Gå til innhold

Hvilke bivirkninger av korona sliter du med?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Jeg hadde korona for 4 måneder siden og sliter ennå med fatigue, dårlig og merkelig smakssans og har bare lyst på søtt.

Har også elendig konsentrasjon og dårlig hukommelse.

Har mistet en del hår på hodet og gått opp i vekt til tross for at jeg har spist mindre enn vanlig.

Hva sliter du med?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Jeg har da lest at det er ganske mange som sliter med senvirkninger, eller long-covid. Men av forskjellig slag og grad. Kanskje mest utmattelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble syk med delta i mars 2021. Var innlagt, men ikke livstruende syk.

Mistet smak- og luktesans på dag 8, og disse sansene er for det meste helt borte fremdeles, og det lille jeg smaker/lukter er noe helt annet enn det skal, og kjennes ikke som noe jeg kan huske å ha luktet eller smakt tidligere. 
 

Jeg var sykemeldt i 4 måneder pga fullstendig utmattelse og mye feber, og så hjernetåke at jeg rett og slett ikke kunne være ansvarlig for noe på jobb. 
Begynte å føle meg bedre, og tok én pfeizer. Ble dårlig samme dag, og etter det har jeg slitt voldsomt med muskelsvakhet og skjelving i armer, ben og ansiktsmuskulatur. 
Også melkesyre, og en følelse av å være veldig sliten i disse kroppsdelene. 
 

Forsøkte lenge å holde meg i jobb igjen, men det sa til slutt stopp. Gikk også på en psykisk smell fordi symptomene gjorde meg veldig redd og engstelig, og ventetiden på utredning var uutholdelig. 
Har vært igjennom masse undersøkelser på jakt etter svulster i hode og kropp, samt undersøkelser av nerver og muskler. Alle resultater er fine. Det er jo på mange måter flott, men man blir litt frustrert av at alle leger bare sier «dette er long covid og bivirkninger av vaksine. Vi får håpe det går over», og beskjed om å ikke ta flere vaksiner.

Så, selv om jeg har mange kroppslige plager så må jeg si at det verste er at jeg må jobbe mye med meg selv for å holde følelsene inne. Jeg er veldig redd for å bli ei sutre, så jeg klager veldig lite. Er fremdeles sykemeldt, men prater nok litt for lite om det. I dag var jeg sammen med noen venninner, og de fortalte om ei felles bekjent og snakket mye om hvor mye hun slet med long covid, og hvor trist det var for henne. Ble litt lei meg faktisk, og følte meg kanskje litt glemt, eller at jeg kanskje bør snakke mer om hva jeg sliter med…

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde korona for et halvt år siden, har fortsatt ikke luktesans og har begrenset smakssans. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i februar. Sliter fortsatt litt med at jeg blir lett andpusten og hodepine. Vet om flere som har fler og mer plagsomme ettervirkninger enn det

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt corona i desember. Og mistet halvparten av håret 2 månder etterpå. Nå er hårtapet stoppet opp og er på vei ut igjen. Men har brukt mye penger på vitaminer og kurer for hårtap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter fremdeles ett og ett halvt år etter smitte. Har problemer med lite kapasitet kognitivt og blir fort sliten i hode. Kan ikke opprettholde fokus utover en kort periode og klarer ikke å ta i mot fortløpende informasjon.  Kan kun fokusere på et gjøremål om gangen og er lydsensitiv Har daglig mer eller mIndre hodepine og stort søvnbehov. Går nå på AAP og jobber litt tilrettelagt ved siden av. Det er frustrerende å ikke oppleve bedring og jeg er redd skaden er permanent. Har lært meg  noen strategier for å « spare hjerneaktivitet» men kan ikke være særlig sosial , reise bort eller jobbe uten at blir svært preget av kognitiv slitenhet og påfølgende fatigue. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (1 time siden):

Sliter fremdeles ett og ett halvt år etter smitte. Har problemer med lite kapasitet kognitivt og blir fort sliten i hode. Kan ikke opprettholde fokus utover en kort periode og klarer ikke å ta i mot fortløpende informasjon.  Kan kun fokusere på et gjøremål om gangen og er lydsensitiv Har daglig mer eller mIndre hodepine og stort søvnbehov. Går nå på AAP og jobber litt tilrettelagt ved siden av. Det er frustrerende å ikke oppleve bedring og jeg er redd skaden er permanent. Har lært meg  noen strategier for å « spare hjerneaktivitet» men kan ikke være særlig sosial , reise bort eller jobbe uten at blir svært preget av kognitiv slitenhet og påfølgende fatigue. 

Har du energi til trening?

Har du prøvd akupunktur?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (17 minutter siden):

Har du energi til trening?

Har du prøvd akupunktur?

Går turer hver dag. Trener ikke utover det. Har ikke prøvd akupunktur. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (5 minutter siden):

Går turer hver dag. Trener ikke utover det. Har ikke prøvd akupunktur. 

Okei. Har en bekjent av samboeren min som har hatt suksess med akupunktur etter covid.

God bedring ihvertfall 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Alt jeg merket var tett nese i 3 dager. Så var jeg normal igjen.

Var ganske nyvaksinert, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre. Aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (4 minutter siden):

Okei. Har en bekjent av samboeren min som har hatt suksess med akupunktur etter covid.

God bedring ihvertfall 🙂

Takk for tips. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunique skrev (På 17.6.2022 den 19.32):

Okei. Har en bekjent av samboeren min som har hatt suksess med akupunktur etter covid.

God bedring ihvertfall 🙂

På hvilken måte har akupunktur hjulpet?

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sæter skrev (5 timer siden):

Vi får bare håpe det går over etter en stund. Det kan vel ikke vare livet ut...?

Kjenner heldigvis ingen som ble veldig syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...