AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Del Skrevet 5. juni 2022 Vi kjører på kryss og tvers av landet i pinsen. Det er uendelig mange bobilkøer, men sett bort fra det, er det også mange norskregistrerte biler som ligger på rundt 65 km/t der fartsgrensen er 80. På bar og tørr vei. Hvorfor det? Diskuterte også med mannen min: Distriktsvei uten midtstripe med stipla kantlinje er vel fartsgrense 80? Ellers gir det ikke mening med skilt der 70 er strøket over når 70-sonen tar slutt. Mannen min mener det er 70 på slike veier. Anonymkode: 36daf...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Del Skrevet 5. juni 2022 Når ikke annet står så er det 80 på slike veier, men vi har et par i nærheten hvor fartsgrensen er 70, å da er det jo sånne «slutt på 70» skilt. Det står skiltet om det er 70. Anonymkode: 9c208...4ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Del Skrevet 5. juni 2022 Slikt irriterer livet av meg. Men med tanke på alle dødsulykkene som har vært nå på veiene, tror jeg det er greit å ta det litt med ro. Anonymkode: f2192...a57 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Del Skrevet 5. juni 2022 Fordi de kjører i sin egen verden, og ikke har omtanke for det som skjer rundt…. Forferdelig irriterende. Mange av de kjører i samme fart uansett fartsgrense. I 70-sonen forsvinner de langt bak, i 50-sonen ligger de klistret bak bilen foran…. Mange eldre også som ikke kjører særlig fort. Anonymkode: 852ca...711 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 5. juni 2022 #5 Del Skrevet 5. juni 2022 'En ting er at de kjører sakte, men hvorfor i all verden kan ikke folk slippe andre forbi? Hvis du ser at det danner seg kø bak deg- hva med å kjøre til siden og slippe folk forbi? Jeg fatter det ikke! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Del Skrevet 5. juni 2022 Folk er blitt så bortskjemte. For 100 år siden måtte folk nøye seg med hest og kjerre som maks gikk i 10 km/t. I dag begynner folk å gråte om det kun går i 70 km/t på landeveien. Anonymkode: 8eb7c...b02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slikt irriterer livet av meg. Men med tanke på alle dødsulykkene som har vært nå på veiene, tror jeg det er greit å ta det litt med ro. Anonymkode: f2192...a57 Hva mener du med å ra det med ro?Mener du at man skal kjøre sakte og fremprovosere forbikjøringer? Anonymkode: 852ca...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Del Skrevet 5. juni 2022 Mooza skrev (Akkurat nå): 'En ting er at de kjører sakte, men hvorfor i all verden kan ikke folk slippe andre forbi? Hvis du ser at det danner seg kø bak deg- hva med å kjøre til siden og slippe folk forbi? Jeg fatter det ikke! Enig. Sving inn på en busslomme. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: 9c208...4ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk er blitt så bortskjemte. For 100 år siden måtte folk nøye seg med hest og kjerre som maks gikk i 10 km/t. I dag begynner folk å gråte om det kun går i 70 km/t på landeveien. Anonymkode: 8eb7c...b02 Gjesp 🥱 Anonymkode: 852ca...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Sving inn på en busslomme. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: 9c208...4ec Dessverre er det ikke alle som følger med 😕 Anonymkode: 852ca...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. juni 2022 #11 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slikt irriterer livet av meg. Men med tanke på alle dødsulykkene som har vært nå på veiene, tror jeg det er greit å ta det litt med ro. Anonymkode: f2192...a57 Det er nettopp slike som skaper ulykkene. Folk bak som ikke har så god tid blir frustrerte når de ikke slippes forbi og vipps skapes det en farlig situasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. juni 2022 #12 Del Skrevet 5. juni 2022 Mooza skrev (2 minutter siden): 'En ting er at de kjører sakte, men hvorfor i all verden kan ikke folk slippe andre forbi? Hvis du ser at det danner seg kø bak deg- hva med å kjøre til siden og slippe folk forbi? Jeg fatter det ikke! Helt riktig og veitrafikkloven #3 gjelder også de som skaper kø. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Del Skrevet 5. juni 2022 Ja, jeg har aldri før kjørt forbi så mange biler. På en 4t tur i dag må vi ha passert 80-90 biler? Mannen min så helt rart på meg, men det er i alle fall enkelt med elbil med ørtisjmørti hestekrefter. Men plutselig er vi i bobilkø der folk kjører forbi oss. Alle ligger i 100, mens jeg dupper mellom 80-85. Da stopper jeg selvsagt, eller blinker forbi. Virka som om bobilen prøvde å rømme fra køen sin, men fikk det ikke til. 🤪 Anonymkode: 36daf...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Del Skrevet 5. juni 2022 Tror nok det er endel av dem som ikke burde hatt førerkort lengre, særlig eldre. Eller andre som er så utrygge bak rattet at de ikke tør kjøre mer enn 65. Ironisk nok kjører de i 65 selv om det blir 50-sone - og kommer det en etterlengtet rett strekning hvor det går an å kjøre forbi, øker de farten forbigående til 80. 🤣 Anonymkode: a3e18...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lucius Skrevet 5. juni 2022 #15 Del Skrevet 5. juni 2022 1 hour ago, Hr. Aktiv said: Det er nettopp slike som skaper ulykkene. Folk bak som ikke har så god tid blir frustrerte når de ikke slippes forbi og vipps skapes det en farlig situasjon. Da finnes det et tips, sørge for å ha god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 5. juni 2022 #16 Del Skrevet 5. juni 2022 Lucius skrev (16 minutter siden): Da finnes det et tips, sørge for å ha god tid. Ikke alle som evner å forstå dèt🤓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lucius Skrevet 5. juni 2022 #17 Del Skrevet 5. juni 2022 2 minutter siden, tdm900 said: Ikke alle som evner å forstå dèt🤓 Jeg har stresset nok i livet mitt. For min del er det greit å komme tidligere og heller vente. (Husker jeg en gang kjørte på motorveien i passe fart over fartsgrensen og en fartsfantom kjørte som en gærning forbi i minst 140. Tok ham igjen 20 min senere bakerst av flere biler bak en traktor, og kjørte forbi ham, samtlige biler og traktor på en slak oversiktlig strekning rett etterpå, i fartsgrensen på stedet. Lurer på hvor mange minutter han sparte 🤔 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 5. juni 2022 #18 Del Skrevet 5. juni 2022 Lucius skrev (22 minutter siden): Jeg har stresset nok i livet mitt. For min del er det greit å komme tidligere og heller vente. (Husker jeg en gang kjørte på motorveien i passe fart over fartsgrensen og en fartsfantom kjørte som en gærning forbi i minst 140. Tok ham igjen 20 min senere bakerst av flere biler bak en traktor, og kjørte forbi ham, samtlige biler og traktor på en slak oversiktlig strekning rett etterpå, i fartsgrensen på stedet. Lurer på hvor mange minutter han sparte 🤔 ) Slike som du beskriver i parentes er det mange av😁 Ikke lengre enn siden i går, at jeg var ute og kjørte og holdt fartsgrensen. Men i ei 60 sone skulle det kjøres forbi! Forstå det den som kan. Bedre som du sier å komme litt før og vente. Eller å ta det med ro og komme litt for seint….enn å ikke komme fram i hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #19 Del Skrevet 5. juni 2022 Jeg tror det er lettere sagt enn gjort: Ha god tid! Når fartsgrensen er 80 og tomsingene foran meg sliter med å holde 60, da vil jeg forbi. Har lite med min egen tid å gjøre, men mer med at jeg ikke vil sove bak rattet heller. Dessuten, over 4t er en forskjell i snittfart på 15 km/t så mye som 60 km eller opptil én time spart. Anonymkode: 36daf...750 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. juni 2022 #20 Del Skrevet 5. juni 2022 Lucius skrev (2 timer siden): Da finnes det et tips, sørge for å ha god tid. Man kan jo stå opp litt tidligere på natten slik at man kan beregne 10 timers dag på jobben istedet for 8? Hver eneste dag uten overtidsbetaling selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå