Gjest *lurer* Skrevet 13. november 2005 #1 Del Skrevet 13. november 2005 Er en fast bruker her med dagbok. For en tid siden skrev jeg noen mindre koselige innlegg i dagboken min, som omhandlet mannen min. Disse ble etterhvert slettet igjen. Nå har mannen min sett dette (det sto ett innlegg igjen der), og føler seg uthengt på nettet. Han liker ikke at andre kan lese om han og dømme han kun etter mine utsagn. Ingen vet hvem jeg/han er IRL, så det er ikke snakk om at bekjente av han kan se dette. Det jeg da lurer på er om mannen min har rett i at det er feil av meg (og flere her inne med meg) å legge ut om våre menn/kjente/venner her inne, uten at de har sjansen til å vite om det og eventuelt få forsvart seg? Selv om ingen har forutsetninger til å vite hvem de "egentlig" er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #2 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg forstår mannen din veldig godt. Jeg hadde ikke likt at kjæresten min utvleverte meg på nettet, spesielt ikke på en negativ måte. Tror mange føler seg mer anonyme enn de er.. Forteller man om hvilken kommune man bor i en tråd, snakker om jobben sin i en annen, blir gratulert med dagen i tredje osv osv..så skal det ikke SÅ mye til for å finne ut hvem folk er. Verden er liten og alt det der. Så som sagt, jeg forstår at mannen din ikke liker dette. Enhver må få velge SELV hvor mye man vil utlevere seg selv på nettet.. Mannen din ønsker ikke det, og det bør du respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #3 Del Skrevet 13. november 2005 Enhver må få velge SELV hvor mye man vil utlevere seg selv på nettet.. Mannen din ønsker ikke det, og det bør du respektere. ← Eeeeeh... Hvordan får du dette til å henge på greip??? :klø: Enhver må få velge selv, men i dette tilfellet bør mannen få velge??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #4 Del Skrevet 13. november 2005 Eeeeeh... Hvordan får du dette til å henge på greip??? :klø: Enhver må få velge selv, men i dette tilfellet bør mannen få velge??? ← Var det vanskelig? Jeg kan velge hvor mye JEG vil utlevere MEG selv, men jeg kan ikke bestemme hvor mye kjæresten min (dvs en annen person) skal bli utlevert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #5 Del Skrevet 13. november 2005 Var ikke det du skrev. Du skrev at man måtte få velge selv hvor mye man vil utlevere seg selv. Ikke at mannen skal bestemme hvor mye man kan utlevere om andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #6 Del Skrevet 13. november 2005 Var ikke det du skrev. Du skrev at man måtte få velge selv hvor mye man vil utlevere seg selv. Ikke at mannen skal bestemme hvor mye man kan utlevere om andre. ← Hæ? Mannen hennes må kunne bestemme hvor mye han skal bli utlevert på nettet. Det kan han ikke gjøre siden kona hans skriver dagboken. God kveld mann økseskaft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #7 Del Skrevet 13. november 2005 Hæ? Mannen hennes må kunne bestemme hvor mye han skal bli utlevert på nettet. Det kan han ikke gjøre siden kona hans skriver dagboken. God kveld mann økseskaft ← Igjen; du skrev at man kan bestemme selv hvor mye man selv vil utlevere seg på nettet. I dette tilfellet er det ikke mannen til trådstarter som skriver dagbok, det er trådstarter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #8 Del Skrevet 13. november 2005 Forøvrig Susanne, ikke bruk ord og uttrykk du ikke kan, det kler deg ikke... Det heter "dag" ikke "kveld" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 13. november 2005 #9 Del Skrevet 13. november 2005 God kveld mann økseskaft ← Dette bruker du så godt som hver gang du blir motsagt...synes du det er god debatteknikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #10 Del Skrevet 13. november 2005 Forøvrig Susanne, ikke bruk ord og uttrykk du ikke kan, det kler deg ikke... Det heter "dag" ikke "kveld" ← Hehe...det er jo kveld nå. Synes det er litt morsommere enn den orginale setningen fra eventyret... Men jeg skal ta det til etterretning (...) Jeg er usikker på om du misforstår med vilje (at denne diskusjonen er VELDIG på siden av det trådstarter spør om er det ingen tvil om. Men fint du har venner som støtter deg ) Trådstarteren må gjerne utlevere alt om seg selv, men hun kan ikke utlevere mannen sin uten samtykke. Når ektemannen i tillegg spør om hun kan la være å fortelle om han på nettet, så synes jeg saken er rimelig enkel. Har du frysepulver noen formeninger om saken, eller er du bare prinsipielt uenig med meg? Hvis du har noen meninger om saken, så tror jeg trådstarteren hadde satt pris på å høre disse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 13. november 2005 #11 Del Skrevet 13. november 2005 Men fint du har venner som støtter deg ) Siden jeg er den eneste uten dere to og trådstarter...så mener du åpenbert meg. Jeg har ikke skrevet noe om hva eller hvem jeg støtter...jeg kom kun med en konstatering av din debatteknikk...og et spørsmål til deg i den forbindelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. november 2005 #12 Del Skrevet 13. november 2005 Når konsekvensen av at man utleverer seg selv er at man også utleverer andre, så bør man ta hensyn til dette, og anonymisere seg selv i større grad. Dersom jeg har spørmål på forumet av denne typen logger jeg meg ut og legger inn som anonym, nettopp pga slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. november 2005 #13 Del Skrevet 13. november 2005 Når mannen til trådstarter sier så klart fra, så synes jeg det bør respekteres, ja. Nå vet jeg ikke hvilket detaljnivå det lå på, men... Samtidig så er det vanskelig å skrive om seg selv uten å "touche" borti de nære og kjære. De opptar tross alt store deler av hverdagen vår og følgelig blir det gjerne til at vi tar dem med. Selv prøver jeg i det minste å ikke skrive noe om noen som jeg ikke kunne sagt til dem, eller om dem IRL. Vet ikke hvor godt jeg lykkes med det, men det er nå min tommelfingerregel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #14 Del Skrevet 13. november 2005 Hehe...det er jo kveld nå. Synes det er litt morsommere enn den orginale setningen fra eventyret... Men jeg skal ta det til etterretning (...) Jeg er usikker på om du misforstår med vilje (at denne diskusjonen er VELDIG på siden av det trådstarter spør om er det ingen tvil om. Men fint du har venner som støtter deg ) Trådstarteren må gjerne utlevere alt om seg selv, men hun kan ikke utlevere mannen sin uten samtykke. Når ektemannen i tillegg spør om hun kan la være å fortelle om han på nettet, så synes jeg saken er rimelig enkel. Har du frysepulver noen formeninger om saken, eller er du bare prinsipielt uenig med meg? Hvis du har noen meninger om saken, så tror jeg trådstarteren hadde satt pris på å høre disse.... ← Jeg har en formening om at man kan si hva man vil. Mulig andre blir sure, men man skal i utgangspunktet kunne si hva man vil. Jeg vet ikke hvilken dagbok det her siktes til, men jeg vet ikke hvem NOEN her på KG er, bortsett fra en tanten som en gang i tiden registerte seg. Dersom jeg sykelig opptatt av andre mennesker kan jeg sikkert sitte og studere dagbøker for å finne ut av hvem de er, men det gidder jeg ikke. Noen gir nok mer av seg selv enn andre her inne. Folk får selv vurdere hva de ønsker å si noe om. Jeg sier mye om mangt, jeg kan sikkert identifiseres, men da er man jaggu interessert i livet mitt også... Jeg har ingen venner her på KG, jeg har venner i det virkelige liv. For alt jeg vet kan alle her synes jeg er en forferdelig dust. At jeg har mer til felles når det gjelder meninger osv., med noen enn andre vil jeg si er naturlig. Jeg er det i det virkelige liv også. Mer enig med høyresiden enn vesntresiden f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #15 Del Skrevet 13. november 2005 Trådstarteren må gjerne utlevere alt om seg selv, men hun kan ikke utlevere mannen sin uten samtykke. Når ektemannen i tillegg spør om hun kan la være å fortelle om han på nettet, så synes jeg saken er rimelig enkel. ← Det var ikke det du sa. Det er det jeg vil frem til. Du må gjerne mene noe annet enn det du sa, men du kan ikke påstå du sa noe annet enn det du sa. Du kan jo gjerne ha formuliert deg feil f.eks. Det må vi jo ta høyde for. Men derfor valgte jeg å spørre deg. For å få klarhet. Det har jeg ikke fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #16 Del Skrevet 13. november 2005 Ifølge trådstarter ble jo innleggene også slettet igjen, vet ikke om det var før eller etter mannens inngripen, det hadde jo vært litt relevant å få klarhet i... Om trådstarter selv valgte å gjøre det, eller om mannen trumfet det igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lurer* Skrevet 13. november 2005 #17 Del Skrevet 13. november 2005 Trådstarteren må gjerne utlevere alt om seg selv, men hun kan ikke utlevere mannen sin uten samtykke. Når ektemannen i tillegg spør om hun kan la være å fortelle om han på nettet, så synes jeg saken er rimelig enkel. ← Var jo ikke snakk om å utlevere sånn du her snakker om. Trodde det gikk klart frem av innlegget mitt at det var snakk om et par uflatterende meldinger som omhandlet ham (skrevet i sinne i forbindelse med en krangel hvis det spiller noen rolle for dere). Har jo ikke skrevet noe om hvor han jobber, om vennen hans heter Calle eller Mons, at han har liten penis eller noe. Var rett og slett et par innlegg skrevet i sinne, som omhandlet hva jeg var sint på han for. Og de ble slettet kort tid etter (et par timer hvis jeg husker rett) at de var lagt ut. Noen som har noen andre svar som er mer relevante? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #18 Del Skrevet 13. november 2005 Var jo ikke snakk om å utlevere sånn du her snakker om. Trodde det gikk klart frem av innlegget mitt at det var snakk om et par uflatterende meldinger som omhandlet ham (skrevet i sinne i forbindelse med en krangel hvis det spiller noen rolle for dere). Har jo ikke skrevet noe om hvor han jobber, om vennen hans heter Calle eller Mons, at han har liten penis eller noe. Var rett og slett et par innlegg skrevet i sinne, som omhandlet hva jeg var sint på han for. Og de ble slettet kort tid etter (et par timer hvis jeg husker rett) at de var lagt ut. Noen som har noen andre svar som er mer relevante? ← Alle kan reagere i sinne og skrive ting. Ettersom dette ble slettet etter kun et par timer, og hvis det er slik at ingen vet hvem dere er her, så ser jeg ikke helt at mannen din skal behøve å være sint særlig lenge. Selvsagt er det forståelig at han reagerer, men dette er ikke noe å være langsint for, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #19 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg er overrasket over hvor mye brukerne her på KG legger ut om seg selv, sitt privatliv og sine nærmeste. Jeg har kjent igjen en bruker her, var bare å legge sammen to og to så skjønte jeg at jeg kjente vedkommende. Alle innlegg som omhandler de nærmeste vet jeg også hvem er. Og jeg vet mye mer om privatlivet medintime detaljer enn det jeg egentlig har lyst til å vite om vedkommende.. Så jeg skjønner veldig godt samboeren til trådstarter. Norge er et lite land, og man er ikke så anonym som man gjerne tror. Selv vil jeg ikke registrere meg som bruker her, nettopp fordi jeg vet hvor lett det er å bli gjenkjent ved at man gradvis forteller personlige opplysninger under ett brukernavn. Hvis du er så frustrert: hvorfor ikke skirve det ned i en dagbok lagret lokalt på datamaskinen eller ta fram en god gammeldags dagbok laget av papir? Eller ringe en veninne eller slektning? Nettet er tilgjengelig for hele verden, og jeg skjønner at samboer ikke vil ha kringkastet deres krangler til hele verden uten at han kan komme med sin mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 13. november 2005 #20 Del Skrevet 13. november 2005 Som susanne skrev over her, så er det opp til meg om jeg vil utlevere meg selv på KG eller andre steder på nett. Det kunne ikke ramle meg inn å utlevere famile eller venner. Jeg hadde forøvrig ingen problemer med å forstå susannes formulering i hennes første innlegg. Det var ganske så krystallklart: ("selv" nr. 2 er uthevet av meg) Så som sagt, jeg forstår at mannen din ikke liker dette. Enhver må få velge SELV hvor mye man vil utlevere seg selv på nettet.. Mannen din ønsker ikke det, og det bør du respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå