Gå til innhold

Krever øl og skrelte poteter i Stortingskantinen hver dag. For mye «hipp» mat.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har en stortingsrepresentant fått nok, og levert en klage – og fått gjennomslag. 

Den misfornøyde parlamentarikeren setter også opp en firepunktsliste over ting personen ikke er fornøyd med:

  • Det er bare unntaksvis kokte poteter uten skinn/skall. Mange liker ikke poteter med skinn/skall. Kokte poteter bør tilbys hver dag.
  • Det er for mye «hipp» mat, moderne med rare varianter av for eksempel grønnsaker, tilbehør og sauser.
  • Det er for sjeldent norsk tradisjonsmat.
  • Det selges ikke lenger øl/alkoholfritt øl, i hvert fall er det veldig sjelden å se dette i kjøleskapet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lVxeL3/klage-paa-stortingskantinen-krever-oel-og-skrelte-poteter-hver-dag

Anonymkode: 976a9...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂😂

Noen burde fortelle han (ja, går ut i fra at det er en han) at det er mulig å skrelle potetene selv. 

Anonymkode: a8d26...d52

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte saken på Misjonen i dag. :fnise: Men: Vedkommende har vel ikke fått gjennomslag? I saken det linkes til står det at det vil serveres pils ved spesielle anledninger/behov, som f.eks 17.mai, og at poteter kommer til å bli som nå da mange retter ikke passer med poteter til, mange etterspør grønnsaker osv. Så gjennomslag fikk vedkommende ikke. 

Når det er sagt: Litt komisk sak, selvsagt. 

Anonymkode: 4443e...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

😂😂

Noen burde fortelle han (ja, går ut i fra at det er en han) at det er mulig å skrelle potetene selv. 

Anonymkode: a8d26...d52

Gjett på at det må være en fra Sp eller Frp.

Anonymkode: 976a9...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå har en stortingsrepresentant fått nok, og levert en klage – og fått gjennomslag. 

Den misfornøyde parlamentarikeren setter også opp en firepunktsliste over ting personen ikke er fornøyd med:

  • Det er bare unntaksvis kokte poteter uten skinn/skall. Mange liker ikke poteter med skinn/skall. Kokte poteter bør tilbys hver dag.
  • Det er for mye «hipp» mat, moderne med rare varianter av for eksempel grønnsaker, tilbehør og sauser.
  • Det er for sjeldent norsk tradisjonsmat.
  • Det selges ikke lenger øl/alkoholfritt øl, i hvert fall er det veldig sjelden å se dette i kjøleskapet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lVxeL3/klage-paa-stortingskantinen-krever-oel-og-skrelte-poteter-hver-dag

Anonymkode: 976a9...ccd

Hva i helvete er dette? Mange offentlige kontorer har ikke egen kantine engang, men Stortingspampene skal ha det?! Nei, la dem smøre niste med svett brunost som alle andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne gi denne stakkars hjelpeløse mannen et lynkurs i potetskrelling - i min verden er det barnelærdom. Lurer på om han klarer å knytte sine egne skolisser - og ikke minst om han egentlig er i stand til å bidra til å styre landet (men hvis mine fordommer angående partitilhørighet stemmer, er svaret på det siste opplagt...).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"4 pils og en kokt potet"

Hilsen FRP

Anonymkode: 831bf...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP.jpg.22839f599798d1b79c1033f4265b94c7.jpg

 

Sånn går det når FRP besøker kantina.

Anonymkode: 831bf...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lange dager og travelt program og kost som faller i smak må det gå an å lage. Ferdigskrelte poteter tar kortere tid å spise enn uskrelte selv om de uskrelte er sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare meg som automatisk mistenkte en SP-politiker? 😄 Jeg har selv en del av dem i familien og det er ikke måte på hvor mye uff og herk det er med "hipp" mat ifølge dem og at flere heller burde spise norsk tradisjonsmat

Anonymkode: cf5c9...853

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Flintis said:

De har lange dager og travelt program og kost som faller i smak må det gå an å lage. Ferdigskrelte poteter tar kortere tid å spise enn uskrelte selv om de uskrelte er sunnere.

Små uskrelte poteter er da en delikatesse for voksne.

Anonymkode: 976a9...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var en klage et KG-troll kunne funnet på å skrevet, men så er det reelt😂 

 

Og om politkerne ikke engang kan skrelle en potet, er det ikke rart det er dårlig stelt med landet vårt. 
 

Forøvrig har ikke jobben min kantine, det ble for dyrt for kommunen, så vi må eventuelt gå på den lokale Bunnpris-butikken om vi skal kjøpe oss lunsj. Tipper det er noen butikker i nærheten av Stortinget også, så denne stakkars personen får kjøpt seg en øl til lunsj. Så kan vedkommende koke poteter hjemme og ta de med til lunsj. Det finnes vel en mikro på Stortinget, så han får varmet potetene sine. 

Anonymkode: b2b6f...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt tyder på at klagen er skrevet av en politiker som har vært der lenge.  "Det serveres ikke lenger.."...  

Jeg gjetter på Carl I Hagen/FrP.  Ganske sikkert at han vil ha norsk tradisjonsmat når han frekventerer moderlandet fra sin bolig i Spania.  Og han har jo vært på Stortinget før, og såpass lenge at han nok har glemt hvordan man skreller poteter.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Små uskrelte poteter er da en delikatesse for voksne.

Anonymkode: 976a9...ccd

Det er selvfølgelig hver sin smak, og ønsker en å skrelle dem tar det tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at dette overlapper samtidig som at helsesektoren og lærerne, som har sloss for harde livet under covid, er på streikeranden for å bare ikke få mindre kjøpekraft.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var det bare meg som automatisk mistenkte en SP-politiker? 😄 Jeg har selv en del av dem i familien og det er ikke måte på hvor mye uff og herk det er med "hipp" mat ifølge dem og at flere heller burde spise norsk tradisjonsmat

Anonymkode: cf5c9...853

Uten å ha lest saken, må jeg meg enig om at det hadde vært bra med mer norsk tradisjonsmat. Ikke bare for politikerne, men for alle 😄 Raspeballer og vossakorv, kjøttkaker og brus saus, flesk og duppe. ertesuppe og magesmerte. Heller det enn en kjip pastarett eller paella. Synes virkelig flertallet at de rettene er bedre enn vossakorv?! Vi nordmenn må slutte å hate våre egne mattradisjoner. Det samme gjelder for svenskene! Var noen timer i Gøteborg, og klarte ikke å oppdrive et sted som serverer köttbullar. Vel, bortsett fra IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adobyen

Dette synes jeg var et beskjedent ønske. Politikere kommer fra hele landet og har forskjellige preferanser for middagsmat. Er de vant til å spise kjøttkaker i brun saus, kokte, råskrelte poteter og ertestuing, så kan de vel få det?  Fiskeboller, lapskaus og annen hverdagslig mat. Ganske mange er lei av pasta og ris også.  Ovnstekte potetbåter innsmurt i olje og krydder er heller ikke noe alle liker, og fløtegratinert foretrekkes kanskje ikke til hverdags?  De kan kanskje kjøpe seg ønsket hverdagsmat andre steder i byen, men det burde jo ikke lages til noe problem.

Øl?  Det sto vel noe om alkoholfritt også, og det er vel ikke verre enn cola.

Jeg tror at de må betale for kantinematen og at den er billig. De burde betale normale priser som andre folk, selv om det også er veldig forskjellig.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Var det bare meg som automatisk mistenkte en SP-politiker? 😄 Jeg har selv en del av dem i familien og det er ikke måte på hvor mye uff og herk det er med "hipp" mat ifølge dem og at flere heller burde spise norsk tradisjonsmat

Anonymkode: cf5c9...853

På Misjonen mente de det var Stortingsfrakken. Men hvem vet.

Anonymkode: 976a9...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (5 timer siden):

Hva i helvete er dette? Mange offentlige kontorer har ikke egen kantine engang, men Stortingspampene skal ha det?! Nei, la dem smøre niste med svett brunost som alle andre.

håper de må betale for kantinematen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginavn skrev (6 timer siden):

Uten å ha lest saken, må jeg meg enig om at det hadde vært bra med mer norsk tradisjonsmat. Ikke bare for politikerne, men for alle 😄 Raspeballer og vossakorv, kjøttkaker og brus saus, flesk og duppe. ertesuppe og magesmerte. Heller det enn en kjip pastarett eller paella. Synes virkelig flertallet at de rettene er bedre enn vossakorv?! Vi nordmenn må slutte å hate våre egne mattradisjoner. Det samme gjelder for svenskene! Var noen timer i Gøteborg, og klarte ikke å oppdrive et sted som serverer köttbullar. Vel, bortsett fra IKEA.

Ja, jeg synes at pasta og paella smaker mye bedre enn norsk tradisjonsmat 🙂 Misforstå meg rett, norsk tradisjonsmat et par ganger i julen og raspeballer en gang eller to utenom er bra det. Ellers synes jeg norsk tradisjonsmat for det meste er skikkelig smakløst, men jeg har vel blitt servert kokte poteter med kokt sild eller kokt lever et par ganger for mye i løpet av barndommen. Jeg er glad i urter og krydder!

Anonymkode: cf5c9...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...