Gå til innhold

Jeg syns det er flaut at min voksne mor neier for andre, spesielt menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke dette fryktelig flaut . Min mor på over 63 neier når menn hilser på henne. Har gjort det hele livet.  Hun forstår ikke at det er upassende. Hva tenker du om.det? Jeg syns det er fryktelig flaut.

Anonymkode: 93e80...cdd

Hadde tenkt: Det var en høflig dame og smilt bredt tilbake! Er det fordi hun pleaser "patriarkatet" du skjemmes? 😂

Anonymkode: 0ec1e...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er født i 85, og jeg bukker når jeg takker. Bare vanlig dannelse og høflighet.

Anonymkode: a95bc...a80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StellaNova

Haha 😄 Hadde tenkt at det var kjempesøtt! Hvorfor skal man skamme seg på noen andres vegne? Så slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så flott hvis vi kunne erstattet håndhils med sånn skikkelig dramatisk neiing med et bein foran det andre, knærne bøyd litt ut, armene slår ut og litt opp, og bukke dypt samtidig. I alle sammenhenger! Nye kollegaer på jobben, på bussen, i kassa på butikken osv 😆🤣 jeg hadde elsket det!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StellaNova
mingus skrev (1 minutt siden):

Tenk så flott hvis vi kunne erstattet håndhils med sånn skikkelig dramatisk neiing med et bein foran det andre, knærne bøyd litt ut, armene slår ut og litt opp, og bukke dypt samtidig. I alle sammenhenger! Nye kollegaer på jobben, på bussen, i kassa på butikken osv 😆🤣 jeg hadde elsket det!

 😄 Fy søren så mye bedre livet mitt hadde vært da! Neiing burde jo ha blitt innført mens Covid var på sitt verste. Nå kan det være for seint, vi lot sjansen gå fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StellaNova skrev (1 minutt siden):

 😄 Fy søren så mye bedre livet mitt hadde vært da! Neiing burde jo ha blitt innført mens Covid var på sitt verste. Nå kan det være for seint, vi lot sjansen gå fra oss.

Ja jeg tenkte også det, vi får se om det blir galskap til høsten igjen, da får vi begynne på forskjellige plasser i landet og håper det skaper en trend 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mingus skrev (1 minutt siden):

Ja jeg tenkte også det, vi får se om det blir galskap til høsten igjen, da får vi begynne på forskjellige plasser i landet og håper det skaper en trend 😄

Jeg er med!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StellaNova
mingus skrev (1 minutt siden):

Ja jeg tenkte også det, vi får se om det blir galskap til høsten igjen, da får vi begynne på forskjellige plasser i landet og håper det skaper en trend 😄

Som et sosialt eksperiment! Tik tok tar jo alle tullete trender med storm, så alle som starter lager en tik tok 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er ikke dette fryktelig flaut . Min mor på over 63 neier når menn hilser på henne. Har gjort det hele livet.  Hun forstår ikke at det er upassende. Hva tenker du om.det? Jeg syns det er fryktelig flaut.

Anonymkode: 93e80...cdd

Jeg er noen år yngre enn moren din, og jeg neier også.   

Det er en godt innarbeidet refleks, og ofte er jeg ikke bevisst på at jeg gjør det engang, mens andre ganger gjør jeg det bevisst.  

At det skal være pinlig eller flaut for andre har ikke falt meg inn.

Anonymkode: ea8d7...8f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er ikke dette fryktelig flaut . Min mor på over 63 neier når menn hilser på henne. Har gjort det hele livet.  Hun forstår ikke at det er upassende. Hva tenker du om.det? Jeg syns det er fryktelig flaut.

Anonymkode: 93e80...cdd

Det er ikke flaut; heller litt rørende og nostalgisk:)

Anonymkode: 3be58...064

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Trodde det var datteren min som hadde skrevet dette, men jeg er noen år yngre. 
Jeg neier både til menn og kvinner, har alltid gjort det og kommer ikke til å slutte. Syntes det er en fin skikk jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier. Jeg nærmer meg 50, og har aldri neid for noen. Synes det er fullstendig høl i huet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Lafamiglia said:

Merkelige greier. Jeg nærmer meg 50, og har aldri neid for noen. Synes det er fullstendig høl i huet.

 

Hvorfor  synes du det? Bare lurer  er jo bare en måte å hilse på eller uttrykke respekt . Noen  håndhilser  noen klemmer  noen albue  og noen bukker eller neier .  Kommer  jo veldig  på hvor mye hudkontakt  og nærkontakt  du liker.

Anonymkode: 91da5...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blinkie
AnonymBruker skrev (På 16.6.2022 den 20.54):

Er ikke dette fryktelig flaut . Min mor på over 63 neier når menn hilser på henne. Har gjort det hele livet.  Hun forstår ikke at det er upassende. Hva tenker du om.det? Jeg syns det er fryktelig flaut.

Anonymkode: 93e80...cdd

Upassende? Synes hun er respektfull jeg :)  Hun gjør dessuten som hun vil. Slutt å bry deg sånn om hva andre gjør ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (På 17.6.2022 den 21.21):

Merkelige greier. Jeg nærmer meg 50, og har aldri neid for noen. Synes det er fullstendig høl i huet.

 

Hvorfor er det flaut med normal høflighet? Folk i dag altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...