AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Del Skrevet 28. mai 2022 Hva tenker dere om barn som flyr rundt i stallen og skal “hjelpe” til? Jeg syntes det er helt forj*vlig fordi de barna driver å går inn til hesten min når de har fått beskjed om at man ikke skal gå inn til hester uten lov ivertfall ikke privathestene (dette er en rideskole) det er også et ark der det står stallregler blant anna dette. Anonymkode: 8208c...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten_ Skrevet 28. mai 2022 #2 Del Skrevet 28. mai 2022 Å fly rundt i en stall burde ingen gjøre..man skal opptre rolig uten fare for å skremme..det er flukt dyr det er snakk om. Ett barn som går inn i boksen til en fremed hest kan potensielt sette seg selv i livsfare, uansett hvor snill den er,kan d skje noe som gjør at hesten handler ut fra instinkt. Så nei, det er ikke greit og bør bli tatt opp ,igjen og igjen og igjen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 30. mai 2022 #3 Del Skrevet 30. mai 2022 (endret) Vi har hester oppstallet like ved ett boligfelt og har barn innom med jevne mellomrom. De fleste bare for å hilse på, men så er det alltid noen som går inn til hestene, noen som forer hestene eller er ennå dummere, små barn som går inn i en hesteflokk og skal gi de mat de har med eller gress de har plukket... og ikke forstår hvor farlig det er å stå midt i en gjeng hester som krangler om mat. Vi har både hester i flokk, unghester og div som virkelig kan være skummelt for små uvitende barn å gå inn til / mellom. De tenker jo bare at "alle hester er snille" Som regel vet vi hvor barna hører til, enten alle eller en el. flere av dem og da har vi tatt det med foreldrene dems på en hyggelig måte, fortalt hva deres barn har gjort, og forklart hvor farlig det faktisk kan være. Da har foreldrene i alle tilfellene tatt det på alvor og tatt det opp med barna sine. Vi har lagt det frem med vinklingen om at vi er minst like redde som dem, for at noe skal skje deres barn, med våre hester og å evt måtte finne ett skadet barn i en luftegård. Vi sier at de kan gjerne komme å hilse, dog da helst med en voksen, og de får aldri lov å gi de noe å spise, og forklarer hvorfor (allergier, hvis alle skal gi....) og de får aldri lov til å gå inn til hestene, slå av strømmen, åpne porter eller boksdører, eller noe som helst annet enn bare å hilse på utsiden av gjerdet evt boksene inne i stallen. Samt at de får ikke lov å gå inn i stallen om det ikke er noen av oss der. En gang for en stund siden var det en gjeng barn som var inne på beitet til flere hester, kastet snøball og gikk blant hestene. De løp av gårde så vi så aldri hvem de var, der de hadde både tykke klær og luer. Da la vi ut ett innlegg på facebook-siden til vel-foreningen i området og det ble delt i all mass husker jeg, så det er tydelig at foreldrene mer enn gjerne tar tak i det når de forstår hva som skjer og hvor farlig det kan være. Det var også en foreldre som svarte og takket for beskjeden og beklaget på vegne av sitt barn. Det var jo hyggelig gjort Endret 30. mai 2022 av DrueSmoothie 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Del Skrevet 30. mai 2022 Takk for svar skal prøve å snakke med foreldrene for å ta tak i det, hesten min kan finne på å sparke og det er ho helt greit at de hilsen på han men vil helst ikke at de skal gå inn til han i tilfelle han sparket. Jeg hadde et uhell når jeg var 9 år fordi vi hadde en hesteflokk hjemme også gjekk jeg midt i flokken også begynnte de og knuffe litt med hoverande så jeg ble sparka av ponnien min, etter det lærte jeg at man ikke skal gå mellom flere hester. Anonymkode: 8208c...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 30. mai 2022 #5 Del Skrevet 30. mai 2022 barn i stallen, mener du jesus.....sorry måtte bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Del Skrevet 30. mai 2022 Det er enkelt som må lære den harde måten. Det ble slutt på det her da unghingsten glefsa tak i armen fremfor eplet og dro guttungen inn i strømgjerdet mens foreldrene sto sjokka igjen på andre siden. Etter det spredde ryktet seg og folk begynte å respektere advarselen som hang på gjerdet. Anonymkode: d0f2c...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Dash Skrevet 31. mai 2022 #7 Del Skrevet 31. mai 2022 rorodinbåt skrev (15 timer siden): barn i stallen, mener du jesus.....sorry måtte bare Haha😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Del Skrevet 31. mai 2022 Når jeg gikk på rideskole var de veldig strenge på at vi skulle holde oss ute av områdene til privathestene! Her ville jeg tatt det opp med de som driver rideskolen, at de må være strengere med elevene sine. Det er ikke greit å være i privatstallen om man ikke har hest der. Anonymkode: 37ec4...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg synes generelt rideskoler er sløve når det kommer til det der med barn i stallen ja. Ofte ser de mellom fingrene med det fordi disse hestejentene gjør gratis stallarbeid, men endel av disse blir da veldig husvarme og går inn til hester/gjør arbeid de slett ikke bør. De bestejentene blir også ganske frekke etterhvert, for de tror de er verdensmestre og det kan bli ganske ubehagelig å ha de rundt seg eller om de begynner å yppe seg mot voksne. Hadde en episode i en rideskole som tilbød ponniridning for de små på lørdager. Da hadde disse preteenjentene som tydeligvis ble ansett som modne nok til å lede ponniridningen (slik at skolen da brukte gratis arbeidskraft i stede for en av sine ansatte...) en kjempekrangel foran alle foreldre, barn og ponnier om hvem som bestemte.... 🙄 Jeg ga da klar beskjed til rideskoleledelsen at det var veldig uprofesjonelt og gav et veldig dårlig inntrykk at fremtidige elever og foreldre skulle møtes av noe slikt. Anonymkode: 09cd3...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå