AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Del Skrevet 12. juni 2022 Hørt mye bra om Swifty. Noen som kan anbefale låter/album å starte med? Ikke glad i country, men liker ellers det meste. Anonymkode: 38907...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Del Skrevet 12. juni 2022 1989 hvis du liker pop, folklore og evermore hvis du liker mer singer/songwriter 😊 Anonymkode: 941f9...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Del Skrevet 12. juni 2022 Er sikkert på spotify å bare å lete igjennom. Anonymkode: d7f21...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Del Skrevet 12. juni 2022 Jeg ville faktisk hørt meg gjennom alle albumene hennes. Hun var 16-17 da første album kom ut, og det er en ganske fin musikalsk reise. Vil si det er country-pop fra første album, og over i poplandskapet mer og mer. De siste albumene hennes er mer over i folk. Mitt favorittalbum er Red. Anonymkode: 24518...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #5 Del Skrevet 26. januar Det finnes mye annen og langt bedre musikk man kan bruke tiden på når man først skal høre på noe enn glattpolert og hyperkommersiell countrypop. Ingen jeg kjenner hører på Taylor Swift. Anonymkode: 8d09d...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Del Skrevet 27. januar 21 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes mye annen og langt bedre musikk man kan bruke tiden på når man først skal høre på noe enn glattpolert og hyperkommersiell countrypop. Ingen jeg kjenner hører på Taylor Swift. Anonymkode: 8d09d...ca9 Hvorfor er Taylor Swift blitt så populær når musikken hennes er som den er? Anonymkode: 8d09d...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 10.49): Hvorfor er Taylor Swift blitt så populær når musikken hennes er som den er? Anonymkode: 8d09d...ca9 Den er lett fordøyelig, har rytme, er kapitalistisk, litt Disney. Folk slipper å tenke så mye Anonymkode: fca01...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Del Skrevet 28. januar Reputation er min soleklare favoritt, med 1989 på andreplass😍 Om kvelden hører jeg på folkmore for å sovne🥰 Anonymkode: 14cab...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den er lett fordøyelig, har rytme, er kapitalistisk, litt Disney. Folk slipper å tenke så mye Anonymkode: fca01...1e1 Jeg tenker ganske mye når jeg hører på musikken hennes, spesielt platene folklore og evermore har gode tekster som har mye rom for tolkning. Jeg leser mye poesi og TS er en poet. Men om man stort sett hører det som surrer på radio så er det ofte lettbent popmusikk, selv om også det stort sett er musikk av kvalitet. Anonymkode: 941f9...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den er lett fordøyelig, har rytme, er kapitalistisk, litt Disney. Folk slipper å tenke så mye Anonymkode: fca01...1e1 Heller Taylor Swift enn mye av den andre dritten som er så populært for tiden! Men jeg bryr meg jo ikke - jeg hører ikke på listemusikk. Anonymkode: 8c413...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Den er lett fordøyelig, har rytme, er kapitalistisk, litt Disney. Folk slipper å tenke så mye Anonymkode: fca01...1e1 Du har jo ikke peiling. Anonymkode: 38907...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 29. januar #12 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 14.10): Det finnes mye annen og langt bedre musikk man kan bruke tiden på når man først skal høre på noe enn glattpolert og hyperkommersiell countrypop. Ingen jeg kjenner hører på Taylor Swift. Anonymkode: 8d09d...ca9 Tråden er 1 år gammel. Irriterer du deg så mye over henne at du måtte finne et sted å klage?😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 29. januar #13 Del Skrevet 29. januar Reputation fanget meg. Deretter folklore og 1989. Reputation i konsert var helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Del Skrevet 29. januar 29 minutter siden, AnonymBruker said: Du har jo ikke peiling. Anonymkode: 38907...645 Kommersiell suksess og populæritet sier nada om kvalitet. Hvor mange hører på gigasuksessen Bay City Rollers idag? Gruppen som ble spådd å bli større enn Beatles, og solgte over 300 millioner plater over hele verden? Hvor mange hører på Dolly Parton i 2024, som har solgt over 100 millioner plater? Glattpolert countrypop vil sikkert også selge i framtiden, og trailersjåføren Johnny vil høre på musikken når han kjører, sammen med Dolly Parton, Shania Twain og de andre artistene han elsker. Men dette er ikke kvalitetsmusikk; dette er ikke Elvis eller Madonna. Anonymkode: 8d09d...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kommersiell suksess og populæritet sier nada om kvalitet. Hvor mange hører på gigasuksessen Bay City Rollers idag? Gruppen som ble spådd å bli større enn Beatles, og solgte over 300 millioner plater over hele verden? Hvor mange hører på Dolly Parton i 2024, som har solgt over 100 millioner plater? Glattpolert countrypop vil sikkert også selge i framtiden, og trailersjåføren Johnny vil høre på musikken når han kjører, sammen med Dolly Parton, Shania Twain og de andre artistene han elsker. Men dette er ikke kvalitetsmusikk; dette er ikke Elvis eller Madonna. Anonymkode: 8d09d...ca9 God bedring! Macro skrev (1 time siden): Tråden er 1 år gammel. Irriterer du deg så mye over henne at du måtte finne et sted å klage?😂 🤣🤣🤣 Anonymkode: c2d0f...d47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #16 Del Skrevet 29. januar Takk til alle som har svart, er blitt fan og skal til Sverige i mai for å se Eras! Fearless og Red er to fantastiske album🤩 Anonymkode: 38907...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #17 Del Skrevet 29. januar 2 hours ago, AnonymBruker said: God bedring! 🤣🤣🤣 Anonymkode: c2d0f...d47 God bedring også til deg. Og til andre som tror at barnevennlig countrypop i 4/4 er synonymt med musikalsk kvalitet; nevn en eneste sang Taylor Swift har laget som går i 5/4, 9/8, eller en annen "ujevn" taktart. Nei, noe slikt ville ha blitt for avansert for en cowboy som rir mot solnedgangen og synger om tapt kjærlighet. Derfor er country som Sputnik; dette er lett og hørbar musikk som selger, men utfordrer verken ører eller intellekt. Anonymkode: 8d09d...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 29. januar #18 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): God bedring også til deg. Og til andre som tror at barnevennlig countrypop i 4/4 er synonymt med musikalsk kvalitet; nevn en eneste sang Taylor Swift har laget som går i 5/4, 9/8, eller en annen "ujevn" taktart. Nei, noe slikt ville ha blitt for avansert for en cowboy som rir mot solnedgangen og synger om tapt kjærlighet. Derfor er country som Sputnik; dette er lett og hørbar musikk som selger, men utfordrer verken ører eller intellekt. Anonymkode: 8d09d...ca9 Ikke meg du siterer, men enig med Macro, ganske spesielt å finne en tråd som er 1 år gammel bare for å skrive negative kommentarer om en artist du ikke liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #19 Del Skrevet 29. januar 27 minutter siden, AnonymBruker said: God bedring også til deg. Og til andre som tror at barnevennlig countrypop i 4/4 er synonymt med musikalsk kvalitet; nevn en eneste sang Taylor Swift har laget som går i 5/4, 9/8, eller en annen "ujevn" taktart. Nei, noe slikt ville ha blitt for avansert for en cowboy som rir mot solnedgangen og synger om tapt kjærlighet. Derfor er country som Sputnik; dette er lett og hørbar musikk som selger, men utfordrer verken ører eller intellekt. Anonymkode: 8d09d...ca9 Før man begynner å snakke om hvor "intellektuell" Taylor Swifts musikk er, burde fansen sette seg inn i hvordan for eksempel Frank Zappa ekseperimenterte med rytmen: https://www.zappa-analysis.com/conclusion.htm Quote Apart from the standard 3/4 and 4/4 meter, Zappa uses a wide variety of odd meters. They range between 7/8 in "The legend of the golden arches" and very uncommon ones like 33/32 in "Punky's whips". The Roxy section gives an overview. - His use of meters can be either stable throughout a song, changing every now and then, or changing frequently. - The Ludwig study, chapter 4.1, gives some examples of how Zappa uses meters as an element to give structure to a song (not included in this study). - The Roxy section lists some examples of simultaneously using two meters. Å lage musikk i 33/32 eller endre rytmen i løpet av sangen er lysår fra den banale oppskriften countrypop bruker. 15 minutter siden, Paperwall said: Ikke meg du siterer, men enig med Macro, ganske spesielt å finne en tråd som er 1 år gammel bare for å skrive negative kommentarer om en artist du ikke liker.. Man kan spørre seg om det foregår en intern "krig" i kulturforumet der målet er å dytte Taylor Swift-tråden nedover ved å ta opp mange andre emner i et underforum der aktiviteten var svært liten før i tiden. Så siden KG-s lesere plutselig har fattet interesse for Dostojevskij, Fender Sac-02, Sigma DME Electro Acoustic, Karusellen, manga, grønt Bose headset, eller et leksikon som tar for seg musikk fra Rogaland, kan man vel også diskutere Taylor Swifts musikk? Anonymkode: 8d09d...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 29. januar #20 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før man begynner å snakke om hvor "intellektuell" Taylor Swifts musikk er, burde fansen sette seg inn i hvordan for eksempel Frank Zappa ekseperimenterte med rytmen: https://www.zappa-analysis.com/conclusion.htm Å lage musikk i 33/32 eller endre rytmen i løpet av sangen er lysår fra den banale oppskriften countrypop bruker. Man kan spørre seg om det foregår en intern "krig" i kulturforumet der målet er å dytte Taylor Swift-tråden nedover ved å ta opp mange andre emner i et underforum der aktiviteten var svært liten før i tiden. Så siden KG-s lesere plutselig har fattet interesse for Dostojevskij, Fender Sac-02, Sigma DME Electro Acoustic, Karusellen, manga, grønt Bose headset, eller et leksikon som tar for seg musikk fra Rogaland, kan man vel også diskutere Taylor Swifts musikk? Anonymkode: 8d09d...ca9 Det er du jo du som har en «krig» mot folk som har en annen musikksmak enn deg… Skjønner ikke at du gidder, men nå er det en del merkelige folk her. Gidder ikke å svare deg mer, påpekte bare hvor spesielt det er å irritere seg over musikksmaken til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå