AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #121 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 13.47): Hva hadde dere valgt? Invitere alle dere kjenner til en stor fest, men ikke servere annet enn mineralvann. Eller halvert gjestelisten og servert vin/øl til maten? Anonymkode: 19856...6e9 Det kommer jo an på. Har dere masse venner som dere gjerne skulle ha truffet og dårlig råd? Da er det siste topp. Har dere bare mange bekjente og stor slekt, men mange av dem vil føle det mer en byrde enn en glede å ofre en dag på dere? Da velger dere det første. Uansett må dere skrive dette i invitasjonen. Gaven man gir i et bryllup skal ca tilsvare kuvertprisen. Så får du ikke vin og øl skal du gi en mindre gave. For meg som gjest er ikke det et problem - jeg evner regne ut gaveprisen på kort tid. Anonymkode: 34ec1...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 15. juni 2022 #122 Del Skrevet 15. juni 2022 O.G. skrev (På 11.6.2022 den 13.20): Vel, bryllupet deres kostet mer enn det smakte for gjestene deres altså..... Det er ikke sikkert gjestene deres var alkoholikere, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 15. juni 2022 #123 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så dere overførte utgiftene for deler av festen på gjestene deres med andre ord. Anonymkode: 9bd7b...733 Det er frivillig å drikke seg dritings i bryllup. Så disse utgiftene har gjestene påført seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 15. juni 2022 #124 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slipper jo å bruke "enormt mye penger" når man har alkoholfritt. At det serveres vin/øl til maten under middagen på brudeparets regning synes jeg er en selvfølge. Som brud hadde jeg vært flau dersom jeg ikke hadde gjort dette. At folk skal flekke opp sixpack og hvitvin til biff selv tar seg ikke ut. Og det med at "brudeparet bestemmer", "det er brudeparets dag" er bare dårlig unnskyldning for å være gjerrig. Ja faktisk. Serverer man ikke drikke til gjestene under maten ER man gjerrig. At man evt kjører at folk skal ha med medbragt til festen er nå så. Men da BØR ikke brudens kjole koste 100 k heller. Jeg kjøpte meg kjole til 3000, brudgommen hadde dress fra Dressmann. Vi leide et billig samfunnshus og hadde bekjente som serverte under middagen gratis som vennetjeneste. Jeg hjalp til gratis i deres bryllup tilbake. Begynte året før å ta jevnlige turer til Sverige og kjøpte inn rødvin og øl. Hadde masse. Åpen bar med barkart etterpå, vin, øl og noen utvalgte drinker. Selvfølgelig på vår regning. Sju år siden, folk snakker om dette bryllupet fremdeles. Anonymkode: 20265...1e0 Og så har vi oss som ikke er så opptatt av fylla og prioriterer andre ting. Alle er forskjellige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. juni 2022 #125 Del Skrevet 15. juni 2022 ItchyBitchySpider skrev (57 minutter siden): Det er ikke sikkert gjestene deres var alkoholikere, da. ItchyBitchySpider skrev (51 minutter siden): Det er frivillig å drikke seg dritings i bryllup. Så disse utgiftene har gjestene påført seg selv. ItchyBitchySpider skrev (50 minutter siden): Og så har vi oss som ikke er så opptatt av fylla og prioriterer andre ting. Alle er forskjellige. Å ønske et glass vin til maten er fyll.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #126 Del Skrevet 15. juni 2022 I min krets er det vanlig at alle tar med alkohol selv når vi har fester eller middager. Bryllup ol. dekker man alt selv inkl alkohol. Ofte er vi de samme som inviterer og arrangerer pga plass. Da blir det dyrt om vi samme alltid skal stå for både middag og alkohol. Dessuten drikker noen store mengder. Hva med å invitere på grilling med diverse kjøtt, burgere, pølser og salater? Og "ta med det dere ønsker å drikke". Anonymkode: 5b96e...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #127 Del Skrevet 15. juni 2022 Nå ble jeg overrasket.... Har vært i mange bryllup uten alkoholservering, eller at det serveres vin til middagen og ikke noe mer. Aldri tenkt at det skyldtes at brudeparet var gjerrige. Og de bryllupene har vært de fineste. Med alkoholservering, eller medbrakt for den del, er det alltid noen som gjør for mye av det og ødelegger moroa for mange andre. Anonymkode: 4a567...942 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #128 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 9.33): Da utsetter du bryllupet til du har råd! Makan. Anonymkode: 27e91...105 Det er da vel mulig å få til et bryllup som er litt billigere enn 200.000. Du skrev også at dere hadde fri bar, og at noe annet hadde vært rart. Hvorfor det? Jeg er enig i at det er best for en gjest ikke å bli bedt om å ta med noe. Men jeg synes også det er rigid å si at man ikke kan ha bryllup med mindre man bruker 200.000 og har fri bar. Man feirer jo kjærligheten og det kan ikke bare gjøres på én bestemt måte. Anonymkode: ae328...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 15. juni 2022 #129 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er da vel mulig å få til et bryllup som er litt billigere enn 200.000. Du skrev også at dere hadde fri bar, og at noe annet hadde vært rart. Hvorfor det? Jeg er enig i at det er best for en gjest ikke å bli bedt om å ta med noe. Men jeg synes også det er rigid å si at man ikke kan ha bryllup med mindre man bruker 200.000 og har fri bar. Man feirer jo kjærligheten og det kan ikke bare gjøres på én bestemt måte. Anonymkode: ae328...5e6 Jo mer jeg leser her, desto mer jeg skjønner dem som stikker av og gifter seg på en ambassade i utlandet. Her var det jo mer drikkepress enn på studentfest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #130 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Slipper jo å bruke "enormt mye penger" når man har alkoholfritt. At det serveres vin/øl til maten under middagen på brudeparets regning synes jeg er en selvfølge. Som brud hadde jeg vært flau dersom jeg ikke hadde gjort dette. At folk skal flekke opp sixpack og hvitvin til biff selv tar seg ikke ut. Og det med at "brudeparet bestemmer", "det er brudeparets dag" er bare dårlig unnskyldning for å være gjerrig. Ja faktisk. Serverer man ikke drikke til gjestene under maten ER man gjerrig. At man evt kjører at folk skal ha med medbragt til festen er nå så. Men da BØR ikke brudens kjole koste 100 k heller. Jeg kjøpte meg kjole til 3000, brudgommen hadde dress fra Dressmann. Vi leide et billig samfunnshus og hadde bekjente som serverte under middagen gratis som vennetjeneste. Jeg hjalp til gratis i deres bryllup tilbake. Begynte året før å ta jevnlige turer til Sverige og kjøpte inn rødvin og øl. Hadde masse. Åpen bar med barkart etterpå, vin, øl og noen utvalgte drinker. Selvfølgelig på vår regning. Sju år siden, folk snakker om dette bryllupet fremdeles. Anonymkode: 20265...1e0 Jeg synes ikke det er en "dårlig unnskyldning for å være gjerrig" hvis man bare ikke ønsker alkohol i bryllupet sitt. Hvis man for eksempel er avholds og ikke liker seg så godt rundt folk som drikker så gir det ikke mening i mitt hode at man er nødt til å invitere til enten bryllup med alkohol eller ikke ha bryllup. Det går jo helt fint å ha annen drikke i bryllupet hvis brudeparet foretrekker det sånn, bryllupet blir ikke automatisk mindre fint av den grunn. Gjerrighet er ikke alltid grunnen til at man ikke ønsker alkohol i bryllupet. Dessuten er min mening at det å i det hele tatt få bli invitert til et bryllup er et tilbud og en positiv ting. Da får man mat og drikke og en hyggelig kveld. Jeg synes det skal mye til for å kalle folk gjerrige bare fordi de ikke har med det og det i bryllupet sitt. Anonymkode: ae328...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 15. juni 2022 #131 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg synes ikke det er en "dårlig unnskyldning for å være gjerrig" hvis man bare ikke ønsker alkohol i bryllupet sitt. Hvis man for eksempel er avholds og ikke liker seg så godt rundt folk som drikker så gir det ikke mening i mitt hode at man er nødt til å invitere til enten bryllup med alkohol eller ikke ha bryllup. Det går jo helt fint å ha annen drikke i bryllupet hvis brudeparet foretrekker det sånn, bryllupet blir ikke automatisk mindre fint av den grunn. Gjerrighet er ikke alltid grunnen til at man ikke ønsker alkohol i bryllupet. Dessuten er min mening at det å i det hele tatt få bli invitert til et bryllup er et tilbud og en positiv ting. Da får man mat og drikke og en hyggelig kveld. Jeg synes det skal mye til for å kalle folk gjerrige bare fordi de ikke har med det og det i bryllupet sitt. Anonymkode: ae328...5e6 Nettopp. Ingen reagerer at vegetarianere dropper å servere kjøtt i bryllupet sitt. Men når det ikke serveres alkohol, så klikker folk. Det forteller jo bare hvor mange som har alkoholproblemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #132 Del Skrevet 15. juni 2022 Men det er ikke det at det ikke serveres alkohol det reageres mest på. Alkoholfritt bryllup er helt innafor. Det er det at det oppfordres til å ta med egen alkohol. Det er noe helt annet. Anonymkode: 41fdf...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #133 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er ikke det at det ikke serveres alkohol det reageres mest på. Alkoholfritt bryllup er helt innafor. Anonymkode: 41fdf...fee Det er det at det oppfordres til å ta med egen alkohol til maten. Det er noe helt annet. Anonymkode: 41fdf...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #134 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 13.47): Hva hadde dere valgt? Invitere alle dere kjenner til en stor fest, men ikke servere annet enn mineralvann. Eller halvert gjestelisten og servert vin/øl til maten? Anonymkode: 19856...6e9 ber man som gir man alt Anonymkode: 84982...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå