655811846326891187051820786463.jpg

Anonymkode: 09c4d...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjøpte disse. Er dette noe som kan holde linjene inne tro? Har dette sammen med biola. Uten sukker😉

1655811846326891187051820786463.jpg

Anonymkode: 09c4d...82c

Det er ingen matvarer som "holder linjene" uavhengig av mengde. :) Du må se på hva det inneholder og hvor mye du spiser av det. 

Anonymkode: e7f11...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kjøpte disse. Er dette noe som kan holde linjene inne tro? Har dette sammen med biola. Uten sukker😉

1655811846326891187051820786463.jpg

Anonymkode: 09c4d...82c

Dette er ingredienslista

 Glutenfrie havregryn, solsikkefrø, sikorirotfiber, kokosolje, eplejuicekonsentrat, rabarbra 2 %, solbærjuicekonsentrat, chiafrø (Salvia hispanica) 2 %, blåbær 1 %, solsikkeolje, kardemomme, kanel, havsalt.

Kan man egentlig lage sjøl. Jeg er ganske ny i dette, og vet ikke hva sikorirotfiber er og hvorfor det må eplejuice oppi.. Men den virker ikke så ille. Sammen med yoghurt naturell er den sikkert super 💕

Men prøv å lag selv, da har du mer kontroll på hva som blir tilsatt 😊

Anonymkode: d3a03...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare vannvekt. Alle kan gå 3 kg. Kom tilbake når du har gått ned 20 kg. 

Anonymkode: 8e6e8...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte disse. Er dette noe som kan holde linjene inne tro? Har dette sammen med biola. Uten sukker😉

1655811846326891187051820786463.jpg

Anonymkode: 09c4d...82c

Sjekk kalorimengde. Slike «granola» er ofte ganske kaloririke, og sammen med yoghurt eller Biola kan det bli ganske mye kalorier ift hvor lenge man er mett. Personlig foretrekker jeg wasa husman med kokte egg. Generelt tenke proteiner i hvert måltid.

Anonymkode: 88873...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sjekk kalorimengde. Slike «granola» er ofte ganske kaloririke, og sammen med yoghurt eller Biola kan det bli ganske mye kalorier ift hvor lenge man er mett. Personlig foretrekker jeg wasa husman med kokte egg. Generelt tenke proteiner i hvert måltid.

Anonymkode: 88873...d10

Er det lite kalori i knekkebrød og egg? 

Anonymkode: 09c4d...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er bare vannvekt. Alle kan gå 3 kg. Kom tilbake når du har gått ned 20 kg. 

Anonymkode: 8e6e8...d22

😂 Kjeft a 

Anonymkode: d3a03...391

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er det lite kalori i knekkebrød og egg? 

Anonymkode: 09c4d...82c

Ett egg eller to inneholder i alle fall mye proteiner, og metter bedre. Om du legger på et par skinkeskiver, litt grønt, samt spiser noen skjeer 10% yoghurt med noen valnøtter og en halv banan, så har du mat i magen i 6 timer.

Anonymkode: 5ec68...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 15.51):

Er det lite kalori i knekkebrød og egg? 

Anonymkode: 09c4d...82c

130 kcal i ett wasa knekkebrød med et kokt egg.  

Anonymkode: 88873...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 13.45):

Kjøpte disse. Er dette noe som kan holde linjene inne tro? Har dette sammen med biola. Uten sukker😉

1655811846326891187051820786463.jpg

Anonymkode: 09c4d...82c

Bare sjekk kaloriene på biolaen du har på 😉 Jeg erfarte at den jeg brukte hadde nesten like mye kalorier som coca-cola 😒 Gjelder kanskje ikke de sukkerfrie, men bare et tips 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 15.12):

Det er bare vannvekt. Alle kan gå 3 kg. Kom tilbake når du har gått ned 20 kg. 

Anonymkode: 8e6e8...d22

Du tenker det er fint om ts går ned til 33kg? 

Anonymkode: fd634...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...