Gå til innhold

Norge på vei inn i en ny smittebølge nå igjen?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Så på vg at at det ser ut til at Norge er på vei inn i en ny smittebølge i følge fhi.

Nå på sommeren? Hva er det med dette drittviruset? 😡

Alt annet sykdommer kommer mest i bølger på vinterhalvåret mens korona skal komme hele året altså? Skal vi ligge med feber, muskelsmerter, hodepine, kraftig hoste, slapp og dårlig hele sommeren også nå? Nå når vi skal ha det gøy hele sommeren så skal plutselig korona ødelegge? 

Og er det sant at folk kan få angst og depresjon etter en langvarig koronainfeksjon? Hvordan blir det når jeg alt sliter så mye fra før? Det er jo  ikke rart at jeg er redd for å bli syk når dette viruset høres så fælt ut.

Blir det aldri mer som før korona? Bare nye bølger hele tiden? 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid smitte bølger, korona vil komme og gå som influensa. Det er smitte bølger med influensa, omgangssyke, etc hvert år.

Husk at de fleste blir ikke syke av korona, det du hører om er skrekk historiene, jeg har selv hat det og varsom en svak influensa. Ha det gøy i sommer og høsten..og vinter....du skal ikke ligge å vente på korona. Et du vaksinert så er du gift beskyttet.

Ang depresjon og angst er det ikke noe du får av korona..men du kan få det som at du går P tenker på det hele tiden og bekymringer deg...mulig du har dett

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ja smitte bølger vil det alltid være men sånn som influensa og omgangssyke så er som oftest smitte bølgene om vinteren. Kan ikke huske det har vært noen smittebølge med influensa om sommeren før men alt er bare merkelig med dette koronaviruset. 

Jeg lever som normalt og prøver å være glad som alle andre men vet jo aldri når jeg får angstanfall, må spørre folk jeg møter om de er frisk og ikke har noe symptom, ja til og med ons må jeg spør. Folk synes sikkert det er rart. Hvis de lyver til meg blir jeg sint. Skal bare hosting til så blir jeg sint. Ute blant folk kan jeg plutselig få angst og raserianfall når noen hoster. Det er ikke noe gøy men sånn er det blitt etter korona kom og tiltakene forsvant. For meg er det en usynlig fiende som kan være overalt, hvor som helst. 

Alltid verre når smitte bølgene kommer og smitten øker. Så hadde et håp om at sommeren skulle bli bedre. Uten mye smitte, men så er vi på vei mot enda en smitte bølge takket være korona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Går så mye annet rundt for tida - alt vi ikke ble eksponert for i fjor og året før der, får vi nå - samtidig! Halsbetennelser og vanlig influensa og forkjølelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off ja 😏 krysser fingrene for at det ikke blir for gale 🤞🙈

Endret av Curiousine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (3 timer siden):

Ja smitte bølger vil det alltid være men sånn som influensa og omgangssyke så er som oftest smitte bølgene om vinteren. Kan ikke huske det har vært noen smittebølge med influensa om sommeren før men alt er bare merkelig med dette koronaviruset. 

Jeg lever som normalt og prøver å være glad som alle andre men vet jo aldri når jeg får angstanfall, må spørre folk jeg møter om de er frisk og ikke har noe symptom, ja til og med ons må jeg spør. Folk synes sikkert det er rart. Hvis de lyver til meg blir jeg sint. Skal bare hosting til så blir jeg sint. Ute blant folk kan jeg plutselig få angst og raserianfall når noen hoster. Det er ikke noe gøy men sånn er det blitt etter korona kom og tiltakene forsvant. For meg er det en usynlig fiende som kan være overalt, hvor som helst. 

Alltid verre når smitte bølgene kommer og smitten øker. Så hadde et håp om at sommeren skulle bli bedre. Uten mye smitte, men så er vi på vei mot enda en smitte bølge takket være korona. 

Har du en psykolog du kan snakke om dette? At du blir sint og føler slik når noen hoster er ikke bra. Husk at folk kan hoste av 100 andre grunner.

Sommeren er jo her og det at det vil kansje komme ny bølge gjør ikke noe forskjell på hvordan vi har det nå. Norge vil ikke bli stengt igjen.

Men det høres ut som du sliter litt med ikke tenke på dette, da du blir sint og får angst anfall når noen hoster.

Korona kommer ikke til å forsvinne...men spørsmålet er jo hvordan vil du leve ?

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære deg å leve med at folk hoster å sykdom det er normalt uansett om det er covid eller forkjølelse. Hvis ikke kan du jo evt flytte til et lite tettsted der det ikke er så mange folk som kan trigge angsten og raseriet ditt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye man kan gjøre med det, de fleste blir jo ikke kjempesyke nå og vaksiner kan man ta så man må bare leve med det. 

Er uansett godt å være tilbake til normalen så lenge det varer så for folk hoste og snufse så mye de vil. Nå tenker jeg ikke at det blir noen restriksjoner heller før til høsten om det blir noen, blir kanskje det siden folk gir litt faen nå, men men det tar vi når vi kommer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les kommentarfeltet hos TV 2 Nyheter på Facebook. Urovekkende å se så mange enkle sjeler som forstår svært lite. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det er visst en ny omikronvariant som overtar nå, og den smitter lett. Ingen som sier at den er verre eller farligere enn de andre, men at de registrerer en økning av dette i flere land nå.  Noen steder her også. Det er også ventet en «bølge» på sensommer/høst.  Jeg tror det skal veldig mye til før det blir nedstengninger og restriksjoner igjen, men man kan jo aldri vite. 

Jeg synes det er ok å følge litt med, men bare det. Jeg er jo en sånn forsiktig tulling som stoler på helsemyndighetene og følger opp hva de råder oss til.  Har gått fint hittil.  Ja da, bare le. Jeg tåler det 😂

Har forståelse for alle dere som er lei av hele viruset og har gått glipp av reiser og moro.  Ta vare på dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går folk rundt å tenker på Covid enda?

Jeg er helt fri, i hvert fall. Kunne ikke brydd meg mindre.

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stonegiant skrev (1 minutt siden):

Går folk rundt å tenker på Covid enda?

Jeg er helt fri, i hvert fall. Kunne ikke brydd meg mindre.

Ja, jeg får dessverre påminnelser hver dag mange ganger om dagen når naboen med long-covid får et av sine uendelige hosteanfall. Ung, frisk mann som tidligere benyttet enhver anledning til å dra på fjelltur ligger nå hjemme med ødelagte lunger. Sånn vil ikke jeg ende opp i hvertfall!

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare å finne fram munnbindet og lære å holde avstand igjen. Dette er ikke over bare fordi folk er lei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktusogsol skrev (1 time siden):

Har det noe å si da? Er jo som en lett forkjølelse 

Men du må jo tenke på bestemor

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (33 minutter siden):

Men du må jo tenke på bestemor

Går fint med bestemødre også 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...