AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Del Skrevet 4. juni 2022 Er dette mulig? Det et min mor og onkel som har kjøpt gravsten til min morfars grav. Så jeg må sikkert ha tillatelse av den, eller vente til de har gått bort før jeg kan bytte ut stenen. De har valgt en helt sørgelig sten. Den et ikke noe pen, en utrolig tynn og stusslig sten. Jeg føler den er uverdig på graven til en så god og omsorgsfull mann. Jeg begynner å gråte bare ved å tenke på hvordan graven ser ut. Min mor og onkel har veldig dårlig økonomi, og det er nok grunnen for valg av sten. Og jeg var ikke myndig og den gang han døde for 7 år siden. Nå derimot har jeg god råd i forhold til min mor, og ønsker så gjerne å gi min morfar 💖 en flott gravsten som representerer mer hvor dypt han er savnet og satt pris på. Jeg vet det ikke er rett å tenke at den billige og enkle stenen ikke er verdig. Siden det var det de hadde økonomi til, og at de sparte i over ett år bare for i det heletatt of få en sten på graven. Men er det i det hele tatt mulig å bytte ut en gravsten på en grav som allerede har sten? Takk om du leste hele innlegget. Og selv om det er 7 år siden, er sorgen blitt sterkere de siste årene. For han fikk aldri møte mine barn, som er veldig sårt for meg, for han betydde så mye for meg i min barndom. Anonymkode: 8ac50...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Del Skrevet 4. juni 2022 Snakk med din mor og onkel først. Det kan være veldig sårt det du tar opp. Sorgen er nok stor I dem også, men hvis dette er noe du ønsker, så snakk med dem. Det er helt mulig, steinen kan flyttes og byttes ut. Det er ikke så vanlig. Hva med å heller passe på at graven er vakker med friske blomster og kanskje legge på en liten statue? Anonymkode: f2e96...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 4. juni 2022 #3 Del Skrevet 4. juni 2022 Så vidt jeg forstår er dette mulig her i hvertfall, men du må høre med de som bestyrer gravplassen om det er noen regler for hvordan det skal være. Så må du få med deg onkel og mor på å bestemme hvilken sten de synes er passende så du ikke går forbi dem. Og de har jo gjort en betydelig innsats på den stenen som er så det kan være de er litt fornøyd med den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Del Skrevet 7. juni 2022 Tenk litt på at det er ikke gravsteinen som definerer savn og sorg, det er det du har i hjertet ditt. Alle de gode minnene du tar med deg. Anonymkode: 5dc1c...7b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå