Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette med å lese av testen innen fristen... Er det vanlig at de blir falskt positive etter at ventetiden har gått ut?

Anonymkode: 93507...5da

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

VET dette kanskje er feil tråd å spørre på, men jeg prøver - i tilfelle noen har noen råd å komme med🙈

Jeg begynte på letrozole i juni (pcos). Det funket og syklusen ble på 30 dager🙌🏼 Tok letrozole som jeg skulle i juli, positiv el test 15.juli. Nå er jeg en uke over ikm. Alle tester er negative, men i går begynte jeg å spotte. Det er veldig lite, brunt og kommer stort sett bare når jeg tørker meg. Ikke alltid det kommer noe hver gang jeg går på do engang🙄 Gyn sa jeg skal regne første syklusdag som første dag jeg får blødning, uansett om det er brunt. Det betyr at jeg egt må begynne med letrozole igjen i morgen. Er skeptisk og redd for å ta det, I TILFELLE jeg skulle vært gravid💔 Gyn er ikke tilbake fra ferie før onsdag. 

noen som vet eller har noen kloke ord å komme med? ❤️

Anonymkode: 9b862...d7c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

VET dette kanskje er feil tråd å spørre på, men jeg prøver - i tilfelle noen har noen råd å komme med🙈

Jeg begynte på letrozole i juni (pcos). Det funket og syklusen ble på 30 dager🙌🏼 Tok letrozole som jeg skulle i juli, positiv el test 15.juli. Nå er jeg en uke over ikm. Alle tester er negative, men i går begynte jeg å spotte. Det er veldig lite, brunt og kommer stort sett bare når jeg tørker meg. Ikke alltid det kommer noe hver gang jeg går på do engang🙄 Gyn sa jeg skal regne første syklusdag som første dag jeg får blødning, uansett om det er brunt. Det betyr at jeg egt må begynne med letrozole igjen i morgen. Er skeptisk og redd for å ta det, I TILFELLE jeg skulle vært gravid💔 Gyn er ikke tilbake fra ferie før onsdag. 

noen som vet eller har noen kloke ord å komme med? ❤️

Regner med at du hadde fått pos. test nå som du er 1 uke over ikm

Anonymkode: f6c01...9eb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis du faktisk hadde EL 15.juli så burde du jo fått positiv test. Du fikk ikke tatt blodprøver eller noe for å sjekke at kroppen lyktes med å slippe egget?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du faktisk hadde EL 15.juli så burde du jo fått positiv test. Du fikk ikke tatt blodprøver eller noe for å sjekke at kroppen lyktes med å slippe egget?

Takk for svar❤️ nei, har ikke fått det bekreftet annet enn med eltest. Det funket så bra i juni, derfor trodde jeg det skulle fungere i juli også😔 Kan man be om å få ultralyd/blodprøve for å få bekreftet eggløsning dersom man går på behandling? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svar❤️ nei, har ikke fått det bekreftet annet enn med eltest. Det funket så bra i juni, derfor trodde jeg det skulle fungere i juli også😔 Kan man be om å få ultralyd/blodprøve for å få bekreftet eggløsning dersom man går på behandling? 

Ja, det tenker jeg er lurt. Det med EL-testen er jo at den påviser LH og det tyder på at noe er i gjære men den kan jo ikke bekrefte at det faktisk lyktes. Kjipt nok er det bare blodprøve eller UL som kan si det sikkert. 

Jeg har egentlig null syklus selv. Da jeg brukte letrozol så tok jeg først enkeldose 2,5mg men ingenting skjedde, så da det ble dag 40 eller noe tok jeg provera for å få blødning og gyn sa at jeg skulle ta dobbel dose og komme inn for blodprøve rundt CD22-23, for progesteronnivå på det tidspunktet kan indikere at eggløsning har skjedd. Fikk svar fra gyn at verdien samsvarte med eggløsning og det var vel en uke senere at jeg fikk positiv test. Resultatet har jeg nettopp levert i barnehagen 😊

PCOS er noe drit altså. Har du syklus selv? Hvis det varer lenger og ingenting skjer og tester er negative så ville jeg fått provera for å provosere blødning og så prøvd igjen med blodprøve i etterkant for å se hva som skjer. Altså hvis man løsner et egg så skal det jo egentlig ende i én av to ting innen rimelig tid, enten mensen eller positiv test.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Beklager dårlig bilde.. Men noen som ser noe? Følge app eggeløsning forrige søndag. Ser litt farge helt nederst på testen så, vidt... Er dette noe? 🙈Kan jeg ta test i kveld igjenn? Test tstt morgenurin igår... 

Screenshot_20220808_125334_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20220808_125328_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 227a1...cd9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager dårlig bilde.. Men noen som ser noe? Følge app eggeløsning forrige søndag. Ser litt farge helt nederst på testen så, vidt... Er dette noe? 🙈Kan jeg ta test i kveld igjenn? Test tstt morgenurin igår... 

Screenshot_20220808_125334_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20220808_125328_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 227a1...cd9

Ser ikke noe..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det tenker jeg er lurt. Det med EL-testen er jo at den påviser LH og det tyder på at noe er i gjære men den kan jo ikke bekrefte at det faktisk lyktes. Kjipt nok er det bare blodprøve eller UL som kan si det sikkert. 

Jeg har egentlig null syklus selv. Da jeg brukte letrozol så tok jeg først enkeldose 2,5mg men ingenting skjedde, så da det ble dag 40 eller noe tok jeg provera for å få blødning og gyn sa at jeg skulle ta dobbel dose og komme inn for blodprøve rundt CD22-23, for progesteronnivå på det tidspunktet kan indikere at eggløsning har skjedd. Fikk svar fra gyn at verdien samsvarte med eggløsning og det var vel en uke senere at jeg fikk positiv test. Resultatet har jeg nettopp levert i barnehagen 😊

PCOS er noe drit altså. Har du syklus selv? Hvis det varer lenger og ingenting skjer og tester er negative så ville jeg fått provera for å provosere blødning og så prøvd igjen med blodprøve i etterkant for å se hva som skjer. Altså hvis man løsner et egg så skal det jo egentlig ende i én av to ting innen rimelig tid, enten mensen eller positiv test.

Takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende❤️ 
jeg har hatt litt brun utflod i tre dager nå, så tok min første letrozole igjen i morges. Gyn er ikke tilbake før onsdag - men kan jeg ta dobbeldose fra i morgen selv eller må jeg høre med henne først? 🙈 Sist jeg var der mente hun at dobbeldose ikke hadde noe for seg! Tenkte å ringe dit på onsdag uansett😩

Før letrozole kunne jeg gå opptil 75 dager uten mens så jeg ber om at dette fungerer🙏🏼

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

9 DPO, klarer dere å se noe?

78826896-FA53-4B57-B950-08C6688984F0.jpeg

Anonymkode: c7cca...9ee

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

9 DPO, klarer dere å se noe?

78826896-FA53-4B57-B950-08C6688984F0.jpeg

Anonymkode: c7cca...9ee

nei dessverre 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hei! Lurer på om andre enn meg ser streken her/ tror denne er positiv? Jeg har fått flere tester jeg synes det har vært svak strek på, men synes ikke de har blitt mye sterkere, forstår bare ikke hvorfor jeg alltid får svak strek. Denne testen er fra normal. Har også prøvd clearblue for en uke siden hvor jeg også synes jeg så en svak strek, men usikker på om den var blå. Vits å bruke mer penger på tester eller dette negativ?

6667ECD5-55DB-4900-AE2F-8A8B5090359B.jpeg

Anonymkode: 8fdef...a72

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Kopp

Er det noe håp for denne tror dere? 😬 Er 12 dpo, ser noe men det er jo så svakt...... 🙊

IMG_20220808_182325.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Kopp skrev (4 timer siden):

Er det noe håp for denne tror dere? 😬 Er 12 dpo, ser noe men det er jo så svakt...... 🙊

IMG_20220808_182325.jpg

Denne er nok dessverre negativ.

Anonymkode: 85678...6cc

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne er nok dessverre negativ.

Anonymkode: 85678...6cc

Kopp skrev (4 timer siden):

IMG_20220808_182325.jpg

Jeg ser streken, og syns den ser svakt positiv ut! 

Anonymkode: 9b6fc...50a

• Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Askepott91 skrev (3 minutter siden):

12 DPO, er dette skyggestrek?

6194EA25-5004-40D6-AAD3-DDBCB5D579F9.png

2508B1C3-133C-4F28-8E63-81E9FA5B9674.jpeg

Jeg ville gått ut ifra at det der er en ekte strek, selvom den ser grå ut. Ser liksom litt tydelig ut til å være skygge! Ta en digital! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Askepott91
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei! Lurer på om andre enn meg ser streken her/ tror denne er positiv? Jeg har fått flere tester jeg synes det har vært svak strek på, men synes ikke de har blitt mye sterkere, forstår bare ikke hvorfor jeg alltid får svak strek. Denne testen er fra normal. Har også prøvd clearblue for en uke siden hvor jeg også synes jeg så en svak strek, men usikker på om den var blå. Vits å bruke mer penger på tester eller dette negativ?

Jeg ser strek her!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mine var også slik i starten med de fra normal, nå er den svake streken 9.mndr! Hvor mange dpo er du? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...