Gå til innhold

«Ny» (brukt)bil- el, hybrid el bensin?

Zwish

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

hvor mange ganger det har vært brann i hybridbiler i norge, hva snakker du om, "snur ryggen til". Hvilken planet er du på.. 

Anonymkode: a106f...82b

Hvorfor frarådes lading om natten? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Poenget er ikke størrelsen, men at disse batteriene bruker en helt annen teknologi. Det ruller 20 år gamle Priuser rundt som fremdeles går på det originale hybridbatteriet, hvor mange ladbare el- eller hybridbatterier har en slik levetid tror du? En annen sak er jo at de tar fyr bare man snur ryggen til. Nei, det må en solid kvalitetsøkning til på denne type batteri før det blir noe alternativ for meg i hvertfall. 

Anonymkode: 555a2...946

Teknologien utvikler seg, selvsagt. Du er klar over at folk sørget over hesten og damplokomotivet likeså, men det betyr ikke at vi tok skritt bakover. Jeg fikk godkjent min 10 år gamle Leaf i går og den har nå, ifølge LeafSpy, vel 19 av 24 kWt igjen. Går helt fint!

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette argumentet har jeg hørt mange ganger, og det er jo bare tull og vitner om manglende forståelse. En ikke-ladbar hybrid er bare en fossilbil som har en ekstra motor og et ekstra batteri. Det er absolutt ikke sånn at du plutselig sitter der med dobbel menge vedlikehold.

Anonymkode: 555a2...946

Tror ikke noen påstod noe om dobbel vedlikehold. Men...det er befriende med elbil som kun trenger vedlikehold på bremser, reduksjonsgir og slikt. Hvis du da legger til en fossilmotor, så må den også vedlikeholdes likeså. Olje- og filterskift, store mengder gummislanger, tennplugger mm. Alt må passes på og holdes i god stand. Du slipper det med ren elbil.

Anonymkode: 3d3cf...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I Oslo? Liten og billig brukt elbil, ja. Så kan dere bli med i Bilkollektivet eller liknende, for å kunne kjapt, enkelt og billig leie bil når dere skal på hyttetur. Men jeg ville også vurdert å tenke på å erstatte bilbruk i det daglige, til elsykkel.  

Anonymkode: a106f...82b

Oslo er stort, ikke alle som bor sentrumsnært eller har jobb eller familie i sykleavstand. Ellers tusen takk for alle svar! Jeg heller mest mot elbil, er bare samboer som er skeptisk. 
vi har forresten liten bil nå og blir gale av alltid trangt og barnesete osv, så litt av tanken er en litt større en. Har lademulighet i borettslaget. 

Endret av Zwish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Zwish skrev (1 time siden):

Oslo er stort, ikke alle som bor sentrumsnært eller har jobb eller familie i sykleavstand. Ellers tusen takk for alle svar! Jeg heller mest mot elbil, er bare samboer som er skeptisk. 
vi har forresten liten bil nå og blir gale av alltid trangt og barnesete osv, så litt av tanken er en litt større en. Har lademulighet i borettslaget. 

Hos oss var det mannen, gnier à la Onkel Skrue, som pusha på med elbil. Jeg ble overrasket over hvor deilig og lettvint dette er, men jeg tror jammen han ble overrasket mer. Bilen er i bruk hele tiden.

Anonymkode: 3d3cf...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...