Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

Juneasi
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar! Hadde svak svak svak strek på babyplan early tidligere i dag, derfor kjøpte jeg en sånn i tillegg. Jeg får ta tiden til hjelp med å finne ut om det er lurestrek på begge eller om det er noe på gang! 😊

Anonymkode: c5808...4d0

Jeg fikk også svalt på begge de samme testene, og jeg er gravid😁 kan legge ved bilde av testene. Dagen20211105_165505.thumb.jpg.8728d942bf7140cc654a506bfbdb5581.jpg etter var det ingen tvil, da fikk jeg positiv digital

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Juneasi skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk også svalt på begge de samme testene, og jeg er gravid😁 kan legge ved bilde av testene. Dagen20211105_165505.thumb.jpg.8728d942bf7140cc654a506bfbdb5581.jpg etter var det ingen tvil, da fikk jeg positiv digital

Så spennende! Dette er (forhåpentligvis) min andre graviditet, men med førstemann så fant jeg det ikke ut før ganske sent så jeg har ikke erfaring med å være i en sånn prøver/tidligtest-boble. Hadde vært gøy om mine utvikler seg som dine 😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
StripeteSitron skrev (1 time siden):

Både mannen og jeg ser strek, men usikker på hvor tydelige en skyggestrek kan være? Er 6 dager før mens. 

F90EA88C-082C-480B-995D-84FE59ED9B02.png

6 dager før mens vil jeg si det er en fin strek det dere har fått😄 Den ser rosa ut i mine øyne❤️

Anonymkode: e8a23...353

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen som ser noe her? Usikker på DPO, men tror kanskje det er litt tidlig.. Synes jeg skimter strek, men sees kanskje bedre i virkeligheten.. 

FAD86F84-F887-48F1-B023-4FF7EE8F16C4.jpeg

993CB23E-976B-4C47-A328-BFADE0D64FBB.jpeg

Siterer meg selv her! Testen over her var fra i går og jeg er enig i at det kunne vært «bare» en skyggestrek. I dag tok jeg en til av samme type - og dette kan da vel ikke være bare skygge?

17E04109-E143-43E4-A8B6-2BB533BD8247.jpeg

ED62B5B8-CCFD-48DF-A928-B00C635B09F6.jpeg

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amatariel
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Siterer meg selv her! Testen over her var fra i går og jeg er enig i at det kunne vært «bare» en skyggestrek. I dag tok jeg en til av samme type - og dette kan da vel ikke være bare skygge?

Helt klart positiv test! :smilyblomst:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Juneasi
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

17E04109-E143-43E4-A8B6-2BB533BD8247.jpeg

ED62B5B8-CCFD-48DF-A928-B00C635B09F6.jpeg

Den er nok positiv 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hei dere! 3 uker siden SA i dag. Mistet ca 6+5.  Har sagte men sikkert fått mer og mer negative tester, relativt svak på torsdag men nå sterkere igjen i dag. Har fått sjekket meg med UL, der var alt tomt og så fint ut mht SA. Noen som har hatt negative tester så lenge? Mulig å bli gravid på ny mens testene enda er positive? Målte Hcg på 100 for en uke siden. Testen er fra i dag

D589024C-1F13-45EA-80B2-55D18043F0F1.jpeg

Anonymkode: b88d1...e86

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SuzsuZ
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hei dere! 3 uker siden SA i dag. Mistet ca 6+5.  Har sagte men sikkert fått mer og mer negative tester, relativt svak på torsdag men nå sterkere igjen i dag. Har fått sjekket meg med UL, der var alt tomt og så fint ut mht SA. Noen som har hatt negative tester så lenge? Mulig å bli gravid på ny mens testene enda er positive? Målte Hcg på 100 for en uke siden. Testen er fra i dag

D589024C-1F13-45EA-80B2-55D18043F0F1.jpeg

Dessverre tror jeg denne er positiv pga hcg som enda er i kroppen? Du kan jo måle med blodprøve? Jeg har positive graviditets tester 3 uker etter SA begynte men jeg har ikke hatt en stor blødning enda. 
Jeg har lest om noen som blir gravid 2-3 uker etter SA så det kan jo skje! Ta test om 2 dager og se om det har blitt sterkere ☺️

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
SuzsuZ skrev (2 timer siden):

Dessverre tror jeg denne er positiv pga hcg som enda er i kroppen? Du kan jo måle med blodprøve? Jeg har positive graviditets tester 3 uker etter SA begynte men jeg har ikke hatt en stor blødning enda. 
Jeg har lest om noen som blir gravid 2-3 uker etter SA så det kan jo skje! Ta test om 2 dager og se om det har blitt sterkere ☺️

Ja jeg tror også det.. har bare lyst til at testene skal bli negative asap så vi kan ha en sjans til å få det til igjen. Vet du hvor lite hcg som skal til for å slå ut på test? Vet heller ikke om det er mulig å bli gravid igjen mens testene er positive?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg tror også det.. har bare lyst til at testene skal bli negative asap så vi kan ha en sjans til å få det til igjen. Vet du hvor lite hcg som skal til for å slå ut på test? Vet heller ikke om det er mulig å bli gravid igjen mens testene er positive?

Testene trenger ikke bli negative for å bli gravid igjen. Man kan lett gå inn i ny graviditet før testene er negative. Ville testet igjen om et par dager for å sett om den var sterkere eller svakere.

De fleste testene trenger 25mUi for å slå ut positiv. Mens tidligtester trenger 10mUi 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Juneasi skrev (7 minutter siden):

Testene trenger ikke bli negative for å bli gravid igjen. Man kan lett gå inn i ny graviditet før testene er negative. Ville testet igjen om et par dager for å sett om den var sterkere eller svakere.

De fleste testene trenger 25mUi for å slå ut positiv. Mens tidligtester trenger 10mUi 

Takk, er alltids lov å tenke litt optimistisk ❤️ Tester igjen i morgen tidlig hvis jeg husker det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SuzsuZ
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, er alltids lov å tenke litt optimistisk ❤️ Tester igjen i morgen tidlig hvis jeg husker det. 

Jeg er enig at testene ikke trenger å bli negative. ☺️ Jeg har lest om mange som har blitt fortalt at eggløsning kan komme under 25-20 hcg så da er jo testene fortsatt positive!

Jeg ble også fortalt det ikke er noe problem å prøve igjen med en gang. Test igjen om 2 dager 💕

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
SuzsuZ skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig at testene ikke trenger å bli negative. ☺️ Jeg har lest om mange som har blitt fortalt at eggløsning kan komme under 25-20 hcg så da er jo testene fortsatt positive!

Jeg ble også fortalt det ikke er noe problem å prøve igjen med en gang. Test igjen om 2 dager 💕

Takk ❤️ Tror egentlig ikke jeg er gravid igjen, men skader ikke å teste litt ekstra 😊 hvis ikke håper jeg i det minste vi kan bli det snart, brukte en stund på å få det til første gang. Men har hørt flere blir raskere gravid igjen etter SA

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

9 dpo kveld. Er dette en skygge strek? Noen som ser noe? 

53177D44-1D4F-40A8-84A8-CD4949596BBE.jpeg

Anonymkode: ed706...031

Ser noe svakt. Ta en ny test om et par dager å se om streken er sterkere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenkes det om denne? Fire dager før forventet mens. 

32DA1BBE-9770-4807-AE3A-AD71F360E534.jpeg

Anonymkode: f0491...6b2

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser definitivt noe på begge disse. Nå har jeg aldri vert gravid så aner ikke hvordan en positiv test vil se ut, men jeg sitter her 10 DPO med en helt blendahvit en (har hatt i alle fall 200 av de) som ser annerledes ut en deres. Håper det har gått veien for dere, lykke til!❤️☺️

Anonymkode: 3aeca...bba

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk en slik på kvelden 8DPO. Testet morgenen etter, da var den svakere, mens på ettermiddagen igjen var den litt sterkere. Du må nesten bare teste i dagene som kommer ☺️

Anonymkode: 30279...c63

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brud2014
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenkes det om denne? Fire dager før forventet mens. 

32DA1BBE-9770-4807-AE3A-AD71F360E534.jpeg

Anonymkode: f0491...6b2

Jeg tror denne er positiv. RFSU er kjent for å gi svake streker tidlig ift andre merker. Og jeg ser definitivt streken :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...