Gå til innhold

Hvilken dato for gravering?

Yoshi

Anbefalte innlegg

Hei. 

Vi hadde en enkel vielse under pandemien og festen ble utsatt og deretter utsatt igjen. Nå blir det heldigvis fest i sommer. Vi tenkte å gi en liten oppmerksomhetsgave til gjestene som kommer. Kanskje gravert glass, vinstopper eller lignende. Vi er i tankeboksen. Men hvilke dato burde vi egentlig sette på? Datoen hvor vi faktisk giftet oss eller datoen for feiringen? Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vielsen, det er jo det som er den viktige datoen. (Men som gjest vil jeg helst slippe å få sånt i utgangspunktet - det er for brudeparet dette er en minneverdig dag, jeg trenger ikke souvenirer fra andres bryllup). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ringen ville jeg tatt den faktiske datoen, evt begge. Gave ville jeg droppet

Anonymkode: 68da0...356

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestilt spiselige gaver med dato :)

Anonymkode: fb28e...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Yoshi said:

Hei. 

Vi hadde en enkel vielse under pandemien og festen ble utsatt og deretter utsatt igjen. Nå blir det heldigvis fest i sommer. Vi tenkte å gi en liten oppmerksomhetsgave til gjestene som kommer. Kanskje gravert glass, vinstopper eller lignende. Vi er i tankeboksen. Men hvilke dato burde vi egentlig sette på? Datoen hvor vi faktisk giftet oss eller datoen for feiringen? Hva tenker dere? 

Jeg ville ikke brukt penger på en gravert gave til gjestene, det høres ut som et utrolig unødvendig pengesluk. Som over sier - det er deres dag og gjestene trenger ikke noe souvenir:) 

Spar de pengene og bruk de på noe alle kan sette pris på - mat, drikke, underholdning:) 

Vi giftet oss også under pandemi og tar festen i sommer, og for oss er det vielsesdatoen som er viktig og fest-datoen er bare en festdag og ikke noe jubileum eller noe.:)

Anonymkode: 01a88...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hadde bestilt spiselige gaver med dato :)

Anonymkode: fb28e...619

Hvilken dato? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ville ikke brukt penger på en gravert gave til gjestene, det høres ut som et utrolig unødvendig pengesluk. Som over sier - det er deres dag og gjestene trenger ikke noe souvenir:) 

Spar de pengene og bruk de på noe alle kan sette pris på - mat, drikke, underholdning:) 

Vi giftet oss også under pandemi og tar festen i sommer, og for oss er det vielsesdatoen som er viktig og fest-datoen er bare en festdag og ikke noe jubileum eller noe.:)

Det er en tradisjon i det landet vi skal ha bryllupsfesten i. Men er ofte noe spiselig, men vi aner ikke hva det skulle vært, da ingen av oss liker det som tradisjonelt blir gitt i gaver. 

Utgiftene for det vil ikke være en dråpe i havet for hele budsjettet en gang. 

Spørsmålet er derfor ikke om det blir en souvenir, men hvilken dato. Heller nok mest mot selve vielsen også siden det er det vi feirer. Takk for innblikk! 

Endret av Yoshi
Souvenir, ikke spuvenir..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Yoshi said:

Det er en tradisjon i det landet vi skal ha bryllupsfesten i. Men er ofte noe spiselig, men vi aner ikke hva det skulle vært, da ingen av oss liker det som tradisjonelt blir gitt i gaver. 

Utgiftene for det vil ikke være en dråpe i havet for hele budsjettet en gang. 

Spørsmålet er derfor ikke om det blir en souvenir, men hvilken dato. Heller nok mest mot selve vielsen også siden det er det vi feirer. Takk for innblikk! 

Da ville jeg holdt meg til noe spiselig :) Man ønsker seg jo ikke nips og et enslig glass med en annen persons bryllupsdag på er litt rart 🙈 Hva med noe sjokolade med datoen på innpakningspapiret eller noe drikkbart med etiketter med deres navn og dato på? 

Og angående økonomi, mange bekker små gjør en stor å som man sier :) Skal ikke kimse av "småutgifter", det baller fort på seg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat slike gaver vi tenker på. Er en haug og velge mellom. Men sjokolade blir det nok ikke, da det må være fri for melk og god kvalitet. Vi har ikke mange gjester og kan fint gi de noe fint og bra. Bryllupsplanleggeren foreslo vinkorker, som passer til temaet vårt. Men jeg er litt usikker. Jeg tenker at det enten må være noe spiselig, eller noe fint de vil sette pris på. Derfor tenkte jeg på noen doen glass. Og er det noen surpromper som ikke setter pris på det, tar vi det selv. No problem. 

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi skrev (6 timer siden):

Det er jo akkurat slike gaver vi tenker på. Er en haug og velge mellom. Men sjokolade blir det nok ikke, da det må være fri for melk og god kvalitet. Vi har ikke mange gjester og kan fint gi de noe fint og bra. Bryllupsplanleggeren foreslo vinkorker, som passer til temaet vårt. Men jeg er litt usikker. Jeg tenker at det enten må være noe spiselig, eller noe fint de vil sette pris på. Derfor tenkte jeg på noen doen glass. Og er det noen surpromper som ikke setter pris på det, tar vi det selv. No problem. 

Bruk bryllupsdatoen det er koselig. Glass i kofferten dersom dere har tilreisende vil kanskje ikke være det mest populære pluss at de fleste kanskje ikke vil bruke glass med andres bryllupsdato på. Da har man gjerne andre fine glass fra før man  bruker i stedet  

Vinkork var kult og det er en liten ting som er enkelt å ta med seg og som det ikke gjør noe at det er en bryllupsdato på. Det samme med en vinåpner feks. Eller en nøkkelring. Drops med bilde av dere på? 

Anonymkode: bae79...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...