Gå til innhold

Når får vi en bombe i hue?


amit

Anbefalte innlegg

Når får vi en bombe i hue?

 

Gjengen som styrer Norge, blir gærnere og gærnere. Nå sier Forsvarsminister Bjørn Arild Gram (Sp) at det er aktuelt for Norge å lære opp ukrainske soldater i våpenbruk, og vil ikke utelukke at det kan skje på norsk jord. Dette kan Russland meget vel oppfatte som en krigshandling, og komme med mottiltak.

 

Det virker som om de som styrer Norge ikke er klar over at Russland ikke er Libya, Serbia eller Syria som Norge kunne bombe for moro skyld, eller ”fordi det var god trening for våre soldater”, som Stoltenberg så elegant uttrykte det. Russland har bomber (til og med atombomber), og hvis Norge fortsetter å provosere Russland, så kan Russland meget vel svare med å sende en eller flere bomber i retur. Men dette virker det som om norske ledere ikke forstår. Eller muligens blir de betalt for å provosere fram et russisk angrep på Norge. Det virker i hvert fall sånn.

 

Den som (over)lever, får se.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, amit said:

Når får vi en bombe i hue?

Forhåpentligvis aldri. 

12 minutter siden, amit said:

Gjengen som styrer Norge, blir gærnere og gærnere. Nå sier Forsvarsminister Bjørn Arild Gram (Sp) at det er aktuelt for Norge å lære opp ukrainske soldater i våpenbruk, og vil ikke utelukke at det kan skje på norsk jord. Dette kan Russland meget vel oppfatte som en krigshandling, og komme med mottiltak.

Jepp det er helt sprøtt. 

Tross for at jeg mener Støre er en visjonløs ubrukelig statsleder, akkurat  som Erna, har jeg i alle fall et inntrykk av (uten at jeg kan lese tankene hans) at han har forstått noe av galskapens som har preget vestens respons i denn konflikten. Han har liksom liksom ventet med å reagere, uttalt og gjort ting før han ble "tvunget" til det. At han skulle stå mot noe som helst betydelig press forventer jeg ikke av en karakter som Støre, men jeg får faktisk inntrykk av at han ønsket en annen respons fra vesten. 

Det er selvsagt helt vill spekulering.. 😋

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde trent dem uansett. Nå handler det om å trene under ekstreme forhold, det klarer NATO aller best i Norge samtidig som US Marines allerede har materiell, personell og stasjon ved Setermoen. 

Putin blir sutrete uansett og finner grunner til å angripe når han vil. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, amit said:

Når får vi en bombe i hue?

Gjengen som styrer Norge, blir gærnere og gærnere. Nå sier Forsvarsminister Bjørn Arild Gram (Sp) at det er aktuelt for Norge å lære opp ukrainske soldater i våpenbruk, og vil ikke utelukke at det kan skje på norsk jord. Dette kan Russland meget vel oppfatte som en krigshandling, og komme med mottiltak.

Dette skal liksom være negativt?

Selvsagt hjelper vi våre venner og allierte i Ukraina, på alle mulige måter. Selvsagt, ferdig snakka. Man lar ikke Ruzzland og Putler diktere verden med trusler.

Deilig med en forsvarsminister som viser handlekraft. Dette må komme i gang så fort som mulig og ikke bare være tomme ord.

Grow a pair.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (9 minutter siden):

Dette skal liksom være negativt?

Selvsagt hjelper vi våre venner og allierte i Ukraina, på alle mulige måter. Selvsagt, ferdig snakka. Man lar ikke Ruzzland og Putler diktere verden med trusler.

Deilig med en forsvarsminister som viser handlekraft. Dette må komme i gang så fort som mulig og ikke bare være tomme ord.

Grow a pair.

Hvordan er Norge alliert med Ukraina? EU? 

Endret av MammatilPer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MammatilPer said:

Hvordan er Norge alliert med Ukraina? EU? 

Den teknikaliteten du sikter til kommer ikke til å beskytte deg mot Ruzzland om det er det du tror. Ei heller er det en unnskyldning for å stå passivt og se på folkemord.

Den ene parten forsyner vi med våpen og utstyr i hopetall, og nå snart også opplæring. Den andre parten sanksjonerer vi til steinalderen.

Det kalles realpolitikk, og er hva verden styres av.

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

amit skrev (15 timer siden):

Når får vi en bombe i hue?

 

Gjengen som styrer Norge, blir gærnere og gærnere. Nå sier Forsvarsminister Bjørn Arild Gram (Sp) at det er aktuelt for Norge å lære opp ukrainske soldater i våpenbruk, og vil ikke utelukke at det kan skje på norsk jord. Dette kan Russland meget vel oppfatte som en krigshandling, og komme med mottiltak.

 

Det virker som om de som styrer Norge ikke er klar over at Russland ikke er Libya, Serbia eller Syria som Norge kunne bombe for moro skyld, eller ”fordi det var god trening for våre soldater”, som Stoltenberg så elegant uttrykte det. Russland har bomber (til og med atombomber), og hvis Norge fortsetter å provosere Russland, så kan Russland meget vel svare med å sende en eller flere bomber i retur. Men dette virker det som om norske ledere ikke forstår. Eller muligens blir de betalt for å provosere fram et russisk angrep på Norge. Det virker i hvert fall sånn.

 

Den som (over)lever, får se.

Jeg tror du glemmer at Norge er med i NATO! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småfrekk40

Putin er en som ELSKER livet.  Så vi får ingen bombe i hue. 
Putin er så redd for sin egen helse at det har bikket over til psykotisk. 


Han har med seg en livvakt som samler inn avføring og urinen til Putin. Så verden aldri skal få tilgang til helseopplysninger. 

Trening og helse og virke frisk for folket er image som er ekstremt viktig. Man blir fengslet for å spre at Putin er syk i Russland. 
 

Ville Putin ha bombet Norge så hadde det skjedd . 
Sanksjoner osv stopper ikke krigen i Ukraina. Putin skal samle Sovjetunionen igjen koste hva det koste vil for sin egen befolkning og uansett hvor mange som blir drept/land som blir ødelagt på veien.  

Å ikke glem at Norge har rustet opp forsvaret til Russland også.(på 90/00 tallet,  Noe som hysjes ned .Så vi bomber egentlig Ukraina vi også  

 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (På 17.6.2022 den 6.01):

Den teknikaliteten du sikter til kommer ikke til å beskytte deg mot Ruzzland om det er det du tror. Ei heller er det en unnskyldning for å stå passivt og se på folkemord.

Den ene parten forsyner vi med våpen og utstyr i hopetall, og nå snart også opplæring. Den andre parten sanksjonerer vi til steinalderen.

Det kalles realpolitikk, og er hva verden styres av.

Det var ikke det jeg spurte. 

Jeg har fordømt Norges støtte med våpen til Ukraina, bare det skrittet fikk Norge med inn i krigen. Til et land som ikke er i EU engang. 

Enda mer fordømmer jeg Russland sitt valg om å invadere Ukraina. 

Jeg har selv lidd personlig av Putin og ønsker ikke den gubben noe godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (På 17.6.2022 den 6.01):

Den teknikaliteten du sikter til kommer ikke til å beskytte deg mot Ruzzland om det er det du tror. Ei heller er det en unnskyldning for å stå passivt og se på folkemord.

Den ene parten forsyner vi med våpen og utstyr i hopetall, og nå snart også opplæring. Den andre parten sanksjonerer vi til steinalderen.

Det kalles realpolitikk, og er hva verden styres av.

Ukraina er ikke medlem av nato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo synd å sitte å vente på å få den bomben i hodet, når vi kan framprovosere det selv ved å sende en bombe til moskva, samt minimere deres mulighet til å gjøre maksimal skade før de tilintetgjøres. Bomben får vi til slutt uansett, om det er nå eller om 20 år. Russland kommer ikke til å gi seg før de må

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, MammatilPer said:

Det var ikke det jeg spurte. 

Jeg har fordømt Norges støtte med våpen til Ukraina, bare det skrittet fikk Norge med inn i krigen. Til et land som ikke er i EU engang. 

Enda mer fordømmer jeg Russland sitt valg om å invadere Ukraina. 

Jeg har selv lidd personlig av Putin og ønsker ikke den gubben noe godt. 

Du har ingen troverdighet hos meg som Putler-motstander når du presterer å fordømme at vi hjelper et suverent land med å forsvare seg mot invasjon og folkemord.

Norge er "med i krigen" fordi oppegående folk ser på hjelpen for en selvfølge. Norge er "med i krigen" fordi vi er nabo til Ruzzland og konstant lever under trusler og provokasjoner fra dem fra langt før denne invasjonen.  

Det er mye man kan kritisere våre politikere for, men takke faen for at det er de som bestemmer og ikke pussygjengen som tydeligvis heller ser på et helt folk bli utslettet både reelt og figurativt i den tro at det liksom skal holde dem trygge. Gi bølla alt han vil ha, det har jo alltid vært en suksesstrategi. Genialt!

 

20 hours ago, Honey Dew said:

Ukraina er ikke medlem av nato.

Nei da så, da får Ruzzland bare drepe i vei da, mens vi sitter og ser på som en fotballkamp. Etter det mister Ruzzland tross alt all evne til å invadere flere land, så drøm søtt.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (1 time siden):

Du har ingen troverdighet hos meg som Putler-motstander når du presterer å fordømme at vi hjelper et suverent land med å forsvare seg mot invasjon og folkemord.

Norge er "med i krigen" fordi oppegående folk ser på hjelpen for en selvfølge. Norge er "med i krigen" fordi vi er nabo til Ruzzland og konstant lever under trusler og provokasjoner fra dem fra langt før denne invasjonen.  

Det er mye man kan kritisere våre politikere for, men takke faen for at det er de som bestemmer og ikke pussygjengen som tydeligvis heller ser på et helt folk bli utslettet både reelt og figurativt i den tro at det liksom skal holde dem trygge. Gi bølla alt han vil ha, det har jo alltid vært en suksesstrategi. Genialt!

 

Nei da så, da får Ruzzland bare drepe i vei da, mens vi sitter og ser på som en fotballkamp. Etter det mister Ruzzland tross alt all evne til å invadere flere land, så drøm søtt.

Jeg lider ikke av at jeg  ikke har troverdighet hos deg.  

Du snakker bare i surr. 

Det heter Russland ,hvis du skal være så jævla politisk korrekt. 

 

Endret av MammatilPer
Dobbelt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ubiquiti skrev (8 timer siden):

Du har ingen troverdighet hos meg som Putler-motstander når du presterer å fordømme at vi hjelper et suverent land med å forsvare seg mot invasjon og folkemord.

Norge er "med i krigen" fordi oppegående folk ser på hjelpen for en selvfølge. Norge er "med i krigen" fordi vi er nabo til Ruzzland og konstant lever under trusler og provokasjoner fra dem fra langt før denne invasjonen.  

Det er mye man kan kritisere våre politikere for, men takke faen for at det er de som bestemmer og ikke pussygjengen som tydeligvis heller ser på et helt folk bli utslettet både reelt og figurativt i den tro at det liksom skal holde dem trygge. Gi bølla alt han vil ha, det har jo alltid vært en suksesstrategi. Genialt!

 

Nei da så, da får Ruzzland bare drepe i vei da, mens vi sitter og ser på som en fotballkamp. Etter det mister Ruzzland tross alt all evne til å invadere flere land, så drøm søtt.

Ruzzland?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (9 minutter siden):

Ruzzland?

En persons kunnskap og dømmekraft er ofte invertert proporsjonal med hvor mange barnslige negative kallenavn man bruker. Til gjengeld er det proporsjonalt med hvor emosjonelt investert man er.

Men å skrive Russland med z som om det degraderer landet, den var ny for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Nicathv said:

En persons kunnskap og dømmekraft er ofte invertert proporsjonal med hvor mange barnslige negative kallenavn man bruker. Til gjengeld er det proporsjonalt med hvor emosjonelt investert man er.

Men å skrive Russland med z som om det degraderer landet, den var ny for meg.

Meget bra, forsøk deg på personangrep istedet for å adressere noe av det jeg skrev. Hvis det å være for å med alle midler støtte et folk som kjemper mot en ulovlig invasjon og folkemord kalles å være kunnskapsløs, så værsågod, jeg er en totalt uvitende idiot som ikke tenker et sekund før jeg handler. En samfunnets taper, et null. Prøv hardere.

Tilfeldigvis akkurat samme MO som ruzzertroll i St. Petersburg. Whataboutism og personangrep.

Stemmer det, vi skulle egentlig bare latt Ruzzland kjøre totalt over Ukraina, slik at de istedet skulle "forhandle". Det er jo Ruzzlands rett og ansvar å få løst "det ukrainske spørsmålet".

Drøm søtt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det nye er ihvertfall at gjengen som var vaksine-skeptikere, maga-fans, qanon-tilhengere, 'the great reset'-inspiratører og folk med generelt lite kildekritikk nå er blitt Putin-fans, og bruker lange dager på å snakke om hvor dårlig det er for oss at vi hjelper et demokratisk land med å forsvare seg mot fascistiske overgripere.

Jeg forstår ikke hvorfor KG tiltrekker seg denne typen folk, men det er vel fordi de blir utstøtt i andre deler av samfunnet.

Et tips til trådstarter: kom deg av DPR og LPR relaterte skrytesider, slutt å se på Russisk propaganda, ikke hør på Tucker Carlsson, og ikke minst studer litt kildekritikk. Moralske kompass blir lett forvrengt av at man sitter i ekkokamre, og vasking fører ofte til at hjernen krymper.

Man trenger uansett ikke lete lenge på steder hvor denne typen folk er før man finner klare linker til kampanjer startet av troll-farmer i både Russland og Kina. Det verste er at denne typen folk sluker dette rått. 'Det er vesten som er feil, det er vesten som provokerer, det er vesten som invaderer'. Man blir bare matt. Det er en side i denne konflikten som invaderte den andre helt uprovosert, etter det er flere millioner mennesker på flukt, flere tusenvis av sivile er drept, voldtatt og torturert, men at dette er vestens feil klarer faktisk noen å få for seg.

Endret av Anonio
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (9 timer siden):

Meget bra, forsøk deg på personangrep istedet for å adressere noe av det jeg skrev. Hvis det å være for å med alle midler støtte et folk som kjemper mot en ulovlig invasjon og folkemord kalles å være kunnskapsløs, så værsågod, jeg er en totalt uvitende idiot som ikke tenker et sekund før jeg handler. En samfunnets taper, et null. Prøv hardere.

Tilfeldigvis akkurat samme MO som ruzzertroll i St. Petersburg. Whataboutism og personangrep.

Stemmer det, vi skulle egentlig bare latt Ruzzland kjøre totalt over Ukraina, slik at de istedet skulle "forhandle". Det er jo Ruzzlands rett og ansvar å få løst "det ukrainske spørsmålet".

Drøm søtt.

Beklager, det var litt ufint av meg. Men 'Ruzzland' ser så utrolig teit ut at jeg ikke klarte å motstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammatilPer skrev (På 21.6.2022 den 19.45):

Det var ikke det jeg spurte. 

Jeg har fordømt Norges støtte med våpen til Ukraina, bare det skrittet fikk Norge med inn i krigen. Til et land som ikke er i EU engang. 

Enda mer fordømmer jeg Russland sitt valg om å invadere Ukraina. 

Jeg har selv lidd personlig av Putin og ønsker ikke den gubben noe godt. 

De er et av de europeiske grenselandene til Russland. Akkurat som oss. Bare der har vi felles interesse. 

Akkurat som polakkene sloss i Norge under andre verdenskrig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Under donorkonferansen for Ukraina i København 11. august bekreftet forsvarsminister Bjørn Arild Gram (Sp) at Norge vil bidra til opplæring av ukrainske soldater i Storbritannia.

- De ukrainske styrkene har sterkt behov for ytterligere trening og opplæring. Norge er positive til det britiske initiativet om å trene opp ukrainske soldater i Storbritannia. Vi vil delta med instruktører til denne grunnleggende soldatutdanningen, i likhet med flere andre land, sier forsvarsministeren."

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/norge-vil-bidra-til-opplaring-av-ukrainske-soldater/id2924050/

 

Den norske regjeringen har bestemt seg: De VIL ha krig med Russland. Folk bør nå snart begynne å protestere, ellers vil de få oppleve at de selv, deres slektninger og deres barn blir bombet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...